Beperktedijkbewaking schreef op 20 november 2013 16:51:
[...]
Het begint vandaag misschien wat op wederzijdse slijmerij te lijken, maar trouwe lezers hier weten dat exit en ik vaak de degens hebben gekruist.
Dus ben ik blij het ook eens over iets eens te zijn.
De 'traffic' van TT is onovertroffen. Ik ben, of beter: was, een oude rot in dit vak. Heb er hier wel 's eerder wat over geschreven, maar m'n privé doet er verder niet toe. Laat ik zeggen dat ik een van de geestelijke vaders was achter de eerste reistijdschatters in NL. Ik heb het over de route-informatiepanelen (DRIPS) die in de 90-er jaren rijtijden of vertragingen boven autosnelwegen gingen aangeven. De allereerste bij de A13 was van mijn hand. Die werkte prima, tot er door wegwerkzaamheden en afgesloten stroken midden in de nacht een file ontstond. Waar de HID na een feestje onverwacht in kwam... [HID = God voor RWS-personeel]
Haha. Zoals iedereen leerden we van onze fouten. Nog steeds zijn de door de VID of DRIPS aangegeven rij- of vertragingstijden voor snelwegen qua algoritmen van mijn hand. (Beter dan TomTom? Nee, wel een paar minuten eerder..)
Trots? Ja, maar ik weet ook: TT doet het kunstje overal, ook op (niet van meetlussen voorziene) secundaire wegen, en everywhere abroad. Brasil is here to come.
Juist vanuit mijn beroepservaring is mijn bewondering voor TT en hun mensen grenzeloos. Ik hoop en verwacht dat ze dat op termijn ook in harde beurswaarde gaan omzetten.
Nogmaals: er zijn qua maps concurrenten, ook bij fleetsoftware, maar qua traffic heeft TT geen gelijke. Nee, ook niet Inrix.