Tesla blow-off

4.719 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 ... 232 233 234 235 236 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Skater
0
www.youtube.com/watch?v=BxS45Q321g0

Jack Rickards (altijd op 1.5x snelheid kijken)
ziet deze run als een trade short squeeze.
Verkocht zeer veel bij $450.
Hij is nu ook short, via puts. Maar lijkt eerst dus nog veel hogere prijzen te verwachten. Hij heeft zowel puts als calls.
Zegt al aardig aan dit spel verdiend te hebben door de tijd. Voor hem werkt het met het volatiele TSLA.
voda
0
Tesla-eigenaren vragen tot 10 mille boven nieuwprijs voor bijtellingsvriendelijke Model 3

Slimme ondernemers en particulieren die nog op tijd een Tesla Model 3 hebben kunnen bemachtigen in 2019, bieden de auto's nu aan tegen forse meerprijzen. Op tweedehandssites worden de auto’s tot 10.000 euro boven de nieuwprijs aangeboden.

Erik Kouwenhoven 04-01-20, 05:00 Laatste update: 08:23

De Tesla Model 3 was de afgelopen weken de meestverkochte auto in Nederland. De reden was het lage bijtellingspercentage van vier procent tot een cataloguswaarde van 50.000 euro. De Tesla Model 3 viel precies in die categorie, met als gevolg dat in december het ene na het andere schip met nieuwe Tesla's werd gelost in Nederlandse havens.

Vanaf 1 januari is het bijtellingspercentage twee keer zo hoog en daarom was het de moeite waard om nog voor de jaarwisseling een Model 3 op kenteken te zetten. Een gouden greep, zo blijkt uit het aanbod op tweedehandssites waar tientallen Tesla's uit 2019 worden aangeboden.

Het lijkt erop dat handige personen de auto's hebben ingeslagen om te profiteren van de gunstige regeling, die ook de komende jaren zorgt voor een relatief geringe bijtelling. Het gaat volgens website Autoweek om maar liefst 26 exemplaren met 250 kilometer of minder op de teller, die voor forse bedragen boven de nieuwprijs worden aangeboden.

www.ad.nl/auto/tesla-eigenaren-vragen...
boem!
0
Wederom een broodje aap verhaal.

De bijtelling bedraagt inderdaad in 2020 8%, een verdubbeling tov 2019, echter het verschil tov een ICE staat voor 2020 op 14% en zal de komende jaren verminderen doordat de bijtelling voor BEV's wordt opgetrokken naar de 22%.

Uit bijna alle berichtgevingen zou je kunnen opmaken dat 31 dec 2019 het laatste moment is dat er nog geprofiteerd kon worden van de gunstige fiscale maatregelen: niets is minder waar.
Voor de eigenaar van de auto veranderd er niets:
De vrijstelling voor de wegenbelasting blijft gehandhaafd.
Evenals het niet toepassen van de BPM waardoor je in feite meer auto krijgt voor de betaalde aanschafprijs.
Het enige verschil bestaat erin dat er voor de lease-rijder die de bijtellingsregeling toepast een minder voordeel ontstaat door verhoging % en verlaging van het plafond waarover die verlaagde bijtelling wordt geheven.

Het mindere voordeel voor die lease-rijder bedraagt bij een aanschafprijs van 50.000 euro of hoger 4% per jaar over 45.000 euro ofwel 1.800 euro plus 5.000 X 18% geeft 900 euro waardoor het totale voordeel voor die leaserijder uitkomt op 2.700 euro per jaar maal het toe te passen belastingtarief(42%?).
Een netto MINDER voordeel per maand van ca 100 euro zal uiteraard invloed hebben op de vraag vanuit de betreffende lease-rijdershoek.
Gezien de looptijd van leasecontracten moet aan dit voordeel niet te veel waarde worden toegekend, temeer daar de werkgever toch degene is die het contract aangaat en voor hem veanderd er niks.

Mogelijk dat enthousiaste, calculerende Tesla-fans een aantal werkgevers op het spoor van Tesla hebben gezet.
De calculatie van de werkgever/prive eigenaar zal de doorslag hebben gegeven om te besluiten een BEV/Tesla aan te schaffen ipv een andere wagen uit die prijsklasse.
Het verschil in cost in ownership is door de lagere onderhouds- en brandstofkosten en het volledig wegvallen van de MRB dermate groot dat BEV's al snel een alternatief zijn in de keuze bij aanschaf van een nieuwe wagen.

Het uitvergroten van het tijdelijke verschil voor de lease-rijder ad 100 euro per maand over 2 a 3 jaar kan nooit de grote toeloop naar de model 3 verklaren.
Indien dat de reden zou zijn hebben we nog veel stappen te maken in de komende jaren waarbij de 8% wordt opgetrokken naar de 22%.

Het zijn de bedrijven die bepalen uit welke auto's er een keuze mag worden gemaakt door de werknemer.
De bedrijven zijn alert voor hun imago maar zullen bovenal de kostenkant in de gaten houden en de huidige fiscale maatregelen zullen daaraan niets veranderen.

Het zou mij daarom zeer verbazen indien Tesla haar in 2019 behaalde record vwb verkochte auto's in 2020 niet overtreft.


Dutcheon
0
quote:

boem! schreef op 6 januari 2020 01:28:


Wederom een broodje aap verhaal.

De bijtelling bedraagt inderdaad in 2020 8%, een verdubbeling tov 2019, echter het verschil tov een ICE staat voor 2020 op 14% en zal de komende jaren verminderen doordat de bijtelling voor BEV's wordt opgetrokken naar de 22%.

Uit bijna alle berichtgevingen zou je kunnen opmaken dat 31 dec 2019 het laatste moment is dat er nog geprofiteerd kon worden van de gunstige fiscale maatregelen: niets is minder waar.
Voor de eigenaar van de auto veranderd er niets:
De vrijstelling voor de wegenbelasting blijft gehandhaafd.
Evenals het niet toepassen van de BPM waardoor je in feite meer auto krijgt voor de betaalde aanschafprijs.
Het enige verschil bestaat erin dat er voor de lease-rijder die de bijtellingsregeling toepast een minder voordeel ontstaat door verhoging % en verlaging van het plafond waarover die verlaagde bijtelling wordt geheven.

Het mindere voordeel voor die lease-rijder bedraagt bij een aanschafprijs van 50.000 euro of hoger 4% per jaar over 45.000 euro ofwel 1.800 euro plus 5.000 X 18% geeft 900 euro waardoor het totale voordeel voor die leaserijder uitkomt op 2.700 euro per jaar maal het toe te passen belastingtarief(42%?).
Een netto MINDER voordeel per maand van ca 100 euro zal uiteraard invloed hebben op de vraag vanuit de betreffende lease-rijdershoek.
Gezien de looptijd van leasecontracten moet aan dit voordeel niet te veel waarde worden toegekend, temeer daar de werkgever toch degene is die het contract aangaat en voor hem veanderd er niks.

Mogelijk dat enthousiaste, calculerende Tesla-fans een aantal werkgevers op het spoor van Tesla hebben gezet.
De calculatie van de werkgever/prive eigenaar zal de doorslag hebben gegeven om te besluiten een BEV/Tesla aan te schaffen ipv een andere wagen uit die prijsklasse.
Het verschil in cost in ownership is door de lagere onderhouds- en brandstofkosten en het volledig wegvallen van de MRB dermate groot dat BEV's al snel een alternatief zijn in de keuze bij aanschaf van een nieuwe wagen.

Het uitvergroten van het tijdelijke verschil voor de lease-rijder ad 100 euro per maand over 2 a 3 jaar kan nooit de grote toeloop naar de model 3 verklaren.
Indien dat de reden zou zijn hebben we nog veel stappen te maken in de komende jaren waarbij de 8% wordt opgetrokken naar de 22%.

Het zijn de bedrijven die bepalen uit welke auto's er een keuze mag worden gemaakt door de werknemer.
De bedrijven zijn alert voor hun imago maar zullen bovenal de kostenkant in de gaten houden en de huidige fiscale maatregelen zullen daaraan niets veranderen.

Het zou mij daarom zeer verbazen indien Tesla haar in 2019 behaalde record vwb verkochte auto's in 2020 niet overtreft.




jij onderschat volgens mij het effect van 100 euro in de maand voor de gemiddelde werknemen die een leaseauto mag rijden.

100 euro "opslag" in de maand is voor velen een dikke motivator om een andere auto te kiezen, als het dan ook nog een kek nieuw hip ding is waar iedereen het over heeft, komen ineens veel werknemers in beweging om er toch wat achteraan te zitten.

En het gekke is het ijlt wel wat na, dat zagen we ook met de PHEV's van Volvo en Mitsubischi.... en later het voordeel van de V40 D4, die een jaar later met minder vermogen nogsteeds heel populair bleek, door slechts een klein bijtellingsvoordeel.... je hebt toch veel 'slapende' leaserijders die dit jaar pas gaan beseffen wat ze mislopen, owfel nog nagelbijtend toekeken en helemaal geen nieuwe mochten kiezen omdat ze nog niet aan de kilometers zaten van het contract. Die gaan dit jaar ook nog een model-3 of andere ev bestellen, want het ICE alternatief is zomaar 100-150 euro duurder in de bijtelling!
Dutcheon
2
quote:

thejaguar schreef op 3 januari 2020 17:53:


löngterm, heb je die analyse gelezen? nee, zeker? nee, je leest geen kritische artikelen over tesla of je lacht ze gewoon weg, kritische artikelen over tesla zijn allemaal inhoudsloos... maar als je die analyse leest zal het lachen je wel vergaan. en schuld heeft tesla niet, nou ja, 13 miljard schuld, pure junk! en tesla heeft tot nu toe dit jaar 937 miljoen dollar verlies gemaakt, bijna 1 miljard dus. analisten gaan bijna allemaal uit van winst in 2020, maar volgens sommige analyses zullen met name Q1 en Q2 'disastrous' zijn. logisch ook, de subsidies in nederland, de vs en elders vallen weg of worden drastisch verminderd. andere bouwers van elektrische auto's krijgen in 2020 wel die subsidies. Tesla's zijn overigens ook slecht gebouwd, dat zegt ook vrijwel elke autojournalist. en de service is gewoon slecht, mensen moeten lang wachten voordat hun kapotte tesla gemaakt is, zie ook de taxicentrale in amsterdam die tesla om die reden heeft aangeklaagd. zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat is toch parels voor de zwijnen. kritiek is immers altijd inhoudsloos. een aantal tesla-adepten reageert eigenlijk net als donald trump als hij bekritiseerd wordt, dat zijn allemaal landverraders!


Lekker eenzijdig negatief Jag.... schuld zien al Junk, als we zo beginnen is de hele wereld Junk, alle grote bedrijven draaien op gesubsidieerde leningen, zo ook VW met een paar miljard aan nieuwe lenigen vorig jaar!

Oja en jouw huis ook maar als Junk bestempelen? ook een gesubsidieerde lening meer HRA wellicht?

En wat betreft de bouwkwaliteit... waarom denk je dat de running costs voor een Tesla zo laag zijn? De taxi mannen mogen niet klagen, die hebben per chauffeur zomaar 6000 euro brandstofkosten en 2000 euro onderhoudskosten per jaar in de zak gehouden! En wat denk je van alle reparaties die Tesla onder garantie heeft gedaan...

Autojournalisten praten alleen maar over hun gevoel bij een auto, wat heb je daar nu aan? dat is subjectief... ik heb veel liever dat autojournalisten eens kijken naar de technische aspecten van een auto. Een nieuwe Audi A3? zit daar dan nogsteeds de 1.4tfsi motor in de met die falende olie schraapveren? of de BMW met de zoveelste downsize motor met oprekkende distributieketting die elke 80.000km vervangen moet worden... om over VW maar niet te beginnen.
boem!
0
quote:

Dutcheon schreef op 6 januari 2020 11:51:


[...]

jij onderschat volgens mij het effect van 100 euro in de maand voor de gemiddelde werknemen die een leaseauto mag rijden.

100 euro "opslag" in de maand is voor velen een dikke motivator om een andere auto te kiezen, als het dan ook nog een kek nieuw hip ding is waar iedereen het over heeft, komen ineens veel werknemers in beweging om er toch wat achteraan te zitten.

En het gekke is het ijlt wel wat na, dat zagen we ook met de PHEV's van Volvo en Mitsubischi.... en later het voordeel van de V40 D4, die een jaar later met minder vermogen nogsteeds heel populair bleek, door slechts een klein bijtellingsvoordeel.... je hebt toch veel 'slapende' leaserijders die dit jaar pas gaan beseffen wat ze mislopen, owfel nog nagelbijtend toekeken en helemaal geen nieuwe mochten kiezen omdat ze nog niet aan de kilometers zaten van het contract. Die gaan dit jaar ook nog een model-3 of andere ev bestellen, want het ICE alternatief is zomaar 100-150 euro duurder in de bijtelling!


Ik ben klaarblijkelijk niet zo goed in het verwoorden van mijn mening.

Uiteraard zal 100 euro netto meer per maand of een 360 euro meer in vergelijking met een ICE car veel lease-rijders die onder de bijtellingsregeling vallen de richting van Tesla hebben opgestuurd.

Wat ik duidelijk wilde maken is, dat het niet die leaserijders zijn die de auto aanschaffen maar hun werkgever.
En je hebt in 2019 een grote verandering gezien in het gedrag van die werkgevers tov BEV en met name Tesla.
Zij hebben besloten ook Tesla in hun keuzepakket op te nemen en daar zal de cost of ownership een belangrijke rol in hebben gespeeld.
Daar er aan de fiscale maatregelen voor de eigenaar niet is getornd verwacht ik dat de werkgever in 2020 nog steeds Tesla opneemt in zijn lijstje van keuzemogelijkheden voor de werknemer die dan weer moet bepalen of de 260 euro verschil die er dan nog bestaat tussen Tesla en ICE een extra beweegreden is om te kiezen voor een Tesla.
löngterm
0
Morgen een nieuwe delivery event in China en naar verluid zal Musk dit maal ook een woordje doen. Geruchten gaan over vervroegde productie van model Y in Shanghai. Als dit correct is zou model Y productie in Fremond en Shanghai te gelijkertijd geschaald kunnen worden. Ben benieuwd wat er morgen daadwerkelijk naar buiten komt!
Skater
0
Een vroege start met Model Y in Fremont en Shanghai zou een mooie move zijn.
Maar als je kijkt naar potentie van het merk, waarom niet in 2017 al? De markt wilde toen ook al CUV en in 2015 was dat al redelijk duidelijk.
Als de ramp-up gelukt was als gepland, waren die Y's makkelijker verkocht. Stel je voor dat er 100.000en Model 3's meer geproduceerd waren geweest sinds juni 2017...aan wie waren die dan verkocht? Nieuwe regios slokken een beetje op, maar niet zo veel.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 6 januari 2020 23:31:


Een vroege start met Model Y in Fremont en Shanghai zou een mooie move zijn.
Maar als je kijkt naar potentie van het merk, waarom niet in 2017 al? De markt wilde toen ook al CUV en in 2015 was dat al redelijk duidelijk.
Als de ramp-up gelukt was als gepland, waren die Y's makkelijker verkocht. Stel je voor dat er 100.000en Model 3's meer geproduceerd waren geweest sinds juni 2017...aan wie waren die dan verkocht? Nieuwe regios slokken een beetje op, maar niet zo veel.


Wat weet jij alles ook weer leuk te brengen zeg...
boem!
0
quote:

Skater schreef op 6 januari 2020 23:31:


Een vroege start met Model Y in Fremont en Shanghai zou een mooie move zijn.
Maar als je kijkt naar potentie van het merk, waarom niet in 2017 al? De markt wilde toen ook al CUV en in 2015 was dat al redelijk duidelijk.
Als de ramp-up gelukt was als gepland, waren die Y's makkelijker verkocht. Stel je voor dat er 100.000en Model 3's meer geproduceerd waren geweest sinds juni 2017...aan wie waren die dan verkocht? Nieuwe regios slokken een beetje op, maar niet zo veel.


Je begint het te snappen.

De "potentie" van het merk zal zorgen voor een versnelling in productie en verkoopaantallen.
Dat men bij Tesla de keuze heeft gemaakt om de 3 voor de Y te introduceren heeft wellicht te maken met de doorlooptijd die nodig is om een nieuw model op de markt te brengen.
Zij zullen in 2015 al hebben ingezien, dat een CUV qua toepassingsmogelijkheden het meest appelleert aan de wensen van de klant en daarop vol gas hebben gegeven om een auto te produceren die daaraan voldoet.
Dat het product volgens velen niet voldoet aan wat je bij een CUV mag verwachten en in feite een vergroot model 3 is zegt veel over de benaderingswijze van Tesla die erop neerkomt om met zo min mogelijk aanpassingen wel de toepassingsmogelijkheden te bieden waar de markt om vraagt.

Bijkomend voordeel is dat de doorlooptijd kon worden verkort en dat er serieuze besparingen mogelijk zijn in het productieproces.
De model Y zou je moeiteloos kunnen rangschikken onder een model-release van de 3 die gezien haar populariteit al voor een vloedgolf heeft gezorgd binnen het OEM strijdperk.
Het is nu mogelijk dat er een tsunami aankomt met de introductie van de Y.
En het is zeker niet Tesla die zich daar zorgen over hoeft te maken die schakelt simpel van 3 naar Y, neen het zijn de overige OEM's die hebben zitten slapen en niet in actie zijn gekomen 5-10 jaar terug toen duidelijk werd dat het ICE tijdperk afgesloten diende te worden.


Skater
0
Ik vind nog steeds onbegrijpelijk dat Tesla iedereen dezelfde auto door de strot duwt. Alleen "kostenbesparingen" als reden? Skoda kan een Octavia in verschillende carosseriën aanbieden, maar Tesla kan geen ruime estate van de Model 3 of zelfs Model S maken?
Een monopolist, zoals ze nog grotendeels zijn in hun prijsklasse, die minder snel produceert dan ze voor ogen hadden, kan zich dat gek genoeg veroorloven. Net zoals ze zich konden veroorloven de Model 3 en Model S jarenlang geen serieuze trekhaakoptie te geven. Of geen optioneel 2e scherm in Model 3, wat ze volgens mijn ramingen tientallen miljoenen zo niet honderd+ miljoen had opgeleverd. Simpelweg door de klant serieus te nemen.
Als Model X en Model S samen op dezelfde band geassembleerd kunnen worden, moet dat met 3 en Y eigenlijk ook wel kunnen. 75% dezelfde parts. En wat er anders is aan Model Y is deels ontwikkelingen die ze ook zo snel mogelijk, zo niet eerder, in Model 3 willen toepassen, zoals het revolutionair simpelere wiring harness.
Samen op iedere assemblageband, dan hebben ze maximale flexibileit om precies te maken waar ze vraag naar verwachten.
Zouden ze un Fremont één of twee lijnen naast de reeds drie voor Model 3 geplaatst hebben?

De concurrenten die "zaten te slapen" doen gewoon hun huiswerk en verkopen nog steeds hun € 30-40.000 CUV/SUVs prima. Een € 57.000 CUV van Tesla gaat daar niet 1-2-3 verandering in brengen. Jaguar's € 67.851 I-Pace is dynamisch een zeer goede auto, maar gaat het natuurlijk wel voelen. Mercedes EQC 400 €77.935 zal ook wel tot de concurrenten gerekend gaan worden.
Afgezien van gebruik als leasebak natuurlijk geen van allen wagens voor het volk, de nieuwe Kever. Model 3 werd zoals Musk al voorspelde, een soort Kever, maar dan voor de well-off, niet een wagen voor het volk. Wij zien er nu veel op straat, bizar nu ze nog maar zo kort te krijgen zijn hier. Maar dat is vooral te danken aan de politiek en klimaatpaniek. Het was lastig een S-Klasse, 3-series of Passat te verkopen dit jaar met die maffe leaseregeling.
Nu er goedkopere alternatieven komen zoals de VW ID.3 (40% goedkoper bijna) vraag ik me af of Tesla dat leasemarktkaandeel kan behouden. Realistisch gezien, onmogelijk, zeker langere termijn, maar het kan nog even uitdelen blijven. Lage service, karig interieur, matige kwaliteit, dat boeit allemaal niet met zo'n leaseregeling.
Skater
0
quote:

roloff schreef op 7 januari 2020 06:06:


edition.cnn.com/2020/01/06/tech/lithi...

Cryptisch.
4x de energiedichtheid van huidige cellen, zeggen ze. Maar bij een auto geven ze dan minder dan 2x wat de besten nu bieden.
Laten we uitgaan van 4x 250 Wh/kg, 1 kWh/kg. Een 2000 km auto is onzin en verre van groen, dus 1000 km als bovengrens lijkt meer dan reëel. Als cyclelife inderdaad nog wat achter loopt ook bij commercialisatie, wellicht niet zo slecht de accu relatief groot te houden voor lagere belasting. Desnoods gewoon niet combineren met overdreven sterke motoren zoals in Teslas. Een 200 kW BEV rijdt meer dat prima. Mijn Mazda 323F met ooit bijna 75 kW was altijd de snelste bij een stoplicht.

Om je een idee te geven: als de duurste Tesla, Model X Long Range Performance, een accu met 4x betere cellen zou krijgen, verliest 300 kg aan cellen plus zeker 100 kg aan behuizing. De best zware SUV wordt dan ineens best wel netjes tegenover de beste concurrentie, bijvoorbeeld Porsche Cayenne.
tomansky
0
quote:

Skater schreef op 7 januari 2020 13:03:


Nu er goedkopere alternatieven komen zoals de VW ID.3 (40% goedkoper bijna) vraag ik me af of Tesla dat leasemarktkaandeel kan behouden. Realistisch gezien, onmogelijk, zeker langere termijn, maar het kan nog even uitdelen blijven.


Even wachten nog.... de eerste problemen zijn er al.. en let op alle software moet manueel aangepast worden :)
Mr sponge
0
quote:

tomansky schreef op 7 januari 2020 13:34:


[...]

Even wachten nog.... de eerste problemen zijn er al.. en let op alle software moet manueel aangepast worden :)


Ja daar ga je nu de eerste kinderziektes krijgen. Dat kan niet anders.
Het manueel aanpassen van software is zeker ook wel een ding...

Al vraag ik mij wel af wat er gebeurd als iemand anders dan Tesla er eens in slaagt om aanpassingen te doen in de software.
Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurt als bijvoorbeeld Iran alle Tesla's gaat herprogrammeren. (Hopelijk is dat maar een slechte fantasie van mijn kant...)
Programmeren van op afstand is natuurlijk ideaal.
Maar ja, hoe veilig is het?


Skater
0
quote:

tomansky schreef op 7 januari 2020 13:34:


[...]

Even wachten nog.... de eerste problemen zijn er al.. en let op alle software moet manueel aangepast worden :)

Hun eerste auto met zoveel digitaal gedoe. Denk je dat VW daar niet uit gaat komen?
Tesla uploadt nog geregeld nieuwe updates die minder functioneren dan de vorige, of een versie van 5 jaar geleden. Phantom braking was er eerst echt amper. Totaal verboden voor een chauffeur op de snelweg maar die stuurhulp doet het gewoon.

Dit jaar nog dus die ID.3, meer ruimte dan een Model 3, vergelijkbare actieradius, €20k goedkoper bijna. De Kia e-Niro is maar €4K goedkoper voor ongeveer net zo'n auto, maar dan een Koreaan ipv een Duitser. En die Kia is niet aan te slepen.
Dutchtenor
0
Ik heb nog nooit gehoord van een Tesla hack (niemand, want dan zou dat al heeeel erg uitvergroot zijn). Dat die ooit zal komen is niet ondenkbaar.
Mocht dat gebeuren dan is de bescherming (in ieder geval tijdelijk) simpel; de internet verbinding verbreken.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 7 januari 2020 16:05:


[...]
Hun eerste auto met zoveel digitaal gedoe. Denk je dat VW daar niet uit gaat komen?
Tesla uploadt nog geregeld nieuwe updates die minder functioneren dan de vorige, of een versie van 5 jaar geleden. Phantom braking was er eerst echt amper. Totaal verboden voor een chauffeur op de snelweg maar die stuurhulp doet het gewoon.

Dit jaar nog dus die ID.3, meer ruimte dan een Model 3, vergelijkbare actieradius, €20k goedkoper bijna. De Kia e-Niro is maar €4K goedkoper voor ongeveer net zo'n auto, maar dan een Koreaan ipv een Duitser. En die Kia is niet aan te slepen.


De vergelijkingen die je hier gooit zijn op zijn best twijfelachtig. Tesla staat veruit bovenaan met de user experience. De kleine dingen die in de auto verwerkt zijn maakt het tot een compleet andere ervaring. Van de games en video streaming mogelijkheden tot de onzinnige fartmode of het uiterst belangrijke sentry mode laat je allemaal buiten beschouwing. Dan hebben we het nog niet gehad over de oplaad infrastructuur, 0-100 snelheid, driver assist, veiligheid ratings en het merk imago rondom Tesla.

En dan hebben we het nog niet eens over de problemen en claims van VW die in het beste scenario afwezig zullen zijn en allemaal kloppen. Dit betwijfel ik maar laten we hopen dat ze waar kunnen maken wat er gezegd is.
Mr sponge
0
quote:

Dutchtenor schreef op 7 januari 2020 16:33:


Ik heb nog nooit gehoord van een Tesla hack (niemand, want dan zou dat al heeeel erg uitvergroot zijn). Dat die ooit zal komen is niet ondenkbaar.
Mocht dat gebeuren dan is de bescherming (in ieder geval tijdelijk) simpel; de internet verbinding verbreken.


Nou zo eenvoudig is het dus (volgens mij) niet.
Als de aangepaste software door partij X is geupload zit het in de auto's. Dan zou Tesla er weer de originele software in moeten schieten. Haal je de auto offline dan blijft de verkeerde software er op staan.
Maar hopen dat er geen ransomware op je auto wordt gezet...

En nee ik ben helemaal geen IT expert.
Maar ik ben er ondertussen wel achter dat bijna alles te hacken is.
4.719 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 ... 232 233 234 235 236 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 mrt 2020 21:00
Koers 514,360
Verschil -13,800 (-2,61%)
Hoog 525,800
Laag 494,030
Volume 14.377.408
Volume gemiddeld 20.786.633
Volume gisteren 31.199.393