AMSTERDAM (AFN) - Fastned wil op 14 juni naar de beurs in Amsterdam. Dat heeft de uitbater van tientallen snellaadstations in onder meer Nederland bekendgemaakt bij de publicatie van de zogeheten prospectus voor zijn beursplannen.
"Ik ben blij dat we de datum van onze beoogde notering aan Euronext Amsterdam hebben vastgesteld. De notering geeft Fastned extra financieringsflexibiliteit en biedt meer beleggers de mogelijkheid om in Fastned te investeren", zegt topman Michiel Langezaal. Fastned heeft momenteel 97 snellaadstations in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf wil graag verder uitbreiden, onder meer naar België en Zwitserland.
De onderneming maakt verder bekend dat het in het eerste kwartaal van dit jaar op operationeel niveau 'break-even' heeft gedraaid. Het gaat dan om het bedrijfsresultaat (ebitda), exclusief kosten gerelateerd aan de uitbreiding van het netwerk. Dit betekent dat in deze periode zowel de directe bedrijfskosten van Fastned met betrekking tot de stations, als ook de indirecte bedrijfskosten die verband houden met de lopende activiteiten van het bestaande netwerk werden gedekt door de brutowinst.
Het bedrijf maakte nog niet bekend hoeveel aandelen Fastned wil aanbieden, hoeveel kapitaal het wil ophalen en wat voor waardering wordt beoogd. Fastned is nu nog genoteerd aan de alternatieve beurs Nxchange. Die notering blijft voorlopig bestaan, al heeft Fastned de service-overeenkomst met Nxchange wel opgezegd. Fastned laat weten eigenaren van certificaten van aandelen die willen overstappen van Nxchange naar Euronext daarover te informeren via zijn website.
Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Ze hanteren een nogal fantasierijke maatstaf van winstgevendheid.
Ze hebben inkomsten op de investering van 1,74% met de cijfers van nu.
Dus al die voorgaande jaren is was dat nog lager. Met 10 personeelsleden zit je met 870.000 aan inkomsten dan al gauw negatief.
Ik denk dat bestuurders eerder op de plaats van bestemming hun auto opladen dan onderweg. Behalve in de vakantietijd maar dan is zo'n laadstation niet toereikend met een capaciteit van 8 auto's per uur.
Het zal mijn aandeel niet worden.
Over een paar jaar moeten de laadstations verbouwd worden omdat de laadsnelheid dan hoger moet zijn om te concurreren met de competitie.