Miljardensteun van IMF aan Zuid-Afrika tegen coronacrisis

Door AFN op 27 juli 2020 21:13 | Views: 2.764

WASHINGTON (AFN/BLOOMBERG) - Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) geeft 4,3 miljard dollar aan noodleningen aan Zuid-Afrika om het land te helpen bij de bestrijding van de coronacrisis. Het is het grootste noodpakket van het IMF aan een land vanwege de virusuitbraak tot dusver en moet Zuid-Afrika helpen de schadelijke economische gevolgen van de pandemie tegen te gaan.

Zuid-Afrika telt meer dan 445.000 bevestigde besmettingen met het coronavirus en bijna 7000 doden door de ziekte. Daarmee is Zuid-Afrika het zwaarst getroffen land op het Afrikaanse continent door corona. De Zuid-Afrikaanse economie zal dit jaar naar verwachting scherp krimpen door de lockdownmaatregelen, hoewel het land ook al voor de crisis in een recessie verkeerde. In april kondigde de overheid van Zuid-Afrika nog een omvangrijk steunpakket aan om de crisis het hoofd te bieden.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

17 Posts
WijHetVolk
3
En geen voorwaarden wat betreft racisme? Blanke boeren zijn en blijven dus vogelvrij?
Mandela draait zich om in zijn graf.
jonas
2
Jan Kees die zgn Empowerment wetgeving in Zuid Afrika is puur racisme richting blanke mensen.

Ben het overigens wel met IMF eens. Chinezen zitten er trouwens daar ook al aardig te stoken met ANC-corruptievriendjes .Hoop dus wel dat IMF en bovenop zit. Enige gerichte financiële onderzoeken naar persoonlijke financiën van ANC-topfiguren?

Groet, Jonas
Openneer
2
7000 doden op 445000 besmettingen is nog geen 0,02%. En dat noemen ze een pandemie??? Wereldwijde smetvrees om een griep??? Hoe zal dat de geschiedenisboeken ingaan...
Openneer
3
7000 doden op 445000 besmettingen is nog geen 0,02 % mortaliteit. Noemen ze dat een pandemie??? Worden daarom alle zware maatregelen genomen???
Doet de pers daarom zo paranoia??? Wat is hier aan de hand? Mensen denk na en doe zelf eens wat cijferwerk. Hoe zal deze enorme blunder in de geschiedenisboeken opgetekend worden?
[verwijderd]
0
quote:

WijHetVolk schreef op 27 juli 2020 21:50:

En geen voorwaarden wat betreft racisme? Blanke boeren zijn en blijven dus vogelvrij?
Mandela draait zich om in zijn graf.
Als elke blanke in Zuid-Afrika vogelvrij was, dan zouden de blanken vandaag het land nog verlaten. De meeste donkere mensen zijn juist voor de blanke(n) (boeren), omdat ze kennis, welvaart en ook beschaving met zich meebrengen.

Vergeet niet dat armoede tot speculatie en wanhoop leidt. Dat geldt voor elke bevolkingsgroep.

Zuid-Afrika kampt met tal van uitdagingen die men consequent probeert aan te pakken en waarbij ook deels progressie wordt geboekt. Mede een reden waarom veel blanken Zuid-Afrika als vakantiebestemming zien, zonder dat zij bij het verlaten van het vliegveld worden doorgeschoten.

Groot land, breed perspectief en zeker tal van uitdagingen.
[verwijderd]
0
quote:

heen en weer schreef op 27 juli 2020 22:50:

7000 doden op 445000 besmettingen is nog geen 0,02%. En dat noemen ze een pandemie??? Wereldwijde smetvrees om een griep??? Hoe zal dat de geschiedenisboeken ingaan...
Mogelijk als de katalysator richting een nieuwe wereld, net zoals de industriële revolutie waar men destijds ook niet van kon vermoeden welke impact het globaal zou hebben en tot welke wereld het in 2020 zou leiden.

We gaan het zien.
bp5ah
2
quote:

heen en weer schreef op 27 juli 2020 22:50:

7000 doden op 445000 besmettingen is nog geen 0,02%. En dat noemen ze een pandemie??? Wereldwijde smetvrees om een griep??? Hoe zal dat de geschiedenisboeken ingaan...
Geen idee, maar je rekenkunsten zijn dramatisch :

Goede antwoord is dit : 1,573033707865169%
JBL_0123
2
quote:

bp5ah schreef op 27 juli 2020 22:57:

[...]
Geen idee, maar je rekenkunsten zijn dramatisch :

Goede antwoord is dit : 1,573033707865169%
Bedankt om na te rekenen! En dit cijfer is er van alle leeftijdsgroepen bij elkaar, ik denk als we puur kijken naar 80+ dan zal dit percentage significant hoger liggen. Om hun te beschermen nemen we deze maatregelen!
bp5ah
0
quote:

JBL_0123 schreef op 27 juli 2020 23:08:

[...]
Bedankt om na te rekenen! En dit cijfer is er van alle leeftijdsgroepen bij elkaar, ik denk als we puur kijken naar 80+ dan zal dit percentage significant hoger liggen. Om hun te beschermen nemen we deze maatregelen!
Helemaal mee eens.
loekhonderd
0
Het werkelijk aantal besmettingen zal veel hoger liggen. Als het in Nederland al moeilijk is iedereen op tijd te testen. Laat staan zuid Afrika met een hoog aantal illegaal wonende mensen van omliggende landen.
Kaviaar
1
quote:

heen en weer schreef op 27 juli 2020 22:50:

7000 doden op 445000 besmettingen is nog geen 0,02%. En dat noemen ze een pandemie??? Wereldwijde smetvrees om een griep??? Hoe zal dat de geschiedenisboeken ingaan...
Een verstikkende “”griep””.
Ik hoop dat het jou niet overkomt.
MartijnN1932
0
quote:

heen en weer schreef op 27 juli 2020 22:54:

7000 doden op 445000 besmettingen is nog geen 0,02 % mortaliteit. Noemen ze dat een pandemie??? Worden daarom alle zware maatregelen genomen???
Doet de pers daarom zo paranoia??? Wat is hier aan de hand? Mensen denk na en doe zelf eens wat cijferwerk. Hoe zal deze enorme blunder in de geschiedenisboeken opgetekend worden?
Ok ik doe mijn cijfer werk:
Misschien even leren rekenen

7000/445000= 0,01573033707865168539325842696629 *100 = 1,5% mortaliteit

En dat is nog even los van de impact op de longen bij een deel van de mensen die het virus overleven.

maar misschien heeft u dat niet mee gekregen dat een deel van de mensen die het overleeft een grote terug val heeft in hun fysieke kunnen vanwege de beschadigingen aan hun longen..

ook onder jongeren..
MartijnN1932
0
quote:

loekhonderd schreef op 28 juli 2020 04:16:

Het werkelijk aantal besmettingen zal veel hoger liggen. Als het in Nederland al moeilijk is iedereen op tijd te testen. Laat staan zuid Afrika met een hoog aantal illegaal wonende mensen van omliggende landen.
tja dan kan je het ook anders om rekenen hoeveel mensen zullen er niet dood gaan aan het virus in de sloppenwijken die niet getest zijn?
tbol
0
Toen mandela kwam was hij een fantastisch leider door iedereen gelijk te stellen en geen haat te verkondigen.
helaas zijn de huidige donkere leiders zelf net zo corrupt geworden.
zodra er macht en geld in het spel komt zal er wel geen uitzondering zijn in welke huidskleur dan ook,en waar dan ook.
het blijkt dus dat de mens zelf het verschil kan maken.
WijHetVolk
0
quote:

Yandex schreef op 27 juli 2020 22:55:

[...]

Als elke blanke in Zuid-Afrika vogelvrij was, dan zouden de blanken vandaag het land nog verlaten. De meeste donkere mensen zijn juist voor de blanke(n) (boeren), omdat ze kennis, welvaart en ook beschaving met zich meebrengen.

Vergeet niet dat armoede tot speculatie en wanhoop leidt. Dat geldt voor elke bevolkingsgroep.

Zuid-Afrika kampt met tal van uitdagingen die men consequent probeert aan te pakken en waarbij ook deels progressie wordt geboekt. Mede een reden waarom veel blanken Zuid-Afrika als vakantiebestemming zien, zonder dat zij bij het verlaten van het vliegveld worden doorgeschoten.

Groot land, breed perspectief en zeker tal van uitdagingen.
In theorie heb je gelijk. Praktijk wijst echter anders. Boeren kunnen niet zomaar weg omdat ze bezit moeten achterlaten die door de Zwarte Zuid Afrikaan niet betaald kan worden. De laatste heeft gewoon de middelen en belangrijker de kennis niet. Als de boeren zouden vertrekken laten ze trouwe medewerkers achter die dan direct werkloos zijn. En als, dan wat? Vertrekken naar een ander land zonder bezittingen/middelen. Geen optie voor de boeren.
Als dan ook de top van het ANC en zelfs president Ramaphosa het niet zo nauw neemt dan kan alles snel bergafwaarts gaan.

De nu mij bekende cijfers geven 40 aanvallen op boeren met 5 dodelijke slachtoffers in juni 2020 alleen. Statistieken zijn op z'n Zuid Afrikaans dus die kan variëren. De regering praat over roofovervallen en niet over racistische moorden. De overvallen gaan gepaard met extreem geweld. Onthoofdingen, verwijderde ledematen, verbrandingen, verkrachtingen etc. zijn daar standaard. Omdat boeren ook nog eens afgelegen wonen is angst ook een factor om rekening mee te houden.

Zuid Afrika als vakantie bestemming is inderdaad een mooie optie. En ik neem aan dat je daar geweest bent, dat je weet waar je over praat. De standaard toeristische gebieden zijn ook niet meer of minder veilig dan andere vergelijkbare gebieden op deze planeet. Maar als dingen daar fout gaan gaan ze ook echt fout. Criminelen hebben letterlijk niets te verliezen en werken dus ook zo. Toeristen hebben de eigenschap naïef te zijn.

"Groot land, breed perspectief en zeker tal van uitdagingen." Absoluut!

Groet
17 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.