Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

3.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... 185 186 187 188 189 » | Laatste
Tinus0609
0
PARIJS (AFN) - De aandeelhouders van Air France-KLM hebben ingestemd met plannen van de luchtvaartgroep om de banden met branchegenoten Delta Air Lines en China Eastern flink aan te halen. Beide samenwerkingspartners nemen een aandelenbelang van 10 procent, en krijgen in ruil voor hun investering een commissariszetel.
De aandelenverkoop levert Air France-KLM in totaal ruim 750 miljoen euro aan nieuw kapitaal op. Ongeveer een derde daarvan gebruikt de luchtvaartgroep om zelf een belang van 31 procent te nemen in het Britse Virgin Atlantic. De rest is bestemd om de schuld verder terug te dringen.
FPAK
0
quote:

Tinus0609 schreef op 4 september 2017 11:13:

PARIJS (AFN) - De aandeelhouders van Air France-KLM hebben ingestemd met plannen van de luchtvaartgroep om de banden met branchegenoten Delta Air Lines en China Eastern flink aan te halen. Beide samenwerkingspartners nemen een aandelenbelang van 10 procent, en krijgen in ruil voor hun investering een commissariszetel.
De aandelenverkoop levert Air France-KLM in totaal ruim 750 miljoen euro aan nieuw kapitaal op. Ongeveer een derde daarvan gebruikt de luchtvaartgroep om zelf een belang van 31 procent te nemen in het Britse Virgin Atlantic. De rest is bestemd om de schuld verder terug te dringen.
HAHA, geruisloos erdoorheen gedrukt.
Fransen weten dat ook het best hoe je Foie gras moet maken.
Gewoon de strot in douwen.
FPAK
0
Dit is een schoolvoorbeeld dat onze zogenaamde "westerse-samenleving" net zo corrupt is als Afrika.
De 1% die voor zichzelf zorgt. De rest zijn schaapjes die naar de slacht gedreven worden.
FPAK
0
Maar op zich....Als je toch nooit dividend gaat uitkeren, dan maakt het ook niet uit hoeveel aandelen er in omloop zijn.
FPAK
0
Tinus0609
1
quote:

FPAK schreef op 4 september 2017 11:47:

Zou lachen zijn als Delta en China morgen verkopen.
Lekker 30% winst in 1 dag.
5 jaar lock in....Source (prospectus)
FPAK
0
quote:

Tinus0609 schreef op 4 september 2017 12:47:

[...]

5 jaar lock in....Source (prospectus)
Ja, was te verwachten.
AirFranceKLM is ook niet gek....
FPAK
0
Bevestiging van de pompactie:

Onvrede

Onder de aandeelhouders was wel wat onvrede over de prijs van 10 euro per aandeel die Delta en China Eastern betalen. Dat is minder dan Air France-KLM momenteel op de beurs waard is.

Maar wanneer naar de gemiddelde koers het afgelopen jaar gekeken wordt, betalen de nieuwe investeerders volgens het bedrijf juist een premie.
FPAK
0
Wanneer er naar de gemiddelde koers van de afgelopen 10 jaar gekeken wordt, betalen de nieuwe investeerders juist een premie volgens FPAK

HAHAHAHAAHAHAH, zo denken ze over hun aandeelhouders dus.
Mond houden en lappen.
FPAK
0
Maar de aandeelhouders moeten sowieso niet zeuren.
Als je het er niet mee eens ben moet je gewoon verkopen.
Klaar.
Stephan
0
Maar.......merkt de kleine belegger wat van verkoop aandelen voor €10,- via andere kanalen in de vorm van verwatering?
Tinus0609
0
quote:

rauf schreef op 4 september 2017 22:10:

Maar.......merkt de kleine belegger wat van verkoop aandelen voor €10,- via andere kanalen in de vorm van verwatering?

als kleine belegger verwatert je aandeel met het aantal nieuwe aandelen dat word uitgegeven. Je moet nu de winst delen over meer aandelen waardoor het winst per aandeel zakt. dit kan dus consequenties hebben voor de waardering en hoogte van dividend (als ze dat ooit betalen)
FPAK
0
quote:

rauf schreef op 4 september 2017 22:10:

Maar.......merkt de kleine belegger wat van verkoop aandelen voor €10,- via andere kanalen in de vorm van verwatering?

Ik denk het niet.
Het gaat nu fantastisch met de economie dus AirFranceKLM profiteert mee.
Toch keren ze geen dividend uit.
Als het straks weer minder of slecht gaat dan schrijven ze weer verlies.
Koers van dit aandeel is niet gebaseerd op de fundamenten.
Het is een speelbal van grootaandeelhouders die eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in de stand van het aandeel, maar meer om bedrijfssynergien (ladingsrechten en invloed op) en behoud van werkgelegenheid (aandeel overheid).
Dividend zal ze een worst wezen.
Tinus0609
0
@gbakl

uitstaande aandelen nu: 300,219,278
Uit te geven aandelen: 75,054,820 (37,527,410 voor beide)
Totaal nieuwe aandelen: 375,274,098

75/375 = 20% verwatering
[verwijderd]
0
Koers voor emissie € 10,= is handje klap geweest. Gemiddelde prijs is kul. Aandeelhouders zijn gepasseerd. Ik vraag me af of dat dit zo allemaal maar kan.
3.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... 185 186 187 188 189 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 9,970
Verschil -0,016 (-0,16%)
Hoog 10,220
Laag 9,958
Volume 1.674.326
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 2.236.203

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront