TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2018

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
boem!
0
Wat is de hoofdprijs voor Telematics?

Voor de 95% hier op het forum aanwezig die slechts uitgaan van een algehele uitverkoop van alle onderdelen van Tomtom is de hoofdprijs het hoogste bod.

Voor de 5% die ervan uitgaan, dat HG zal afwegen of Tomtom een reeele kans maakt om zelfstandig beter af te zijn dan bij verkoop ligt de zaak anders.

In het geval dat HG zijn uitspraken serieus bedoelt hoeft het hoogste bod op Telematics niet noodzakelijkerwijs het beste bod te zijn.
Indien hij echt wil bezien of Tomtom met Automotive/Enterprise een kans van slagen maakt om in dat segment een rol van betekenis te spelen zal bij de verkoop van Telematics met name het al of niet aanblijven als leverancier van de map-info een grote rol spelen.
Het maakt nl nogal wat uit of je 0, 35 of 70 mio als omzet in kan boeken de komende jaren.

Kaerthouder 2
1
TomTom lijkt wel een lekke band.
Met heel goed nieuws pomp je hem weer iets op, en vervolgens loopt hij weer leeg.

[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 10 oktober 2018 08:10:

[...]
Kijk, dat bedoel ik nou met allerlei nieuw volk hier. Je roert je hier sinds een maand of zo. Niks op tegen, welkom wat mij betreft.
Maar ga de zaken dan eerst eens een tijdje volgen, en veel lezen. Denk daar dan over na, en hou vooralsnog je mond.

Natuurlijk mag je in die tijd ook wel wat vragen, over concrete feiten en cijfers, of technische details. Maar niet zo'n algemene en suggestieve vraag als hierboven.

Jij weet veel van de Islam, zo weet ik uit totaal andere forums. Ik zeg dit zonder negatieve bijbedoeling, ik respecteer het en waardeer de manier waarop je er vaak over schrijft.
Maar hoe zou je het vinden als iemand op een forum zou vragen: "Leg mij even de kern van de Islam uit, wat betekent dat precies, kan iemand het concretiseren?"

Ik denk dat je het onbegonnen werk zou vinden.

Wat de islam betreft, volgens mij weet u meer als ik, want u heeft de Koran in zijn geheel gelezen en ik niet. Wat ik vooral doe is bepaalde uitspraken toetsen, door een en ander op te zoeken. Doordat ik enigszins juridisch onderlegd ben, gaat dat me misschien wat makkelijker af dan sommige anderen.

Maar het gaat dan vaak om vrij concrete uitspraken.

De vraag die ik stel is inderdaad nogal algemeen en wellicht missen velen, zoals ik, de technische onderlegging om het antwoord, voor zo ver dat er is, helemaal goed te begrijpen.

Hoe dan ook, als er op een forum telkens wordt verwezen naar de kern van de islam, dan zou ik er niet raar van opkijken als iemand op een gegeven moment vraagt of dat te concretiseren is.

Nu wordt hier al tijden aangenomen dat TOM2 3 jaar voorloopt op de concurrentie.

Zeg je over een biotech dat een van hun programma's 3 jaar voorloopt op de concurrentie, dan kan dat omdat er bepaalde trajecten zijn die medicijnen moeten doorlopen.

Daarom vroeg ik eerder hoe dat precies zit met HD-maps en andere noodzakelijkheden(?) voor autonoom rijden.

Dat ik van Peter de reactie kreeg die ik kreeg (waarvoor dank) en van u nu dit (waarvoor ook dank), vind ik op zichzelf al relevant.

Door de een wordt de 3 jaar voorsprong voor waar aangenomen, omdat er kenners zijn die het zeggen. Door een kenner wordt aangegeven dat het onbegonnen werk is om de aanname op summiere wijze aannemelijk te maken voor een leek. Geen wonder dus dat de koers zo volatiel is.

Er valt, voorlopig, misschien meer rendement te maken met dit fonds door goed het sentiment in de gaten te houden en een analyse te maken van de (verkoop)waarde van de Telematics divisie, dan proberen om inschattingen maken over hoe en wat over een paar jaar met de technologie.
[verwijderd]
0
Hoe voorspelbaar!!
Het gajes doet er alles aan om de €7,00 turbo met zo weinig mogelijk volume te laten klappen!!
En dat terwijl de cijfers die eraan komen zeer goed zullen zijn en er alleen maar positieve ontwikkelingen zijn!
Wie stopt deze witteboord boeven?! AFM, VEB, are you watching!!!!!!
Beperktedijkbewaking
0
quote:

TomTom 25 schreef op 10 oktober 2018 08:57:

Bdb, denk je dat ze telematics voor een goede prijs gaan verkopen? Ik denk dan aan minimaal 1 miljard? En denk jij dat tt daarna verder gaat om zich alleen nog te concenteren op de maps. Of verkopen ze die ook na telematics?
Ja, TTT gaat een goede prijs opbrengen.
Maps verkopen? Ben je gek, wat houden ze dan nog over?

Hun huidige SD-maps zijn nog jaren een melkkoe, getuige TT's verlengde contract met PSA. Intussen mogen we hopen op een toekomst met inkomsten uit HD maps.

andrejes
0
Ben benieuwd naar de gemiddelde consensusverwachting van analisten

Outlook
TomTom verwacht dit jaar inmiddels een omzet van circa 825 miljoen euro, in plaats van de eerdere indicatie van circa 800 miljoen. De brutomarge zal dit jaar op "tenminste" 70 procent uit komen, waar het bedrijf eerder nog uitging van "dichtbij 70 procent". De aangepaste winst per aandeel zal tenminste 0,30 euro zijn, waar eerder werd uitgegaan van ongeveer 0,25 euro.
[verwijderd]
0
Voorlopig blijven we nog boven de 7. Is de 7 de grens en genoeg voor de shorters/verkopers. Het lijkt er iig op. Tot nog toe totaal geen handel hier, en ook geen echte verkoopdruk. We wachten het maar weer af.
ketchup
4
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 10 oktober 2018 11:22:

[...]
Ja, TTT gaat een goede prijs opbrengen.
Maps verkopen? Ben je gek, wat houden ze dan nog over?

Hun huidige SD-maps zijn nog jaren een melkkoe, getuige TT's verlengde contract met PSA. Intussen mogen we hopen op een toekomst met inkomsten uit HD maps.

@ BDB wat heb je aan een melkkoe als reguliere aandeelhouder indien je de waardering van die melkkoe niet terugziet in de beurswaarde en geen dividend krijgt ?

ik denk dat het daarom veel interessanter is , gezien de huidige ontwikkeling van veiling van Telematics te weten

hoeveel van hun vermogen hebben de Founders nog in TT zitten ?
laten we uitgaan van 50% ( het is een pure gok) maar ook al is het 35% of 65% dan zijn het serieuze bedragen en belangen die behartigt dienen te worden

waarom gaat elke CEO behalve voor zijn werknemers en zijn strategieën , ook voor zijn aandeel op de barricades
kijk eens hoe een Musk vecht voor een hogere koers, kijk eens naar de CEO van Pharming, kijk eens naar de ommezwaai bij Unilever enz... enz..
bij TT al jaren niets van dit , geen enkele inspanning, behalve lip-service die Morgan ontving in Barcelona om ook maar iets voor de reguliere aandeelhouder te doen

wat kan dit nou betekenen ? waarom laat TT haar aandelen koers zo de vernieling inrijden, wetende dat dit ook Barbaren aan je poort zet en dan ook nog eens je je eigen inkoopprogramma te kakken zet, je een trouwe Friend van het 1e uur (Flevo) kwijt raakt en je zelf je eigen belang decimeert

waarom ?

dan kan ik toch enkel bedenken of je bent compleet incompetent, of je weet dat de oogst na de pluk komt, zou niet weten wat kwalijker is.
marathon 11
0
quote:

TomTom 25 schreef op 10 oktober 2018 11:26:

Voorlopig blijven we nog boven de 7. Is de 7 de grens en genoeg voor de shorters/verkopers. Het lijkt er iig op. Tot nog toe totaal geen handel hier, en ook geen echte verkoopdruk. We wachten het maar weer af.
Nog maar 5K ingelegd op €7.
Benieuwd wanneer ze geleverd zullen worden.
[verwijderd]
1
Wordt niks meer met dit aandeel.
Totaal geen interesse, gaat uit als een nachtkaars.
Misschien dat ome HG ons nog een fooitje geeft als troost.
[verwijderd]
0
And we're off! Look forward to seeing you all for day two of @FleetLive. Come visit our stand (E6) to discover more about the latest developments in telematics #FleetLive
eduardo3105
1
quote:

martinmartin schreef op 10 oktober 2018 10:59:

Wat is de hoofdprijs voor Telematics?

Voor de 95% hier op het forum aanwezig die slechts uitgaan van een algehele uitverkoop van alle onderdelen van Tomtom is de hoofdprijs het hoogste bod.

Voor de 5% die ervan uitgaan, dat HG zal afwegen of Tomtom een reeele kans maakt om zelfstandig beter af te zijn dan bij verkoop ligt de zaak anders.

In het geval dat HG zijn uitspraken serieus bedoelt hoeft het hoogste bod op Telematics niet noodzakelijkerwijs het beste bod te zijn.
Indien hij echt wil bezien of Tomtom met Automotive/Enterprise een kans van slagen maakt om in dat segment een rol van betekenis te spelen zal bij de verkoop van Telematics met name het al of niet aanblijven als leverancier van de map-info een grote rol spelen.
Het maakt nl nogal wat uit of je 0, 35 of 70 mio als omzet in kan boeken de komende jaren.


Het maakt niet uit (voor de koers) voor welke prijs Telematics wordt verkocht. Misschien even een kleine opleving. TT wil dat geld gebruiken voor de oorlogskas maw de aandeelhouders zien er niets van. HG denkt met dat geld te kunnen concurreren met Google, Intel, etc. in het overnemen van kleine startups. De markt denkt daar anders over. Er is nl. al eerder al veel geld verbrand met het starten van de hobby van CV, het op de markt brengen van gadgets terwijl de markt toen al overvol was. Misschien is een dirty exit voor eur 13,-- helaas voor ons de beste oplossing.
[verwijderd]
0
Er lijkt niemand zich te willen branden aan dit aandeel ook al staat telematics te koop. Hebben we weer nieuwe deals met PSA ,BMW en Daimler. Nee, Google jatte RNM van tt, dat is wat telt.
bezinteergebelegt
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 10 oktober 2018 11:34:

[...]

hoeveel van hun vermogen hebben de Founders nog in TT zitten ?

www.rtlz.nl/beurs/artikel/4427396/tom...
[verwijderd]
0
quote:

Gesloopt door HG schreef op 10 oktober 2018 09:24:

Toch knap dat je met 30 k 11 miljoen kan laten verdampen.
Maar verdampen is nothing new bij onze onvolprezen CEO.
Denk kijk ff op het TT forum en ja hoor hij is er nog met zijn eeuwige geklaag over de CEO..
De CEO stuurt de koers niet snap dat nou eens een keer..
harrysnel
3
quote:

ketchup of catch-up schreef op 10 oktober 2018 10:19:

@ Harry, neemt niet weg dat je post niet uit te sluiten is

FFF krijgt het perfecte excuus aangeboden op een dienblad

" de Beurs begrijpt ons niet en weet ons niet te waarderen voor al onze inspanningen "

nou, ik begrijp jullie daarbij FFF prima en je gaat je goddelijke gang maar , dan wel aan 17 euro.
Helemaal eens dat gebrek aan waardering op beurs het ideale excuus is om te jatten. Onderwaardering slecht voor imago binnen sector, vertaalt zich naar bedrijfsmatige gang van zaken door minder opdrachten vanwege twijfels over continuïteit, voor aandeelhouders en werknemers beter dat bedrijf in rustiger vaarwater komt, bieden nu een mooie premie op koers blablablabla....iedereen blij.

De lage beurskoers heeft TT/IR zelf in de hand gewerkt door wanprestatie op diverse gebieden (communicatie, presentatie, bedrijfsmatige keuzes als vasthouden aan consumer etc.). Zou het feit dat het “plukmoment” aanstaande is een reden zijn dat Goddijn nu ineens (voor het eerst dat ik mij kan herinneren) begint over “we willen het beste voor de aandeelhouders”? Is zo’n interview in Duits blad gedaan zodat hij later geen verwijten krijgt dat hij de belangen van de overige aandeelhouders verwaarloosd heeft? Als hij nu hoge prijs krijgt voor TT Telematics kan hij dat nog opvoeren als puike prestatie die alle aandeelhouders ten goede komt en dan de opbrengst gebruiken om van de beurs te gaan. Hoe kleiner het gat tussen beurswaarde <—--> evt opbrengst TT Telematics des te makkelijker is het premie betalen die acceptabel lijkt.

Nog even terug naar het “Reuters-gedoe”. De versnelde invoering van de nieuwe IFRS regels past bij een opsplitsing/delisting. Net als dat het volledig schuldenvrij maken van het bedrijf een actie is die volstrekt onnodig is voor een bedrijf dat zelfstandig verder gaat. Wat nu als de Founders eigenlijk nog voor de verkoop van TT Telematics het bedrijf van de beurs hebben willen halen? Zeg maar de “Ten Cate” variant waarbij het opsplitsen van het bedrijf pas na het beëindigen van beursnotering in gang is gezet. Dan zou er gelekt kunnen zijn naar Reuters door iemand die hier een stokje voor heeft willen steken. Slechts 1 van de vele mogelijke scenario’s maar het is voor mij wel een mogelijke verklaring voor het “Reuters gedoe” zeker ook gezien de onmiddellijke ontkenning vanuit TomTom destijds.
Brouwer285
1
Interesante presentatie van Elektrobit in samenwerking met TT. Elektrobit is 100% Continental, het BAD consortium is afnemer en ze vermelden HERE en NAVINFO als partners op hun site, niet TT, echter schijnen ze dus wel samen te werken met TT voor hun HD Maps en Autostream voor ADAS en Autonomous Driving.
[verwijderd]
1
Het aandeel is een zielige vertoning aan het worden. Helaas. Wanneer komt de draai omhoog. Die komt onverwachts.
Pieterbell
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 10 oktober 2018 11:34:

[...]

@ BDB wat heb je aan een melkkoe als reguliere aandeelhouder indien je de waardering van die melkkoe niet terugziet in de beurswaarde en geen dividend krijgt ?

ik denk dat het daarom veel interessanter is , gezien de huidige ontwikkeling van veiling van Telematics te weten

hoeveel van hun vermogen hebben de Founders nog in TT zitten ?
laten we uitgaan van 50% ( het is een pure gok) maar ook al is het 35% of 65% dan zijn het serieuze bedragen en belangen die behartigt dienen te worden

waarom gaat elke CEO behalve voor zijn werknemers en zijn strategieën , ook voor zijn aandeel op de barricades
kijk eens hoe een Musk vecht voor een hogere koers, kijk eens naar de CEO van Pharming, kijk eens naar de ommezwaai bij Unilever enz... enz..
bij TT al jaren niets van dit , geen enkele inspanning, behalve lip-service die Morgan ontving in Barcelona om ook maar iets voor de reguliere aandeelhouder te doen

wat kan dit nou betekenen ? waarom laat TT haar aandelen koers zo de vernieling inrijden, wetende dat dit ook Barbaren aan je poort zet en dan ook nog eens je je eigen inkoopprogramma te kakken zet, je een trouwe Friend van het 1e uur (Flevo) kwijt raakt en je zelf je eigen belang decimeert

waarom ?

dan kan ik toch enkel bedenken of je bent compleet incompetent, of je weet dat de oogst na de pluk komt, zou niet weten wat kwalijker is.
Wat is het vermogen van Harold en Corinne, om en nabij de 800 mio en zelf bij elkaar geschraapt, dan ben je niet incompetent maar gehaaid.

En gezien de manier waarop Harold de laatste 10 jaar de belangen van het aandeel @TT heeft behartigd zelfs een gehaaide narcist.

De inner circle heeft zeker en vast een modus bedacht om inderdaad te oogsten na de pluk!
De inner circle bepaald of de verkoop naar @TTT wordt uitgevoerd of niet;
- is het voor een fooi keldert de koers
- gaat de verkoop niet door keldert de koers
- is het voor een goudgerande koers van 6,7,8 euro borrelt het optimisme in de koers en gaan we EUR 12++ op de borden zien en op naar MAP fantasie.

Keldert de koers is de tijd rijp voor de inner circle om @TT zelf voor een fooi van de beurs te halen en na een tijdje voor de hoofdprijs te verpatsen.

En Piet & Mien Particulier verlaten verslagen met lege handen het strijdtoneel!
7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 mei 2024 17:35
Koers 5,580
Verschil -0,025 (-0,45%)
Hoog 5,640
Laag 5,560
Volume 194.814
Volume gemiddeld 296.450
Volume gisteren 375.660

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront