TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Februari 2018

2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Dutchy Ron
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 16 februari 2018 17:57:

www.thedrive.com/tech/18546/watch-a-s...
Fietsers, voetgangers die oversteken, sneeuw, etc ziet er veel belovend uit.
[verwijderd]
0
quote:

PGV schreef op 16 februari 2018 17:46:

[...]

Zou top zijn 15, vind 11 a 12 al ok.
ik ben al tevreden met 10 - 10,50 euro
[verwijderd]
0
quote:

trendwatchings schreef op 16 februari 2018 18:23:

[...]

ik ben al tevreden met 10 - 10,50 euro
zucht......
PGV
0
quote:

trendwatchings schreef op 16 februari 2018 18:23:

[...]

ik ben al tevreden met 10 - 10,50 euro
Ook al goed, alles boven de 9 is ok.
harrysnel
0
quote:

bekeken schreef op 16 februari 2018 18:07:

[...]

De december roadshow werd gecancelled ivm met weersomstandigheden, waardoor de vluchten naar London gecancelled werden.
Ah okay. Dank voor de verklaring.
Die conferentie zelf is wel doorgegaan lijkt me want wordt op site nog naar verwezen. Was 12 december 2017.

www.esnpartnership.eu

@HIK: thanks, leuke site. Meest recente weergave van financial calender die ik daar kon vinden was van juli 2017. Heb er weer een leuk dingetje bij om mee te speuren:).
tatje
0

Dutchy Ron 16 feb 2018 om 17:50

Juun schreef op 16 feb 2018 om 17:14:

De daling in de afgelopen weken was gewoon te groot t.o.v. het expiratiebelang van vandaag. Dat wordt nu in die richting wat rechtgetrokken, met een iets ruimere dagomzet dan gemiddeld lukt dat al. Verder niks aan de hand.

Waarmee ik niet zeg dat ik het vervelend vind, maar nieuws verwacht ik niet.

Ook mijn gedachten

Tatje:
Als jullie gelijk hebben, dan zie je pas wat het "" grote geld " voor macht heeft.

Dan gaan we dus volgende week zeker niet omhoog.

We zullen het zien :-)

[verwijderd]
0
Exit aan €15 kost de founders 2 miljard.
Klopt dat ?
Dus de vriendjes moeten behoorlijk in de bus blazen.
Wille natuurlijk ook wel een worst.
100% payout denk ik zo.
Dus “koers” €30.
En weten met dank aan rekenmeesters dat is a hell of ajob.
Gegroet en succes.
[verwijderd]
0
Ik volg de koers en dit forum al 9 jaar en een verhoging van 5% op één dag nog niet meegemaakt ivm expiratie... Laten we er het beste van hopen... dan ben ik ook hier weg uit dit familie- en vriendebedrijf...
bezinteergebelegt
0
quote:

nn2014 schreef op 16 februari 2018 19:54:

MM heeft gelijk....Something big is coming!!!
Zal hooguit een Big mamma of een Big brother zijn.

En als dat het niet is dan is het een big disappointment
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 16 februari 2018 18:46:

[...]

Ah okay. Dank voor de verklaring.
Die conferentie zelf is wel doorgegaan lijkt me want wordt op site nog naar verwezen. Was 12 december 2017.

www.esnpartnership.eu

@HIK: thanks, leuke site. Meest recente weergave van financial calender die ik daar kon vinden was van juli 2017. Heb er weer een leuk dingetje bij om mee te speuren:).
Ja, zag het ook. Voor mij volstrekt onbegrijpelijk waar die datums voor 'snapshots' op gebaseerd zijn. Complete willekeur zo te zien.
vanmaarsum
5
TomTom is ruwe diamant
16 februari | 12:59
De voorlopige resultaten van TomTom (Kopen) over 2017 laten zien dat de groei in de Automotive divisie aanhoudt. Daarnaast is sprake van een solide groei van het orderboek. Ook verbetert de productenmix snel. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de verbetering van de vrije kasstroom.

De verbeteringen werden enigszins vervaagd door veranderingen in de boekhouding en de manier waarop het bedrijf haar verwachtingen naar buiten brengt. Maar ons vertrouwen in de kracht van de Automotive divisie werd bevestigd. We herhalen onze ‘Kopen’-aanbeveling en hanteren een koersdoel van € 14 per aandeel.

De omzet van de consumententak daalde veel sneller dan verwacht. De sporttak stelde duidelijk teleur. Daar staat tegenover dat de groei bij de Automotive divisie met 44% hoger was dan verwacht. Het was echter onvoldoende om de tegenvallende inkomsten bij de Consumententak te compenseren.

We hebben de omzetverwachting bijgesteld op basis van deze cijfers. De winstgevendheid van het bedrijf komt echter niet in gevaar. Dat heeft te maken met de sneller dan verwachte groei bij de Automotive divisie.

Dit blijkt onder andere uit het orderboek. In de periode van 2014 tot 2017 was de gemiddelde zogenoemde book-to-bill ratio 2,3x. Dit zou ervoor moeten zorgen dat de groei van dit onderdeel voor de komende tijd aanhoudt.

Dit geeft vertrouwen voor de omzetontwikkeling. Op de langere termijn zijn de real-time kaarten en informatie over verkeersopstoppingen in onze ogen cruciaal voor de ontwikkeling van zelfsturende auto’s.

Er is sprake van talloze concurrenten op dit gebied. Voorlopig zullen er verschillende systemen naast elkaar bestaan. Maar volgens ons speelt TomTom een cruciale rol bij de ontwikkelingen. Het bedrijf zal dan ook profiteren van de ontwikkeling richting zelfsturende wagens.

De waardering van het bedrijf is niet langer een probleem. Het bedrijf kent een K/W van 7x. Het verwachte rendement (2019) wat betreft de vrije kasstroom bedraagt 6%. We gaan voor de periode tot 2020 uit van een groei van het bedrijfsresultaat (EBITDA) met 14%. De winst per aandeel zal 20% groeien. De vrije kasstroom stijgt met 34%. De omzet zal echter gemiddeld 3% dalen.

Op basis van de huidige beurswaarde zou de waarde van de Automotive tak slechts € 0,9 miljard bedragen. We denken dat dit bijzonder laag is voor een onderdeel dat slechts één belangrijke concurrent heeft, HERE. De industrie wil immers gebruik maken van diverse bedrijven. HERE is recent overgenomen door een consortium tegen een overnameprijs van € 2,8 miljard. Deze waarde is recent bijgesteld tot € 3,4 miljard.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
1
quote:

vanmaarsum schreef op 16 februari 2018 20:38:

TomTom is ruwe diamant
16 februari | 12:59
De voorlopige resultaten van TomTom (Kopen) over 2017 laten zien dat de groei in de Automotive divisie aanhoudt. Daarnaast is sprake van een solide groei van het orderboek. Ook verbetert de productenmix snel. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de verbetering van de vrije kasstroom.

De verbeteringen werden enigszins vervaagd door veranderingen in de boekhouding en de manier waarop het bedrijf haar verwachtingen naar buiten brengt. Maar ons vertrouwen in de kracht van de Automotive divisie werd bevestigd. We herhalen onze ‘Kopen’-aanbeveling en hanteren een koersdoel van € 14 per aandeel.

De omzet van de consumententak daalde veel sneller dan verwacht. De sporttak stelde duidelijk teleur. Daar staat tegenover dat de groei bij de Automotive divisie met 44% hoger was dan verwacht. Het was echter onvoldoende om de tegenvallende inkomsten bij de Consumententak te compenseren.

We hebben de omzetverwachting bijgesteld op basis van deze cijfers. De winstgevendheid van het bedrijf komt echter niet in gevaar. Dat heeft te maken met de sneller dan verwachte groei bij de Automotive divisie.

Dit blijkt onder andere uit het orderboek. In de periode van 2014 tot 2017 was de gemiddelde zogenoemde book-to-bill ratio 2,3x. Dit zou ervoor moeten zorgen dat de groei van dit onderdeel voor de komende tijd aanhoudt.

Dit geeft vertrouwen voor de omzetontwikkeling. Op de langere termijn zijn de real-time kaarten en informatie over verkeersopstoppingen in onze ogen cruciaal voor de ontwikkeling van zelfsturende auto’s.

Er is sprake van talloze concurrenten op dit gebied. Voorlopig zullen er verschillende systemen naast elkaar bestaan. Maar volgens ons speelt TomTom een cruciale rol bij de ontwikkelingen. Het bedrijf zal dan ook profiteren van de ontwikkeling richting zelfsturende wagens.

De waardering van het bedrijf is niet langer een probleem. Het bedrijf kent een K/W van 7x. Het verwachte rendement (2019) wat betreft de vrije kasstroom bedraagt 6%. We gaan voor de periode tot 2020 uit van een groei van het bedrijfsresultaat (EBITDA) met 14%. De winst per aandeel zal 20% groeien. De vrije kasstroom stijgt met 34%. De omzet zal echter gemiddeld 3% dalen.

Op basis van de huidige beurswaarde zou de waarde van de Automotive tak slechts € 0,9 miljard bedragen. We denken dat dit bijzonder laag is voor een onderdeel dat slechts één belangrijke concurrent heeft, HERE. De industrie wil immers gebruik maken van diverse bedrijven. HERE is recent overgenomen door een consortium tegen een overnameprijs van € 2,8 miljard. Deze waarde is recent bijgesteld tot € 3,4 miljard.
Van wanneer is dit verhaal?
link van de datum graag
bezinteergebelegt
0
2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil -0,055 (-0,95%)
Hoog 5,925
Laag 5,725
Volume 354.448
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 475.734

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront