Beurshandelaren pleiten voor kortere beursdag

Door AFN op 7 november 2019 17:13 | Views: 6.347

AMSTERDAM (AFN) - Veel beurshandelaren willen dat de Europese beurzen later openen en eerder dichtgaan. Dat zou het welzijn en de gezondheid van handelaren ten goede komen en tegelijk efficiëntere markten creëren. Zeker in het eerste handelsuur wordt er nu toch relatief weinig gehandeld. Dat is niet efficiënt, zo is de gedachte.

Het gaat om een pleidooi van de vereniging van Europese beurshandelaren AFME en de Britse koepel voor vermogensbeheerders Investment Association, waarover Het Financieele Dagblad eerder schreef. Ze stellen voor om de handelsdag met 90 minuten in te korten door een uur later open te gaan en een halfuur eerder te sluiten. De organisaties zijn hierover naar eigen zeggen al in gesprek met Europese beursuitbaters.

Topman Stéphane Boujnah van Euronext, het bedrijf achter de beurs in onder meer Amsterdam, laat weten dat het gaat om een "interessante discussie". Hij vindt het een goede zaak om hierover te praten, maar benadrukt dat naar tal van aspecten moet worden gekeken. Wanneer Euronext met een standpunt komt over de lengte van de handelsdag durft hij niet te zeggen.

De beurzen in Europa zijn nu dagelijks 8,5 uur open. Voor handelaren kan dat heel belastend zijn, waarschuwt Galina Dimitrova van de Investment Association. Zo begint de handel in Amsterdam elke dag om 09.00 uur om te sluiten om 17.30 uur. Daarmee duurt de handelsdag hier veel langer dan in New York, waar er maar 6,5 uur gehandeld kan worden. In Japan is de handelsdag nog korter en gaat de beurs tussen de middag zelfs nog een tijdje dicht voor de lunch.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

41 Posts, Pagina: « 1 2 3 » | Laatste
pim f
0
quote:

objectief schreef op 7 november 2019 17:54:

[...]

Ja, andermans werk stelt altijd niks voor. Maar wat doen we zelf, beetje hele dag op smartphone zitten loeren en berichtjes zenden dat we aan het zenden zijn .
Ik heb me vandaag helemaal kleurenblind gewerkt, waar slaat deze vreemde generalisatie op?
mok
0
Je kunt als handelaar toch gewoon om 10 uur beginnen? Waarom moet je gelijk handelen bij opening?
GroteSmurf
0
quote:

keljans 123 schreef op 7 november 2019 17:48:

winkeltijden aanhouden.
Dus ook op zondag open?
efreddy
0
Het is vandaag 7 november en geen 1 april beurshandelaren.

In deze tijd zouden beurzen 24 uur gedurende 7 dagen per week moeten open zijn.
Sir Cryptalot
0
quote:

efreddy schreef op 7 november 2019 19:45:

Het is vandaag 7 november en geen 1 april beurshandelaren.

In deze tijd zouden beurzen 24 uur gedurende 7 dagen per week moeten open zijn.
Wat een onzin. Hoe vaak ben je wel niet met crypto wakker geworden met “oh, kut!”, met een grote mensen beurshandel is dat niet wenselijk. 10 tot 17 lijkt me prima en in het weekend fijn met de kids op pad,
[verwijderd]
1
Korter prima.
Langer open lijkt mij ondoenlijk. Onmogelijk om te reageren mocht een grote partij om bv 03:30 besluiten ineens iets te gaan doen. Gaan dan je allerts af als je net in je diepe slaap ligt? Ga je dan voor je werk eerst je hond uitlaten of moet je dan eerst handelen? Ga je dan net als met VakantieVeilingen op hele vreemde tijden zitten bieden?
Gewoon van 10:00 tot 17:30 lijkt mij prima. Wil je daarbuiten handelen doe je dat toch in het buitenland.
Die 24 uurseconomie moet toch niet heel je leven gaan beheersen.
[verwijderd]
0
quote:

objectief schreef op 7 november 2019 17:54:

[...]

Ja, andermans werk stelt altijd niks voor. Maar wat doen we zelf, beetje hele dag op smartphone zitten loeren en berichtjes zenden dat we aan het zenden zijn .
U bent gepensioneerd? Of werkzoekend?
objectief
0
quote:

Versie 2.0 schreef op 7 november 2019 20:22:

[...]

U bent gepensioneerd? Of werkzoekend?
Heb je ook een mening?
efreddy
0
quote:

Versie 2.0 schreef op 7 november 2019 20:20:

Korter prima.
Langer open lijkt mij ondoenlijk. Onmogelijk om te reageren mocht een grote partij om bv 03:30 besluiten ineens iets te gaan doen. Gaan dan je allerts af als je net in je diepe slaap ligt? Ga je dan voor je werk eerst je hond uitlaten of moet je dan eerst handelen? Ga je dan net als met VakantieVeilingen op hele vreemde tijden zitten bieden?
Gewoon van 10:00 tot 17:30 lijkt mij prima. Wil je daarbuiten handelen doe je dat toch in het buitenland.
Die 24 uurseconomie moet toch niet heel je leven gaan beheersen.
Flauwe kul, het is ook onmogelijk te reageren wanneer de beurs dicht is en de economie draait wel 24 uur per dag door,die 24 uur moet inderdaad niet heel je leven beheersen wanneer de beurs constant open zou zijn ,je kan gerust aankoop,verkoop stop loss etc inleggen voor je gaat slapen als je bang bent om iets te missen.
Ik kan ook nu gerust met de hond gaan wandelen terwijl de beurs open is,waarom zou dit met een opening van 24 uur niet meer kunnen.
[verwijderd]
0
Gewoon 1 veiling van 5 minuten elke dag om 17.00h. Kan iedereen vrij voor maken; wie nog geen werk heeft wordt zij-instromer.
hhh (heel Holland happy)
holenbeer
0
Als je met de hond wandelt, kan je toch ook prima handelen op je telefoon? Laat je de hond je beslissingen bij elkaar kwispelen, net als apen doen honden dat vast beter dan mensen :-)
Kaviaar
0
quote:

Dongen schreef op 7 november 2019 19:03:

als de beurs 24 uur open is zal ik deze zeker niet 24 uur volgen. Dat betekent dat eventuele kansen aan mij voorbij zullen gaan. Nu is het al te lang open om alles te volgen. De beurs mag van mij korter open zijn.
Ok, wat water bij de wijn. 22 uur dan.
Kaviaar
0
quote:

objectief schreef op 7 november 2019 19:53:

5 uur per dag lijkt me meer dan genoeg.
Dat kan ook. Dan handelen de anderen nog 3,5 uur (extra).

Het is een gewone werkdag, dus niet zeuren die handelaren.
En als ze korter willen werken kunnen ze later beginnen, eerde weg, of verhuizen naar first Trump.
Kaviaar
1
quote:

Versie 2.0 schreef op 7 november 2019 20:20:

Korter prima.
Langer open lijkt mij ondoenlijk. Onmogelijk om te reageren mocht een grote partij om bv 03:30 besluiten ineens iets te gaan doen. Gaan dan je allerts af als je net in je diepe slaap ligt? Ga je dan voor je werk eerst je hond uitlaten of moet je dan eerst handelen? Ga je dan net als met VakantieVeilingen op hele vreemde tijden zitten bieden?
Gewoon van 10:00 tot 17:30 lijkt mij prima. Wil je daarbuiten handelen doe je dat toch in het buitenland.
Die 24 uurseconomie moet toch niet heel je leven gaan beheersen.
Ik heb een veel beter idee.

We gaan open om 06.30 uur en stoppen om 15.00 uur.
Dan kunnen de yanks hier niet de boel verzieken.

Uitmuntend.
TA=verlies
0
Las vandaag het gemiddelde salaris van een onderwijzer in het basisonderwijs 47800 per jaar is en voortgezet onderwijs 60.000 per jaar. Dit met een zee aan vakantie dagen en die staken zelfs en klagen steen en been. Nu de beurshandelaren. Ik denk dar de meeste mensen niet beseffen
TA=verlies
0
41 Posts, Pagina: « 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.