Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Goed bezig
4
Welkom bij het Ebusco forum voor 2023.
Ebusco bouwt onafhankelijk bewezen de beste elektrische bus ter wereld en is van Nederlandse makkelij. Met een verdubbeling van hef aantal mensen werkende bij Ebusco in 2022 (nu meer dan 500) Is Ebusco ook een van de snelst groeiende (grote) bedrijven in Nederland..

En "It giet oan."
De dagkoers
2
Ik ga er ook helemaal voor, deze week flink bijgekocht. Vermoed dat de bodem ongeveer geweest is.
Friese titel is leuk, maar Ebusco zit toch wel in mijn mooie Brabant! Een home bias van jewelste ;-)
Fagor
1
Insider had een mooi bericht geplaatst maar we gaan verder op een nieuw haar draadje. Ik heb deze maand 2 x gekocht waaronder zelfs 1 x op 13.18. In mijn ogen met die nieuwe lichte bus model 3.0 een pareltje om in je porto te hebben in 2023. Nu nog een koopje
Snances
2
Fagor
0
Iedereen de beste wensen!
Gaat vandaag weer lekker zolang het duurt...
Op jaarcijfers moeten we even wachten nog en verder allemaal heel voorspelbaar. Zakken en stijgen mee op sentiment of een nieuwe order.
Steef89
1
Hallo allemaal, volg het aandeel Ebusco al een tijdje, vandaag met een kleine positie ingestapt op 13.55. Ik verwacht op termijn een leuk rendement op basis van de huidige koers.
Fred107
1
Iemand een visie hoe we Ebusco kunnen plaatsen tegenover de Chinese merken als BYD die vrij spel krijgen in Europa en dus Nederland?
Bert-Jan
1
quote:

Fred107 schreef op 3 januari 2023 14:03:

Iemand een visie hoe we Ebusco kunnen plaatsen tegenover de Chinese merken als BYD die vrij spel krijgen in Europa en dus Nederland?
Als ik het even vanuit het Nederlandse perspectief bekijk: In Nederland wordt het busvervoer iedere 10 jaar aanbesteed. Dit betekent dat je als busvervoerder graag wil dat je bussen goed scoren op het gebied van betrouwbaarheid. Ik ken de kwaliteit en reputatie van de BYD bussen niet, maar ik kan met voorstellen dat er om die reden toch enige terughoudendheid is om bussen uit China te halen.
JoopVisser1
0
Shorters lenen al wekenlang mijn Ebusco aandelen, zodra zij stoppen ga ik nog meer long.
Alfie Solomons
1
Welk nieuws gaat voor een stijging zorgen? 20 busjes hier en 20 busjes daar zorgt niet echt voor de gewenste koers reactie. Mogelijk een aanbesteding winnen in de US?
hvb
0
quote:

Alfie Solomons schreef op 3 januari 2023 15:05:

Welk nieuws gaat voor een stijging zorgen? 20 busjes hier en 20 busjes daar zorgt niet echt voor de gewenste koers reactie. Mogelijk een aanbesteding winnen in de US?
Elke week 20 bussen zijn er 1040 per jaar.

Tijdens de feestdagen waren er logischerwijs geen orders. Nu nieuw jaar, dus nieuwe planning en nieuw budget!
Alfie Solomons
0
Eens! Alleen elke keer bij een bericht over een nieuwe order gaat de koers zuidwaarts
cash is king
11
quote:

Fred107 schreef op 3 januari 2023 14:03:

Iemand een visie hoe we Ebusco kunnen plaatsen tegenover de Chinese merken als BYD die vrij spel krijgen in Europa en dus Nederland?
Afgezien van een criterium als kwaliteit, want daar heb ik geen zicht op, speelt er iets heel anders. De deglobalisering komt steeds meer op gang als bijproduct van de oorog in Oekraïne. Na rusland is China aan de beurt. De contouren van het economische en veiligheidsbeleid t.a.v. China worden allengs duidelijker. ASML mag niet leveren aan China en Huawei mag niet leveren aan de VS en Europa.
Wanneer er geen strikte noodzaak is om een product uit China te betrekken, dan zal men zoeken naar alternatieven. Vanuit die optiek zal BYD binnen Europa en de VS geen voet aan de grond krijgen. De Europese markt voor electrische bussen zal verdeeld worden onder Europese spelers. En daar speelt aanvullend ook nog wel wat chauvinisme een rol:

"Frankrijk is volgens CEO Peter Bijvelds een strategische markt voor Ebusco. Het land heeft de grootste busvloot in Europa."

Die Fransen gaan echt geen bussen uit China halen, wanneer er een alternatief is, dat in Frankrijk wordt gemaakt.
Goed bezig
6
Er worden nu toch wel wat grotere orders ingelegd. Het is een goed teken als er wat grotere kopers komen. Ebusco heeft mijn inziens veel opwaarts potentieel en is onnodig gedaald door de positie afbouw van grootaandeelhouders gebroeders van Nieuwenhuizen.

Dit zegt namelijk niets over Ebusco en hun enorme opwaartse potentie.

Je kan een bedrijf met ruim 500 man in dienst ook geen start-up meer noemen natuurlijk.
;-)

Voor Q1 willen ze twee bussen per dag in Deurne bouwen, waar tot op heden nog een bus werd per dag werd gebouwd. Daarnaast dit jaar nog de opening van Rouen waar dus ook bussen gebouwd gaan worden.

Tevens zal de EU subsidie van 89 miljard voor de versnelling van de energie transitie bij gaan dragen aan de groei van Ebusco.
domin8tor
0
quote:

JoopVisser1 schreef op 3 januari 2023 14:50:

Shorters lenen al wekenlang mijn Ebusco aandelen, zodra zij stoppen ga ik nog meer long.
Hoe zie je dat? Heb je bij saxobank securities lending aanstaan? Dat zou je uit kunnen zetten, maarja dan raak je die vergoeding ook kwijt natuurlijk. Bij degiro kun je dat helaas niet zien wat er netto uitgeleend is.

Weet iemand hier wat Ebusco aan ebitda per verkochte bus kan binnenhalen? Even uitgaande van een vrijwel volledig opgeschaalde positie? Zijn er hier vuistregels voor waar jullie mee werken? Ik sta nog aan de zijlijn, maar dit is wel een mooi NL aandeel om voor de lange termijn op de plank te leggen (en waarmee je nog 'actief' investeert in rustigere en schonere dorpen & steden).
8.137 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 2,658
Verschil -0,062 (-2,28%)
Hoog 2,718
Laag 2,638
Volume 307.413
Volume gemiddeld 336.941
Volume gisteren 456.003

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront