Forum: Heijmans » Heijmans - Juli 2017 » Pagina: 5 | DeBeurs.nl

Heijmans - Juli 2017

136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
BastaRhymez
0
Het stuk Gorinchem-Waardenburg dat de combinatie ‘Waalensemble’ (Heijmans, GMB en de Vries & van de Wiel) met Royal HaskoningDHV als adviserende partij heeft binnen gehaald heeft een waarde van 195 miljoen euro. Welk aandeel Heijmans hiervan heeft weet ik niet exact, ik vermoed dat de combinatie allen 1/3 aandeel zullen hebben. Overigens zegt dat weinig over wat Heijmans dan ook daadwerkelijk binnen haalt op dit project.
ChrisMat
0
quote:

BastaRhymez schreef op 12 jul 2017 om 12:42:


Het stuk Gorinchem-Waardenburg dat de combinatie ‘Waalensemble’ (Heijmans, GMB en de Vries & van de Wiel) met Royal HaskoningDHV als adviserende partij heeft binnen gehaald heeft een waarde van 195 miljoen euro. Welk aandeel Heijmans hiervan heeft weet ik niet exact, ik vermoed dat de combinatie allen 1/3 aandeel zullen hebben. Overigens zegt dat weinig over wat Heijmans dan ook daadwerkelijk binnen haalt op dit project.


Dat ze opdrachten binnenhalen is beter dan dat ze er geen binnenhalen. Daarbij mag je er, gezien het verleden, nu gerust van uitgaan dat de marges beter zijn dan voorheen.

Wel vreemd dat hierover geen berichten in de media zijn verschenen. Of heb ik wat gemist?
Dicall69
0
quote:

ChrisMat schreef op 12 jul 2017 om 20:52:


[...]

Dat ze opdrachten binnenhalen is beter dan dat ze er geen binnenhalen. Daarbij mag je er, gezien het verleden, nu gerust van uitgaan dat de marges beter zijn dan voorheen.

Wel vreemd dat hierover geen berichten in de media zijn verschenen. Of heb ik wat gemist?


Vindt dit helemaal niet erg, des te groter de verassing bij het presenteren van de resultaten, want het is alleen nog maar een kwestie van hoeveel, vooruitgang is er reeds geboekt, heb zelf het vermoeden dat Heijmans heel erg verrassend uit de hoek gaat komen waar de klappen de afgelopen jaren zijn gevallen !!!
Dicall69
0
Kepler noemt het reeds de opmerkelijke ommezwaai die Heijmans heeft gemaakt hun koersdoel is van € 5,50 naar € 9,- gegaan, laat dit nu eindelijk zo zijn dan kan de koers flink hoger gaan noteren de komende maanden !!!
Dicall69
0
De koers bij BAM is denkelijk nu echt los, helaas bij Heijmans nog niet, maar lijkt mij zeker ook een kwestie van kort dag, want ook Heijmans wordt genoemd door de markt dat er een duidelijke positieve ommekeer zichtbaar wordt, dus vasthouden en bijkopen lijkt mij nu toch verstandig !!!
buf
0
Vanmorgen volop in het nieuws.
De huizenprijzen rijzen de pan uit.
Er is een groot tekort aan huizen.
Er moet de komende jaren volop gebouwd worden.
Dicall69
0
quote:

buf schreef op 13 jul 2017 om 15:08:


Vanmorgen volop in het nieuws.
De huizenprijzen rijzen de pan uit.
Er is een groot tekort aan huizen.
Er moet de komende jaren volop gebouwd worden.


Komt net zoals bij BAM helemaal goed bij Heijmans, jammer dat de koers bij een te laag volume niet kan floreren !!!
Dicall69
0
Er moeten meer huizen gebouwd worden dat is nog eens heel goed nieuws voor de Nederlandse bouwers.
Moeten betekent beter betalen en niet huizenbouwers met lage marges laten bouwen !!!

www.telegraaf.nl/dft/geld/huis-hypoth...
Dicall69
0
Heijmans zal in de nabije toekomst nog heel wat opdrachten krijgen in de woningbouw het tekort zal ervoor zorgen dat er nog aanzienlijk bijgebouwd gaat/ zal moeten worden !!!
tradersonly
1
Niet enkel dient er bijgebouwd te worden; tal van woningbouwverenigingen hebben aanzienlijke percentages verouderde woningen (+/- 60 jaar) in porto, welk vervangen dienen te worden.
Dicall69
0
quote:

tradersonly schreef op 13 jul 2017 om 20:00:


Niet enkel dient er bijgebouwd te worden; tal van woningbouwverenigingen hebben aanzienlijke percentages verouderde woningen (+/- 60 jaar) in porto, welk vervangen dienen te worden.


Klopt helemaal, bij ons in de buurt wordt al her en der gesaneerd om nieuwe woningen te kunnen bouwen, verwacht dat dit landelijk gaat gebeuren.
De echte goede tijden staan aan te breken, dus Heijmans en anderen gaan in de nabije toekomst nog heel wat opdrachten binnen halen.
buf
0
oompje24
0
quote:

buf schreef op 15 jul 2017 om 09:18:


07 juli 6,731
10 juli 6,830
13 juli 6,911
14 juli 6,960

We gaan weer de goede kant op!


Niet te optimistisch buf.
Er heeft immers iemand geroeptoeterd dat de koers eerst de 6,5 of misschien zelfs de 6 moet aantikken voor we weer omhoog kunnen.
tradersonly
0
Tweet van Heijmans:

Bijna klaar. Project A1 Apeldoorn-Zuid - Beekbergen. We lopen op schema. #A1 #RWS @Rijkswaterstaat
buf
0
07 juli 6,731
10 juli 6,830
13 juli 6,911
14 juli 6,960
17 juli 7,158

De Heijmanstrein komt op gang!!

ChrisMat
0
raiingie
0
Met staalvezels en straalmotor gaat asfalt langer mee
Bouw en innovatie gaan maar moeilijk samen. O ja? Het FD laat deze zomer zien dat de sector wel degelijk openstaat voor vernieuwing.

Langzaam rijden de auto’s op de Ceelman van Ommerenweg in de bebouwde kom van Ede langs. De automobilisten hebben geen benul dat zij over recoflex rijden, een innovatie in asfalt.
De aanleg in Ede van de eerste weg met Recoflex in 2015. Bij dit nieuw ontwikkelde asfalt zijn onder meer kunststofvezels toegepast die het asfalt meer laten meebuigen. Hierdoor volstaat een enkele laag asfalt en zijn minder lang wegwerkzaamheden nodig.
De aanleg in Ede van de eerste weg met Recoflex in 2015. Bij dit nieuw ontwikkelde asfalt zijn onder meer kunststofvezels toegepast die het asfalt meer laten meebuigen. Hierdoor volstaat een enkele laag asfalt en zijn minder lang wegwerkzaamheden nodig.Foto: Heijmans
Wegenbouwer Heijmans heeft het product in het eigen lab ontwikkeld. Door kunststofvezels toe te voegen aan het gebruikelijke mengsel van steenslag en het aardoliederivaat bitumen ontstaat er een flexibeler soort asfalt van 4,5 centimeter dik. Groot voordeel is dat er maar één zo’n laag nodig is om een weg te ‘teren’ en niet drie lagen. Dat maakt recoflex niet alleen 30% goedkoper, maar bovendien gaat de aanleg veel sneller. ‘Een klus die normaal drie weken duurde, inclusief wegafzetting en overlast voor de omwonenden is nu in twee dagen klaar’, zegt Gerbert van Bochove, innovatiemanager bij Heijmans, die aangeeft dat het nieuwe materiaal niet sneller slijt dan gewoon asfalt.
Met prijs, snelheid en slijtage zijn drie van de vijf terreinen genoemd waarop Heijmans en de andere wegenbouwers aan innovatie in asfalt werken. De andere twee zijn duurzaamheid en geluid. Financieel van groot belang, want beter scoren op een of meerdere van die terreinen kan het verschil maken tussen winst en verlies bij een grote aanbesteding.
Verjongingskuur met straalmotor
Negentig procent van de Nederlandse snelwegen zijn voorzien van toplaag van zoab, zeer open asfaltbeton. Praktisch, omdat regenwater snel wegzakt. Maar de open structuur maakt ook dat er haarscheurtjes in het bitumen komen, waardoor de steentjes loslaten. Dat duurt zo’n tien jaar, maar dan moet de laag vervangen worden, wat een arbeidsintensief en tijdrovend proces is.
Heijmans werkt nu aan een innovatie die de levensduur van asfalt kan oprekken naar twintig tot 25 jaar. Van Bochove noemt het zelfhelend asfalt. Daarbij worden fijne staalvezels aan het asfalt toegevoegd. Als na bijvoorbeeld zeven jaar de eerste haarscheurtjes in het bitumen ontstaan, volgt de truc. Met een apparaat de staalvezels in het asfalt verhit. De bitumen rond de vezels smelt en de scheurtjes trekken dicht. Die ‘hitteshot’ kan een aantal jaren later herhaald worden. Van Bochove: ‘Het asfalt wordt door de extra vezels sowieso sterker.’
In het lab
Bij Heijmans werken zes mensen fulltime aan het testen en uitproberen van grondstoffen, andere asfaltsamenstellingen en nieuwe innovaties. In het asfaltlab staan glazen kolven te borrelen. Er is een machine die asfaltplaten in 24 uur belast alsof er zeven jaar lang auto’s en vrachtwagens over rijden. Een massief rubberen wiel wordt 86.000 keer op de plaat gedrukt en heen en weer gereden. Het wiel staat zo afgesteld dat het tijdens het rijden steeds naar de zijkant wil draaien terwijl het recht vooruit wordt geduwd. Zo wordt de frictie en spanning verkregen die ook in het echte verkeer optreedt. Al het vrijkomende materiaal wordt opgevangen en geanalyseerd.
Een andere uitvinding is Airjet Sealen. Hierbij wordt op bestaand zoab een bitumenmengsel gespoten. Vervolgens wordt dit met een straalmotor diep in de openingen van het zoab geblazen. ‘Door de kracht worden de scheurtjes gedicht zonder dat de holtes opgevuld worden.’ Per uur kan tot zes kilometer rijstrook vernieuwd worden. Deze uitvinding is samen met VolkerWessels-dochter Latexfalt uitgewerkt.
Koudwatervrees voor laagtemperatuurasfalt
Minder groot onderhoud betekent ook dat er minder energie verbruikt wordt. ‘Het draagt bij aan de doelstellingen voor duurzaamheid van opdrachtgevers’, aldus Van Bochove. Ook het nieuwe zogeheten laagtemperatuurasfalt, dat door een aantal bouwers is ontwikkeld, is beter voor het milieu. In plaats van de materialen voor asfalt tot 160 graden te verhitten om het goed te kunnen mengen, transporteren en uit te walsen, wordt er bij Heijmans in dit proces zogenoemd schuimbitumen gebruikt. Dat maakt een vermenging bij een lagere temperatuur van 105 graden mogelijk. Het levert circa 30% energiebesparing op.
Opvallend genoeg is er nog weinig animo voor het laagtemperatuurasfalt. Van Bochove: 'De markt heeft koudwatervrees. De gedachte is nog dat heet asfalt goed is, hoewel laagtemperatuurasfalt dezelfde kwaliteit heeft. Dat vindt ook Rijkswaterstaat. Misschien zou energiebesparing vaker als aanbestedingseis opgenomen moeten worden.’
wouter b.
0
quote:

tradersonly schreef op 9 jul 2017 om 17:36:


www.bd.nl/s-hertogenbosch/topman-heij...

Gisteren heeft er in het Brabants Dagblad een interview gestaan met CEO van Heijmans.

,,Heijmans back on track." gaf hij aan in dit interview.


.

@t rauf:
AEX maakt ook een correctie afgelopen weken. Ik zie niet direct een aanleiding, behalve 'puur technisch'.


Kan iemand mij het hele verhaal doen toekomen want met de link lukt mij dat niet. Alvast bedankt !!
buf
0
07 juli 6,731
10 juli 6,830
13 juli 6,911
14 juli 6,960
17 juli 7,158
19 juli 7,169

Het is niet veel maar wel de goede kant op.
136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18-jun-19 17:35
Koers 8,760
Verschil +0,070 (+0,81%)
Hoog 8,820
Laag 8,510
Volume 81.783
Volume gemiddeld 79.955
Volume gisteren 42.598