Bitcoin en andere crypto's leveren flink aan waarde in

Door AFN op 26 november 2020 08:17 | Views: 12.621

Bitcoin en andere crypto's leveren flink aan waarde in

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Cryptomunten als bitcoin en ether hebben donderdag flink aan waarde verloren, na de opmars de laatste weken. Bitcoin verloor in een etmaal bijna 9 procent aan waarde, waarmee de speculaties over de houdbaarheid van de crypto-hausse weer werden aangewakkerd. Ondanks de daling nu is het tot nu toe een uitstekend jaar voor beleggers in de munten, waarbij bitcoin alleen al twee keer meer waard is geworden.

Kenners menen dat de tuimeling niet vreemd is gelet op de recente opmars. De bitcoin schurkte daarbij aan tegen de hoogste stand ooit van bijna 20.000 dollar die eind 2017 voor de digitale munt werd betaald. Als reden voor daling donderdag wordt onder meer op de bezorgdheid over mogelijk strakkere cryptoregels in de VS gewezen. Ook lijken beleggers hun winsten te willen nemen.

De reden dat met name particulieren geld steken in crypto's blijft ongewis. Vermoedelijk heeft een en ander te maken met het snel winst willen maken op investeringen. Ook speelt waarschijnlijk de huidige lage koers van de dollar mee.

Crypto-bubbel

Volgens sceptici lijkt zich een herhaling van drie jaar terug voor te doen. Toen spatte de crypto-bubbel hard uiteen en verloren de munten rap aan waarde. Volgens voorstanders van crypto's is de situatie nu niet meer te vergelijken met de situatie toen, omdat de digitale munten steeds meer worden omarmd.

Zo is er een groeiende interesse vanuit institutionele partijen als Fidelity Investments en JPMorgan Chase. Deze week nog lanceerde Van Eck Associates een bitcoin-ruilbon op de Deutsche Börse Xetra-exchange. Verder maakte betalingsbedrijf PayPal eerder bekend zijn klanten toegang te zullen geven tot crypto's.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

71 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
msg959
2
quote:

mrC2 schreef op 26 november 2020 11:09:

[...]
Bitcoin is interessant ook omdat de transactie volledig buiten alles om kan gaan. Als mens wordt je onafhankelijk van overheid of bank .De overheid zal dan ook nieuwe manieren moeten verzinnen om bv BTW te heffen als ze geen inzicht hebben in transacties.
Op dit moment wordt het dan ook gebruikt bij transacties door criminelen.
Ik kan mij goed voorstellen dat als je in Turkije woont met een inflatie van meer dan 30% je liever je geld in bitcoin opslaat zodat je je altijd de beschikking er over hebt ongeacht wat Erdogan nu weer verzint.
Door de sterke fluctuatie geeft dit echter ook geen zekerheid.
Echt wat een onzin weer. Bitcoin is volledig transparant en niet geschikt voor criminelen, daar zijn de usd en eur nog steeds zoveel beter voor geschikt.
Verder is btw heffen geen enkel probleem, je geeft hiermee aan echt geen idee te hebben hoe de btw aangifte werkt.

Bitcoin gaat een beetje naar beneden na een forse stijging, niets mis mee, alleen jammer dat alle niet inhoudelijke ongefundeerde bagger van naar ik aanneem vaak jaloerse mensen dan ook weer de kop op steekt.
[verwijderd]
2
quote:

msg959 schreef op 26 november 2020 11:14:

[...]

Echt wat een onzin weer. Bitcoin is volledig transparant en niet geschikt voor criminelen, daar zijn de usd en eur nog steeds zoveel beter voor geschikt.
Verder is btw heffen geen enkel probleem, je geeft hiermee aan echt geen idee te hebben hoe de btw aangifte werkt.

Bitcoin gaat een beetje naar beneden na een forse stijging, niets mis mee, alleen jammer dat alle niet inhoudelijke ongefundeerde bagger van naar ik aanneem vaak jaloerse mensen dan ook weer de kop op steekt.
Geniet in stilte van deze black Friday uitverkoop, informeer alleen mensen die interesse hebben en ervoor openstaan, en gebruik je energie op een verantwoorde manier, net als btc doet....
mrC2
0
quote:

msg959 schreef op 26 november 2020 11:14:

[...]

Echt wat een onzin weer. Bitcoin is volledig transparant en niet geschikt voor criminelen, daar zijn de usd en eur nog steeds zoveel beter voor geschikt.
Verder is btw heffen geen enkel probleem, je geeft hiermee aan echt geen idee te hebben hoe de btw aangifte werkt.

Bitcoin gaat een beetje naar beneden na een forse stijging, niets mis mee, alleen jammer dat alle niet inhoudelijke ongefundeerde bagger van naar ik aanneem vaak jaloerse mensen dan ook weer de kop op steekt.
Ik heb vroeger regelmatig btw aangfites gedaan. Leg dan eens uit hoe de belastingdienst kan controleren of mijn btw aangifte klopt als er geen enkele transactie zichtbaar is voor de overheid. Normaal gesproken kijkt de belastingdienst op mijn bankrekening om te controleren of het enigszins klopt. Waarom denkt u dat in Duitsland nog weinig met pin betaald wordt bij cafés. Dat is vooral om niet transparant te zijn naar de belastingdienst. Ook sommige cafés in Nederland kopen cash bier in bij de supermarkt (bij mij om de hoek zit er eentje).
Bitcoin is volledig transparant maar ook anoniem voor zover ik weet. Je kan precies zien welke transacties gedaan zijn maar je weet niet wie de transactie gedaan heeft.
cryptotips.eu/bitcoin/anoniem-bitcoin...
optietrader
0
quote:

mrC2 schreef op 26 november 2020 11:44:

[...]
Ik heb vroeger regelmatig btw aangfites gedaan. Leg dan eens uit hoe de belastingdienst kan controleren of mijn btw aangifte klopt als er geen enkele transactie zichtbaar is voor de overheid. Normaal gesproken kijkt de belastingdienst op mijn bankrekening om te controleren of het enigszins klopt. Waarom denkt u dat in Duitsland nog weinig met pin betaald wordt bij cafés. Dat is vooral om niet transparant te zijn naar de belastingdienst. Ook sommige cafés in Nederland kopen cash bier in bij de supermarkt (bij mij om de hoek zit er eentje).
Bitcoin is volledig transparant maar ook anoniem voor zover ik weet. Je kan precies zien welke transacties gedaan zijn maar je weet niet wie de transactie gedaan heeft.
Ik denk niet dat je veel tijd moet steken in de verhalen van beleggers die voor eigen gewin alleen maar uit zijn op hogere koersen, en die maar niet willen begrijpen dat de bitcoin en andere crypto`s op dit moment een zinloze energie slurpende uitvinding is.

Ik krijg nog steeds geen uitleg waarom er zoveel duizenden duistere crypto`s bestaan.. wat is daar het nut van?
Flowermountain
0
hate it or love it. Ik investeer in de toekomst en heb een aantal verschillende munten. Ja Bitcoin slurpt energie door het minen. Ethereum heeft daar al een oplossing voor en in december komt Ethereum 2.0. Het minen is niet meer nodig dus geen onnodige energie verspilling. Bitcoin zal ook door de jaren heen verbeteren/updaten. Maar om het een fraude te noemen zonder je er in te verdiepen is gewoon onzin. Tenzij ze het internet gaan verbieden zie ik Bitcoin en andere coins voorlopig niet verdwijnen maar eerder groeien.
Flowermountain
1
En voor de moraalridders, kijk maar eens naar de term:

Fractional-reserve banking (fractioneel bankieren) is het gebruik waarbij commerciële banken slechts een deel van de hun toevertrouwde middelen in direct beschikbare vorm aanhouden, en het overgrote deel van de middelen uitlenen, ongeacht hun verplichting om de hun toevertrouwde middelen, voor zover deze direct opeisbaar zijn, op eerste verzoek terug te betalen. Er is dus slechts een fractie van het uitgeleende geld gedekt; de verhouding van uitgeleend geld tot de reserve van de bank heet de basisgeldmultiplicator[1] of -multiplier.

En hoeveel Co2 kost goud delven? Wat we daarna in een kluis leggen of ergens bewaren.
Het is allemaal vertrouwen, niet meer en niet minder.
guus1111
2
quote:

Huppeldepepup schreef op 26 november 2020 09:54:

[...]
De munt en de technologie zijn 2 verschillende dingen. Als je de munt bezit, heb je niet een aandeel in de technologie. De munt verdedigen adhv de technologie die hem voortbracht is dus onzin.
Dat is niet waar, hoe wil je een openbare blockchain laten draaien zonder mining rewards? Cryptocurrency en blockchain technologie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Denk bijvoorbeeld aan de applicaties die op Ethereum gebouwd worden. Excusez les mots, maar jij snapt er echt geen reet van.
[verwijderd]
0
Ik volg dat ding al 10 jaar en snap er nog steeds niks van. Daarom wordt het ook helemaal niks met dat ding, het grote publiek gaat dat ding nooit kopen.
guus1111
0
quote:

Just10 schreef op 26 november 2020 12:56:

Ik volg dat ding al 10 jaar en snap er nog steeds niks van. Daarom wordt het ook helemaal niks met dat ding, het grote publiek gaat dat ding nooit kopen.
10 jaar volgen en er niks van snappen vind ik een hele prestatie. Ik neem aan dat het je interesseert anders volg je het niet. Misschien een keer een cursus volgen?
[verwijderd]
1
Ik heb nu dus 10% meer btc nodig dan gisteren om iets te kopen, wie neemt zoiets serieus als betaalmiddel???
Flowermountain
0
quote:

Just10 schreef op 26 november 2020 13:13:

Ik heb nu dus 10% meer btc nodig dan gisteren om iets te kopen, wie neemt zoiets serieus als betaalmiddel???
Daar heb je een goed punt. Het is te volatiel, maar ik ga ook niet met mijn gouden of zilveren munten naar de supermarkt. Dus fiat of later digitaal geld hebben we nodig. Ik denk dat het een asset wordt of eigenlijk al is. Maar de technologie zal wel gebruikt gaan worden voor de digitale munten die overigens al wereldwijd worden getest. Over 5 jaar hebben we geen contant geld meer. Een digitale euro, dollar, Yen enz.
Flowermountain
0
Iedereen kent het filmpje waar ze mensen op straat vragen stelden over de komst van de mobiele telefoon? Het was de grootste onzin en absoluut niet nodig, een speeltje voor de heb. Kijk waar we nu staan. Wees blij dat er technologie is zoals Bitcoin, Ethereum, ChainLink, het heeft veel waarde voor de toekomst.
[verwijderd]
0
Ja in de toekomst hoef je niet meer naar het casino, je kijkt gewoon naar de bitcoin op je zaktelefoon.
[verwijderd]
0
Wat zullen we lachen eind volgend jaar als we deze thread weer eens doorlezen :D
msg959
1
quote:

Flowermountain schreef op 26 november 2020 13:40:

Iedereen kent het filmpje waar ze mensen op straat vragen stelden over de komst van de mobiele telefoon? Het was de grootste onzin en absoluut niet nodig, een speeltje voor de heb. Kijk waar we nu staan. Wees blij dat er technologie is zoals Bitcoin, Ethereum, ChainLink, het heeft veel waarde voor de toekomst.
inderdaad veel mensen vinden nieuwe ontwikkelingen best wel een beetje eng.
Dit was bij vrijwel elke belangrijke uitvinding\ontwikkeling, van stoomtrein tot bitcoin nu.

Hierbij een leuk artikel van een "expert" over het internet in 1995. Blijft leuk

www.newsweek.com/clifford-stoll-why-w...
Beleggertje2024
1
quote:

msg959 schreef op 26 november 2020 13:56:

[...]

inderdaad veel mensen vinden nieuwe ontwikkelingen best wel een beetje eng.
Dit was bij vrijwel elke belangrijke uitvinding\ontwikkeling, van stoomtrein tot bitcoin nu.

Hierbij een leuk artikel van een "expert" over het internet in 1995. Blijft leuk

www.newsweek.com/clifford-stoll-why-w...
Bitcoin is geen technologie. Blockchain is technologie. En blockchain zal vast en zeker nog eens een hele sterke toepassing krijgen.
Beleggertje2024
0
quote:

Flowermountain schreef op 26 november 2020 13:34:

[...]

Daar heb je een goed punt. Het is te volatiel, maar ik ga ook niet met mijn gouden of zilveren munten naar de supermarkt. Dus fiat of later digitaal geld hebben we nodig. Ik denk dat het een asset wordt of eigenlijk al is. Maar de technologie zal wel gebruikt gaan worden voor de digitale munten die overigens al wereldwijd worden getest. Over 5 jaar hebben we geen contant geld meer. Een digitale euro, dollar, Yen enz.
Een digitale dollar, euro, yen, Libra, nog 1000 en dan ook nog bitcoin dat wegkwijnt.
Flowermountain
1
quote:

Putschrijvert schreef op 26 november 2020 14:16:

[...]
Een digitale dollar, euro, yen, Libra, nog 1000 en dan ook nog bitcoin dat wegkwijnt.
Als het aan jou had gelegen was het wiel ook nog steeds niet uitgevonden. Slepen ging toch ook prima.
[verwijderd]
0
Flowermountain
0
quote:

Just10 schreef op 26 november 2020 15:49:

Gerucht: ‘Trump-regering komt met nieuwe regels over Bitcoin wallets’
Mnuchin wil het beleid van Nederland kopieren. Volgens mij een goeie zet. Zal de markt uiteindelijk verbeteren. Alleen onder Biden zal Janet Yellen het stokje overnemen en ze staat bekend om haar positieve blik op cryptocurrencies. Ze zal hierin een ander standpunt hebben dan Mnuchin.
71 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.