Stellantis « Terug naar discussie overzicht

Forum Stellantis geopend

426 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 » | Laatste
mathijsjelle
0
quote:

Altijd schreef op 17 december 2023 22:06:

[...]

Meer is er ook niet over te zeggen qua richting van de koers. Ik heb veel aandelen van Stellantis en kijk er verder niet naar om. Geweldige beursprestatie, met ruim dividend. Exor is nog zo'n aandeel, laat ik ook met rust.
En vanuit het idee: 'lager kan het niet' heb ik VW callopties 2027 gekocht. Bedrijf in problemen, maar wel met een enorme cashflow per aandeel. En VW gaat reorganiseren, dat geeft nog een impuls.
Ah VW idd. heb daar ook naar zitten kijken. Welke call heb je gekocht?
N audio
1
quote:

mathijsjelle schreef op 17 december 2023 11:01:

Blijft rustig op dit forum. terwijl het een zeer goed aandeel is met stevig dividend. staan er goed voor mbt electrificatie en daarnaast goede positie in US.

Ik zeg kopen... en ja zit zelf Long. en voordelige kw verhouding tov peers
Idem hier.
Tibetarian
0
quote:

Altijd schreef op 17 december 2023 22:06:

[...]

Meer is er ook niet over te zeggen qua richting van de koers. Ik heb veel aandelen van Stellantis en kijk er verder niet naar om. Geweldige beursprestatie, met ruim dividend. Exor is nog zo'n aandeel, laat ik ook met rust.
En vanuit het idee: 'lager kan het niet' heb ik VW callopties 2027 gekocht. Bedrijf in problemen, maar wel met een enorme cashflow per aandeel. En VW gaat reorganiseren, dat geeft nog een impuls.
Hou er rekening mee dat Exor ook groot in Stellantis zit.
nb
0
quote:

Tibetarian schreef op 22 december 2023 21:16:

[...]
Hou er rekening mee dat Exor ook groot in Stellantis zit.
En philips
Altijd
1
quote:

mathijsjelle schreef op 18 december 2023 21:11:

[...]

Ah VW idd. heb daar ook naar zitten kijken. Welke call heb je gekocht?
Ik heb dec2027 100 en 140. Die van 140 staat vet onder water en misschien moet ik die maar verdubbelen. Nu VW fors gaat snijden in de kosten én omdat de EV's minder verkopen wereldwijd, verwacht ik voortdurend een goede winst. Die K/W van 3,5 zal dus wel zo blijven. Verder zakken kan het aandeel daardoor nauwelijks. En VW is een groot concern en vast hard aan het werk om de crises het hoofd te bieden.
Ik heb eigenlijk geen voorkeur tussen VW of Stellantis. Moet ook weer eens gaan kijken naar BMW.
Altijd
0
quote:

Tibetarian schreef op 22 december 2023 21:16:

[...]
Hou er rekening mee dat Exor ook groot in Stellantis zit.
Ja, dat klopt. Vind ik niet erg. Beide aandelen doen het uitstekend, en stabiel. Ik heb altijd een paar favoriete aandelen/branches waar ik misschien wat te groot in zit.
N audio
0
quote:

mathijsjelle schreef op 4 januari 2024 10:09:

rustig forum.. waarom gisteren zo fors onderuit?
Onlogisch wanneer je fundamenteel kijkt. Draait super.
Bij het uitleenloket is het iedere dag dringen geblazen, vanochtend stond het bij de broker waar ik kijk, zelfs volledig op 0.
Iedereen moet zelf maar invullen wat je daarvan vind. Ze liggen bij mij prima op de plank. Bedrijf draait onderling meer dan uitstekend, en ik laat me niet gek maken doordat bepaalde partijen aan die boom blijven schudden. Mogelijk om goedkoop te kunnen vissen?

Het zal allemaal wel weer,
mathijsjelle
0
quote:

N audio schreef op 4 januari 2024 12:04:

[...]

Onlogisch wanneer je fundamenteel kijkt. Draait super.
Bij het uitleenloket is het iedere dag dringen geblazen, vanochtend stond het bij de broker waar ik kijk, zelfs volledig op 0.
Iedereen moet zelf maar invullen wat je daarvan vind. Ze liggen bij mij prima op de plank. Bedrijf draait onderling meer dan uitstekend, en ik laat me niet gek maken doordat bepaalde partijen aan die boom blijven schudden. Mogelijk om goedkoop te kunnen vissen?

Het zal allemaal wel weer,
Dank voor je reactie. Ik heb zelf hetzelfde idee. Heb ze op 18,7 gekocht. 265 stuks. Prima stuk in mijn portfolio. K/w is laag, dividend hoog, vooruitzichten ook dus helemaal goed.

Ps. vandaag ook BMW gekocht. was niet van plan om 2 "auto" aandelen te kopen maar ook hier mooi dividend en geloof zeker dat dit een sterk merk is met goede vooruitzichten.
objectief
0
quote:

mathijsjelle schreef op 4 januari 2024 10:09:

rustig forum.. waarom gisteren zo fors onderuit?
Na een stijging van 15 naar 21 in een halfjaar, is de nodige voorzichtigheid geboden.
Het is al heel bijzonder dat dit bedrijf het al een van de weinigen autobedrijven het goed gedaan heeft.
mathijsjelle
0
quote:

objectief schreef op 5 januari 2024 11:48:

[...]

Na een stijging van 15 naar 21 in een halfjaar, is de nodige voorzichtigheid geboden.
Het is al heel bijzonder dat dit bedrijf het al een van de weinigen autobedrijven het goed gedaan heeft.
Ah fijn een nieuw lid op het forum :) zonder dollen. Fora zijn altijd leuker als het wat drukker is. Maar eens. Stellantis (de koers) heeft een mooie stap gemaakt. Zit er vooral voor dividend inclusief herbeleggen in. Zie nog steeds wel opwaartse mogelijkheden met de huidige k/w verhouding. Jij?
objectief
0
quote:

mathijsjelle schreef op 5 januari 2024 16:55:

[...]

Ah fijn een nieuw lid op het forum :) zonder dollen. Fora zijn altijd leuker als het wat drukker is. Maar eens. Stellantis (de koers) heeft een mooie stap gemaakt. Zit er vooral voor dividend inclusief herbeleggen in. Zie nog steeds wel opwaartse mogelijkheden met de huidige k/w verhouding. Jij?
K/w verhoudingen van de bedrijven in deze sector zijn vrijwel allemaal laag tot zeer laag, dat heeft zijn eigen oorzaak.
Er zijn bij elk aandeel opwaartse kansen.
N audio
2
K/w zijn inderdaad doorgaans laag bij autobouwers.
Maar bij Stellantis extra laag.
Forummer Teppo plaatste afgelopen zomer een uiterst interessante link van yt kanaal autoline.
Kijk en geniet zou ik zeggen. De k/w is hier nog steeds héél laag. Zeker gezien de performance van Stellantis.

youtu.be/-DXDVbN-tt8
objectief
0
quote:

N audio schreef op 5 januari 2024 23:30:

K/w zijn inderdaad doorgaans laag bij autobouwers.
Maar bij Stellantis extra laag.
Forummer Teppo plaatste afgelopen zomer een uiterst interessante link van yt kanaal autoline.
Kijk en geniet zou ik zeggen. De k/w is hier nog steeds héél laag. Zeker gezien de performance van Stellantis.

youtu.be/-DXDVbN-tt8
Afgelopen zomer was de koers 14 en nu boven de 20; toen was dat zeer laag maar nu niet meer.
Nu nog op deze TGV springen is, betekent een gerede kans dat je een scheur oploopt.
Uiteraard neemt ieder zelf die beslissing.
N audio
0
quote:

objectief schreef op 6 januari 2024 08:32:

[...]

Afgelopen zomer was de koers 14 en nu boven de 20; toen was dat zeer laag maar nu niet meer.
Nu nog op deze TGV springen is, betekent een gerede kans dat je een scheur oploopt.
Uiteraard neemt ieder zelf die beslissing.
K/w gaat inderdaad langzaam richting 4.
Topjaar 2023 herhalen is geen regel inderdaad. Mee eens. We zijn mooi gestegen.
Ik wil ze echter nog niet kwijt aan deze waardering.
Maar er lijken toch ook shorts aardig actief te zijn laatste tijd. Dat helpt natuurlijk niet.
Ron Kerstens
0
www.iex.nl/Artikel/788393/Stellantis-...

Moet eerlijk zeggen dat ik wat jaloers ben op de stellantis aandeelhouders :-) Het fonds doet het aanzienlijk beter dan mijn VW en Porsche aandelen.
Altijd
1
quote:

N audio schreef op 6 december 2023 20:50:

[...]

Voor ik in Stellantis stapte heb ik een rondje autobouwers gedaan. Dat is ergens begin dit jaar geweest.
Ik meen dat er toen een gemiddeld k/w van rond de 5.5 uitrolde bij de diverse fabrikanten. Toen was het hier ruim onder de 3. Mogelijk heb ik destijds een vergissing gemaakt?
Hoe doet vw een wpa van 30 vraag ik me af? Stellantis houd op Mercedes na, het meest over per gebouwde auto zo heb ik begrepen. Lijkt me een wpa van 30 wel heel veel.

Edit :
Ik heb vergeleken met BMW en Mercedes. Vw niet,
Een WPA van 30 euro is veel bij een koers van 115 euro, dat is een keurige K/W van 3,5 net als Stellantis. Ze zijn dus vergelijkbaar, maar Stellantis lijkt de omslag makkelijker te kunnen maken in productielocaties, efficiency en EV. Evengoed heb ik ook opties op VW, langlopend 2027 voor het geval dat de koers een keer naar boven uitbreekt.

Maar wat is er toch aan de hand met ALD / Ayvens.... Als er 1 aandeel is waar ik spijt van heb.... Ayvens is een leasemaatschappij die onder SG hangt en Leaseplan heeft overgenomen.....kennelijk kunnen ze de oude lease EV's aan de straatstenen niet kwijt en soupeert dat de hele winst op. Bar en boos, staat nu op 6 euro, komend van 13 euro dit jaar nog. Hou mn hart vast qua jaarcijfers..
Altijd
1
quote:

N audio schreef op 8 januari 2024 13:02:

[...]

K/w gaat inderdaad langzaam richting 4.
Topjaar 2023 herhalen is geen regel inderdaad. Mee eens. We zijn mooi gestegen.
Ik wil ze echter nog niet kwijt aan deze waardering.
Maar er lijken toch ook shorts aardig actief te zijn laatste tijd. Dat helpt natuurlijk niet.
Op shortsell zie ik geen shorters van belang. Zelfs niet 1 boven de drempel van 0,5%. Met een K/W van nog geen 4 (5,40 euro per aandeel winst(!) en een dividend van 1,50 (8% of daaromstreeks) is er ook weinig te winnen met shorten.
Daarnaast draait Stellantis soepel, en investeren ze ook nog eens megabedragen aan batterijfabrieken en nieuwe concepten. Ik ben wel fan van Stellantis, heb ze ook vanaf een euro of 14 en staat lekker stabiel in porto. Mooi aanhouden.
VforVermogen
0
Vind het nu bijna net zo'n goed instapmoment als vorig jaar. Het aandeel is duurder, maar er zijn ook veel goede berichten naar buiten gekomen. De kw-multiple kan nog wel verder omhoog.
Altijd
1
quote:

VforVermogen schreef op 11 januari 2024 13:25:

Vind het nu bijna net zo'n goed instapmoment als vorig jaar. Het aandeel is duurder, maar er zijn ook veel goede berichten naar buiten gekomen. De kw-multiple kan nog wel verder omhoog.
Eens. Een K/W van 3,5-4,0 slaat nergens op. Dat betekent namelijk dat beleggers toch verwachten dat de winst zal instorten en dat het dividend zal afnemen. Daar zien we geen tekenen van. Kortom; het is nog steeds een onterechte depressieve waardering.

Maar kennelijk is dat gebruikelijk in autoland, behalve voor hippe merken als Tesla. Die erom vraagt om stevig geshort te worden, met een K/W van 74. Ik zie niet in hoe je daar een positieve businesscase uit kan halen, anders dan een hoog gespannen verwachting in een steeds competitiever markt. Wie van jullie zit in Tesla en wat is daar het achterliggende idee bij?
426 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 23,035
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 23,325
Laag 23,035
Volume 3.459.372
Volume gemiddeld 2.399.333
Volume gisteren 3.459.372

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront