Tesla moet tienduizenden auto's terugroepen in China

Door ABM Financial News op 25 november 2022 08:41 | Views: 7.763

Tesla moet tienduizenden auto's terugroepen in China
Beeld: ABM Financial News

(ABM FN) Tesla moet ongeveer 80.000 auto's terugroepen in China, vanwege problemen met de software en de veiligheidsgordel, daags nadat de Amerikaanse toezichthouder ook aandrong op een terugroepactie van honderdduizenden auto's.

De Chinese toezichthouder meldde dat Tesla inmiddels een herstelplan heeft ingediend. Dit plan heeft betrekking op 67.698 geïmporteerde Model S- Model X-auto, die softwareproblemen hebben die kunnen leiden tot een niet werkende accu. Ook worden er 2.736 geïmporteerde exemplaren van het Model 3 teruggeroepen, naast 10.127 modellen die in China werden vervaardigd. Deze auto's hebben problemen met de gordel.

Afgelopen week liet de Amerikaanse toezichthouder National Highway Traffic Safety Administration al weten dat er 300.000 auto's van Tesla terug moeten vanwege mogelijke problemen met het achterlicht.

Bron: ABM Financial News


ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

8 Posts
Dividend Collector
0
Aanscherpen die kwaliteitscontroles. Imago- en of reputatieschade kan Tesla er niet bij hebben.
Davisch_1999
4
Het mag al jaren een publiek geheim zijn dat tesla amper kwaliteit levert in de assemblage van zijn voertuigen, gek dat dit steevast wordt gemist door analisten, wat een nog gekker feit is dat BMW als premium autobouwer de afgelopen 11 jaar harder zijn productie heeft opgevoerd dan tesla die zich richt op het bredere segment. En dat tesla als innovatief wordt beschouwd maar hun laatste automodel uit 2013 komt. Op wat software updates en batterij opties daargelaten.
Davisch_1999
2
Dat zou inderdaad beter zijn, die matige kwaliteit is zelfs zo erg dat GM in zijn kwartaal update een kopje had staan dat ze veel verdienen aan reparaties aan Tesla’s omdat de klantenservice onbereikbaar is en dat erg amper servicepunt zijn. Dit mag ook aangescherpt worden. Het lijkt me duidelijk waar de winstgroei van tesla vandaan kwam. Beknibbelen op kwaliteit en service. Daar krijgen ze nu dan ook de rekening voor gepresenteerd. Het lijkt me daardoor een juiste conclusie dat tesla moet kiezen uit potentiële desastreuze imagoschade maar wel proberen om winstgroei te realiseren of de interne problemen oplossen maar de winstgroei in de ijskast te Parkeren. Het lijkt me logisch dat de winstprognoses snel naar beneden wordt gesteld en een sell op dit aandeel komt.

(Ondanks dat dit wel vaak het paradepaardje is van de analisten , wat het wel extra pijnlijk maakt om er flink naast te zitten)
ReactiePlaatser
1
Hernia
0
Het zit Tesla allemaal niet mee. De cybertruck komt ook niet veel terecht en wordt telkens uitgesteld.
Boir
0
Nu maar hopen dat Trump met hulp van Elon herkozen wordt, dan komt t allemaal wel goed :)
Sanglier
2
quote:

Boir schreef op 25 november 2022 13:21:

Nu maar hopen dat Trump met hulp van Elon herkozen wordt, dan komt t allemaal wel goed :)
Een beetje sarcasme is nooit weg.
Klaas
0
Volgens Nikkei Asia verdient Tesla ongeveer $ 9.750 per verkochte auto en Toyota (grootste autobouwer) ongeveer $ 1.200 per verkochte auto. En volgens de laatste rapporten verdiende Tesla $ 300 miljoen meer dan Toyota, terwijl Toyota veel meer auto's verkocht. Toyota moet nog een goede werkende elektrische auto maken.
Ook is Tesla ver in de ontwikkeling van autonoom rijden, maar ook autonome energie voorziening en het bouwen van elektrische vrachtwagens. Bovendien komt Biden met een groot investeringsplan voor vergroening van industrie.

Graag feiten, geen suggesties of aannames.
8 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.