Elon Musk tweet koers cryptocoin Dogecoin omhoog

Door AFN op 4 februari 2021 12:08 | Views: 16.446

Elon Musk tweet koers cryptocoin Dogecoin omhoog

HOUSTON (ANP) - Tesla-topman Elon Musk heeft de koers van cryptomunt dogecoin de hoogte in getwitterd. Musk stuurde donderdagochtend (Nederlandse tijd) het woord 'Doge', waarna de koers van de digitale munteenheid met haast 50 procent omhoog ging.

Musk volgde zijn tweet met een berichtje met een plaatje uit de film de Lion King waarin de aap Rafiki het pasgeboren leeuwtje Simba omhoog houdt. Musk had daarbij zijn hoofd over dat van Rafiki geplakt en het hoofd van een hond over dat van Simba.

Dogecoin is een cryptomunt waar Musk wel vaker over twittert. De munt is vernoemd naar een meme, een type grappig plaatje dat op internet rondgaat. Bij het doge-meme uit 2013 wordt een plaatje van een shiba inu-hond, een Japans ras, voorzien van grappig bedoelde teksten, die bewust grammaticaal niet kloppen. Bovendien worden de teksten in een lettertype geschreven dat alom gehaat wordt en belachelijk gemaakt wordt online.

GameStop

Recent tweette Musk ook al over GameStop, het aandeel dat door Reddit-gebruikers fors hoger werd gezet om shortsellers de voet dwars te zetten. Musk voerde een tijd lang een strijd uit met een aantal van die shortsellers die negatief waren over Tesla, maar dat is met de forse koersstijging van de maker van elektrische auto's verleden tijd.

In 2018 kwam Musk wegens zijn twittergedrag al eens in opspraak. Toen stuurde hij een tweet waarin hij ten onrechte beweerde dat Tesla van de beurs zou worden gehaald. Het bericht, waarin hij bovendien stelde dat de financiering rond was, leverde hem een boete bij beurswaakhond SEC op wegens misleiding van beleggers. Ook moest hij zijn functie als voorzitter van Tesla opgeven.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

35 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Bert12345
0
[verwijderd]
0
Zulke taferelen kunnen ook alleen maar in luchtige zaken.

Geeft alleen maar aan tot welke categorie het hoort.

Als het werkelijk dat waard zou zijn had het er al gestaan en niet omdat iemand het twitterd.

Alleen mensen die denken er van te profiteren of het al hebben zullen het verdedigen, de rest zal zijn bedenkingen erbij hebben.

Het is niet zo raar om te denken dat er werkelijk een positie achter zit van een partij die er veel hoger even vanaf wil, waarom niet, heeft Musk weer iets te goed.

Zo werkt dat bovenin.
Bobojacq
0
Hugo44
1
Natuurlijk proberen handelaren (door de papieren zilverprijs te shorten) de fysieke zilverprijs te drukken, zodat ze zelf nog goedkoop kilo's kunnen inslaan. Want iedereen ziet wel dat geld snel nog minder waard gaat worden door alle coronamaatregelen. Er ontstaat dan inflatie en de rente moet eigenlijk omhoog, maar dat kan niet omdat er zoveel geld is geleend. Goud en zilver zullen dan zeker stijgen in waarde, alhoewel je ook kunt zeggen dat het hoogstens een hedge tegen ontwaarding zal zijn.

JP Morgan schijnt de grootste voorraad zilver te hebben. Maar als veel particulieren ook fysiek zilver kopen ontstaat er een tekort. Shorters moeten dan posities afbouwen of hun eigen fysiek zilver verkopen om de prijs te kunnen blijven drukken. De vraag is of de prijs laag kan blijven als veel mensen zilver kopen. De opties die in maart aflopen zullen interessant worden. finance.yahoo.com/quote/SI=F?p=SI=F&a...
Ik heb niet gewacht op evt. lagere prijzen en heb net fysiek zilver in opslag gekocht bij goud999 in Belgie,

Goud is natuurlijk ook fijn om te hebben, centrale banken kopen al jaren veel in. Ze zien wel aankomen dat het huidige systeem, dat niet op goud is gebaseerd maar op de petrodollar, op zijn eind loopt en dan toch weer deels op goud zal worden gebaseerd.

Het einde van de petrodollar komt versneld in zicht doordat herwinbare energie toeneemt en de vraag naar olie afneemt. De coronadip geeft een extra zetje, waardoor bijvoorbeeld Shell bijna 22 miljard verlies leed in 2020. Lagere omzet en afschrijvingen zullen ook de auto-industrie treffen, behalve dan bedrijven als Tesla die juist snel kunnen groeien. Spannende tijden!
[verwijderd]
0
quote:

jaapaap schreef op 4 februari 2021 13:33:

sec moet dit soort capriolen verbieden.

hetzelfde is short gaan, dit geldt ook voor onze afm
misschien dat bemoeial knot hier eens wat over zegt.

De nederlandse banken zo is mij verzekerd lenen geen aandelen uit van klanten aan shorters
dus zijn het pensioenfondsen ed die ze wel uitlenen en zo wat verdienste binnen harken.
short gaan ok tot een bepaalde hoogte niet 140%
hetzelfde voor al dat op margin kopen
lijkt me verder dat musk wel wat anders te doen heeeft dan deze onzin
[verwijderd]
0
Doge is een meer praktische variant van Bitcoin, met name bedoelt om op een kosteneffectieve manier waardevolle content op Reddit en Twitter te kunnen belonen. Is niet helemaal zo van de grond gekomen en heeft al een jaar of 6 op de achtergrond geleefd.

Waarschijnlijk heeft Elon weer aan een joint gerookt toen hij deze tweet uitstuurde. Maar zoals alles blijkt ook hier weer dat er een groep waarde aan de mening van Elon of het Doge token toekent. Wie ben ik om dit te bekritiseren?

[verwijderd]
1
quote:

drooglegging schreef op 4 februari 2021 15:02:

Heb begrepen dat de centrale banken gaan ingrijpen op de cryptomarkten, een soort van rente gaan invoeren, transactie kosten in rekening gaan brengen en voor $2800miljard coins gaan opkopen, een soort van verruiming, maar dan anders!

Yellen:"We go to bump it down"

Knot:"Wij blijven aan de knoppen draaien net zo lang tot het weer zakt naar net boven nul"
Helaas niet mogelijk, ze zouden het wel willen...
They have no power here... :D
Saibee
0
quote:

geobeo schreef op 4 februari 2021 13:12:

Sja, als de afgelopen weken ons iets geleerd hebben over het voordeel van crypto: geen tegenpartij risico.

Geen brokers/clearing houses die plotseling voor uitsluitend particulieren de longs of shorts verbieden, geen massale "storingen" bij traden, geen probleem met hoge volumes, altijd te verhandelen ook buiten exchanges om, geen after hours trading waar sommigen wel en sommigen geen toegang tot hebben, geen gedwongen verkopen door brokers, geen stoplosses die stilzwijgend en onvrijwillig worden toegevoegd op 1 bepaald aandeel, enz.

En dan wordt er met droge ogen gepropageerd dat beleggen in crypto heel risicovol is. whahahaha. Juist. #bullshitmedia
Wel eens van Mt. Gox gehoord?...
[verwijderd]
0
quote:

Saibee schreef op 5 februari 2021 11:43:

[...]
Wel eens van Mt. Gox gehoord?...
Ja, en als jij de achtergrond zou kennen, dan weet je dat dit zijn verhaal sterker maakt ;)
Saibee
0
quote:

36 Investments schreef op 5 februari 2021 11:51:

[...]

Ja, en als jij de achtergrond zou kennen, dan weet je dat dit zijn verhaal sterker maakt ;)
"geen massale "storingen" bij traden, geen probleem met hoge volumes, altijd te verhandelen ook buiten exchanges om, geen after hours trading waar sommigen wel en sommigen geen toegang tot hebben".

Volgens mij kunnen de mensen die hun crypto bij MT GOX gestald hebben al bijna zeven jaar niet meer bij hun bitcoins en dat is de meest optimistische beschrijving van het probleem ; als jij andere informatie hebt dan hoor ik het graag; ben immers maar een simpele boomer....;-)
[verwijderd]
0
quote:

Saibee schreef op 5 februari 2021 11:43:

[...]
Wel eens van Mt. Gox gehoord?...
Mt Gox was een CENTRALE exchange (CEX), waar de middleman alle touwtjes in handen had.

Tegenwoordig zijn DECENTRALE exhanges (DEX) de norm als handelsplatform. Ook hier zijn echter risico's aan verbonden (fout in software/onderliggend protocol/foutieve transactie samenstellen). Bij een DEX blijf je altijd eigenaar van je crypto's bij een CEX lever je je crypto's in bij storting en krijg je crypto's terug bij opname. Principeel verschil, tegen ook nog substantieel lagere transactiekosten.

Saibee
1
Bedankt voor de info, SimpeleZiel.

Tegenwoordig zullen ook in de cryptowereld de zaken wat beter geregeld zijn dan tijdens de eerste jaren.
Ik kan me nog wel herinneren dat het 'akkefietje 'met Mt. Gox als een bom insloeg.
[verwijderd]
1
Ja, we hebben tegenwoordig decentralised exchanges, en de complete financiele infrastuctuur wordt op ethereum gebouwd. De meeste mensen verloren niets met mt Gox hack, als je de coins in je eigen wallet had opgeslagen.

Mt Gox was toendertijd de enige exchange voor btc, en toen btc pas 2 jaar oud was ging de exchange verloren.

Iedereen dacht, dit is het einde, maar de maanden erna ging de prijs door het dak. Vanaf toen was eigen al duidelijk dat btc zal overleven.
[verwijderd]
0
quote:

drooglegging schreef op 4 februari 2021 15:02:

Heb begrepen dat de centrale banken gaan ingrijpen op de cryptomarkten, een soort van rente gaan invoeren, transactie kosten in rekening gaan brengen en voor $2800miljard coins gaan opkopen, een soort van verruiming, maar dan anders!

Yellen:"We go to bump it down"

Knot:"Wij blijven aan de knoppen draaien net zo lang tot het weer zakt naar net boven nul"
Knap om $ 2800 miljard op te kopen, de huidige marktcapitalisatie van alle crypto's bij elkaar (en alles in omloop gebracht) bedraagt ca $ 1000 miljard.

Als dit gebeurt zijn de centrale banken voor 1x mijn grote vrienden....

Knot mag lekker aan zijn eigen knotje draaien, hij blijft met zijn linkse tengels van de crypto's af...
35 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.