Acast en Azerion zijn een samenwerking aangegaan om zich te richten op lokale adverteerders en bureaus in Spanje, België, Nederland, Italië en Griekenland
Amsterdam, 30 januari 2024 – Acast, 's werelds grootste podcastbedrijf, heeft een strategische overeenkomst bereikt met Azerion, een van Europa's grootste digitale advertentie- en entertainmentmediaplatforms, om zijn aanwezigheid in Spanje, België, Nederland, Italië en Griekenland te versterken. In het kader van deze overeenkomst zal Azerion samenwerken met bureaus en merken om hen te helpen bij het plannen en uitvoeren van hun audioadvertentiecampagnes op het podcastnetwerk van Acast. Azerion zal zowel de directe als de programmatische advertentieverkoop op lokaal niveau beheren.
Deze strategische overeenkomst zal de groei van Acast stimuleren in regio's waar het geen fysieke aanwezigheid heeft of zich in een vroeg stadium bevindt, maar toch de aandacht heeft getrokken van een breed scala aan makers en adverteerders. Door samen te werken met Azerion zal Acast profiteren van de lokale expertise van Azerion, terwijl de directe verkoop voor internationale campagnes behouden blijft. De samenwerking combineert de vaardigheden van Acast op het gebied van podcasthosting en het genereren van inkomsten met het sterke verkoopteam en de diepgaande kennis van de lokale markt van Azerion.
Megan Davies, Managing Director International van Acast, zegt over de partnerschappen : "Nu we mijlpalen bereiken in markten zoals Spanje met zes miljoen maandelijkse luisterbeurten en elders gestaag blijven groeien, onderstreept de stijgende vraag van makers en adverteerders het belang van strategische partnerschappen voor gelokaliseerde expertise. Azerion's ervaring met verkoop- en marktstrategie positioneert hen als de ideale partner om ons bereik en ons potentieel voor het genereren van inkomsten met podcasts te vergroten."
Hannane Harrabi, Senior Director Enterprise bij Azerion, breidde verder uit en zei: "We zijn verheugd om samen te werken met Acast, een belangrijke speler in de podcast-industrie. Deze samenwerking sluit perfect aan bij ons doel om diverse, hoogwaardige audiocontent over de hele wereld te leveren. Samen zijn we klaar om een revolutie teweeg te brengen in de manier waarop het publiek omgaat met podcasts en hoe uitgevers geld verdienen met hun audio-inventaris."