Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France - KLM Juli 2018 - ‘Half juli moet het geregeld zijn’

680 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 » | Laatste
leo36
0
quote:

manuss schreef op 13 juli 2018 17:14:

[...]Mooi, winst is winst. Je laatste zin begrijp ik niet!
Je bedoelde zeker:
Verkoop Accor niet doorgegaan, zat een cent te hoog.

Had een verkoopopdracht voor Accor, maar deze koers heeft het (toen) niet gehaald.
Heb het alsnog 16/07 verkocht.
Nu op zoek naar wat anders.
Misschien opnieuw AF...…..
gpjf
0
Ook zijn aandeel dat alles maar interessant lijkt te zijn voor het daytraden, ik kijk het nog even aan en dan knikker het ook er uit want er komen altijd weer nieuwe kansen om er in te springen terwijl er niks gebeurt. Veel rumours en verdomd weinig actie , ik begrijp wel waarom de tent daar naar de knoppen gaat.
Trx7
0
Laat AF en KLM alsjeblieft uit elkaar gaan. Het is toch van de zotte dat de meest geschikte kandidaat (Elbers) geen CEO mag worden omdat hij een Nederlander/KLM-er is. AF-KLM is toch 1 CLUB! Waar is het 'wij-gevoel'??
Het is inmiddels een van de meest belachelijke fusies en organisatie waar de politieke elite hun machtsbeluste ego's mogen uitleven. Zal me niet verbazen als er binnen die organisatie enorm veel geld wordt verbrand door allerlei politieke spelletjes.
gpjf
0
quote:

Terex7 schreef op 20 juli 2018 14:58:

Laat AF en KLM alsjeblieft uit elkaar gaan. Het is toch van de zotte dat de meest geschikte kandidaat (Elbers) geen CEO mag worden omdat hij een Nederlander/KLM-er is. AF-KLM is toch 1 CLUB! Waar is het 'wij-gevoel'??
Het is inmiddels een van de meest belachelijke fusies en organisatie waar de politieke elite hun machtsbeluste ego's mogen uitleven. Zal me niet verbazen als er binnen die organisatie enorm veel geld wordt verbrand door allerlei politieke spelletjes.
Nou ik weet niet of dat alleen maar zo is want Elbers wil volgens mij ook zijn hoofd niet steken in een wespennest en gelijk heeft hij. Zijn positie bij KLM is ijzersterk en van daar uit heeft hij een veel sterkere invloed dan dat het hem zijn kop in die CEO functie kost en hij vervolgens nergens meer is.
Trx7
0
quote:

gpjf schreef op 20 juli 2018 17:45:

[...]

Nou ik weet niet of dat alleen maar zo is want Elbers wil volgens mij ook zijn hoofd niet steken in een wespennest en gelijk heeft hij. Zijn positie bij KLM is ijzersterk en van daar uit heeft hij een veel sterkere invloed dan dat het hem zijn kop in die CEO functie kost en hij vervolgens nergens meer is.
Klopt, het probleem is juist dat het een wespennest is. Het hoeft niet zo te zijn. Alle neuzen moeten dezelfde kant op kunnen staan. Zolang dat niet het geval is, is de prijs die betaald wordt (in efficiency) heel groot.
Trx7
0
quote:

Winsome schreef op 21 juli 2018 08:03:

En begrijp ik nou goed dat ze 95% van de tijd niets doen?
Ja. Alleen de landing en stijging gaan nog manueel. De rest gaat op de automatische piloot.
[verwijderd]
0
quote:

luuk4 schreef op 21 juli 2018 17:11:

www.marketwatch.com/story/this-europe...
Steeds komen de laagste adviezen van deze Bernstein-analist Daniel Roeska en Standard & Poor's beiden uit de VS.

www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Ai...
manuss
0
En daar is ze weer: YTEKE DE JONG

Air France KLM huurt ’vijand’ in voor vracht

in FINANCIEEL

AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij Air France KLM huurt Qatar Airways de komende tijd in voor een aantal vrachtvluchten. Qatar Airways wordt regelmatig beschuldigd van oneerlijke concurrentie.

Deze stap bevestigt een woordvoerder van de Nederlands-Franse luchtvaartcombinatie aan De Telegraaf. „We hebben een toestel met bemanning van Qatar Airways voor twee tot drie maanden ingehuurd omdat een aantal van onze vrachtvliegtuigen aan de grond staan in verband met onderhoud. Deze zal vluchten uitvoeren voor Air France.”

Oneerlijke concurrentie

Qatar Airways is één van de luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten, die regelmatig door Air France KLM beschuldigd worden van oneerlijke concurrentie. „Deze wetlease, een vliegtuig met bemanning, opereert onder een Air France-vluchtnummer. Hierdoor wordt concurrentiepositie van Air France niet geschaad”, aldus de zegsvrouw. De inhuur van externe vliegtuigen betekent extra kosten voor Air France KLM. Tegelijkertijd helpt de luchtvaartmaatschappij haar concurrent Qatar Airways verder met extra geld in het laatje. Volgens de woordvoerder wordt er verder niet gebruik gemaakt van andere zogeheten wetleases.

De Nederlands-Franse luchtvaartcombinatie heeft een aantal jaar geleden sterk ingegrepen in de vrachtoperatie, waarbij het aantal toestellen teruggebracht zijn van negen naar vier stuks. De sanering kostte meer dan 300 banen, waarbij piloten gedwongen ontslagen werden.

Landingsrechten

De overheden rond de Arabische Golf investeren miljarden in hun luchtvaartsector, waardoor zij tickets goedkoper kunnen aanbieden, zo is de klacht van onder meer Lufthansa en Air France KLM. De Europese Commissie legde de Arabische luchtvaart tot nu toe geen strobreed in weg, omdat zij dankzij hun miljarden veel vliegtuigen kopen. Deze week werd bekend dat Emirates extra landingsrechten heeft gekregen op Parijs in ruil voor een aantal orders bij Airbus. KLM stopte binnen een jaar op Doha, toen Qatar Airways startte met passagiersvluchten op Schiphol.

Qatar Airways is onder meer grootaandeelhouders van het IAG, het moederbedrijf van British Airways en prijsvechter Level, die het Air France KLM moeilijk maakt in Parijs. Qatar Airways werd vorig jaar ingezet door British Airways bij stakingen.
manuss
0
Stemming-makerij door YTEKE DE JONG. Lijkt wel of zij AF in een kwaad-daglicht wil brengen!!
gpjf
0
Zij lijkt geregeld belangen te hebben bij het bashen van aandelen, dat is me o.a. ook opgevallen bij SBM. Ik denk dat men maar eens onderzoek moet doen naar haar integriteit want daar begin ik zo af en toe aan te twijfelen.
gpjf
0
quote:

Gala on top schreef op 22 juli 2018 11:51:

groei vliegverkeer de komende jaren 5% per jaar

dat heeft Yteke nog niet gelezen

www.iex.nl/Nieuws/ANP-210718-057/Airb...

Nou precies waarom plaatst ze niet eens haar visie op Air France tegen deze achtergrond of ze kan het niet of het steunt haar belangen niet.
manuss
0
quote:

gpjf schreef op 22 juli 2018 12:14:

Zij lijkt geregeld belangen te hebben bij het bashen van aandelen, dat is me o.a. ook opgevallen bij SBM. Ik denk dat men maar eens onderzoek moet doen naar haar integriteit want daar begin ik zo af en toe aan te twijfelen.
Ze doet graag interessant. Vooral stemming kweken.
gbakl
0
Y. deJong komt met veel info maar moet oppassen met overhaaste conclusies.
inhuren van wet-lease is simpelweg een zaak van vraag en aanbod en het kostenplaatje.
onzinnig om daaraan te verbinden de Qatar Airways geboycot zou moeten worden
en dan zelf duurder of moeizamer in te huren.
de luchtvaart is constant in beweging, letterlijk en figuurlijk, en de olie-prijs is EEN factor maar wel een belangrijke.
de opkomst vd Ryanairs en Easy-jets en de dominantie op bepaalde routes is ook van belang maar ze zorgden er ook voor dat vrijwel iedereen is gaan vliegen
en er is geen drempel meer, zeker niet qua kostenplaatje.
als je internet afzoekt naar de meest efficiente weg van A naar B kom je meestal terecht bij de aanbieder van de kortste weg, tenzij die veel te duur is en het is onzin te denken dat bijvoorbeeld AF/KLM zich uit de markt prijst of
door stakingsdreiging geboycot zou gaan worden.
er zijn voor veel routes (en vertrektijden...time-tables) vaak geen goede alternatieven maar concurrentie is er altijd maar ook verschil in service en risico op vertraging of uitval van vluchten.
als op schiphol er een KLM-vliegtuig technische klachten heeft, en dat kan altijd gebeuren en bij elke maatschappij, dan staat er meestal snel een vervangend toestel klaar en bij een andere maatschappij mooi niet, dat is het voordeel van een thuishaven.
ervaren reizigers gaan veel factoren afwegen bij het kopen van een ticket en
hier wordt aan kleine factoren vaak teveel impact toegedacht en zeker
waar het de aandelenkoers betreft.
een korte stakingsactie heeft gemiddeld weinig impact of maar heel kort.
als het vertrouwen aangetast wordt en dus imago-schade en ook nog de hedgefunds erin duiken met koersmanipulatie ja dan krijg je koershalvering en dan kan het wel even duren voor er weer een euro bijkomt.
rene l
0
quote:

manuss schreef op 22 juli 2018 12:19:

[...] Ze doet graag interessant. Vooral stemming kweken.
Ze heeft natuurlijk wel een beetje gelijk maar daarvoor is ze natuurlijk ook het relnichtje van de Telegraaf.

Altijd op zoek naar ellende in de transportsector, vage conclusies trekken, stoken, en de boel een beetje opruien.
En nooit eens een keer een constructief bericht met wat volgens haar de oplossing zou kunnen zijn.

Meestal zitten dit soort mensen privé niet lekker in hun vel, ze zijn gefrustreerd, en er is ergens bij hun zelf iets goed mis gegaan.
Stoor je er maar niet teveel aan, lach er gewoon om, verder heeft ze volgens mij ook geen enkele toegevoegde waarde.
BoterbijdeVis
0
quote:

rene l schreef op 22 juli 2018 12:38:

[...]

Ze heeft natuurlijk wel een beetje gelijk maar daarvoor is ze natuurlijk ook het relnichtje van de Telegraaf.

Altijd op zoek naar ellende in de transportsector, vage conclusies trekken, stoken, en de boel een beetje opruien.
En nooit eens een keer een constructief bericht met wat volgens haar de oplossing zou kunnen zijn.

Meestal zitten dit soort mensen privé niet lekker in hun vel, ze zijn gefrustreerd, en er is ergens bij hun zelf iets goed mis gegaan.
Stoor je er maar niet teveel aan, lach er gewoon om, verder heeft ze volgens mij ook geen enkele toegevoegde waarde.
Ws hadden ze bij FD er ook de balen van dat Yteke niet zo diep ploegt in haar bijdragen. Tja, en dan is de TELEVAAG natuurlijk een uitkomst want daar ploegen ze niet eens. Die zijn alleen sterk in "gebakken lucht"
680 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:37
Koers 9,720
Verschil +0,030 (+0,31%)
Hoog 10,020
Laag 9,712
Volume 1.369.653
Volume gemiddeld 1.816.564
Volume gisteren 1.268.101

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront