TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
NewKidInTown
0
quote:

Tom2HD schreef op 9 november 2018 22:04:

Ik heb toch nog relatief goedkoop wat turbo's gekocht eind van de middag.
Die hoop ik ook gelijk maandag weer te verkopen, de koers zakt daarna toch weer in.
En ik kreeg net om 17.18 uur nog van de bank bericht dat m'n ingelegde order koop calls NOVEMBER uitgevoerd was, zal net een paar minuten daarvoor de uitvoering zijn geweest.
[verwijderd]
0
Even een vraagje over dividend. Als ik de dag voor de ex dividend datum zeg maar rond 4 uur mijn aandelen verkoop heb ik dan recht op dividend of moet ik ze aanhouden tot sluiten beurs? Alvast bedankt
Prins81
0
quote:

Danny15081982 schreef op 9 november 2018 22:30:

Even een vraagje over dividend. Als ik de dag voor de ex dividend datum zeg maar rond 4 uur mijn aandelen verkoop heb ik dan recht op dividend of moet ik ze aanhouden tot sluiten beurs? Alvast bedankt
Geen idee, hebben we nog nooit mogen meemaken bij T2 ;-)
[verwijderd]
5
Waarom worden steeds vaker pas op vrijdag eind van de beursdag berichten/geruchten over TT geplaatst?

Waarom verlaagd ING haar koersdoel voor TT van 14,5 naar 9,5 op de dag dat HG TT in de etalage zet?

Waarom heeft HG niet eerder de koers van TT geprobeerd omhoog te praten?

Waarom het marginale Volvo nieuws over verlies contract nadat fantastsche cijfers zijn gepresenteerd?

Waarom meldt Wakkie in FD dat TT niet gebaat is bij hoge koers, en wat is zijn defitie van een hoge koers?

Waarom niet ongevraagd bod op TT al was het om iemand anders de hoofdprijs te laten betalen?

Waarom pakt niemand witte boorden criminaliteit eens hard aan?

Waarom nog steeds geen bericht over gecontracteerde klant uit USA?

Waarom koersdaling op berichten Volvo, RNM, Google maar ook koersdaling op nieuwe contracten en samenwerking BMW, Apollo, bedrijf in etalage, etc?

Waarom o waarom
Tom2HD
0
quote:

Danny15081982 schreef op 9 november 2018 22:30:

Even een vraagje over dividend. Als ik de dag voor de ex dividend datum zeg maar rond 4 uur mijn aandelen verkoop heb ik dan recht op dividend of moet ik ze aanhouden tot sluiten beurs? Alvast bedankt
Je moet ze hebben bij het sluiten van de beurs, de dag voor ex-dividend.
Als je om 16 uur je aandelen verkoopt, de dag voor de ex-dividend-datum, krijg je geen dividend.
Prins81
0
quote:

Danny15081982 schreef op 9 november 2018 22:30:

Even een vraagje over dividend. Als ik de dag voor de ex dividend datum zeg maar rond 4 uur mijn aandelen verkoop heb ik dan recht op dividend of moet ik ze aanhouden tot sluiten beurs? Alvast bedankt
Aanhouden tot dag van (ex) dividend. Bij openen kan je ze evt van de hand doen met behoud van je dividend
[verwijderd]
0
quote:

Danny15081982 schreef op 9 november 2018 22:30:

Even een vraagje over dividend. Als ik de dag voor de ex dividend datum zeg maar rond 4 uur mijn aandelen verkoop heb ik dan recht op dividend of moet ik ze aanhouden tot sluiten beurs? Alvast bedankt
Je moet ze hebben tot de ex dividend datum..
Zou mooi zijn als het niet zo was want de koers zakt altijd op de ex dividend dag en zou iedereen zijn aandelen verkopen een dag ervoor..
[verwijderd]
1
quote:

Baradeus schreef op 9 november 2018 22:36:

Waarom worden steeds vaker pas op vrijdag eind van de beursdag berichten/geruchten over TT geplaatst?

Waarom verlaagd ING haar koersdoel voor TT van 14,5 naar 9,5 op de dag dat HG TT in de etalage zet?

Waarom heeft HG niet eerder de koers van TT geprobeerd omhoog te praten?

Waarom het marginale Volvo nieuws over verlies contract nadat fantastsche cijfers zijn gepresenteerd?

Waarom meldt Wakkie in FD dat TT niet gebaat is bij hoge koers, en wat is zijn defitie van een hoge koers?

Waarom niet ongevraagd bod op TT al was het om iemand anders de hoofdprijs te laten betalen?

Waarom pakt niemand witte boorden criminaliteit eens hard aan?

Waarom nog steeds geen bericht over gecontracteerde klant uit USA?

Waarom koersdaling op berichten Volvo, RNM, Google maar ook koersdaling op nieuwe contracten en samenwerking BMW, Apollo, bedrijf in etalage, etc?

Waarom o waarom

www.youtube.com/watch?v=SR82nbIneQI
andrejes
0
Had die toch gelijk optwitter cm@TMG_YTT
3 buyers entire #TomTom #tmtfinance ... my insider was right.
[verwijderd]
0
quote:

Baradeus schreef op 9 november 2018 22:36:

(...)

Waarom meldt Wakkie in FD dat TT niet gebaat is bij hoge koers, en wat is zijn defitie van een hoge koers?

(...)
Heb je daar een citaat van?

Ik weet nog wel dat Peter Wakkie een voorbeeld gaf om te illustreren dat een vijandig bod dat wordt verhoogd zelfs de trouwste aandeelhouders kan doen verkopen. Dit omdat zij een achterban tevreden te houden hebben. Voor die trouwe aandeelhouders komen hedgefunds in de plaats.

Hij zei dat het belangrijk is dat er door een CEO duidelijk wordt gecommuniceerd bij een vijandig bod. Indien van toepassing uitleggen waarom zelfstandigheid beter is.

Hier maakten sommigen van dat hij zou hebben gezegd dat de TOM2 koers niet te hoog mag komen, wat natuurlijk onzin is.
NewKidInTown
0
Als je PE bent en je wilt een bedrijf overnemen, wat zou een redelijk EERSTE bod zijn t.o.v. de laatste koers ? Voor TT reken ik even 7,50 als basis.

Zelf zou ik zeggen: 35 a 40% erboven, zou je dus uitkomen op 10,15 - 10,50

Iets anders is of FFF en/of WIJ dat zouden accepteren of redelijk zouden vinden, dat is weer een ander verhaal.

Wat is jullie schatting ?
[verwijderd]
0
quote:

Gira Freeze schreef op 9 november 2018 22:05:

Nee, heb hem weer gevonden. De link hierboven van vanmiddag was not found, vandaar dat ik dacht dat het even fake was. Maar heb hem weer ergens anders teru gevonden.

PEs pile in for TomTom
Published on 09.11.2018

TomTom, TMT Finance understands. According to sources, CVC Capital Partners, Cinven and Silver Lake have ... made bids for the entire business. This is alongside the on-going Barclays-led sale process of TomTom ... telematics unit up for sale, the owners of TomTom involuntarily raised the question of a move for the whole
CVC Capital Partners
Established in 1981, CVC is a world leader in private equity and credit with $69 billion of assets under management, $111 billion of funds committed and a global network of 24 local offices: 15 across Europe and the Americas and nine in the Asia Pacific region. CVC is majority owned by its employees and led by its Managing Partners.

CVC's private equity platform manages over $50 billion of assets and comprises four strategies: Europe/Americas; Asia; Strategic Opportunities; and Growth Partners, each of which benefits from CVC's global platform. CVC's ability to bring to bear the full extent of its global resources on any situation gives it a competitive advantage when sourcing new investment opportunities and when creating value during CVC's ownership period.

CVC is a global network of over 495 people, comprising 43 nationalities working in 24 offices around the world. It is a diverse, team-based environment, with opportunities to expand knowledge and expertise by moving across investment strategies, markets and geographies. www.cvc.com/people/working-at-cvc

Cinven
Focused private equity investment. We are an international private equity firm with a 40 year track record, focused on supporting companies that want to step-change their growth. >120 Investments, >€35bn Realised proceeds, >€27bn Total funds raised. Cinven’s investment period for its portfolio companies is typically four to five years. Een van hun 3 TMT overnames is met prijskaartje. Allegro, 435mln revenue, 3,25bn value.

Silver Lake
Silver Lake is the global leader in technology investing, with about $42.5 billion in combined assets under management and committed capital and a team of approximately 100 investment and value creation professionals located around the world. Dedicated to the thesis that the dynamism and rapid pace of innovation in global technology demand intensely focused domain expertise, Silver Lake differentiates itself from generalist investment firms by devoting its full scope of talent and intellectual capital to the singular mission of investing in the world’s leading technology companies and tech-enabled businesses. Applying the strategic insights of an experienced industry participant, the operating skill of a world-class management team, and the investing capabilities of a leading private equity firm, Silver Lake leverages the deep knowledge and expertise of a global team based in Silicon Valley, New York, London and Hong Kong.
eduardo3105
1
quote:

Baradeus schreef op 9 november 2018 22:36:

Waarom worden steeds vaker pas op vrijdag eind van de beursdag berichten/geruchten over TT geplaatst?

Waarom verlaagd ING haar koersdoel voor TT van 14,5 naar 9,5 op de dag dat HG TT in de etalage zet?

Waarom heeft HG niet eerder de koers van TT geprobeerd omhoog te praten?

Waarom het marginale Volvo nieuws over verlies contract nadat fantastsche cijfers zijn gepresenteerd?

Waarom meldt Wakkie in FD dat TT niet gebaat is bij hoge koers, en wat is zijn defitie van een hoge koers?

Waarom niet ongevraagd bod op TT al was het om iemand anders de hoofdprijs te laten betalen?

Waarom pakt niemand witte boorden criminaliteit eens hard aan?

Waarom nog steeds geen bericht over gecontracteerde klant uit USA?

Waarom koersdaling op berichten Volvo, RNM, Google maar ook koersdaling op nieuwe contracten en samenwerking BMW, Apollo, bedrijf in etalage, etc?

Waarom o waarom

Over een jaar ligt vast de memories van HG in de boekwinkel en kunnen we lezen hoe het allemaal is gegaan
[verwijderd]
0
quote:

asti schreef op 9 november 2018 22:59:

[...]
Heb je daar een citaat van?

Ik weet nog wel dat Peter Wakkie een voorbeeld gaf om te illustreren dat een vijandig bod dat wordt verhoogd zelfs de trouwste aandeelhouders kan doen verkopen. Dit omdat zij een achterban tevreden te houden hebben. Voor die trouwe aandeelhouders komen hedgefunds in de plaats.

Hij zei dat het belangrijk is dat er door een CEO duidelijk wordt gecommuniceerd bij een vijandig bod. Indien van toepassing uitleggen waarom zelfstandigheid beter is.

Hier maakten sommigen van dat hij zou hebben gezegd dat de TOM2 koers niet te hoog mag komen, wat natuurlijk onzin is.
astiblieft

Peter Wakkie geeft in zijn Amsterdamse kantoor les in hoe een vijandig overnamebod te frustreren. „Communicatie is extreem belangrijk. Want als de koers van je aandeel eenmaal stijgt, trouwe aandeelhouders gaan verkopen en hedgefondsen stappen in, dan is het spel op de wagen.”

kon u ook zelf opzoeken uiteraard
www.telegraaf.nl/financieel/1494858/a...

voor alle helderheid: jij maakt er wat van

Wakkie zegt dus dat communicatie extreem belangrijk is; hij zegt niet dat de communicatie duidelijk moet zijn.
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 9 november 2018 23:00:

Als je PE bent en je wilt een bedrijf overnemen, wat zou een redelijk EERSTE bod zijn t.o.v. de laatste koers ? Voor TT reken ik even 7,50 als basis.

Zelf zou ik zeggen: 35 a 40% erboven, zou je dus uitkomen op 10,15 - 10,50

Iets anders is of FFF en/of WIJ dat zouden accepteren of redelijk zouden vinden, dat is weer een ander verhaal.

Wat is jullie schatting ?
15 is het nieuwe 10.

In 2017 ging de gemiddelde Europese smalcap (maar tomtom is een midcap) van de hand voor 12,2 x het ebitda. Las ik een tijdje geleden in een rapport van BNP Paribas.

Dat is echter gemiddeld, en verschilt per sector. Software bedrijven zijn het allerduurst. Waar een PE firma namelijk van smult is een bedrijf dat 'asset light' is en schaalbaar. Asset light: geen dure machines of winkelpanden, etc. Schaalbaar: software as a service, waardoor bij elke nieuwe klant de marges toenemen. TomTom hoort dus in elk aspect tot de dure categorie. Het is groot, genereert veel cash, heeft hoge marges, is asset-light, is schaalbaar, heeft een orderportefeuille waar groei in besloten zit en zit op allerlei trends, zoals autonoom rijden, maar ook smart cities.

TomTom's 12-maand forward ebitda is schat ik rond de 250 miljoen euro. Er zijn 230 miljoen aandelen. Reken zelf maar uit wat bijvoorbeeld een 15x ebitda doet (wat geen gekke prijs is in tech, 15 is het nieuwe 10)

NewKidInTown
0
quote:

~Justin~ schreef op 9 november 2018 23:35:

15 is het nieuwe 10.

In 2017 ging de gemiddelde Europese smalcap (maar tomtom is een midcap) van de hand voor 12,2 x het ebitda. Las ik een tijdje geleden in een rapport van BNP Paribas.

Dat is echter gemiddeld, en verschilt per sector. Software bedrijven zijn het allerduurst. Waar een PE firma namelijk van smult is een bedrijf dat 'asset light' is en schaalbaar. Asset light: geen dure machines of winkelpanden, etc. Schaalbaar: software as a service, waardoor bij elke nieuwe klant de marges toenemen. TomTom hoort dus in elk aspect tot de dure categorie. Het is groot, genereert veel cash, heeft hoge marges, is asset-light, is schaalbaar, heeft een orderportefeuille waar groei in besloten zit en zit op allerlei trends, zoals autonoom rijden, maar ook smart cities.

TomTom's 12-maand forward ebitda is schat ik rond de 250 miljoen euro. Er zijn 230 miljoen aandelen. Reken zelf maar uit wat bijvoorbeeld een 15x ebitda doet (wat geen gekke prijs is in tech, 15 is het nieuwe 10)

Dank je Justin.
Is toch een beetje meer dat wat jij redelijk vindt en iets minder dat wat waarschijnlijk PE zal gaan bieden. Of denk je dat zij deze redenering ook gaan volgen, al of niet om de concurrentie voor te zijn.

Zijn er trouwens gevallen van andere overnames bekend in de tech, hoeveel % boven de koers ? Zou goed zijn om te weten.

(het kan mij niet hoog genoeg worden uiteindelijk)
NewKidInTown
0
quote:

~Justin~ schreef op 9 november 2018 23:35:

15 is het nieuwe 10.

In 2017 ging de gemiddelde Europese smalcap (maar tomtom is een midcap) van de hand voor 12,2 x het ebitda. Las ik een tijdje geleden in een rapport van BNP Paribas.

Dat is echter gemiddeld, en verschilt per sector. Software bedrijven zijn het allerduurst. Waar een PE firma namelijk van smult is een bedrijf dat 'asset light' is en schaalbaar. Asset light: geen dure machines of winkelpanden, etc. Schaalbaar: software as a service, waardoor bij elke nieuwe klant de marges toenemen. TomTom hoort dus in elk aspect tot de dure categorie. Het is groot, genereert veel cash, heeft hoge marges, is asset-light, is schaalbaar, heeft een orderportefeuille waar groei in besloten zit en zit op allerlei trends, zoals autonoom rijden, maar ook smart cities.

TomTom's 12-maand forward ebitda is schat ik rond de 250 miljoen euro. Er zijn 230 miljoen aandelen. Reken zelf maar uit wat bijvoorbeeld een 15x ebitda doet (wat geen gekke prijs is in tech, 15 is het nieuwe 10)

TomTom's 12-maand forward ebitda ESTIMATES 214 miljoen euro volgens:

www.marketscreener.com/TOMTOM-6269/fi...

reken ik de "nieuwe 10": 15 x 214 = 3.210 of (235M) 13,66 p/a.
[verwijderd]
2
quote:

NewKidInTown schreef op 10 november 2018 00:14:

[...]

TomTom's 12-maand forward ebitda ESTIMATES 214 miljoen euro volgens:

www.marketscreener.com/TOMTOM-6269/fi...

reken ik de "nieuwe 10": 15 x 214 = 3.210 of (235M) 13,66 p/a.
Die klopt al niet meer. In Q3 was het ebitda 63 miljoen. Analisten hadden vooraf een schatting van 41 miljoen. corporate.tomtom.com/static-files/fea... Voor dit hele jaar schat ik dat het op 230 miljoen komt. Dit is meer dan wat analisten hadden ingetekend voor 2019 (!)

TomTom heeft 2x de outlook verhoogd en komt dit jaar op een winst uit die de meeste analisten pas voor 2019 of zelfs 2020 hadden berekend. Door dat hele volvo verhaal is daar wat overheen gekeken. Qua cijfers gaat het nu drie kwartalen crescendo, alleen qua sentiment niet, ivm angsten voor google.

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront