Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
voda
0
Seat-baas De Meo stapt op, op weg naar Renault

Gepubliceerd op 7 jan 2020 om 21:17 | Views: 786

Renault 07 jan
42,81 +1,46 (+3,53%)

WOLFSBURG (AFN/BLOOMBERG) - Topman Luca de Meo van Volkswagen-dochter Seat is opgestapt. De weg lijkt daarmee vrij voor de Italiaan om de overstap te maken naar de Franse automaker Renault, waar hij als favoriet wordt gezien om topman te worden. Volgens het Franse zakenblad Les Echos wordt De Meo later deze week al bij Renault gepresenteerd.

De 52-jarige De Meo vertrekt op eigen verzoek bij Seat, waar hij het modellengamma vernieuwde en de van oorsprong Spaanse automaker weer winstgevend maakte. Ook introduceerde hij bij Seat het Cupra-merk dat sportieve versies van de Seat-modellen maakt.

Renault is op zoek naar een nieuwe topman na het ontslag van Thierry Bolloré in oktober. Hij was begin vorig jaar aan het roer van de Franse automaker komen te staan nadat die Carlos Ghosn, die in Japan terechtstaat wegens fraude bij samenwerkingspartner Nissan, had ontslagen. Bolloré was lang de rechterhand van Ghosn en het gedwongen vertrek van Bolloré werd gezien als een signaal aan Nissan dat Renault nog altijd heil ziet in de samenwerking met de Japanners.
voda
0
Volkswagen ambieert meer rendement en hogere kasstroom

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Volkswagen AG -Pref-
180,96 4,14 2,34 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen heeft zijn doelstellingen tot en met 2025 op tafel gelegd, waarin het streeft naar meer rendement en een hogere kasstroom. Dit bleek donderdag uit een presentatie van de Duitse autobouwer.

Volkswagen wil in 2025 op een operationele marge voor bijzondere posten zitten van 7 tot 8 procent en een kasstroom van meer dan 10 miljard euro.

Het bedrijf verwacht dat de operationele marge voor 2019 en 2020 nog op 6,5 tot 7,5 procent uitkomt bij een kasstroom die voor 2019 naar verwachting ligt op 9 miljard euro of meer en voor 2020 op 10 miljard of meer.

In 2025 wil Volkswagen een rendement op de investeringen van meer dan 14 procent realiseren.

Vanaf deze maand maakt Volkswagen een begin met de investeringen in de software-organisatie met een waarde van 7 miljard euro.

Het dividendbeleid is gericht op een uitbetaling van 30 procent van de nettowinst, op zijn laatst te realiseren in 2022.

De koers van het aandeel Volkswagen noteerde donderdag 2,5 procent hoger.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Senior 1936
0
ik ben blij dat ik eind vorig jaar positie in BMW heb opgebouwd (n.a.v. positieve berichten) en begin nu de vruchten daarvan te plukken.
Volkswagen zie ik gevoelsmatig nog niet zitten, maar houd het fonds wel in de gaten.....
Senior 1936
0
Belegger.nl, 10 jan.2020:Morgan Stanley Equity Sales:
Volkswagen
“Volkswagen heeft een sterke positie in de markt voor elektrische voertuigen; daar is de afgelopen jaren ook agressief op ingezet. Wij denken zelfs dat het bedrijf een winnaar zal zijn in de markt. Het management heeft de afgelopen jaren een paar goede beslissingen genomen. De focus op de kosten en de cashflow is verbeterd, ondanks de forse investeringen die gedaan zijn.”

“De move richting SUV’s heeft gezorgd voor een mooie productmix en goede prijzen en het ondersteunt de winst per aandeel. Het aandeel Volkswagen is goedkoop (6,5 x), hoewel dat wel in lijn is met de sector.”

Voordeel van dit aandeel voor Nederlandse en Belgische beleggers is dat er geen sprake is van een valutarisico.
Senior 1936
0
vwb Volkswagen wacht ik tot liever een goeie dip af omdat m.i. technisch gezien de weerstand op ca. 184,24 nog niet zo danig is gepasseerd dat het aandeel nu al koopwaardig is. Maar dat is een persoonlijke mening. Volgende week ga dit fonds nog eens nader bekijken.
voda
0
Volkswagen verkoopt meer auto's

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Volkswagen AG
183,10 0,00 0,00 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)
Volkswagen AG
183,60 0,00 0,00 % Euronext Brussel
Volkswagen AG -Pref-
185,52 0,00 0,00 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen heeft in december wereldwijd flink meer auto's verkocht en ook in heel 2019 steeg het aantal autoverkopen. Dit maakte de Duitse autobouwer maandagochtend bekend.

In december steeg het aantal autoverkopen met 14 procent tot 615.200 voertuigen. Hierdoor trokken de autoverkopen in heel 2019 aan met 0,5 procent tot 6,3 miljoen auto's.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Volkswagen krikt groepsverkoop op in 2019

Gepubliceerd op 14 jan 2020 om 13:16 | Views: 317

Volkswagen 11:51
182,35 +0,95 (+0,52%)

VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 13 jan
184,94 -0,02 (-0,01%)

WOLFSBURG (AFN/DPA/BLOOMBERG) - Het Duitse autoconcern Volkswagen heeft zijn totale wereldwijde verkopen vorig jaar met 1,3 procent verhoogd naar bijna 11 miljoen voertuigen. In Europa en Zuid-Amerika zaten de verkopen in de lift, maar in Noord-Amerika en Azië kromp de afzet.

De verkoop van het hoofdmerk Volkswagen steeg met 0,5 procent tot bijna 6,3 miljoen auto's. Bij Audi was een plus van 1,8 procent te zien. Bij Seat bedroeg de stijging bijna 11 procent en voor Porsche ging om een toename met bijna 10 procent. Bij Skoda daalde de verkoop met bijna 1 procent. Verder nam de verkoop van Volkswagen-bedrijfsvoertuigen af. Er waren wel plussen te zien bij de truck- en busmerken MAN en Scania.

Het grootste autoconcern van Europa zei dat in alle regio's het marktaandeel werd vergroot en dat ook sterke groei was te zien bij de verkoop van elektrische auto's. Volkswagen is met het Japanse Toyota Motor verwikkeld in een strijd om de titel van 's werelds grootste autobouwer. Toyota komt later deze maand met verkoopcijfers over 2019.
voda
0
Volkswagen-ceo wil haast maken met transformatie naar techbedrijf

Volkswagen-baas Herbert Diess: '2020 zal laten zien hoe weerbestendig, wendbaar en responsief we zijn geworden.' Foto: Ronny Hartmann/ANP

Volkswagen-topman Herbert Diess heeft zijn topmanagers donderdag opgeroepen zich meer in te spannen om het autoconcern om te vormen tot een technologische onderneming. Het tempo ligt nu te laag, vindt Diess, die wees op de razendsnelle ontwikkelingen bij de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's Tesla en het Japanse Toyota, waarmee Volkswagen al jaren wedijvert in verkoopaantallen.

Wil Volkswagen VOW€178,50-1,22% ook in de toekomst relevant zijn, dan moet het zich omvormen van automobielconcern naar een technologieconcern, zegt Diess. 'De tijd van klassieke autofabrikanten is voorbij. Alleen als een digitale technologiegroep heeft Volkswagen nog toekomst. Dat is de enige weg', zo citeert de Duitse zakenkrant Handelsblatt de VW-topman tijdens een strategiebijeenkomst met managers.

‘De tijd van klassieke autofabrikanten is voorbij. Alleen als een digitaal technologiegroep heeft Volkswagen nog een toekomst.’• Herbert Diess
Maar dan dient zich meteen een probleem aan voor Volkswagen, aldus Diess, gezien het hoge tempo van de technologische ontwikkelingen. 'Zijn we snel genoeg?', vroeg Diess zich af. 'Het eerlijke antwoord is: misschien, maar de situatie wordt steeds kritieker. Als we in ons huidige tempo doorgaan, dan zal het erom gaan spannen.' Volgens hem heeft Volkswagen 'een extra inhaalprogramma nodig om alle potentieel van de groep te mobiliseren'.

Benchmark: Tesla
Diess' oproep komt een dag nadat Stefan Wolf van de Duitse vereniging van autofabrikanten VDA liet weten dat Duitsland op korte termijn €10 mrd tot €20 mrd moet investeren in de infrastructuur van onder meer laadpalen, wil het de concurrentie aankunnen met China, de grootste markt voor elektrische auto's.
Dat China het tij mee heeft, blijkt ook uit de aankondiging van Tesla-topman Elon Musk om een nieuw R&D-centrum in China te openen. In december opende Tesla al een miljardenfabriek in Sjanghai voor de assemblage van de Model 3 en de Model Y, de Gigafactory 3.

Ook Diess wees tijdens zijn toespraak op Tesla TSLA$512,78-1,10% , dat zijn beurswaarde in de afgelopen maanden zag stijgen tot $97 mrd. Daarmee verslaat Tesla zijn Duitse concurrent, dat het met een beurswaarde van €90 mrd moet doen. 'De auto wordt het belangrijkste mobiele apparaat', aldus de VW-baas. 'Als we dat zien, begrijpen we waarom Tesla zo waardevol is vanuit het perspectief van een analist.'

Jaar van de waarheid
Volgens Diess zagen de cijfers van Volkswagen er op dit moment weliswaar goed uit. 'Al met al: goede ontwikkelingen', zei Diess, maar hij voegde er terstond aan toe: 'De eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat de storm net bezig is los te breken.' Diess vroeg zich openlijk af of het autoconcern uit Wolfsburg wel goed is voorbereid op wat gaat komen. 'Het jaar 2020 zal laten zien hoe weerbestendig, wendbaar en responsief we zijn geworden.'

Met het oog op klimaatverandering moet de technologie van Volkswagen ook een positieve bijdrage leveren aan het milieu, vindt het concern. De Duitse automaker streeft ernaar 6% van zijn omzet in R&D te steken. 'Dat is de absolute bovengrens', aldus Diess, want Toyota bereikt dat doel al met 3% tot 4% aan R&D-uitgaven. En dat concern 'geldt als innovatief en milieuvriendelijk'.

De VW-topman trok een parallel met het vaak aangehaalde Nokia. De Finse fabrikant van mobieltjes zag de nieuwe technologische ontwikkelingen niet aankomen en werd volledig uit de markt gedrukt. Volgens Diess zal het succes van de vorig jaar opgerichte IT-divisie Car.Software doorslaggevend zijn voor de toekomst van de Volkswagen-groep. Over vijf jaar moet deze divisie vijfduizend IT'ers werk bieden.

fd.nl/ondernemen/1331265/herbert-dies...
Bijlage:
voda
0
Volkswagen aast op Chinese batterijfabrikant - media

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Volkswagen AG
178,50 0,00 0,00 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)
Volkswagen AG
178,75 0,00 0,00 % Euronext Brussel

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen aast op een belang in de Chinese batterijmaker Guoxuan. Dit meldde persbureau Reuters op basis van bronnen.

De Duitse autofabrikant zou een belang van 20 procent willen nemen en daarmee zou 560 miljoen dollar gemoeid zijn.

Indien de deal doorgaat, wordt Volkswagen de op een na grootste aandeelhouder van Guoxuan.

Volgens Reuters zou de deal zo goed als beklonken zijn, maar worden nieuwe Chinese regels afgewacht alvorens de afronding kan plaatsvinden.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Topman Volkswagen: we kunnen Tesla inhalen

Gepubliceerd op 24 jan 2020 om 10:41 | Views: 780

Volkswagen 09:00
178,20 +1,50 (+0,85%)

VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 23 jan
177,12 -2,06 (-1,15%)

DAVOS (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen is klaar voor de strijd met Tesla op het vlak van elektrisch rijden. Dat laat Herbert Diess, de topman van het Duitse autoconcern, weten een interview met Bloomberg TV. Daarbij is hij optimistisch gestemd over de mogelijkheden Tesla uiteindelijk in te halen met de verkoop van stekkerauto's.

"Het is een open race. We zijn er vrij optimistisch over dat we gelijke tred kunnen houden met Tesla en ze uiteindelijk inhalen", zegt Diess over vernieuwing in de auto-industrie. Innovatie is volgens hem belangrijk, "maar daarbij is het ook belangrijk om schaalgrootte te hebben", zo klinkt het in Davos.

Tesla werd deze week op het beurs voor het eerst meer dan 100 miljard dollar waard. Dat is meer dan de beurswaarde van Volkswagen, dat dertig keer zoveel auto's verkoopt als het Amerikaanse bedrijf. Diess geeft ondanks de concurrentie hoog op van Tesla. "Ik zou Tesla serieuzer nemen dan Google en ook Toyota is erg concurrerend."

Voor de autosector als geheel voorspelt Diess een moeilijk jaar. Dat komt enerzijds door strengere emissie-eisen in de Europese Unie, waar vanaf volgend jaar nieuwe auto's gemiddeld nog maar 95 gram CO2 per kilometer mogen uitstoten. Daarnaast kwakkelt de wereldwijde vraag naar auto's door tragere mondiale economische groei.
roloff
0
seekingalpha.com/article/4318384-volk...

Ik overweeg in Volkswagen AG te gaan investeren, maar dan via Porsche SE (vanwege discount).

Mijn porto bestaat op dit moment met name uit aandelen ASML (al jaren) en - sinds ruim een jaar - sinds de dip in semiconductors, ook aandelen Besi.
[verwijderd]
0
quote:

roloff schreef op 26 januari 2020 05:42:

seekingalpha.com/article/4318384-volk...

Ik overweeg in Volkswagen AG te gaan investeren, maar dan via Porsche SE (vanwege discount).

Mijn porto bestaat op dit moment met name uit aandelen ASML (al jaren) en - sinds ruim een jaar - sinds de dip in semiconductors, ook aandelen Besi.
Kijk vooral ook naar electrische segmenten voor de autoindustrie. Grote kans dat dit nog extra gestimuleerd gaat worden. Volkswagen koersverloop loopt ver achter in vergelijking met Tesla; het marktsegment van Volkswagen zou onderschat kunnen worden.
roloff
0
@Kas, met name ook de koers-winstverhouding van Volkswagen is - mede door alle dieselgate perikelen - best laag.

www.google.com/search?q=aandeel+volka...

Porsche SE, dat grootaandeelhouder in Volkswagen AG is (meer dan 50% zeggenschap), heeft nog een lagere koers-winstverhouding. Via Porsche in VW beleggen is beleggen aantrekkelijk vanwege de discount.

www.google.com/search?rlz=1CARCMY_enP...

Sinds kort beleg ik ook in Naspers, dat is het moederbedrijf van Prosus. Naspers bezit nog heel wat aandelen Prosus. Belangrijkste aandeel waarin Prosus weer belegt is Tencent).

Ik beleg met een flinke discount in Prosus/Tencent via Naspers.
roloff
0
@Kas,

Realiseer me dat je bekend bent met Prosus/Naspers via Prosus forum, ik postte het voor anderen.
[verwijderd]
0
quote:

roloff schreef op 26 januari 2020 10:09:

@Kas,

Realiseer me dat je bekend bent met Prosus/Naspers via Prosus forum, ik postte het voor anderen.
Het onderliggende aandeel gaat steeds verder onder druk komen te staan is mijn verwachting. Prosus wil een transitie naar breed genomen bedrijven helpen te verbeteren; zelf krijg ik het gevoel dat ze Prosus snel naar de markt hebben gebracht om nu nog grotere hoeveelheden geld uit de Nederlandse markt te halen ten behoeve van de positie van Naspers.

De discount is wel nodig als ze beginnen met verkopen van onderliggende waarden in een markt die onder druk staat.
voda
0
New Volkswagen Golf Responds with Intelligent Climate Control

Image Source: Volkswagen Golf Air Care Climatronic
The temperature of the air conditioning system can be adjusted in the new Volkswagen Golf using a touchslider or voice input. The driver and passenger can access the menu control of the “Air Care Climatronic” with allergen filter and 3-zone control via the screen of the Infotainment system or the touch field below with direct access buttons. As an alternative to the classic controls, such as for the fan function or air recirculation mode (Classic Climate), the screen features the new Smart Climate menu. To access specific air conditioning settings in this menu, it is no longer necessary to spend time adjusting different parameters of the air conditioning system. You can now intuitively activate preconfigured scenarios with one touch or alternatively by using voice control.

Volkswagen has identified five frequently used scenarios and transferred them to the Smart Climate menu. The functions are “Clear view” (demist windows), “Warm feet” (warmer air to the footwell), “Warm hands” (warmer air via the vents of the dash panel), “Cool feet” (colder air into the footwell) and “Fresh air” (cool breeze flows through the vehicle interior). The clever thing here is that the Smart Climate functions are always only activated temporarily – they briefly enhance current well-being before reverting to the previously active settings of the automatic air conditioner.

It is also easier to change individual permanent settings of the “Air Care Climatronic” than ever before: As an alternative to classic operation in the air conditioning menu, this works using a touchslider or voice control. The new digital microphones in the Golf also recognise whether it is the driver or the passenger speaking. All you have to do is say “I am cold” or “I am warm” and the “Air Care Climatronic” will change the temperature on the driver side or passenger side for each command. It is also possible, for example, to say “Make it four degrees warmer” to change the temperature accordingly. Equally simply and effectively, statements such as “There’s a draught” or “It’s stuffy” can be used to adjust the settings of the automatic air conditioner.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
1
Volkswagen verkocht vorig jaar opnieuw meer worsten dan auto’s

Opnieuw was de curryworst vorig jaar het bestverkochte artikel van de Volkswagen-groep. Met maar liefst 6,8 miljoen exemplaren werden er in 2019 meer worsten verkocht dan auto’s.

Erik Kouwenhoven 29-01-20, 05:00 Laatste update: 05:17

De Volkswagen-worst zit daarmee in de lift. Want vijf jaar geleden bleef de productie nog steken op 6,3 miljoen worstjes. VW neemt haar vleesproduct dan ook heel serieus. De delicatesse heeft zelfs een officieel onderdelennummer bij VW. Artikel 199.398.500 A is echter niet te koop bij de Nederlandse VW-dealers.

Lees ook
Eerst dieselgate, nu 'curryworstgate' bij VW

VW verkocht vorig jaar ‘slechts’ 6,2 miljoen auto’s en werd dus opnieuw afgetroefd door de worst, die in Duitsland te koop is in twee uitvoeringen: een versie van 12,5 centimeter en een verlengde variant van 25 centimeter. De curryworsten worden veelal geserveerd in de bedrijfskantines van Volkswagen-fabrieken. Ze vormen een traditioneel onderdeel van de lunch van de medewerkers.

Curryworstpakket
Ook buiten de fabrieken zijn de verse worsten zeer populair. Zo geven diverse Volkswagen-dealers bij de aflevering van een nieuwe auto een curryworstpakket cadeau. Ook succesvol is de originele Volkswagen Ketchup, waarvan jaarlijks zo’n half miljoen kilo wordt geproduceerd.

Het varkensvlees voor de worsten komt uit de regio Wolfsburg. Ze bevatten slechts 20 procent vet tegenover 40-45 procent voor de gemiddelde curryworst.

www.ad.nl/auto/volkswagen-verkocht-vo...
Bijlage:
[verwijderd]
0
Ik zie de advertentie al voor mij:
"Zu jedem Auto erhalten Sie eine kostenlose Currywurst. Volkswagen wir leben Currywurst."
:o)
voda
0
Volkswagen Increases Use of Green Electricity at its plants

The Volkswagen brand is making good progress towards its target of CO2-neutral production by 2050. The company has now set itself further ambitious targets for 2020 in order to expand the percentage of externally sourced energy from renewable sources at its plants. Besides that, Volkswagen is consistently focusing on natural gas for its own power generation and is switching its power plants in Wolfsburg from coal to gas.

The external supply of power at the Volkswagen brand’s 16 plants around the world* has already been switched to 70 per cent green electricity from renewable sources. The company has now resolved to increase this figure to 90 per cent inside just one year.

In addition, Volkswagen is systematically switching its in-house power generating plants to gas. The supply of power for the production operation in Wolfsburg is, for example, currently in the process of being switched by 2022 to highly efficient combined cycle gas turbine plants. They are run in cogeneration mode: the CO2 emissions from generating electricity and heat will go down as a result by 60 per cent or around 1.5 million tonnes a year. That is equivalent to the emissions of around 870,000 cars. The first of the components required for doing this were delivered last weekend. With these power plants Volkswagen is making a long-term contribution to the stability of the national grid and power system in Germany.

Source : Strategic Research Institute
3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 20:09
Koers 120,550
Verschil +1,900 (+1,60%)
Hoog 120,550
Laag 119,150
Volume 2.218
Volume gemiddeld 3.258
Volume gisteren 1.029

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront