AMSTERDAM (AFN) - Dat HAL als grootaandeelhouder van baggeraar en maritiem dienstverlener Boskalis geld wil steken in de overname van of een lening aan de Nederlandse scheepsbouwer IHC, past perfect in de strategie van de investeerder. Dat menen analisten van KBC Securities. HAL zou samen met baggeraars Van Oord en DEME willen voorkomen dat de technologie en expertise van IHC in Chinese handen vallen.
De stap zou een interessante manier zijn voor HAL om zijn kapitaal aan het werk te zetten. Met de stap beschermt HAL namelijk de belangen van Boskalis, want IHC produceert de meeste baggerschepen van de grote baggeraars in de Benelux.
KBC bevestigt het accumulate-advies voor HAL met een koersdoel van 155 euro. Het aandeel HAL stond vrijdag na zo'n tien minuten handel 0,3 procent hoger op 145,60 euro.
Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Prima werk, en voorkomt dat China alles weer na kan bouwen.
Ik ben trots op Nederland
Veel onderdelen voor de nieuwe baggerschepen worden gekocht in?..... China
En er zijn al een paar grote baggeraars in Azië.
Maar misschien wil men t.z.t van Boskalis af incl. de kennis van IHC- die deels door BoKa is ontwikkeld- want er zijn niet zoveel Nederlandse mannen meer die lang van huis willen.
Strategies goed nagedacht HAL, compliment hiervoor.
Leuk artikel bij gevoegd, maar dat gaat over 1 van de meer dan 40 BV's van IHC.
Dit heeft niets met de huidige situatie te maken.
aandeelhouders, dus ook de rabobank hebben heel veel geld met IHC verdient
China bevoordeelt Chinese baggeraars al jarenlang met staatssubsidies
en probeert zo ook een wereldspeler te worden op baggergebied, ten koste
van westerse bedrijven.
Nederland bevoordeelt de Nederlandse baggeraars ook; dat doen ze allemaal om de werkgelegenheid in eigen land te houden.