Exmar « Terug naar discussie overzicht

Forum Exmar geopend

2.542 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 124 125 126 127 128 » | Laatste
[verwijderd]
0
Amai, zo stillekes met de commentaren vandaag net zoals de Tijd die er met géén woord over rept van
de zéér mooie stijging van Exmar en wss met dank aan het management(onmiddellijk na sluiting van de markt 2 grote aankooporders van méér dan 70.000 én 20.000 stuks)...wordt vervolgd maandagmorgen...ben ééns benieuwd...
[verwijderd]
0
Eén mooi leesstukje Aafje Aasgier én bedankt de Tijd voor één neutraal verhaal. Mocht ik deel uit-
maken van het management van Exmar zou ik mij voor langere tijd indekken aan de lagere brandstof-
prijzen wat de winst zou optrekken(of kosten drukken) voor het operationele gedeelte van het bedrijf én eventueel tegen de lagere vrachtprijzen van de markt. Spijtig dat er niet eerder werd gekeken voor
die leningen én is dit één les naar de toekomst voor het bedrijf(andere CFO?)...
[verwijderd]
0
En misschien meneer Saverys was het gewoon béter geweest om één kapitaalsverhoging door te
voeren bij de huidige aandeelhouders(indien technisch mogelijk) dan één te dure lening aangaan bij
de obligatiehouders lees banken volgens de Tijd én dit door transparantie én communicatie van het
bedrijf naar de aandeelhouders. Een mens kan innovatieve en mooie ideëen hebben maar ze moeten
natuurlijk commercieel uit te voeren zijn. Mag ik jouw succes wensen in het volharden in hetgéén je gelooft meneer Saverys. Mvg, één aandeelhouder.
StuYa
0
Hopelijk bereiken onze berichten mijnheer Saverys, het is nu gewoon 1 maal een feit dat duurzaamheid is uitgegroeid van trend naar realiteit, ga op zoek naar een duurzame manier voor jullie liquide te transporteren is mijn raad, maak werk een zeer uitgebreide SWOT-analyse en leg jullie sterktes voor aan de bank... Veel succes 1 andere aandeelhouder
[verwijderd]
0
Alé, 2 weken na datum terug één beleggingstip voor het aandeel Exmar door het beleggingsblad
BeursTips. Ze waarderen het aandeel van Exmar boven de tien(€10) maar zeggen er nu wel bij
hoog risico, hoog potentieel in één artikel in het Nieuwsblad van vandaag. Ze bevelen zelfs Nyrstar
aan om te kopen onder hetzelfde motto hoog risico, hoog potentieel...met deze hete temperaturen kan je beter deze 2 aandelen niet te veel bekijken én rustig afwachten...
[verwijderd]
0
quote:

Stefzele schreef op 20 juni 2017 06:51:

Alé, 2 weken na datum terug één beleggingstip voor het aandeel Exmar door het beleggingsblad
BeursTips. Ze waarderen het aandeel van Exmar boven de tien(€10) maar zeggen er nu wel bij
hoog risico, hoog potentieel in één artikel in het Nieuwsblad van vandaag. Ze bevelen zelfs Nyrstar
aan om te kopen onder hetzelfde motto hoog risico, hoog potentieel...met deze hete temperaturen kan je beter deze 2 aandelen niet te veel bekijken én rustig afwachten...
Kun je dat artikel van het Nieuwsblad hier even plaatsen?
[verwijderd]
0
Buy low....sell high. ....?
Ik denk dat we nu wel echt op de bodem zitten.
exmar is echt nen turnaround...
Oil is growling
[verwijderd]
0
Heb vandaag flink bijgekocht aan 3,98 euro. Voorzie morgen toch wel een stijging. En zeker als de lening in orde is... waar ik wel een goed oog in heb.
de kampioenen
0
dat komt terug ,zoals u zegt de lening is in orde ,zie wel niet snel groeien , denk na vakantie tijd alles terug op punt naar de 7 of 8 euro gaan
Drillbit
0
De gesprekken met de obligatiehouders verlopen vlot; waarom stijgt de koers dan niet ?
[verwijderd]
0
Drillbit, de koers zal serieus gaan stijgen als alles achter de rug in de loop van dinsdag. De gesprekken verlopen vlot wil nog niet zeggen dat de lening in orde is. Nu is het gewoon nog één
beetje geduld oefenen én de koers zal terug gaan stijgen. KBC en nog énkele andere geven één
koersdoel van €10,50 voor het aandeel, axel volgens mij ligt het koersdoel zelfs nog hoger want de
hausse van de markten is nog niet in het aandeel verrekend. Mijn koersdoel voor Exmar ligt op €12,5 à €13.
[verwijderd]
0

Nog wat leesvoer. Bron: Knack, Trends, 20 juni 2017.

Nicolas Saverys (Exmar) laat zich niet uit het lood slaan door lage beurskoers Een dure herfinancieringsoperatie, de beurskoers die recorddieptes opzoekt, ... De gasrederij Exmar beleeft barre tijden, maar CEO en referentieaandeelhouder Nicolas Saverys laat zich niet uit het lood slaan. Oneerlijk. Dat gevoel heerst ietwat in de statige Belgica-gebouwen aan de Antwerpse De Gerlachekaai. De afstraffing van het aandeel en sommige mediaberichten daarover zorgen voor druk op de ketel. Te weinig aandacht is er voor de langetermijnportefeuille, voor de bewezen prestaties. "Heeft iemand ooit beweerd dat innoveren zonder risico kan?", werpt een kaderlid op. Nicolas Saverys neemt het filosofisch op: "Als ik een gezelliger en eenvoudiger leven had gewild, had ik een minder cyclisch beroep moeten kiezen. Al denk ik dat ik dit beroep toch wel goed ken. Dit is geen leuke periode voor de aandeelhouders en het management, maar we slaan er ons wel door." De problemen van Exmar draaien rond de Caribbean FLNG (floating liquefaction unit: een drijvende installatie die aardgas omzet in vloeibare vorm, nvdr). Dat tuig ligt afgewerkt op de Chinese scheepswerf Wison, maar de oorspronkelijke klant, Pacific Rubiales, kwam in financiële moeilijkheden en haakte af. Wachten op vergunningen Daardoor zit Exmar opgescheept met een actief dat 300 miljoen dollar heeft gekost, maar voorlopig niets opbrengt. Er werden in mei twee voorakkoorden gesloten, maar verwacht wordt dat die pas in september worden omgezet in een definitief contract. "Er staan ook financiële afspraken in. Het is alleen wachten op de vergunningen, en dat neemt overal ter wereld tijd in beslag", constateert Saverys. Daardoor is het bedrijf genoodzaakt dure overbruggingsfinanciering te vinden. Nadat andere opties niets opleverden, wordt nu aan de bestaande obligatiehouders gevraagd hun geld nog twee jaar ter beschikking te stellen, tegen een rente die aan het einde van de rit neerkomt op 11 procent. De goedkeuring volgt normaliter op 27 juni. Het is niet de eerste keer dat Exmar in zwaar weer belandt. Net voor de crisis in 2009 losbarstte had het bedrijf zwaar geïnvesteerd in hervergassingsschepen en een drijvend olie-exploratie-eiland. Maar uiteindelijk slaagde Saverys erin de nodige financiering te vinden. Ook nu is het vertrouwen in een happy end groot. "Al wat vandaag gebeurt, heb ik twee jaar geleden voorspeld. Mijn bankiers en mijn werknemers wisten dat er een heel zware storm op ons afkwam, maar ik heb toen ook gezegd dat ik het bedrijf rond de storm zal leiden." Hoewel de flamboyante en zeer communicatieve Saverys regelmatig in de prijzen valt voor zijn innovaties, is hij de eerste om dat te relativeren: "Ik ben in de eerste plaats een ondernemer. Innovatie is een beetje een modewoord geworden. Wij gebruiken bijvoorbeeld altijd bestaande technologie, en die verbeteren we gewoon." Toch heeft hij de gasvervoersector ingrijpend veranderd. Exmar nam in 2005 het eerste hervergassingsschip in gebruik, waardoor dure en immobiele landinstallaties niet meer nodig zijn. De markt verklaarde hem destijds gek, maar nu worden zulke schepen ingezet in Argentinië, Brazilië, Koeweit, Israël, Dubai, enzovoort. Al verbergt die vaststelling de grootste revolutie die de sector heeft doorgemaakt: dat de Verenigde Staten dankzij hun schalieolie de grootste olie- en gasproducent ter wereld zijn geworden. "Wij dachten de hervergassingsschepen te gebruiken voor import naar de VS. Vandaag overweegt zelfs een land als Egypte Amerikaans gas te importeren." Waterstof Ook over de volgende stap denkt Saverys al na. "Op termijn zullen we een vlottende fabriek bouwen. Alleen zal ik me dan niet meer vastklinken aan een tegenpartij die voor grote kapitaalinvesteringen kan weglopen door een faillissementsprocedure. Ik geloof ook steeds meer in waterstof. Als die markt er is, zal er ook transport nodig zijn. Maar dat is nog niet voor dadelijk." Exmar heeft zijn wortels in de Boelwerf in Temse, waar Saverys het bedrijf in 1980 opstartte als dochter van Almabo, de familiale holding van de families Boel, Van Damme en Saverys. Twaalf jaar na de overname van CMB door de holding van de familie Saverys, besloten de broers Marc en Nicolas en hun zus Virginie in 2003 om CMB en Exmar afzonderlijk op de beurs te brengen, zodat elk bedrijf zijn eigen strategie kon volgen. Toen broer Marc vorig jaar bij CMB de fakkel doorgaf aan zijn drie zonen, rees de vraag hoe lang Nicolas nog doorgaat. Hij heeft zeven kinderen uit drie huwelijken, en het dertiende kleinkind is op komst. Dochters Ariane, Barbara en Pauline zitten al in de raad van bestuur, en zijn schoonzoon is financieel directeur. "Ik denk dat ik meer de vervelende schoonmoeder zou spelen dan mijn broer (lacht). Uiteraard wordt de opvolging voorbereid, en besef ik dat ik op termijn het bedrijf moet loslaten. Maar zolang ik me goed voel, blijf ik graag doen wat ik doe."
Stephan
0
quote:

Aafje Aasgier schreef op 24 juni 2017 12:40:

www.tijd.be/ondernemen/transport/Verg...
Koers wacht op dinsdag de 27e juni denk ik.
Zolang er geen akkoord is bereikt blijft koers dicht in de buurt.
Is het voorbeurs of nabeurs de 27e ?
[verwijderd]
1
De trein vertrekt pas écht als er eindelijk eens daadwerkelijk contracten afgesloten én getekend worden voor de Caribbean FLNG en de FRSU barge.
[verwijderd]
0
Morgen is het D-Day voor Exmar op de frontpage van de Tijd terwijl ze vrijdag nog schreven dat de
meeting op donderdag, 22/05/17 vlot was verlopen met de obligatiehouders ipv te schrijven dat de
obligatiehouders sowieso akkoord zullen gaan met de deal over de lening...de beurskoers morgenavond op €4,5 à €4,75?
2.542 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 124 125 126 127 128 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 7,800
Verschil +0,180 (+2,36%)
Hoog 7,800
Laag 7,650
Volume 2.912
Volume gemiddeld 13.053
Volume gisteren 3.495

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront