TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom september 2018

4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
[verwijderd]
0
"ING waardeert Telematics op 3,20 euro per aandeel, de consumententak op 0,50 euro per aandeel en er is een cashpositie van 0,90 euro per aandeel. De huidige waarde voor de kasstroom bij de tak Automotive & License schat ING op tenminste 1,00 euro per aandeel. Zo ligt de waardering voor TomTom op 5,60 euro per aandeel"

"ING heeft een koopadvies op TomTom met een koersdoel van 14,50 euro"

Zijn zij nou zo slim of ben ik nou zo dom......
ketchup
0

de koers einde jaar zal voor mij bepalen of ik TT nog verder in de porto ga houden, of dat ik ga afbouwen
koop zeker niet bij, want heb er genoeg en het doet niets voor mijn gemiddelde
zit long aan 8,50 euro

wat we nu zien is gewoon mensen die de handdoek in de ring werpen en die nemen dan ook voorgoed afscheid van het aandeel, ik ben nog niet zo ver
zo ga nu mij concentreren op wat positief draait om deze bleeder te kunnen sponsoren

succes
[verwijderd]
1
Vind het stuitend dat TT niet met een bericht komt na deze klap.
Als er in de krant wordt gesproken over een doodsteek en TT is uitgenavigeert dan is het schandelijk dat de lippen stijf op elkaar blijven.

Zodra het omhoog dreigt te gaan is Harold er als de bliksem bij om alle geruchten met klem te ontkennen maar na deze desastreuze dag hoor je niks.
[verwijderd]
0
quote:

BlijvenHopen schreef op 19 september 2018 10:04:

"ING waardeert Telematics op 3,20 euro per aandeel, de consumententak op 0,50 euro per aandeel en er is een cashpositie van 0,90 euro per aandeel. De huidige waarde voor de kasstroom bij de tak Automotive & License schat ING op tenminste 1,00 euro per aandeel. Zo ligt de waardering voor TomTom op 5,60 euro per aandeel"

"ING heeft een koopadvies op TomTom met een koersdoel van 14,50 euro"

Zijn zij nou zo slim of ben ik nou zo dom......
Met 5,60 bedoelen ze volgens mij (??) de intrinsieke waarde van het aandeel. Als ik daarmee gelijk heb, reken je risico uit, volgens ING dan, met 5,72 vanmorgen
Xynix
0
Een melding dat JdM zijn belang heeft uitgebreid zou ook wonderen kunnen doen. Als er maar een geur van Coming Endgame aan zit. Dan zou je nog wel eens verbaasd kunnen zijn over hoe dit uitpakt.
[verwijderd]
0
ING speelt het weer slim, ze hebben zich natuurlijk gek gekocht op 5,72/5,80 en komen nu met mooie verhalen...de ratjes..
[verwijderd]
1
quote:

F814 schreef op 19 september 2018 10:06:

Vind het stuitend dat TT niet met een bericht komt na deze klap.
Als er in de krant wordt gesproken over een doodsteek en TT is uitgenavigeert dan is het schandelijk dat de lippen stijf op elkaar blijven.

Zodra het omhoog dreigt te gaan is Harold er als de bliksem bij om alle geruchten met klem te ontkennen maar na deze desastreuze dag hoor je niks.

TomTom heeft een reactie gegeven. Het was een kort persbericht, waarin de relatie met Renault als 'sterk' en 'onveranderd' werd genoemd en dat hun technologie ook werkt op Android.

Beter was als Goddijn zelf voor de camera was verschenen, vind ik zelf. Of laat hem binnenkort ergens een interview houden. Een college tour achtige setting met ook lastige vragen uit de zaal.

Google en Apple zijn voor de autofabrikanten niet interessant vanwege hun kaarten, maar vanwege voice. De stem herkenning van Google en Apple (siri) zijn nu - ondanks hun gebreken - het beste wat er tot nu toe op de markt is.

Als je denkt vanuit een auto, waarin je beide handen aan het stuur moet hebben, kun je je voorstellen dat autofabrikanten mega geïnteresseerd zijn in een voice systeem waarmee je commando's kan geven. Tot aan het bestellen van een pizza terwijl je in de auto zit. In plaats van een pizza bestellen op je telefoon en in de vangrail belanden.

De CTO die TomTom heeft aangesteld heeft een achtergrond in stem herkenning en ook patenten daarin. Hij komt van Wolfram Alpha, wat zelfs onderdeel is van Siri www.linkedin.com/in/peterovermann/
Navigatix
0
De Turbo's die ik gisteren gekocht heb zijn vanmorgen uitgestopt in de daling naar het dieptepunt op (voorlopig) 5,72. Heb vanmorgen een nieuwe halve positie genomen om het verlies goed te maken. Vrijdag expiratie dus de boel nu maar even uit laten razen en dan maandag kijken of ik de turbo nog verder zal aanvullen tot de volle positie. Na gister geen aandelen meer bijgenomen. Vanmorgen wel een eerste kleine aandelen positie in Pharming genomen.
NewKidInTown
0
quote:

Xynix schreef op 19 september 2018 10:09:

Een melding dat JdM zijn belang heeft uitgebreid zou ook wonderen kunnen doen. Als er maar een geur van Coming Endgame aan zit. Dan zou je nog wel eens verbaasd kunnen zijn over hoe dit uitpakt.
Wat John doet moet John weten maar KID heeft bijgekocht: zie KIDS-draadje.
Leek mij ondanks alle doemverhalen toch wel erg aantrekkelijk op dit niveau, goed en slecht nieuws duurt meestal niet langer dan 3 dagen, dus op z'n laatst donderdagmiddag of vrijdagochtend begint herstel, misschien vandaag al.
Xynix
0
Als TomTom er vandaag in zou slagen om een 20% intraday draai te maken gaan beleggers zich misschien ook weer meer concentreren op de kansen die er liggen in plaats van alleen maar horror-stories te bedenken aan de hand van wijzigingen in de markt voor traditionele kaarten over 3-5 jaar.

En dan pakt het uiteindelijk toch min of meer uit als Apple-dump 2.0.
[verwijderd]
0
De CTO die TomTom heeft aangesteld heeft een achtergrond in stem herkenning en ook patenten daarin. Hij komt van Wolfram Alpha, wat zelfs onderdeel is van Siri ..

Blijkbaar niet goed genoeg, als Google beter is....
[verwijderd]
0
quote:

Dutch Fury schreef op 19 september 2018 09:57:

Het doet even HEEEEUL VEEEUL pijn in mijn porto... ben mijn halve pensioen kwijt geraakt... maar denk nog steeds dat de reactie zwaar overdreven is en hoop over 3 maanden te kunnen zeggen, "Blij met de kans om op 5.95 nog bij te kunnen kopen"
Onverantwoord om zo veel in 1 high-risk aandeel te stoppen.
[verwijderd]
0
tatje
0
quote:

*Justin* schreef op 19 september 2018 10:14:

[...]

TomTom heeft een reactie gegeven. Het was een kort persbericht, waarin de relatie met Renault als 'sterk' en 'onveranderd' werd genoemd en dat hun technologie ook werkt op Android.

Beter was als Goddijn zelf voor de camera was verschenen, vind ik zelf. Of laat hem binnenkort ergens een interview houden. Een college tour achtige setting met ook lastige vragen uit de zaal.

Google en Apple zijn voor de autofabrikanten niet interessant vanwege hun kaarten, maar vanwege voice. De stem herkenning van Google en Apple (siri) zijn nu - ondanks hun gebreken - het beste wat er tot nu toe op de markt is.

Als je denkt vanuit een auto, waarin je beide handen aan het stuur moet hebben, kun je je voorstellen dat autofabrikanten mega geïnteresseerd zijn in een voice systeem waarmee je commando's kan geven. Tot aan het bestellen van een pizza terwijl je in de auto zit. In plaats van een pizza bestellen op je telefoon en in de vangrail belanden.

De CTO die TomTom heeft aangesteld heeft een achtergrond in stem herkenning en ook patenten daarin. Hij komt van Wolfram Alpha, wat zelfs onderdeel is van Siri www.linkedin.com/in/peterovermann/
Harold en een college tour :-)

webcast Q2 2018.

UBS: wat is de impact als jullie Apple helemaal verliezen.
Taco: Ik kan kort zijn, wij willen geen klant verliezen. Is niet in onze interesse en onze strategie. VERDER GEEN COMMENTAAR.

UBS: hoe belangrijk zijn de data van Apple voor jullie kaarten en live traffic.
Taco: don t want to comment on that.

Tja en dan een college tour, zal muisstil in de zaal zijn.

Zal wat algemeen gel.l zijn en verder GEEN COMMENTAAR.
mjmj
0
quote:

Eurowin schreef op 19 september 2018 10:17:

De CTO die TomTom heeft aangesteld heeft een achtergrond in stem herkenning en ook patenten daarin. Hij komt van Wolfram Alpha, wat zelfs onderdeel is van Siri ..

MSFT heeft toch ook een stem? En stem-software zal toch wel gewoon verkrijgbaar zijn over een paar jaar? Of is dat een uniek product van unieke ontwikkelaars.
andrejes
0
TomTom
TomTom heeft het merendeel van de beleggers wel een keer in haar bezit gehad. Is het niet het aandeel, dan is het wel het navigatiekastje. De afgelopen jaren heeft het bedrijf het zwaar. Men probeerde heel voorzichtig de stap te zetten naar een consumentendivisie met bijvoorbeeld sporthorloges en aanverwante diensten.

Die divisie werd alweer snel afgestoten en men richt zich nu geheel op navigatie en de zelfrijdende auto. De zelfrijdende auto is natuurlijk nog toekomstmuziek, maar wel enorm kansrijk. Maar goed, daar kunnen de rekeningen niet van betaald worden.

TeleAtlas werd ooit behoorlijk duur overgenomen, maar is nu wel een belangrijke troef voor TomTom. Deze zomer kwam TomTom nog met het nieuws dat in het tweede kwartaal de omzet van de zakelijke tak met 6% steeg.
Er zijn natuurlijk flink wat concurrenten in deze sector aanwezig en TomTom heeft een langlopende licentiedeal met Apple, die in 2015 werd vernieuwd. Apple is ook druk doende met de zelfrijdende auto, maar gebruikt haar eigen kaarten alleen voor Californië en vertrouwt voor de rest op TomTom.

Google heeft natuurlijk Google Maps. Gisteren werd bekend dat Google een deal heeft gesloten met Renault, Nissan en Mitsubishi voor navigatie en entertainment. Op zich lees je dus nu dat drie automotive fabrikanten voor een andere partij kiezen. Per saldo is het maar één klant. De autoliefhebbers onder ons weten dat er een alliantie is tussen Renault, Nissan en Mitsubishi. Echter, het is natuurlijk wel een belangrijke klant die voor een groot deel van de omzet zorgt.

John de Mol
Zomaar even een brainstorm van mijn kant: John de Mol is al geruime tijd aandeelhouder in TomTom. Entertainment is geen divisie die TomTom momenteel heeft, Google wel. Aandeelhouder John de Mol is juist weer in deze sector heel erg goed en heeft recent ook het ANP overgenomen. Daar zouden dus raakvlakken kunnen zijn.

Begin van dit jaar zagen we enorme schommelingen in TomTom, omdat volgens de geruchten TomTom een zakenbank had ingehuurd om een koper te vinden. Ik denk echter dat TomTom op eigen kracht zal blijven varen, maar dat we nu wel wat meer actie van het management mogen gaan verwachten.

Bijkopen
De zelfrijdende auto is toekomstmuziek, de consumentendivisie gaat moeizaam en de B2B heeft nu een aardige dreun gekregen nu Google ook in deze markt stapt. Toch vind ik de koersreactie overdreven en heb gisteren het aandeel zo rond de 6,60 euro opgekocht. Gaan we nog wat lager, koop ik rond de 6 euro nog een deel bij.
(belegger.nl)
4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 jun 2024 16:59
Koers 5,695
Verschil -0,030 (-0,52%)
Hoog 5,745
Laag 5,640
Volume 93.775
Volume gemiddeld 289.506
Volume gisteren 154.387

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront