TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Gerard_ecb
0
@Wies
Ab van mij had het niet beter kunnen zeggen en het koersdoel van ABN past helemaal in mijn straatje van CAGR 15% voor de komende jaren en daar hoort volgens mij een koerswinst van 15-30% per jaar bij. Dus 14€ top van mijn koersdoel voor 2018.
Jelle heeft lange tenen maar ik ben het wel eens met zijn stelling dat die Tostrams een koffiedik kijker is.

Succes mensen en geniet van het mooie weer.
[verwijderd]
0
Bedoelt die Here CEO nu, dat Here het met iedereen doet voor geld?

Is dat eigenlijk de korte samenvatting van het interview, waarin hij Trumpiaans om de andere zin een concurrent een schopje moet geven? "I love Here" "Great people", "They are my best friends".
[verwijderd]
0
Iets met een kat in het nauw.....
Ben benieuwd wat Here nu daadwerkelijk zou kunnen leveren???
Het mooiste zou zijn als het op de knieën moet bij tt.

Maar wat kan tt op dit moment????
Energy
0
Is Overbeek bang dat tt wordt overgenomen door bijvoorbeeld uber,apple of Google?en dat here dan nog moeilijker krijgt.

Klinkt niet zo overtuigend.
[verwijderd]
0
Juun
1
@ Xynix:
Ik ben gisteren weer naar de jaarlijkse mid-summer bbq geweest en trof daar weer de TT-er die er 2 jaar terug ook was. Ze was weer lekker spraakzaam. Ik ben voor mijn doen nogal druk, maar net als vorige keer ga ik je eerst bellen (ergens deze week) voor ik er hier meer over neer ga zetten. In ieder geval kan ik alvast 1 woord meegeven: Borgward.
[verwijderd]
3
Ik denk dat het ook wat gemakkelijk is om HERE af te zeiken op een zelfde manier zoals hier altijd denigrerend over Mobileye werd gedaan.

Voorlopig is het zo dat HERE al een tijd deals sluit waar de andere partij echt geld op tafel legt. Van TomTom horen we alleen van samenwerking waarbij de kost voor de baat uit gaat. En dat al heeeeeeeeeeeel lang. De worst die steeds wordt verhangen en al jaren niet in financiële zin waarmaken van de strategie.

Praten over kostenverhogingen en irrealistische luchtfietserij t.a.v. Consumer daar zijn ze dan weer wel erg goed in. Niks indrukwekkends laten zien bij het onderdeel Telematics, waar het toch eigenlijk "poepen zonder drukken" zou moeten kunnen zijn. Het is GEEEEEN mooi plaatje.

En om dan te doen of al die partijen die wel ECHT geld op tafel leggen voor HERE stuk voor stuk volslagen van de pot gerukt zijn is gewoon ongelofelijk je kop in het zand steken.

Het is dat het ondenkbaar is dat zo'n doorgewinterde kenners van de markt als TomTom stuurmannen de plank zo gigantisch mis zouden kunnen slaan dat ze zelfs in een zeilwedstrijd waar alle boten de wind gigantisch in de rug hebben niet in staat zouden zijn met een enigszins behoorlijke tijd de eindstreep te halen. Maar fraai is het niet wat ze tot dusver aan de markt laten zien.

Je mag niet uitsluiten dat het tromgeroffel van HERE tekenen zijn van aanstaande deals aan de andere kant, maar dan zijn de bepaald niet kleine jongens waar HERE zaken mee doet oftewel behoorlijk wanhopig om de boot niet te missen (zou je bij Intel nog wel kunnen veronderstellen) danwel hebben ze zichzelf slecht geïnformeerd over het speelveld. Dat laatste is niet heel erg waarschijnlijk.

Het is en blijft zeer merkwaardig dat TomTom als een muurbloempje langs de kant blijft zitten wachten en een beetje suffig voor zich uitkijkt, zonder niet ook zo af en toe de rok een beetje van de verlokkelijke dijen te laten glijden.
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 19 juni 2017 08:00:

@ Xynix:
Ik ben gisteren weer naar de jaarlijkse mid-summer bbq geweest en trof daar weer de TT-er die er 2 jaar terug ook was. Ze was weer lekker spraakzaam. Ik ben voor mijn doen nogal druk, maar net als vorige keer ga ik je eerst bellen (ergens deze week) voor ik er hier meer over neer ga zetten. In ieder geval kan ik alvast 1 woord meegeven: Borgward.
Heerlijk: raadseltjes!

Borgward = de herintroductie van de stinkende 2-takt? Op bevel van Trump? Fuck all EV's?! Met een speciale kolenvariant als alternatief? Like in good old WW II?

;-)
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 19 juni 2017 08:21:

[...]
Heerlijk: raadseltjes!

Borgward = de herintroductie van de stinkende 2-takt? Op bevel van Trump? Fuck all EV's?! Met een speciale kolenvariant als alternatief? Like in good old WW II?

;-)
www.borgward.com/

allemaal electrieke autootjes.

Kijk! op de eerste pagina een Borgward in Parijs. Ja daar stond de Fuhrer ook 77 jaar geleden.
[verwijderd]
0
quote:

nr36 schreef op 19 juni 2017 05:54:

ZELFRIJDENDE AUTO
Here haalt nieuwe investeerder binnen
JEROEN MOLENAAR EN SANDRA OLSTHOORN
Eindhovense kaartenmaker ziet Amerikaanse techbedrijven en niet TomTom als belangrijkste concurrent
Amsterdam

Jelle: waar ik TomTom zei, bedoelde ik HERE; stop de tijd, geen jokers
[verwijderd]
0
Here ? .... MSFT moet ook wat ? ....
Instappen in HERE @ 3,5 miljard en dan ook nog centjes beschikbaar makes voor R&D
En TT @ 2 miljard die hoeven we niet en gij gelooft dat ?

Borgward, SAP , Bosch : JV for automotive, Electric and mobility
harrysnel
0
Over het interview met CEO van Here.

Het zullen m.i. niet de meest recente toetreders in Here zijn ("Chinezen" 10% en Intel 15%) die hun belang verkleinen om een nieuwe partij toe te laten in Here. Deelname is dan slechts mogelijk door afbouw van het belang van (1 van de ?) oorspronkelijke kopers: de 3 Duitse autobouwers.

TomTom wordt niet als belangrijkste concurrent genoemd door CEO van Here. Hij stelt dat geen enkele partij alles zelf kan en dat zet de deur open naar samenwerking met TomTom. Het combineren van de sterktes van beide bedrijven om de concurrentie met een partij als Google aan te gaan.

Belangrijkste reden om Here te kopen was volgens CEO Here: de Duitsers wilden het bedrijf uit de handen van Google houden. Defensieve stap dus in eerste aanleg. Dat vermoedde ik al de hele tijd maar deze gedachte wordt bevestigd. Bovendien is "de angst" van Den Drijver, dat Apple/Google makkelijk de auto zullen binnenkomen "als de uiteindelijke gebruiker dat graag wil", daarmee erg naïef. Autobouwers willen controle houden over eigen data.

[verwijderd]
0
Een blok van 13000 bestens verkoop zorgt voor lagere opening op dik groene beurs...pfffff
Dokus
0
quote:

harrysnel schreef op 19 juni 2017 09:00:

Over het interview met CEO van Here.

Het zullen m.i. niet de meest recente toetreders in Here zijn ("Chinezen" 10% en Intel 15%) die hun belang verkleinen om een nieuwe partij toe te laten in Here. Deelname is dan slechts mogelijk door afbouw van het belang van (1 van de ?) oorspronkelijke kopers: de 3 Duitse autobouwers.

TomTom wordt niet als belangrijkste concurrent genoemd door CEO van Here. Hij stelt dat geen enkele partij alles zelf kan en dat zet de deur open naar samenwerking met TomTom. Het combineren van de sterktes van beide bedrijven om de concurrentie met een partij als Google aan te gaan.

Belangrijkste reden om Here te kopen was volgens CEO Here: de Duitsers wilden het bedrijf uit de handen van Google houden. Defensieve stap dus in eerste aanleg. Dat vermoedde ik al de hele tijd maar deze gedachte wordt bevestigd. Bovendien is "de angst" van Den Drijver, dat Apple/Google makkelijk de auto zullen binnenkomen "als de uiteindelijke gebruiker dat graag wil", daarmee erg naïef. Autobouwers willen controle houden over eigen data.

vind het wel grappig dat hij Uber noemt als belangrijke concurrent. Uber koopt volgens mij zijn kaarten in bij TomTom en zet daar zelf een layer op. (beste ophaal en afzet plekken)
Chameleon
0
quote:

W schreef op 19 juni 2017 08:55:

Here ? .... MSFT moet ook wat ? ....
Instappen in HERE @ 3,5 miljard en dan ook nog centjes beschikbaar makes voor R&D
En TT @ 2 miljard due hoeven we niet en gij gelooft dat ?

Borgward, SAP , Bosch : JV for automotive, Electric and mobility

Ik vermoed Amazon. Here is momenteel druk met Aerial maps voor Drones (ook een paar octrooien). Zou mij niet verbazen als dit in samenwerking met Amazon is.

[verwijderd]
0
quote:

TromDom schreef op 19 juni 2017 09:04:

Een blok van 13000 bestens verkoop zorgt voor lagere opening op dik groene beurs...pfffff
M call?
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 19 juni 2017 09:00:

Over het interview met CEO van Here.

Het zullen m.i. niet de meest recente toetreders in Here zijn ("Chinezen" 10% en Intel 15%) die hun belang verkleinen om een nieuwe partij toe te laten in Here. Deelname is dan slechts mogelijk door afbouw van het belang van (1 van de ?) oorspronkelijke kopers: de 3 Duitse autobouwers.

TomTom wordt niet als belangrijkste concurrent genoemd door CEO van Here. Hij stelt dat geen enkele partij alles zelf kan en dat zet de deur open naar samenwerking met TomTom. Het combineren van de sterktes van beide bedrijven om de concurrentie met een partij als Google aan te gaan.

Belangrijkste reden om Here te kopen was volgens CEO Here: de Duitsers wilden het bedrijf uit de handen van Google houden. Defensieve stap dus in eerste aanleg. Dat vermoedde ik al de hele tijd maar deze gedachte wordt bevestigd. Bovendien is "de angst" van Den Drijver, dat Apple/Google makkelijk de auto zullen binnenkomen "als de uiteindelijke gebruiker dat graag wil", daarmee erg naïef. Autobouwers willen controle houden over eigen data.
Harry, dat vind ik zo ontzettend leuk aan jouw posts. Jij kunt invalshoeken zien die ik vaak mis in eerste instantie.

Ik roep ook al tijden dat het integreren van HERE en TomTom (waarschijnlijk onder Bosch supervisie?) een heel voor de hand liggende move zou zijn. Maar ik laat me dan een beetje afleiden door de wat denigrerend lijkende uitspraken over TomTom. Terwijl het inderdaad ook een begin kan zijn van het wegnemen van de "concurrentie"-aspecten van de HERE-TomTom relatie.

Ik dacht alleen bij me zelf: aparte move, zoveel tromgeroffel en dan Apple / UBER noemen als gevaren noemen, terwijl die juist al een tijdje partneren met TomTom.
[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 19 juni 2017 09:04:

[...]

vind het wel grappig dat hij Uber noemt als belangrijke concurrent. Uber koopt volgens mij zijn kaarten in bij TomTom en zet daar zelf een layer op. (beste ophaal en afzet plekken)
Apple bouwt ook eigen lagen op de maps van TomTom.
PentaGoNix
2
1 zekerheid is er altijd wel bij TT. Op slechte dagen staat TT onderaan en is het de grootste daler en op goede dagen staat TT ook onderaan en is het de beroerdste stijger.
3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 5,550
Verschil -0,035 (-0,63%)
Hoog 5,625
Laag 5,550
Volume 204.317
Volume gemiddeld 274.514
Volume gisteren 141.944

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront