TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Meryntje
0
quote:

JohnnyLosteverything schreef op 15 juni 2017 17:26:

Kijk alles eens stijgen in europa !
Oh nee, in nederland is één aandeel welke niet meedoet....
Zolangzamerhand weten we jouw boodscap wel. Maar aangezien jouw alias mij in ieder geval weinig vertrouwen inboezemt, neem ik die niet al te serieus.

Groeten uit Grunn.
JLE2
0
quote:

Meryntje schreef op 15 juni 2017 17:30:

[...]

Zolangzamerhand weten we jouw boodscap wel. Maar aangezien jouw alias mij in ieder geval weinig vertrouwen inboezemt, neem ik die niet al te serieus.

Groeten uit Grunn.
Jij snapt hem...
harrysnel
5
quote:

Was here schreef op 15 juni 2017 17:15:

Alle tech aandelen liggen slecht. ASML, besi, asmi, nvidia etc. Gisteren deed tt het wellicht iets beter ivm overname in telematics sector.
En het maffe is vervolgens dat Den Drijver mbt deze overname "een gevaar voor de autonome groei bij TT Telematics ziet". Hij kan ook benadrukken dat deze overname past in een trend waarbij Telematica en Connected Car steeds belangrijker worden en voor veel M&A in deze sector zorgt.....waaruit onderwaardering voor TomTom blijkt.

Toen TomTom 28 juni 2016 een deal met PSA sloot op Telematics gebied nam Den Drijver dit niet mee in zijn rapport van 30 juni 2016 waar hij met koersdoel van E12,25 naar E9 ging. Pas in september kwam hij daar op terug en ging van E9 naar E10. Dit schreef ik 9 september 2016 om 12:10:

"Op 28 juni kondigt TomTom de Telematics deal met PSA Group aan.
corporate.tomtom.com/releases.cfm

Op 30 juni, net voor de stille periode die IR ivm kwartaalcijfers moet betrachten, komt Den Drijver nog snel met rapport en verlaagt koersdoel van E12,25 naar E9.

Op 5 september verhoogt den Drijver van E9 naar E10 mede omdat hij de PSA deal opneemt in zijn spreadsheet.

?

Den Drijver kiest er dus bewust voor om de PSA Telematics deal niet op te nemen in zijn rapport + advies van 30 juni terwijl die deal al gesloten was en bekend gemaakt door TomTom op 28 juni.

Je maakt mij niet wijs dat Den Drijver deze deal gemist heeft. Hij was bovendien destijds in Parijs op Roadshow met IR en als goed ingevoerde analist wist hij natuurlijk eerder van deze deal dan de "gewone belegger".

Mijn conclusie : Den Drijver schrijft bewust naar een bepaald gewenst koersdoel toe en laat relevante feiten naar eigen believen achterwege als hem dat uitkomt. Ik herken zijn gedrag door het volgen van Docdata waar zijn adviezen m.i. het doel hadden om handel te creëeren ipv het weergeven van een objectieve analyse.

Dat dit zomaar mag vind ik onbegrijpelijk. Den Drijver is voor mij volkomen door het ijs gezakt op gebied van "ethiek" en ik neem hem niet meer serieus als het gaat om advies/koersdoel. Hij blijft natuurlijk wel een goed ingevoerde marionet van het management en de intentie achter zijn advieswijzigingen zijn m.i. cruciaal. Dat hij zich zoals ik het zie laat gebruiken valt me tegen..."

www.participaties.nl/Forum/Topic/1338...

Ook hier weer een voorbeeld dat hij selectief uit het nieuws datgene pakt wat hem goed uitkomt qua koersdoel. En soms hoor je hem niet zoals nu over Bosch.
[verwijderd]
0
Ook weer een flinke naveiling van 160000 stukjes, waar ze weer 1,2 cent pakken....tot het laatst drukken....lhluhlugljgluykviuviugkuvukvkvkuvkuvkuvukvkugukvkuvkuvukv
JLE2
0
quote:

harrysnel schreef op 15 juni 2017 17:34:

[...]

En het maffe is vervolgens dat Den Drijver mbt deze overname "een gevaar voor de autonome groei bij TT Telematics ziet". Hij kan ook benadrukken dat deze overname past in een trend waarbij Telematica en Connected Car steeds belangrijker worden en voor veel M&A in deze sector zorgt.....waaruit onderwaardering voor TomTom blijkt.

Toen TomTom 28 juni 2016 een deal met PSA sloot op Telematics gebied nam Den Drijver dit niet mee in zijn rapport van 30 juni 2016 waar hij met koersdoel van E12,25 naar E9 ging. Pas in september kwam hij daar op terug en ging van E9 naar E10. Dit schreef ik 9 september 2016 om 12:10:

"Op 28 juni kondigt TomTom de Telematics deal met PSA Group aan.
corporate.tomtom.com/releases.cfm

Op 30 juni, net voor de stille periode die IR ivm kwartaalcijfers moet betrachten, komt Den Drijver nog snel met rapport en verlaagt koersdoel van E12,25 naar E9.

Op 5 september verhoogt den Drijver van E9 naar E10 mede omdat hij de PSA deal opneemt in zijn spreadsheet.

?

Den Drijver kiest er dus bewust voor om de PSA Telematics deal niet op te nemen in zijn rapport + advies van 30 juni terwijl die deal al gesloten was en bekend gemaakt door TomTom op 28 juni.

Je maakt mij niet wijs dat Den Drijver deze deal gemist heeft. Hij was bovendien destijds in Parijs op Roadshow met IR en als goed ingevoerde analist wist hij natuurlijk eerder van deze deal dan de "gewone belegger".

Mijn conclusie : Den Drijver schrijft bewust naar een bepaald gewenst koersdoel toe en laat relevante feiten naar eigen believen achterwege als hem dat uitkomt. Ik herken zijn gedrag door het volgen van Docdata waar zijn adviezen m.i. het doel hadden om handel te creëeren ipv het weergeven van een objectieve analyse.

Dat dit zomaar mag vind ik onbegrijpelijk. Den Drijver is voor mij volkomen door het ijs gezakt op gebied van "ethiek" en ik neem hem niet meer serieus als het gaat om advies/koersdoel. Hij blijft natuurlijk wel een goed ingevoerde marionet van het management en de intentie achter zijn advieswijzigingen zijn m.i. cruciaal. Dat hij zich zoals ik het zie laat gebruiken valt me tegen..."

www.participaties.nl/Forum/Topic/1338...

Ook hier weer een voorbeeld dat hij selectief uit het nieuws datgene pakt wat hem goed uitkomt qua koersdoel. En soms hoor je hem niet zoals nu over Bosch.
Sommige mensen doen ALLES voor geld...
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 15 juni 2017 17:34:

[...]

En het maffe is vervolgens dat Den Drijver mbt deze overname "een gevaar voor de autonome groei bij TT Telematics ziet". Hij kan ook benadrukken dat deze overname past in een trend waarbij Telematica en Connected Car steeds belangrijker worden en voor veel M&A in deze sector zorgt.....waaruit onderwaardering voor TomTom blijkt.

Toen TomTom 28 juni 2016 een deal met PSA sloot op Telematics gebied nam Den Drijver dit niet mee in zijn rapport van 30 juni 2016 waar hij met koersdoel van E12,25 naar E9 ging. Pas in september kwam hij daar op terug en ging van E9 naar E10. Dit schreef ik 9 september 2016 om 12:10:

"Op 28 juni kondigt TomTom de Telematics deal met PSA Group aan.
corporate.tomtom.com/releases.cfm

Op 30 juni, net voor de stille periode die IR ivm kwartaalcijfers moet betrachten, komt Den Drijver nog snel met rapport en verlaagt koersdoel van E12,25 naar E9.

Op 5 september verhoogt den Drijver van E9 naar E10 mede omdat hij de PSA deal opneemt in zijn spreadsheet.

?

Den Drijver kiest er dus bewust voor om de PSA Telematics deal niet op te nemen in zijn rapport + advies van 30 juni terwijl die deal al gesloten was en bekend gemaakt door TomTom op 28 juni.

Je maakt mij niet wijs dat Den Drijver deze deal gemist heeft. Hij was bovendien destijds in Parijs op Roadshow met IR en als goed ingevoerde analist wist hij natuurlijk eerder van deze deal dan de "gewone belegger".

Mijn conclusie : Den Drijver schrijft bewust naar een bepaald gewenst koersdoel toe en laat relevante feiten naar eigen believen achterwege als hem dat uitkomt. Ik herken zijn gedrag door het volgen van Docdata waar zijn adviezen m.i. het doel hadden om handel te creëeren ipv het weergeven van een objectieve analyse.

Dat dit zomaar mag vind ik onbegrijpelijk. Den Drijver is voor mij volkomen door het ijs gezakt op gebied van "ethiek" en ik neem hem niet meer serieus als het gaat om advies/koersdoel. Hij blijft natuurlijk wel een goed ingevoerde marionet van het management en de intentie achter zijn advieswijzigingen zijn m.i. cruciaal. Dat hij zich zoals ik het zie laat gebruiken valt me tegen..."

www.participaties.nl/Forum/Topic/1338...

Ook hier weer een voorbeeld dat hij selectief uit het nieuws datgene pakt wat hem goed uitkomt qua koersdoel. En soms hoor je hem niet zoals nu over Bosch.
Den drijver reageert wel op dit nieuws!!!!! Maar niet op de mooie deal met bosch!!!! En wies denkt hetzelfde....nou, ik snap er geen ene moer van....helemaal niets......en over die deuk uitoefenen, slaat helemaal nergens op.....
Chiddix
0
quote:

Opus135 schreef op 15 juni 2017 16:21:

[...]

En vergeet niet: Tesla kan komen. Tesla-koers trouwens in paar maanden tijd van 200 naar 375 USD. Staat niet bekend als een echt winstmakend bedrijf...
Duurt lang voordat de deal met Tesla bekendgemaakt wordt. Had er al lang moeten zijn. Je blind staren op een fonds met een onzeker verdienmodel levert tot op heden weinig op.
[verwijderd]
0
Ze zijn allemaal weer onder hun steen gekropen en komen er pas weer uit als de koers een paar dubbeltjes stijgt.

quote:

JohnnyLosteverything schreef op 15 juni 2017 17:04:

Waar is nu die pipo die op dit forum altijd roept dat we de 100 euro gaan bereiken ?
[verwijderd]
0
Drie analisten op bezoek bij T2 deze week. En denk je dat er een analist met een bericht komt voor de expiratie?

Morgen weten we ook dat zeker
[verwijderd]
1
Een bericht....ik zeg een mooi bericht....en we krijgen een squeezeeeeeeeee van jewelste........

Dat zagen we wel bij de deal van bosch......:)
[verwijderd]
2

TT is gewoon geen gestaag groeiaandeel en het is ook maar zeer de vraag of het dit ooit gaat worden, daarom is het koersgedrag ook onbetrouwbaar, er zit geen trend in de ontwikkeling bij TT en ook geen trend in het aandeel
lip-service is geen basis voor groei, dat moet je bewijzen met cijfers en omzetten en dat kan TT vandaag niet waarmaken.
maar TT heeft wel een basis om winstgevend te worden , enkel dat gaat op voor alle aandelen en bedrijven , dus winst moet niet gezien worden als iets fantastisch of heilig, winst is doodnormaal, zonder winst geen bestaansrecht en dat TT nu eenmaal op een kost nemende, dus cijfer drukkende manier omgaat met de input van gewonnen tenders maakt het schemerig
een Koper die vandaag voor TT aan een 9 euro koers 50% premie betaald maw euro 13,5 die koopt het feitelijk aan geen premie, want over 2 @ 3 jaar komt die premie uit het lopende orderboek.

maar dat is niet de reden om in TT te zitten, want dan zijn er veel betere aandelen te koop aan de beurs, de reden om in TT te zitten zijn de Kaarten, dat is het kroonjuweel en dat heeft een ongelofelijke waarde, ooit becijferde MS 3 tot 5 miljard

dus wat mij betreft is het gewoon een kwestie van tijd, maar iemand gaat dit forceren en dat kan een externe factor ( vijandig) zijn of een interne ( stelen), bij extern gaan we er ongelofelijk op kunnen scoren en in mijn optiek is dat 25 euro plus, bij intern is dat 12 @ 15 euro

ABN heeft gehoord dat TT profitable gaat zijn met al haar divisies, want ze werken gewoon naar kost-dekkend voor hetgeen dat niet draait, hetgeen waar ze wel draaien is echter voor later

alles bij TT is "open" voor interpretatie, echt alles
hoe ga je met kosten/baten om, is dat 25 cent wpa adjusted per aandeel, of is het eigenlijk 50 ?

Long blijven zitten , het sufferen kan nog even aanhouden, maar uiteindelijk komt die klop aan de deur
worst case scenario : totally screwed 12 euro
semi fucked 15
happy ending 25

maar 9 euro of minder , dat is niet meer dan een print op het scherm, vervelend, maar tijdelijk.
Koos99
1
Het koerspatroon van 2017 is so far echt een kopie van het koersverloop van 2016.

Beide jaren is de afgegeven outlook (begin februari) tegenvallend, de koers gaat er op onderuit. De koers krabbelt de maanden daarna weer op. Dan komt begin juni en wordt er belangrijk nieuws bekend gemaakt (2016: Volvo, 2017: samenwerking met Bosch). Op dit nieuws gaat de koers enkel op de dag van bekend maken omhoog en vervolgens hard naar beneden.

[verwijderd]
1
Ik vond beleggen leuk, tot ik steeds iets meer in TT ging beleggen, nu irriteert het me mateloos, dat dit kan en mag ! Bah
Energy
0
Tt zoekt meer naar overnamekandidaten voor telematics die kleiner van omvang zijn(50.000 voertuigen). De argumentatie die ze hier voor geven is dat dit soort bedrijven teveel moeten investeren in hun platform/technologie.Dat is het moment voor tt om toe te slaan.Dit is de strategie die ze de afgelopen jaren gevolgd hebben.

MdD kijkt meer naar grotere partijen.Nu lijkt het mij voor een analist ook moeilijk om goede informatie van Taco te krijgen.
siepels
1
quote:

JohnnyLosteverything schreef op 15 juni 2017 17:26:

Kijk alles eens stijgen in europa !
Oh nee, in nederland is één aandeel welke niet meedoet....
Wanneer kap je met die inhoudsloze kalverij??
[verwijderd]
0
Exclusive: talks between Google / Waymo & Ford on self driving cars died because Sergey was too cheap

twitter.com/amir/status/8743418339747...

(http://www.autonews.com/article/20170529/OEM/170529795/google-ford-deal-mark-fields) on Ford CEO Mark Fields being fired was over the failed deal with Waymo:

Sources with knowledge of the talks said the deal came undone because Fields' enthusiasm for Wall Street's reaction didn't mesh with Google's desire to lay the groundwork for a quiet, technical partnership in which each side learned from the other before deciding how to move forward.

Google was comfortable with the Silicon Valley approach of "frenemies" — sometimes partnering with competitors so each side can learn something. That concept seemed anathema to Ford, sources said.

from later in the article (Early 2015):
The deal would not be exclusive: Google was free to collaborate with other automakers. **But Ford argued that the partnership had to be big enough to make sense for the automaker and said it needed a large-scale commitment to justify the costs. Only a strategic partnership with long-term commitments would convince Wall Street this deal was beneficial to both sides, Ford said.**

Google hires John Krafcik to be CEO in Sept 2015.

In early December 2015, Fields came to Silicon Valley to discuss the deal with Google co-founder Sergey Brin. In a region where there are so many electric cars that office workers often argue over charging stations to plug in their Teslas and Nissan Leafs during the workday, Fields showed up at Google with an army of staffers in a fleet of Lincoln Navigators. Sources said Fields and his team were armed with a plan to make a big splash out of the partnership news, and much of the discussion centered around making an impression on Wall Street.

The culture clash between the two companies was becoming evident. Google began to reconsider the deal.

Appears both stories jive. Brin (probably with guidance from Krafcik) was looking for a smaller deal and they got that from FCA. [Marchionne](http://www.autonews.com/article/20160506/OEM06/160509907/marchionne-says-fca-google-deal-on-pacifica-is-first-phase-of) has been pretty clear they are not getting anything really from Waymo and hope to strike a bigger longer term deal later on.

“This first phase of the operation is very targeted. It’s designed to take Google technology into the minivan. It’s very, very focused,” Marchionne told reporters today prior to a celebration marking the launch of the 2017 Chrysler Pacifica minivan.

“There’s a very clear objective and a very clear timeline. What develops from here? We’ll see.”

and this
“We need to be able to walk this transition, and I think walking in a collaborative fashion with people who have historically been viewed as intruders and potential enemies of our business,” Marchionne said. **“Walking with them at their speed is the best possible solution for us in terms of determining what our future state will be.”**

3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 10:35
Koers 5,675
Verschil +0,100 (+1,79%)
Hoog 5,695
Laag 5,600
Volume 94.214
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront