TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2020, kom uit de kast!

844 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
[verwijderd]
1
Zou het zo iets kunnen zijn, dat JdM weet, dat ze het straks met een premie van, zeg 40 %, van de beurs willen halen en dat hij daarom nu de prijs al vast aan het opdrijven is? Beter 40% erbij op € 10, dan op € 7 natuurlijk!
Dutchy Ron
0
Deze stijging de laatste 1,5mnd lijkt meer dan alleen een achter gebleven herstel .......maar zo hard als het stijgt kan het ook down weten we uit ervaring ....... ik heb gisteren 10% verkocht.... rond 8,15 gemiddeld ... mijn gemiddelde is nog 6,77 en ik hebber veel meer dan ik zou moeten hebben ..... maar omdat ik alles heb afgebouwd maakt het niet veel uit. Heb alleen nog een paar honderd puts RD Shell Jan-2021 14,50 op 0,25ct (nu 0,60) waar de premie snel uit gaat lopen als ze niet snel ITM geraken......

De afdeling PR heeft in elk geval genoeg energie over voor 2021....... de PR is écht belabberd bij TT.
Dutchy Ron
0
Het nieuws over de SDC van Apple wordt steeds concreter en de banden tussen Apple en TT zijn bekend.
2024 is het zo
Dutchy Ron
0
Vergeet niet dat TT in feb-2020 boven de 10,50 noteerde ..... dus gezien de tech sector en dat alles sky high staat is het terecht dat TT de laatste maand een bovengemiddeld herstel liet zien zonder nieuws
Vive tu vida positivamente
0
Slotveiling boven dr €8,40 zou voor vandaag mooi zijn.
Er is duidelijk iets positiefs aan de gang, we staan nog immer ruim €2,00 onder de koers van maart toen het virus uitbrak en de koers naar beneden knalde, nog voldoende stijgingspotentieel!!

TomTom strong buy!
tatje
0
tatje
0
maandag nog 7,92 laag gestaan en nu 8.38.

Is 46 cent meer dan maandag laag :-)

Maar ik ga niet juichen en of amehoela roepen.

Gewoon vertrouwen en huiswerk.

De 1 doet het zus en de ander zo.

We zullen zien.

Heb wel 1 ding geleerd op dit TT forum, er leiden meer wegen naar Rome.

TT verandert bv met de watches en TTT.

Maar sommige forumleden veranderen constant met hun koersdoelen, om dan te verkopen.

Ik ga niet zeggen, dat TT een zekerheid is, maar momenteel ziet het er niet verkeerd uit :-)

Ik ben in ieder geval blij met de bevestigingen, ook zien sommigen dat als amehoela :-)

Het gaat om de strategie van TT.

Lionfart
0
Wat me wel opvalt is, dat ondanks de stijging van de laatste dagen, de “grote koper” geen gebruik(kan) maken van de eindveiling.
Ik ben al zoveel teleurgesteld in dit aandeel dat alles boven de €12 als een verlossing voelt. Dit nieuwtje kan de stijging niet verklaren:

www.fleetnews.co.uk/news/fleet-indust...

M25 congestion cause revealed in new analysis

Gareth has more than 20 years’ experience as a journalist having started his career in local newspapers in the 1990s. Prior to joining Fleet News in 2008, he worked in the public sector as a media advisor and is currently news editor at Fleet News.
22/12/2020 in Fleet industry news
Just one in seven (14%) car and taxi trips on the M25 bypass London completely, with the vast majority (74%) starting or ending in London.

The remaining proportion (12%) of car and van trips are so-called intra-London movements, meaning the journeys both start and end in the capital but use the 117-mile-long orbital motorway as part of the route.

The new research, conducted by consultancy firm Atkins, a member of the SNC-Lavalin Group, and global location technology firm, TomTom, also showed that from 7-8am and 4-5pm are the peak hours for traffic on the M25.

It looked at more than 4.4 million anonymous car and taxi trip movements from GPS device traces during weekdays (Monday-Friday) in November 2019. These traces were captured from in-dashboard, on-dashboard and mobile navigation technologies.

The analysis revealed that of the strategic routes “feeding” the M25, the M1 was the most significant, followed by the M4, M3, M40 and A2.

It also found that key destinations such as ports and airports exerted big influences on M25 traffic.

For strategic trips using the M25 between different parts of the country, movements between Surrey, Gatwick (M23) and Kent (M26) were particularly notable, say the researchers, confirming the lack of alternative high-capacity cross-country routes along the south coast.

Steve Gooding, director of the RAC Foundation, said: “This unique research addresses one of the great mysteries of life: where are all those cars on the M25 actually going? Now we know, and most of them are not trying to avoid the capital.

“This might come as a surprise to the many of us who think of the M25 as a way of avoiding London rather than travelling in, out or through it.”

The research showed that drivers were undertaking strategic trips circumnavigating London, using the M25 tend to travel earlier in the day, exacerbating congestion in the morning peak.

Gooding continued: “This data should be of keen interest to those responsible for the management of the M25 and of the many local roads that connect with it.

“A possible follow up to this important work could be a look at where freight journeys on the M25 are starting and ending.”

Sean Flynn of Atkins added: “We believe the initial outcomes will be of interest to a number of our customers and that M25 movements merit further investigation.”
vreemdvermogen
0
Als ik nu zie dat DH op 8,48 was. dan heb ik er nog wel vertrouwen in dat we weer verder kunnen stijgen. Tenzij............ Ja tenzij.
Als ik Tatje moet geloven is de 'echte' freefloat maarzo'n 3%. Nou ja in principe is de free float 100%. Maar als TomTom nog aan een herstart van het inkoopprogramma moet beginnen voor het personeel dan is die spoeling wel heel dun. Je zou zomaar kunnen denken dat dat de koers verder een upswing kan geven. Er zijn geen (bekende)shortposities dus ik hoef niemand te waarschuwen.
boem!
2
Iedereen lijkt zich af te vragen wat de oorzaak is van de koersmutaties welke momenteel plaatsvinden.

Voor mij is het kristalhelder.
De markt maakt onder leiding van de professionals een herschatting van wat zij verwacht aan toekomstig winstpotentieel bij het desbetreffende aandeel.

De disruptie van fossiel naar duurzaam, internet boven retail en het door banken gepromote lagere weerstandsnivo bij de bedrijven was de aanleiding om tot deze herschatting te komen waarna de uitbraak van Covid dit proces heeft versneld.

Omdat het er bij beleggen op aankomt wat het toekomstig rendement is zie je de verschuivingen plaatsvinden die bij dat toekomstig rendement horen.

Uiteraard gaat dit gepaard met verkeerde inschattingen juist vanwege de onzekerheid die voorspellingen voor de toekomst nu eenmaal met zich mee brengen.

Dat banken, retailvastgoed en oliebedrijven hard worden geraakt met een winstpotentieverlies van ca 50% is voor mij dan ook geen verrassing evenmin de enorme koersprongen van 100-den procenten die die bedrijven realiseerden die zodanig staan gepositioneerd dat zij kunnen profiteren van deze disrupties.

Ik vind het opvallend dat de meerderheid van de posters hier nooit in wil gaan op het toekomstig winstpotentieel van de bedrijven die overduidelijk betrokken zijn bij deze disrupties en zich ervan afdoen door naarin het verleden behaalde resultaten te verwijzen.

Extra opvallend daarbij is,dat men aan de FCF geen enkele boodschap heeft en zich slechts laat leiden door de wpa.
Het toekomstig potentieel komt bij de FCF nl veel duidelijker naar voren dan bij de wpa.

Of je het nu hebt over het winstpotentieel van de oude lievelingen Shell, ING of ABN de nog steeds als lieveling te boek staande bedrijven als Ahold, Apple of Nestle of de nieuwe lievelingen zoals Amazon, Alfen en Tesla indien je daar de goede inschatting weet te maken vwb dat winstpotentieel ben je spekkoper.

Bij TT heeft de markt nog geen voorkeur uitgesproken.
Je kunt je laten leiden door wat er in het verleden is gerealiseerd en van daaruit blijven hangen in de range van 4-12 euro.
Ik probeer TT te waarderen op wat zij op basis van de nieuwe strategie aan winstpotentieel denkt te behalen en volg die ontwikkeling nauwgezet.

Het is voor mij een ontzettende pre dat TT in dit voor TT desastreus verlopen Covidrampjaar men toch nog volledig zicht blijft houden op die uit de strategie voortkomende financiele parameters.
Ik zie TT daarom toetreden tot het selecte gezelschap van nieuwe beurslievelingen.

sniklaas
0
quote:

boem! schreef op 23 december 2020 00:13:

Ik zie TT daarom toetreden tot het selecte gezelschap van nieuwe beurslievelingen.
Martin, wordt de hoogste tijd voor een nieuwe bril...
boem!
0
Heb jij ook de moed om wat te zeggen over het toekomstperspectief aan FCF van een TT, Shell, ABN/ING of een URW/WHA of blijf jij je verschuilen achter de in het verleden behaalde resultaten.

Ik kan het verkeerd zien vwb het toekomstig perspectief bij een TT, maar dat is altijd beter dan je enkel te concentreren op cijfers uit het verleden.
ketchup
2
Indien TT dividend gaat uitkeren en het terug kan komen in de mid-cap gaat het aandeel absoluut aan populariteit onder beleggers winnen
Vive tu vida positivamente
0
quote:

boem! schreef op 23 december 2020 00:13:

Iedereen lijkt zich af te vragen wat de oorzaak is van de koersmutaties welke momenteel plaatsvinden.

Voor mij is het kristalhelder.
De markt maakt onder leiding van de professionals een herschatting van wat zij verwacht aan toekomstig winstpotentieel bij het desbetreffende aandeel.

De disruptie van fossiel naar duurzaam, internet boven retail en het door banken gepromote lagere weerstandsnivo bij de bedrijven was de aanleiding om tot deze herschatting te komen waarna de uitbraak van Covid dit proces heeft versneld.

Omdat het er bij beleggen op aankomt wat het toekomstig rendement is zie je de verschuivingen plaatsvinden die bij dat toekomstig rendement horen.

Uiteraard gaat dit gepaard met verkeerde inschattingen juist vanwege de onzekerheid die voorspellingen voor de toekomst nu eenmaal met zich mee brengen.

Dat banken, retailvastgoed en oliebedrijven hard worden geraakt met een winstpotentieverlies van ca 50% is voor mij dan ook geen verrassing evenmin de enorme koersprongen van 100-den procenten die die bedrijven realiseerden die zodanig staan gepositioneerd dat zij kunnen profiteren van deze disrupties.

Ik vind het opvallend dat de meerderheid van de posters hier nooit in wil gaan op het toekomstig winstpotentieel van de bedrijven die overduidelijk betrokken zijn bij deze disrupties en zich ervan afdoen door naarin het verleden behaalde resultaten te verwijzen.

Extra opvallend daarbij is,dat men aan de FCF geen enkele boodschap heeft en zich slechts laat leiden door de wpa.
Het toekomstig potentieel komt bij de FCF nl veel duidelijker naar voren dan bij de wpa.

Of je het nu hebt over het winstpotentieel van de oude lievelingen Shell, ING of ABN de nog steeds als lieveling te boek staande bedrijven als Ahold, Apple of Nestle of de nieuwe lievelingen zoals Amazon, Alfen en Tesla indien je daar de goede inschatting weet te maken vwb dat winstpotentieel ben je spekkoper.

Bij TT heeft de markt nog geen voorkeur uitgesproken.
Je kunt je laten leiden door wat er in het verleden is gerealiseerd en van daaruit blijven hangen in de range van 4-12 euro.
Ik probeer TT te waarderen op wat zij op basis van de nieuwe strategie aan winstpotentieel denkt te behalen en volg die ontwikkeling nauwgezet.

Het is voor mij een ontzettende pre dat TT in dit voor TT desastreus verlopen Covidrampjaar men toch nog volledig zicht blijft houden op die uit de strategie voortkomende financiele parameters.
Ik zie TT daarom toetreden tot het selecte gezelschap van nieuwe beurslievelingen.

Boem, ik waardeer je energie en inhoud van jouw bijdragen!
Ik zie het ook zoals je hierboven beschrijft en verwacht ook dat door de versnelde transities op korte termijn TomTom weer beurslieveling gaat worden.
Van lelijke zwaan naar diamant.
Maar het zou toch zeer gepast zijn dat HG en het management meer en beter zouden communiceren en rapporteren, als ze dit doen zitten we zo ver over de door mij zo vaak aangegeven €17,50.
boem!
0
Ik verwacht GEEN dividenduitbetaing bij TT in 2021.

Het jaar 2020 is er GEEN dividenduitbetaling geweest omdat men de voorkeur gaf aan investeren ondanks de outlook van een positieve FCF.

Nu 2020 door Corona de FCF op zijn best op breakeven uitkomt zie ik geen reden voor TT om nu reeds de dividenduitbetaling op te starten.

Anders ligt het voor het vertrouwen dat de markt aan TT kan toedichten vwb hun strategie.

De terugkeer naar de AMX of zelfs de AEX wordt hooofdzakelijk bepaald door de koers van het aandeel.
Het gemiddelde aan/verkoopvolume zal daar nl geen struikelblok in vormen
ketchup
0
denk dat TT gaat beginnen dividend 2e helft 2021 uit te keren ( 50 eurocent ofwel 50% van een toekomstige jaaruitkering)
de eerste 6 maand van volgend jaar zullen we nog met semi-lockdown situaties moeten leven, bij einde zomer zou iedereen gevaccineerd moeten zijn

denk dat sommigen hierop in de markt voorsorteren, vandaar de voor TT ongekende vaste tendens op het aandeel vd laatste weken

we merken het vanzelf, voor nu steady as she goes op naar volgend jaar een nieuwe range van 8 om 10 euro.
boem!
0
Nu breekt mijn klomp.

Jij wisselt wel heel snel van gedachten.
TT gaat bij jou van een nooit dividenduitkerend bedrijf naar een dividenduitkerend bedrijf van 1 euro per aandeel.
Daarbij geef je een waarde mee van 8 a 10 euro.

Hoe jij aan die 8 a 10 keer de dividendwaarde komt intrigeert mij nog het meest.
Ik ga er nl vanuit dat de waarde door de markt aan een aandeel gegeven richting de 30 keer tendeert indien men dat dividend als houdbaar en stijgend kwalificeert.
boem!
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 23 december 2020 07:30:

[...]

Boem, ik waardeer je energie en inhoud van jouw bijdragen!
Ik zie het ook zoals je hierboven beschrijft en verwacht ook dat door de versnelde transities op korte termijn TomTom weer beurslieveling gaat worden.
Van lelijke zwaan naar diamant.
Maar het zou toch zeer gepast zijn dat HG en het management meer en beter zouden communiceren en rapporteren, als ze dit doen zitten we zo ver over de door mij zo vaak aangegeven €17,50.
Het is niet HG, @Sniklaas, @Wies @Tatje jij of ik die de koers bepalen.
De koers van het aandeel wordt bepaald door wat de markt aan geloof/vertrouwen heeft in de door het mgt aangegeven strategie.

Ik ,Tatje en jij hebben er geloof in maar daar staan een heleboel mensen tot op heden afwijzend tegenover.
Het succes van de strategie is geen zekerheid maar wat je wel mag veronderstellen is dat op het moment dat de MARKT daar zijn vertrouwen over uitspreekt de koers in de richting gaat van de daarbij behorende potentie van 30 keer de dividendwaarde of 15 keer de winst
ketchup
0
quote:

boem! schreef op 23 december 2020 08:11:

Nu breekt mijn klomp.

Jij wisselt wel heel snel van gedachten.
TT gaat bij jou van een nooit dividenduitkerend bedrijf naar een dividenduitkerend bedrijf van 1 euro per aandeel.
Daarbij geef je een waarde mee van 8 a 10 euro.

Hoe jij aan die 8 a 10 keer de dividendwaarde komt intrigeert mij nog het meest.
Ik ga er nl vanuit dat de waarde door de markt aan een aandeel gegeven richting de 30 keer tendeert indien men dat dividend als houdbaar en stijgend kwalificeert.
goed lezen - denk dat vanwege lekken van informatie TT nu ineens uitzonderlijk vast is, daar waar je het 2 maand geleden nog makkelijk in de 6 kon kopen en ik heb dat ook gedaan, heb zelfs de laatste 25k nog gekocht aan 5.70- 5.75 , die heb ik trouwens nu allemaal weer laten gaan en zit nu weer aan mijn basis positie van 125k

denk dus dat er nu iemand het aan het oprapen is, het aandeel dipt amper - zeer ongebruikelijk voor TT, dus dat kan 2 dingen betekenen of iemand verwacht een overname/exit of er komt wellicht dividend aan

verder schrijf ik op naar een betere range van 8 om 10 euro, ik zeg niet dat bij dividenduitkering van 1 euro TT een 10 euro aandeel gaat zijn, dan kan het naar 15 euro , maar zover zijn we nog niet

we gaan nu eerst maar eens kijken of TT volgend jaar een betere range kan neerzetten en vasthouden van 8 om 10 euro
[verwijderd]
0
De 15k TT die ik voor 6,30€ kocht loopt heerlijk. Zometeen kaartenmaker AND international bijkopen dat winstgevend gaat worden in 2021.
844 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 15:34
Koers 5,680
Verschil +0,105 (+1,88%)
Hoog 5,705
Laag 5,600
Volume 245.882
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront