TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES

3.109 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
Jejo303
4
Exclusive: German carmakers' HERE spent 640 million euros on R&D in 2016
Toby Sterling
4 MIN READ
AMSTERDAM (Reuters) - Germany’s three biggest carmakers have accelerated R&D spending at HERE after their 2015 acquisition of the digital mapping company as they race to develop the navigation technology needed for self-driving cars.

HERE, the biggest provider of digital maps for the automotive industry, spent 640 million euros ($767 million) on R&D in 2016, or around 55 percent of the company’s sales of 1.16 billion euros, according to documents reviewed by Reuters.

As a subsidiary of Nokia, HERE reported 266 million euros in R&D spending in the first six months of 2015 and an operating profit of 48 million euros for the first nine months of that year.

That compares with a 2016 full-year operating loss of 94 million euros after changing hands.

HERE -- now essentially a research laboratory for the carmakers -- is likely to require fresh capital as it continues to invest heavily to develop its technology.

HERE spokesman James Etheridge declined to comment on whether the company might seek more capital from its shareholders who now include chipmaker Intel which purchased a 15 percent stake in January.

High-quality digital mapping systems are crucial for directing self-driving cars, which need to know the precise location of traffic lights, lane markings and other objects which create obstacles.

The company declined to comment on its financial results, disclosed in an annual filing at the Dutch Chamber of Commerce.

HERE made available to Reuters a supplemental “directors’ report” that was drawn up in March 2017 and showed the heavy R&D spend.

AIMING FOR QUALITY

HERE was bought by German luxury carmakers BMW , Mercedes and Audi (VOWG_p.DE) in 2015 for 2.55 billion euros and moved its headquarters to Amsterdam in 2016.

Its digital maps compete with those of Alphabet’s Google Maps, used by Alphabet’s own Waze and others, as well as those of smaller Dutch rival TomTom, used by Apple and Uber.

The 2016 results reviewed by Reuters offer the first detailed insight into HERE’s financial performance since its acquisition.

In an interview in Frankfurt last week, CEO Edzard Overbeek told Reuters the company was playing a long game to develop mapping technology of high enough quality to be used in self-driving cars, drones, and robots.

Overbeek said the company was focusing on the products it will need when self-driving cars become a reality in the coming decade, rather than creating and updating a lower quality global database of maps that would quickly go stale.

“Everything we do (in high resolution mapping) is in a testing phase,” he said.

“This is not a simple problem to solve, otherwise it would have been solved,” he said.

The filing with the Dutch Chamber of Commerce, dated April 18, 2017, showed that the company had a 2016 net loss of 132 million euros.

Spokesman Etheridge said the three car makers eventually plan to sell down their combined stake below the 50 percent threshold.

On Tuesday, HERE sold a small stake to Japan’s Pioneer as part of a strategic partnership.

A group of Asian investors consisting of NavInfo Co. Ltd., Tencent Holdings Ltd. and GIC Private Ltd agreed to buy 10 percent of HERE at a 3.1 billion euros valuation in December 2016, but that deal has yet to close.

Jejo303
0
Testen, geen eenvoudig probleem, kapitaal nodig......gaat niet goed bij HERE!
HERE dat nog aan het testen is, is de helft meer waard dan een TT?!?
[verwijderd]
1
quote:

Jejo303 schreef op 22 september 2017 12:48:

Exclusive: German carmakers' HERE spent 640 million euros on R&D in 2016
Toby Sterling

AB. Dit is toch wel veelzeggend. Hoewel de achterstand op TomTom mogelijk dus iets minder is geworden, kost het ze nu klauwen met geld om aan te pikken. En ondertussen gaat TomTom natuurlijk ook weer gewoon verder met het optimaliseren van het RealTime Mapping Platform.

Dit is de link: www.reuters.com/article/us-here-techn...
[verwijderd]
1
En iedere dag komen er nieuwe auto's de fabrieken uit met steeds meer TT inside. Dat begint heeeel langzaam zijn vruchten af te werpen.
Tordan
1
Vers van de pers. De nieuwsbrief van Wierda, hij zit zondag bij Harry Mens:

TomTom
TomTom heeft in juli van dit jaar aangegeven voor maximaal 50 miljoen euro van de eigen aandelen te willen gaan inkopen. Afgelopen dinsdag maakte zij bekend te gaan starten met deze inkoop. Het programma loopt tot eind december van dit jaar. Het inkopen van eigen aandelen is een trend die wij steeds vaker zien bij beursgenoteerde onderneming en wat wij als positief bestempelen.
 
TomTom heeft een nieuwe deal met Daimler weten af te sluiten. Daarnaast hebben ze op de Internationale Auto Beurs in Frankfurt de Bridge Hub geïntroduceerd en met Sony een deal over fietsnavigatie gesloten.
Allemaal positieve ontwikkelingen, hoewel de consumententak van TomTom het moeilijk heeft. De cijfers van juli waren goed en er sluipt een verwachting in de markt dat de enigszins kwakkelende consumententak verkocht zal gaan worden aan een andere marktpartij. Voor ons reden om het aandeel stevig vast te houden.
 
[verwijderd]
2
quote:

Hik schreef op 22 september 2017 12:55:

[...]

AB. Dit is toch wel veelzeggend. Hoewel de achterstand op TomTom mogelijk dus iets minder is geworden, kost het ze nu klauwen met geld om aan te pikken. En ondertussen gaat TomTom natuurlijk ook weer gewoon verder met het optimaliseren van het RealTime Mapping Platform.
En wat heeft TomTom wel niet uitgegeven aan de ontwikkeling van het real-time Platform?
Kom je toch ook al snel aan 1 miljard. Vrijwel volledig direct weggeboekt in de opex.

Ondertussen hoor je ook geluiden dat de voorsprong van TomTom zelfs nog groter is geworden dan 3 jaar.
HERE moet er al snel een kleine 3 miljard tegenaan gooien om over 3 jaar op het huidige niveau van TomTom te zijn. Als het al in 1x goed gaat en daar zijn sterke twijfels over omdat TomTom tijdens de ontwikkeling ook fouten heeft gemaakt.
Daarnaast heeft TomTom de unieke en gepatenteerde RoadDNA-positioneringstechnologie. Ook dat is een vervolg op de eerste ontwikkelingen die gebaseerd waren op de niet gepatenteerde SLAM-technologie (zie oa roadbook Mobileye). SLAM vond men bij TomTom onvoldoende nauwkeurig en onvoldoende robuust. Nu RoadDNA ook met radar kan worden ingezet kun je zelfs spreken van de holy grail voor de positionering van autonomous cars.
DerksVisie
0
HERE & TomTom spenderen niet voor niets zoveel geld aan R&D, denk ik dan. Blijkbaar is het het waard om zoveel te investeren, en is het daarmee te verkrijgen verdienmodel goud waard.
[verwijderd]
0
quote:

lucky14 schreef op 22 september 2017 13:06:

Vers van de pers. De nieuwsbrief van Wierda, hij zit zondag bij Harry Mens:

TomTom
TomTom heeft in juli van dit jaar aangegeven voor maximaal 50 miljoen euro van de eigen aandelen te willen gaan inkopen. Afgelopen dinsdag maakte zij bekend te gaan starten met deze inkoop. Het programma loopt tot eind december van dit jaar. Het inkopen van eigen aandelen is een trend die wij steeds vaker zien bij beursgenoteerde onderneming en wat wij als positief bestempelen.
 
TomTom heeft een nieuwe deal met Daimler weten af te sluiten. Daarnaast hebben ze op de Internationale Auto Beurs in Frankfurt de Bridge Hub geïntroduceerd en met Sony een deal over fietsnavigatie gesloten.
Allemaal positieve ontwikkelingen, hoewel de consumententak van TomTom het moeilijk heeft. De cijfers van juli waren goed en er sluipt een verwachting in de markt dat de enigszins kwakkelende consumententak verkocht zal gaan worden aan een andere marktpartij. Voor ons reden om het aandeel stevig vast te houden.
 
Nogmaals alle reden om maximaal aantal in mijn portefeuille te hebben!!
Alle seinen staan op donkergroen, dat veel van de laffe analisten dit signaal niet oppakken is eigenlijk te gek voor woorden!
Gelukkig ben ik niet afhankelijl van deze amateurs!
TomTom, strong buy, koersdoel 31-12-2017 > €15,00.
[verwijderd]
1
HERE -- now essentially a research laboratory for the carmakers -- is likely to require fresh capital as it continues to invest heavily to develop its technology.

Belangrijke zin - zo beoordelen andere autofabrikanten HERE nu ook. Als een prive laboratorium van Daimler, Audi en BMW.

Van die miljard omzet die HERE behaalt, staat de helft op de tocht.
visje
0
@Wies, ik krijg meer en meer het gevoel dat je glazenbol goud begint te schijnen. nb. ik lees je bijdrage's altijd graag. go on. geniet ook van je weekend.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 22 september 2017 13:29:

HERE -- now essentially a research laboratory for the carmakers -- is likely to require fresh capital as it continues to invest heavily to develop its technology.

Belangrijke zin - zo beoordelen andere autofabrikanten HERE nu ook. Als een prive laboratorium van Daimler, Audi en BMW.

Van die miljard omzet die HERE behaalt, staat de helft op de tocht.
Dat HERE marktaandeel gaat inleveren is wel duidelijk.
De markt gaat de komende 10 jaar giga groeien dus ondanks het inleveren van marktaandeel verwacht de CEO van HERE te groeien naar 6-7 miljard omzet in de periode rond 2025.
Bij 50% marktaandeel gaat TomTom daar ook heen. Door de voorsprong van 3 jaar wellicht zelfs eerder dan HERE.
eduardo3105
0
geen nieuws maar komt steeds meer op allerlei sites
numrush.nl/2017/09/22/baidu-investeer...

Het Google van China, Baidu, gaat mee in de zelfrijdende auto trend. Het bedrijf laat weten de komende drie jaar 1.5 miljard dollar te investeren in 100 tech start-ups die zich richten op innovaties op gebied van zelfrijdende auto’s.

De techgigant staat in China bekend om haar zoekmachine dienst en innovaties op gebied van kunstmatige intelligentie. Sinds een aantal jaar richt het bedrijf zich vooral op zelfrijdende auto’s en gooit daar met de nieuwste investering een schepje bovenop.

Apollo platform
Baidu investeert met de nieuwe samenwerkingen in Apollo, een open-source platform dat zich richt op autonoom rijden. Inmiddels heeft het bedrijf al 70 partners bij elkaar weten te verzamelen voor het platform, waaronder Hyundai, Bosch, Microsoft Cloud en TomTom.

Met de nieuwe investering worden nieuwe functionaliteiten mogelijk gemaakt op Apollo. Zo wil Baidu samen met de partner bedrijven oplossingen bedenken voor risico herkenning, plannen, simulaties, HD kaarten en deep learning.

Dit is de tweede keer in korte tijd dat Baidu met miljoenen smijt voor nieuwe samenwerkingen. Vorige maand stelde het bedrijf een fonds beschikbaar van 1.5 miljard voor haar samenwerking met een Chinees levensverzekeringsbedrijf.
Agatan
0
TomTom

TomTom heeft in juli van dit jaar aangegeven voor maximaal 50 miljoen euro van de eigen aandelen te willen gaan inkopen. Afgelopen dinsdag maakte zij bekend te gaan starten met deze inkoop. Het programma loopt tot eind december van dit jaar. Het inkopen van eigen aandelen is een trend die wij steeds vaker zien bij beursgenoteerde onderneming en wat wij als positief bestempelen.

TomTom heeft een nieuwe deal met Daimler weten af te sluiten. Daarnaast hebben ze op de Internationale Auto Beurs in Frankfurt de Bridge Hub geïntroduceerd en met Sony een deal over fietsnavigatie gesloten.
Allemaal positieve ontwikkelingen, hoewel de consumententak van TomTom het moeilijk heeft. De cijfers van juli waren goed en er sluipt een verwachting in de markt dat de enigszins kwakkelende consumententak verkocht zal gaan worden aan een andere marktpartij. Voor ons reden om het aandeel stevig vast te houden.

Bron: Wierda en partners.
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 22 september 2017 12:55:

[...]

AB. Dit is toch wel veelzeggend. Hoewel de achterstand op TomTom mogelijk dus iets minder is geworden, kost het ze nu klauwen met geld om aan te pikken. En ondertussen gaat TomTom natuurlijk ook weer gewoon verder met het optimaliseren van het RealTime Mapping Platform.

Dit is de link: www.reuters.com/article/us-here-techn...
Huh, geen 3 jaar. Groeibriljantttttt....
3.109 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront