TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM-NOVEMBER 2017 we gaan voor de 10 deze maand.

2.503 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 ... 122 123 124 125 126 » | Laatste
Kuiken
0
bron FD:

Shell start met netwerk van snellaadpunten langs Europese snelwegen
Shell start met een netwerk van snellaadpunten voor elektrische auto's langs Europese snelwegen. Het energiebedrijf gaat daarvoor een groot deel van haar tankstations uitbreiden met snellaadpalen die de nieuwste elektrische auto's in vijf tot acht minuten kunnen opladen. Dat maakte het bedrijf op maandag bekend.
Shell treedt daarvoor toe toe IONITY, een netwerk van snelle oplaadpunten dat enkele weken geleden werd opgericht door de autofabrikanten BMW, Daimler, Ford en Volkswagen. Dit nieuwe netwerk wil vóór 2020 ongeveer 400 oplaadpunten hebben. Die laadstations komen op ongeveer 120 kilometer van elkaar te liggen.
Shell zorgt straks voor oplaadpunten in tien landen: Nederland, België, Frankrijk, Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije, Polen, Slowakije, Slovenië en het Verenigd Koninkrijk. Naast Shell, doen ook tankstations van het Duitse Tank & Rast, het Oostenrijkse OMV en het Amerikaanse Circle K met het netwerk mee. Dat maakte IONITY op maandag bekend. In totaal zou dit gaan om meer dan 200 locaties. Hoeveel Shell daarvan gaat uitvoeren is niet bekend gemaakt.
Laadpaal belangrijk voor Shell
Shell wil hard groeien in de markt voor het opladen van elektrische auto's. In onder andere Nederland en het Verenigd Koninkrijk was het bedrijf al bezig met een netwerk van laadpunten onder de naam Shell Recharge. In de randstad moet dit netwerk 25 locaties gaan omvatten. Binnenkort opent het daarvoor een eerste snellaadpunt langs de A12 bij tankstation De Andel.
In oktober nam Shell daarnaast NewMotion over. Dit in Amsterdam gevestigde bedrijf is één van de grootste aanbieders van oplaadpunten in Europa.
[verwijderd]
1
Alle goede berichten en positieve prognoses ten spijt, men krijgt het nog steeds voor elkaar om met computer gestuurde handel de koers van TT te drukken en bij dalende dagen AEX/AMX bijna synchroom te laten lopen.
Maar de aanhouder wint, om het in Mediamarkt termen te houden; “ ik ben toch niet gek zeker”!!
TomTom gaat op korte termijn echt uitbreken en knallen, ik had het eerlijk gezegd al eerder verwacht maar het witteboorden gajes heeft anders bepaald!
31 december zijn we de €10,00 definitief gepasseerd en in 2018 moet de koers zeker naar de €20,00 kunnen oplopen.

Nogmaals, de aanhouder wint!
[verwijderd]
1
quote:

RickBreda schreef op 27 november 2017 14:09:

Alle goede berichten en positieve prognoses ten spijt, men krijgt het nog steeds voor elkaar om met computer gestuurde handel de koers van TT te drukken en bij dalende dagen AEX/AMX bijna synchroom te laten lopen.
Maar de aanhouder wint, om het in Mediamarkt termen te houden; “ ik ben toch niet gek zeker”!!
TomTom gaat op korte termijn echt uitbreken en knallen, ik had het eerlijk gezegd al eerder verwacht maar het witteboorden gajes heeft anders bepaald!
31 december zijn we de €10,00 definitief gepasseerd en in 2018 moet de koers zeker naar de €20,00 kunnen oplopen.

Nogmaals, de aanhouder wint!
Hoe vaak ga je dit sprookje blijven herhalen? Totaal zinloos.
[verwijderd]
0
quote:

vCalker schreef op 27 november 2017 14:44:

[...]

Hoe vaak ga je dit sprookje blijven herhalen? Totaal zinloos.
Beste vCalker,

Als ik er de Nederlandse encyclopedie bij haal dan staat er over sprookje het volgende vermeld: “ sprookje is een verzonnen verhaal waarin heksen, feeën, kabouters ect voorkomen, ofwel een oud verhaal met personen en dingen die in het echte leven niet bestaan” !!!

Wat ik en meerdere believers over TomTom schrijven zijn absoluut geen sprookjes.

Lees er de laatste ontwikkelingen maar eens op na:
Bijlage:
[verwijderd]
1
quote:

visje schreef op 27 november 2017 15:09:

ben benieuwd of die roadshows nog wat voor tom2 gaan opleveren.
Het lijken me eerder bijeenkomsten voor investeerders. Maar waarom TomTom daar zo druk mee is...? Wat is de businesscase die ze investeerders voorhouden? Dat TomTom een failsafe belegging is? Dat er hoge rendementen te behalen zijn? Maar die investeerders kijken toch zeker ook wel naar het track-record en de geloofwaardigheid van Goddijn en consorten als het gaat over lange termijn houdbaarheid van uitspraken? Die zien toch ook wel dat er tientallen aandelen zijn in Nederland die beter presteren? En ook nog eens dividend uitkeren? Ik snap eigenlijk niet dat ze daar zoveel tijd aan besteden. Hebben ze op korte termijn veel geld nodig? Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Maarten_B
2
quote:

RickBreda schreef op 27 november 2017 14:56:

[...]

Beste vCalker,

Als ik er de Nederlandse encyclopedie bij haal dan staat er over sprookje het volgende vermeld: “ sprookje is een verzonnen verhaal waarin heksen, feeën, kabouters ect voorkomen, ofwel een oud verhaal met personen en dingen die in het echte leven niet bestaan” !!!

Wat ik en meerdere believers over TomTom schrijven zijn absoluut geen sprookjes.

Lees er de laatste ontwikkelingen maar eens op na:

Keep on dreaming. Ik heb op dit forum de afgelopen jaren al weet ik veel wat voor euforische toekomstscenario's voorbij zien komen. Realiteit is dat na een aardige periode TT in elkaar gedonderd is en zich nu weer redelijk heeft hersteld.Om tot 20 euro te raken moet er CONCREET iets gebeuren. Dat heeft niks te maken met witte boordengajes of manipulatie. Jullie moeten je roze bril eens afzetten als het over TT gaat..
[verwijderd]
0
Tuurlijk is het eerst zien dan geloven, dat is ook zo. Maar lees alle berichten an, en je ziet dat tt iig een belangrijke rol gaat spelen in sdc voorlopig. Over 5 jaar is onzeker.....
[verwijderd]
0
TomTom, Elektrobit and TISA Commit to the Future of the OpenLR™ Standard
NEWS PROVIDED BY
OpenLR e.V.
08:00 GMT
SHARE THIS ARTICLE

BERLIN, November 27, 2017 /PRNewswire/ --

Join forces to facilitate the deployment of dynamic location referencing for navigation and automated driving

TomTom (TOM2), Elektrobit Automotive GmbH and the Traveller Information Services Association (TISA), have founded the Open-LR e.V. Association in order to secure the future of the royalty free, OpenLR Standard for dynamic location referencing.

The representatives of the founding members of the Open-LR association (from left to right): Oliver Jesorsky, Elektrobit; Sven Baselau and Klaus Lütkemeier, TomTom; Thomas Kusche-Knecevic, TISA; Tobias Engelen, Elektrobit; Ralf-Peter Schäfer and Andreas Erwig. TomTom Image source: Elektrobit (PRNewsfoto/OpenLR e.V.)
The representatives of the founding members of the Open-LR association (from left to right): Oliver Jesorsky, Elektrobit; Sven Baselau and Klaus Lütkemeier, TomTom; Thomas Kusche-Knecevic, TISA; Tobias Engelen, Elektrobit; Ralf-Peter Schäfer and Andreas Erwig. TomTom Image source: Elektrobit (PRNewsfoto/OpenLR e.V.)
(Photo: mma.prnewswire.com/media/609598/OpenL... )
The founding of the Open-LR Association is an important signal to the automobile industry, as it reassures service providers, automotive OEMs and suppliers that the OpenLR referencing method will continue to be maintained, and remain accessible, free of charge, to the market in the long term.

OpenLR is an open standard for procedures and formats for the encoding, transmission, and decoding of local data irrespective of the map. The format allows locations that are localized on one map, to be found on another map to which the data have been transferred. Dynamic location referencing is particularly important for providing high-quality traffic information in densely populated conurbations, and in rural areas. It will also play an important role in the exchange of local information between different partners, and for future automated driving applications.

About TomTom

TomTom empowers movement. Every day millions of people around the world depend on TomTom to make smarter decisions. We design and develop innovative products that make it easy for people to keep moving towards their goals. Our map-based components include map content, online map-based services, real-time traffic and navigation software. Our consumer products include PNDs, navigation apps and sports watches. Our main business products are custom in-dash navigation systems and a fleet management system, which is offered to fleet owners as an online service with integrated in-vehicle cellular devices. Our business consists of four customer facing business units: Automotive, Licensing, Telematics and Consumer.

Founded in 1991 and headquartered in Amsterdam, we have more than 4,700 employees worldwide. For further information, please visit www.tomtom.com

About Elektrobit

Elektrobit is a leading supplier of automobile software based in Erlangen, Germany, with more than 20 subsidiaries worldwide. Software solutions for automated driving are one of the company's core competences. In order to enhance the development of automated driving systems, Elektrobit works with known standards such as TPEG, NDS and ADASIS. Its activity within the framework of Open LR e.V. is another key element of Elektrobit's commitment with regards to further development of essential industry standards. www.elektrobit.com

About TISA

TISA - Traveller Information Services Association - is a market-driven membership association with worldwide scope. It was established in 2007 as a not-for-profit company focusing on the implementation of Traffic and Travel Information (TTI) services and products based on established standards, including RDS-TMC and TPEGTM technologies.

TISA supports the maintenance and development of standardized technologies leading to economic implementation and rapid market acceptance across a wide range of travel information services and products. For more information, visit TISA website www.tisa.org
[verwijderd]
1
quote:

visje schreef op 27 november 2017 15:09:

ben benieuwd of die roadshows nog wat voor tom2 gaan opleveren.
enkel als er slechts een handvol geselecteerde fonds managers ingeseind gaat worden dat na de exit uit Sports er een afsplitsing/IPO van Telematics komt en of er belangstelling is om in te schrijven
denk dat die in no-time overschreven gaat worden , zeker als de huis-bankier aangeeft in haar offer-boek dat de waarde voor huidige weergave in TT's totale beurswaarde van 2 miljard er voor omgerekend 700 mio staat

maar ook indien dit zou staan te gebeuren wat ik uiteindelijk niet uitsluit dan hebben we het over 2e/3e kwartaal 2018 , waarschijnlijk later dan eerder.

basis huidige ontwikkelingen is het meeste al geweten en denk niet dat TT exact inzage geeft in haar orderboek voor gewonnen tenders of te winnen tenders, dat maken ze pas wereldkundig bij presentatie van de jaarcijfers.

wat wel meehelpt ter ondersteuning is dat Fidelity een belang heeft genomen, de timing hiervan voor een aandeel dat geen dividend uitkeert geeft wel te denken in positieve zin voor een nieuwe ontwikkeling ( bvb een afsplitsen)

het duurt allemaal langer en het gaat traag, maar de signalen voor TT zijn voor beter.
[verwijderd]
0
quote:

cave canem schreef op 27 november 2017 16:59:

[...]

enkel als er slechts een handvol geselecteerde fonds managers ingeseind gaat worden dat na de exit uit Sports er een afsplitsing/IPO van Telematics komt en of er belangstelling is om in te schrijven
denk dat die in no-time overschreven gaat worden , zeker als de huis-bankier aangeeft in haar offer-boek dat de waarde voor huidige weergave in TT's totale beurswaarde van 2 miljard er voor omgerekend 700 mio staat

maar ook indien dit zou staan te gebeuren wat ik uiteindelijk niet uitsluit dan hebben we het over 2e/3e kwartaal 2018 , waarschijnlijk later dan eerder.

basis huidige ontwikkelingen is het meeste al geweten en denk niet dat TT exact inzage geeft in haar orderboek voor gewonnen tenders of te winnen tenders, dat maken ze pas wereldkundig bij presentatie van de jaarcijfers.

wat wel meehelpt ter ondersteuning is dat Fidelity een belang heeft genomen, de timing hiervan voor een aandeel dat geen dividend uitkeert geeft wel te denken in positieve zin voor een nieuwe ontwikkeling ( bvb een afsplitsen)

het duurt allemaal langer en het gaat traag, maar de signalen voor TT zijn voor beter.
Traag? Welnee. We scharrelen met TomTom pas een jaar rond die 9 euro.
Kan vast nog wel een jaartje bij.

.
recital
0
Autonomes Fahren
Ulmer Wissenschaftler starten Pilotanlage zum Automatisierten Fahren

Seit Jahren forschen Ulmer Wissenschaftler erfolgreich in einem bedeutenden Zukunftsfeld der Mobilität: dem automatisierten Fahren. Nun wird in Ulm – im Rahmen eines Verbundprojektes, an dem auch die Stadt Ulm als assoziierter Partner beteiligt ist – eine Versuchsanlage aufgebaut, bei der die Verkehrsinfrastruktur zur Gewinnung wichtiger Verkehrsinformationen mit speziellen Gerätschaften ausgerüstet werden soll.

Fahrzeug verschafft sich Überblick über die Verkehrslage
Das von Bosch koordinierte Verbundprojekt, das vom Bundesministerium für Wirtschaft und Energie (BMWi) gefördert wird, trägt den etwas sperrigen Titel „Mobile Edge Computing basierte Objekterkennung für hoch- und vollautomatisiertes Fahren“. Zu den Projektpartnern von „MEC-View“, so die Abkürzung dafür, gehören die Universitäten Duisburg-Essen und Ulm sowie die Unternehmen Robert Bosch GmbH, Daimler, Nokia, Osram, TomTom und die Firma IT-Designers. Assoziierter Partner ist die Stadt Ulm. Die Daten, die mithilfe der Infrastruktursensorik gewonnen werden, dienen den hochautomatisierten Fahrzeugen dabei, einen umfassenden Überblick über die aktuelle Verkehrslage zu erhalten. So können vor allem andere Verkehrsteilnehmer – egal ob Autos, Fahrräder oder Fußgänger – früher erkannt werden. Letztendlich soll dies dabei helfen, den Verkehr flüssiger zu machen und Staus zu vermeiden.
www.konstruktionspraxis.vogel.de/ulme...
harrysnel
5
quote:

Maarten_B schreef op 27 november 2017 15:48:

[...]

Keep on dreaming. Ik heb op dit forum de afgelopen jaren al weet ik veel wat voor euforische toekomstscenario's voorbij zien komen. Realiteit is dat na een aardige periode TT in elkaar gedonderd is en zich nu weer redelijk heeft hersteld.Om tot 20 euro te raken moet er CONCREET iets gebeuren. Dat heeft niks te maken met witte boordengajes of manipulatie. Jullie moeten je roze bril eens afzetten als het over TT gaat..
Hier ben ik het volledig mee oneens.

Er hoeft juist niets CONCREETS te gebeuren. Als ik iets heb opgestoken van de beurs dan is dat een koers op zijn best op de lange termijn bepaald zal worden door de bedrijfsmatige ontwikkeling van de onderneming zelf. Maar dan heb je het over tientallen jaren. De dagkoers is een compleet ander verhaal dat in een groter kader valt.

Het gaat bij dat kader om de beweging van grote geldstromen. De rentestand die de aantrekkelijkheid van alternatieven bepaalt. De algehele economie. Politieke (on)rust. Risico bereidheid/aversie bij beleggers....etc.

Dat veranderende kader zorgt ervoor dat beleggers nu 40x de winst voor een Big Cap betalen ipv 20X de winst. Dat NVIDIA vertienvoudigd is in korte tijd. Dat Unilever nu aan E50 noteert ipv E25. Dat UPC ooit E120 stond en Getronics E60 deed. Dat kader zal bepalen of Altice een 2e UPC wordt....

Dat heeft maar heel weinig met de bedrijven zelf te maken.

Vaak is de koersbeweging zelf ook een aanleiding om maar door te stijgen. Neem een ASML. Bank heeft koopadvies E110. Koers beweegt naar E125.Bank verhoogt onlangs koersdoel naar E180 omdat analist “de taxaties bijstelt”. Maar: die bijstelling gaat nergens over en dikwijls is zo’n bijstelling louter kwalitatief en hoor je iets als “dat de markt het verdienpotentieel van ASML op lange termijn onderschat bla bla bla”. Maar: van mij op een briefje dat als de koers van ASML gezakt zou zijn naar E50 omdat de beurs in elkaar gedonderd was en AEX 300 zou doen ....... dan zou de analist wellicht buy advies houden maar wel het koersdoel naar bv E80 doen.

Wat ik wil zeggen hiermee is dat ook al onderbouwen analisten een koersdoel met een cijfermatige analyse die gebaseerd is op de bedrijfsmatige gang van zaken bij onderneming X ..... de huidige koers altijd leidend is. En die huidige koers valt in dat bredere kader waar ik het eerder over had. En door een andere manier van kijken naar een bedrijf (bv assets VS verdienmodel), een andere k/w verhouding acceptabel te vinden, er geen alternatieven zijn voor aandelen etc. ..... kan de korte termijn koers volledig los staan van de bedrijfsmatige gang van zaken.

Daarom loopt een Tesla op ondanks verliezen. Zit er soms wel en dan weer niet fantasie in de koers van biotechbedrijven. Zet Apple wel/niet een record neer qua marketcap,

Alleen bij TomTom ligt dit anders.

Daar lijkt wel ieder eventuele koerssprong gebaseerd te moeten worden op een bedrijfsmatige verklaring. Dus bij TomTom is wel een hogere WPA vereist om nu eens echt boven de E10 te gaan. Moet er CONCREET iets gebeuren. Wordt de eerdere stijging afgedaan als “gevolg van de HERE hype”. Lulkoek natuurlijk. Als AMG naar E40 “mag” waarom TomTom dan niet naar E15 in dit klimaat. Er zijn tig aandelen die hoger staan “zonder aanwijsbare bedrijfsmatige reden”. Althans, ik kan die niet bij alle fondsen die gestegen zijn vinden.

En het meest frustrerende wat mij betreft: TomTom zelf doet er alles aan om de waardering van haar aandeel volledig te baseren op bedrijfsmatige getalletjes die ook nog deels een keuze zijn. Het management en IR doen er alles aan om iedere fantasie die er per ongeluk in het aandeel sluipt eruit te rammen met opmerkingen als “deal heeft geen invloed op resultaten van dit jaar”. Met het downplayen van de assetwaarde Maps/Telematics door CFO. Met een zuchtende CEO die E8 een “faire” koers vindt. Door persberichten achte r te houden. Consumer aan te houden en dat als anker voor de koers te gebruiken. Vrij spel te geven aan shortpartijen door lekken....

Dit heeft als resultaat dat TomTom het enige aandeel op de beurs is dat totaal niet profiteert van wat ik het “positieve beurskader” zou willen noemen. TomTom mag alleen stijgen als WPA outlook omhoog gaat. Waanzinnig maar de Founders/TomTom/analisten vinden het prima. Dus bij TomTom geen uitbraak boven E10 waardoor ABN naar E18 kan wat weer een volgende trigger is voor nog hogere koersen. Geen waardering obv assets zelfs niet na de verkoop van Here, Fleetmatics,Waze, Autonavi etc.

Koers laag houden tot het gejat kan worden. Zo zie ik het.

holenbeer
2
quote:

cave canem schreef op 27 november 2017 16:59:

[...]

enkel als er slechts een handvol geselecteerde fonds managers ingeseind gaat worden dat na de exit uit Sports er een afsplitsing/IPO van Telematics komt en of er belangstelling is om in te schrijven
denk dat die in no-time overschreven gaat worden , zeker als de huis-bankier aangeeft in haar offer-boek dat de waarde voor huidige weergave in TT's totale beurswaarde van 2 miljard er voor omgerekend 700 mio staat

maar ook indien dit zou staan te gebeuren wat ik uiteindelijk niet uitsluit dan hebben we het over 2e/3e kwartaal 2018 , waarschijnlijk later dan eerder.

basis huidige ontwikkelingen is het meeste al geweten en denk niet dat TT exact inzage geeft in haar orderboek voor gewonnen tenders of te winnen tenders, dat maken ze pas wereldkundig bij presentatie van de jaarcijfers.

wat wel meehelpt ter ondersteuning is dat Fidelity een belang heeft genomen, de timing hiervan voor een aandeel dat geen dividend uitkeert geeft wel te denken in positieve zin voor een nieuwe ontwikkeling ( bvb een afsplitsen)

het duurt allemaal langer en het gaat traag, maar de signalen voor TT zijn voor beter.
Helder wies, je gaat geen roadshow doen om nog meer aandelen in te kopen, maar om jezelf in de etalage te zetten. Die fondsmanagers hebben geld, TT heeft assets en toekomstige business. Waar zouden ze het anders over moeten hebben dan die 2 dingen uitruilen?
Ze gaan die mensen geen pnd kado doen mag ik hopen. Misschien een demo met de TT-auto? Als dat een USA-merk is wordt het interessant.
[verwijderd]
1
quote:

holenbeer schreef op 27 november 2017 18:04:

[...]
Helder wies, je gaat geen roadshow doen om nog meer aandelen in te kopen, maar om jezelf in de etalage te zetten. Die fondsmanagers hebben geld, TT heeft assets en toekomstige business. Waar zouden ze het anders over moeten hebben dan die 2 dingen uitruilen?
Ze gaan die mensen geen pnd kado doen mag ik hopen. Misschien een demo met de TT-auto? Als dat een USA-merk is wordt het interessant.
Die auto is er, hoewel geen merk genoemd is. 'Road show' moeten we ook weer niet te letterlijk nemen;-)
holenbeer
0
quote:

Sunshine Band schreef op 27 november 2017 18:18:

[...]

Die auto is er, hoewel geen merk genoemd is. 'Road show' moeten we ook weer niet te letterlijk nemen;-)
Tuurlijk, ik geloof zeker dat die auto er is. Zou wel een stunt van onze nieuwe marketingman zijn als ze die accountmanagers erin laten rijden. Maar zal idd wel niet, het is geen Nvidia, blijft TT
2.503 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 ... 122 123 124 125 126 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 17:35
Koers 5,545
Verschil -0,025 (-0,45%)
Hoog 5,590
Laag 5,480
Volume 302.782
Volume gemiddeld 285.601
Volume gisteren 239.559

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront