Tesla heeft meer dan 6000 'superchargers' in Europa

Door AFN op 25 maart 2021 14:58 | Views: 4.508

Tesla heeft meer dan 6000 'superchargers' in Europa

SAN FRANCISCO (ANP) - Maker van elektrische auto's Tesla heeft meer dan 6000 supercharger-laadpalen in Europa. Die staan op 601 verschillende locaties in 27 landen. De nieuwste uitbreiding van het netwerk is in Athene te vinden.

Tesla plaatste in 2013 de eerste supercharger in Noorwegen, tegelijk met de eerste levering van een Model S-auto in Europa. Noorwegen is een van de voorlopers op het gebied van elektrisch rijden en dat land heeft dan ook de drie grootste laadstations van Tesla in Europa. Die in Nebbenes tussen Oslo en Hamar is de allergrootste met 44 laadpalen.

In Nederland heeft Tesla 528 superchargers op 33 locaties.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

8 Posts
[verwijderd]
0
Binnekort gaat het Nederlands EVBox met 200k laadpalen naar wallstreet via merger SPAC TPGY. De ticker wordt straks EVB, discusieer vast mee op www.iex.nl/Forum/Topic/1380896/Koffie...
SuTrade
0
quote:

Makita schreef op 25 maart 2021 15:02:

Binnekort gaat het Nederlands EVBox met 200k laadpalen naar wallstreet via merger SPAC TPGY. De ticker wordt straks EVB, discusieer vast mee op www.iex.nl/Forum/Topic/1380896/Koffie...
Ook geen uniek in deze categorie.... Kan een goed bedrijf zijn, maar afwachten prestatie op de beurs, dan bedoel ik niet speculatiefs.
Denk dat van de zelfde bedrijf TPG, met PACE ticker wordt samengevoegd met NERDY, dat is weer uniek...
TPG heeft wel een sterke ervaren management !
Ronald123
0
6000 chargers, 600 locaties in Europa, dat lijkt veel. Echter in Nederland zijn er al ruim 4.000 tankstations
Dus de feitelijke dekking is niet echt hoog
Pelargonium
0
De bedoeling van TSLA is dat je zonder angst (om zonder stroom te vallen) je door gans Europa kan rijden. Idem dito in de VS en Canada.
TSLA heeft een fijnmazig netwerk van SuperCharger (SC) ( geen trage publieke laadpalen) van Schotland tot Tsjechië en van Lofoten (Noorwegen) tot in de Algarve (Portugal). Dus om de 250 km vind je wel een SC en kan je ongestoord door Europa rijden. Dit is mede de ruggengraat van het TSLA- concept. Geen enkele andere constructeur heeft dit, maar deze gaan toch EV's verkopen... en wat laden betreft zeggen deze : trek dan maar uw plan. Dit is toch geweldig, niet ?
pwijsneus
0
quote:

TSLAModelS schreef op 25 maart 2021 16:33:

De bedoeling van TSLA is dat je zonder angst (om zonder stroom te vallen) je door gans Europa kan rijden. Idem dito in de VS en Canada.
TSLA heeft een fijnmazig netwerk van SuperCharger (SC) ( geen trage publieke laadpalen) van Schotland tot Tsjechië en van Lofoten (Noorwegen) tot in de Algarve (Portugal). Dus om de 250 km vind je wel een SC en kan je ongestoord door Europa rijden. Dit is mede de ruggengraat van het TSLA- concept. Geen enkele andere constructeur heeft dit, maar deze gaan toch EV's verkopen... en wat laden betreft zeggen deze : trek dan maar uw plan. Dit is toch geweldig, niet ?
Om de 250km is niet bepaald fijnmazig te noemen. Maar het komt wel.

Hoe zit dat eigenlijk met de Duitse merken, kunnen die gewoon op elk tankstation? En tesla's ook? Kan toch ook, alleen duurt het wat langer
Warm Buffet
0
quote:

pwijsneus schreef op 25 maart 2021 16:42:

[...]

Om de 250km is niet bepaald fijnmazig te noemen. Maar het komt wel.

Hoe zit dat eigenlijk met de Duitse merken, kunnen die gewoon op elk tankstation? En tesla's ook? Kan toch ook, alleen duurt het wat langer
Die kunnen op die van Ionity en FastNed. Verder zijn er bijna geen andere aanbieders van SC.
Los van dat de laadsnelheid van Duitse EV's nog aanzienlijk achterblijft bij Tesla. Het wordt een redelijke uitdaging om met je Duitse EV's naar de Franse Riviera te rijden...
pwijsneus
0
quote:

Beursverkloot schreef op 25 maart 2021 16:57:

[...]

Die kunnen op die van Ionity en FastNed. Verder zijn er bijna geen andere aanbieders van SC.
Los van dat de laadsnelheid van Duitse EV's nog aanzienlijk achterblijft bij Tesla. Het wordt een redelijke uitdaging om met je Duitse EV's naar de Franse Riviera te rijden...
Komt wel, volgens mij koopt niemand een EV omdat je er zo prettig roadtrips mee maakt.

Maar als ik dan toch een roadtrip maak, dan toch liever in een Duitse bak
WijHetVolk
0
Nebbenes, kan zich niet eenskwalificeren als industriegebied en ligt een paar honderd meter van Raholt. Raholt een plaats met iets van 15.000 inwoners en ligt op 45minuten van Oslo.
Waarom word er uitgerekent daar een supercharger geplaatst?
8 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.