TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

Sunshine Band schreef op 9 november 2018 23:13:

[...]

astiblieft

Peter Wakkie geeft in zijn Amsterdamse kantoor les in hoe een vijandig overnamebod te frustreren. „Communicatie is extreem belangrijk. Want als de koers van je aandeel eenmaal stijgt, trouwe aandeelhouders gaan verkopen en hedgefondsen stappen in, dan is het spel op de wagen.”

kon u ook zelf opzoeken uiteraard
www.telegraaf.nl/financieel/1494858/a...

voor alle helderheid: jij maakt er wat van

Wakkie zegt dus dat communicatie extreem belangrijk is; hij zegt niet dat de communicatie duidelijk moet zijn.
Een brutale en domme reactie. Morgen maar even met een nuchtere geest lezen:

Ik herinner me nog dat men naar aanleiding van een interview beweerde wat Baradeus nu beweerd. Toen heb ik dat interview gelezen en Peter Wakkie zijn woorden waren in mijn optiek uit verband getrokken. Maar, ik wil niet te snel conclusies trekken. Misschien was er een uitspraak gedaan waar ik niet van af weet. Daarom vroeg ik om een citaat.

Het citaat dat jij plaatst komt uit het interview dat ik toentertijd al had gelezen. In dat interview staat wel degelijk dat de communicatie duidelijk moet zijn. Om dat te weten moet je wel het hele interview lezen. Dat er ook staat dat communicatie extreem belangrijk is, sluit natuurlijk niet uit dat er staat de communicatie duidelijk moet zijn. Waar heb je het überhaupt over? Ik zie ook nog steeds niet staan dat hij geen hogere koers wou. Nogmaals: context.

Dit soort logica, en de licht paranoïde houding, is nou precies wat velen hier een verlies heeft opgeleverd op hun TOM2 positie.
shaai
0
quote:

NielsjeB schreef op 9 november 2018 17:16:

Geen advies: kopenkopenkopen ;)

PEs pile in for TomTom

Published on 09.11.2018
.

At this point last year, TomTom’s shares traded at E9.26 each, the number now stands at E6.41. The company has EBITDA of E163.32m.

TF Regions:
Europe
TF Themes:
M&A & IPO
TF Sections:
Headline News
Deal Talk
TF Sectors:
It Services and Software

www.tmtfinance.com/techfinance/pes-pi...
Koers 6.41??
Dan moet het toch een artikel van ruim meer dan week geleden zijn?
pwijsneus
0
quote:

shaai schreef op 10 november 2018 01:28:

[...]

Koers 6.41??
Dan moet het toch een artikel van ruim meer dan week geleden zijn?
Ja, dat is dus een domme copy/paste fout van 26 oktober. Dit is zeer slordig van TMT, dus de inhoud moeten we ook goed in de gaten houden!
[verwijderd]
5
Een aantal figuren die me vanmiddag constant aanvielen hoor je nu niet meer
Mogen we spreken van een afgang voor hun
Als ik nieuws heb horen jullie me
Het zijn de laatste dagen dat we nog kunnen praten want als het bod er ligt zijn we klaar
Voorbeurs maandag zal er heel heel veel duidelijk zijn
Nu ga ik naar een party
Latersssss
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 10 november 2018 02:16:

Een aantal figuren die me vanmiddag constant aanvielen hoor je nu niet meer
Mogen we spreken van een afgang voor hun
Als ik nieuws heb horen jullie me
Het zijn de laatste dagen dat we nog kunnen praten want als het bod er ligt zijn we klaar
Voorbeurs maandag zal er heel heel veel duidelijk zijn
Nu ga ik naar een party
Latersssss

kun je als je uitgefeest bent bij benadering aangeven op hoeveel dagen je aangegeven hebt dat 'het vandaag of morgen voorbeurs gaat gebeuren'?

graag meetellen alle opmerkingen die er op lijken. Deel het getal 1 door dat aantal keren. Dat is je ratio. Ik denk 0,0 en nog iets.

evengoed een fijn weekend
ketchup
5

@ Justin , eens dit aandeel heeft gewoon een 15 euro prijskaartje voor fair-value

dit bericht verder geeft qua timing van release, en voor tekst " according to sources as we understand " en vanwege naam-noemen enkel van PE bedrijven die interesse hebben , waarbij men de focus nu voornamelijk legt op TT als geheel buiten Telematics om, dan ook de prijs die circuleert van 2.5 miljard euro met
verder geen enkel commentaar of email alert van Banken op deze topic, doet mij sterk vermoeden dat dit waarschijnlijk wel met een gefundeerde ondergrond, toch op sturing lijkt van het bedrijf met de intentie naar een algehele verkoop aan een soft-prijs, dus toch maar een vraagteken bijzetten

neemt niet weg dat dit partijen die interesse hebben in TT wel tot aktie kan forceren en dit staat mi dan ook te gebeuren en we kunnen nu wel elk moment een bieding voor de toko verwachten en dat zal TT moeten melden.

wat al een tijdje speelt is zich nu steeds sterker aan het ontplooien en Reuters had 8 maand geleden gewoon gelijk er is iemand die voor TT gaat, enkel nu krijgt hij gezelschap.

ziet er wat mij betreft erg goed uit en dit allemaal kan wel eens sneller gaan dan eerst verwacht, wellicht slaan we de Telematics veiling dadelijk nog over en krijgen een full-bidding-war op de toko

met beide kan ik leven en het maakt mij geen bal uit wie het gaat krijgen zolang het maar 15 euro geeft voor som der delen en natuurlijk hoe hoger, hoe liever.

gd wknd.

[verwijderd]
1
quote:

asti schreef op 10 november 2018 00:45:

[...]
Een brutale en domme reactie. Morgen maar even met een nuchtere geest lezen:

Ik herinner me nog dat men naar aanleiding van een interview beweerde wat Baradeus nu beweerd. Toen heb ik dat interview gelezen en Peter Wakkie zijn woorden waren in mijn optiek uit verband getrokken. Maar, ik wil niet te snel conclusies trekken. Misschien was er een uitspraak gedaan waar ik niet van af weet. Daarom vroeg ik om een citaat.

Het citaat dat jij plaatst komt uit het interview dat ik toentertijd al had gelezen. In dat interview staat wel degelijk dat de communicatie duidelijk moet zijn. Om dat te weten moet je wel het hele interview lezen. Dat er ook staat dat communicatie extreem belangrijk is, sluit natuurlijk niet uit dat er staat de communicatie duidelijk moet zijn. Waar heb je het überhaupt over? Ik zie ook nog steeds niet staan dat hij geen hogere koers wou. Nogmaals: context.

Dit soort logica, en de licht paranoïde houding, is nou precies wat velen hier een verlies heeft opgeleverd op hun TOM2 positie.
Ik wist niet dat de zoon van Kwakkie ook een account heeft bij IEX
[verwijderd]
0
quote:

asti schreef op 10 november 2018 00:45:

[...]
Een brutale en domme reactie. Morgen maar even met een nuchtere geest lezen:

Ik herinner me nog dat men naar aanleiding van een interview beweerde wat Baradeus nu beweerd. Toen heb ik dat interview gelezen en Peter Wakkie zijn woorden waren in mijn optiek uit verband getrokken. Maar, ik wil niet te snel conclusies trekken. Misschien was er een uitspraak gedaan waar ik niet van af weet. Daarom vroeg ik om een citaat.

Het citaat dat jij plaatst komt uit het interview dat ik toentertijd al had gelezen. In dat interview staat wel degelijk dat de communicatie duidelijk moet zijn. Om dat te weten moet je wel het hele interview lezen. Dat er ook staat dat communicatie extreem belangrijk is, sluit natuurlijk niet uit dat er staat de communicatie duidelijk moet zijn. Waar heb je het überhaupt over? Ik zie ook nog steeds niet staan dat hij geen hogere koers wou. Nogmaals: context.

Dit soort logica, en de licht paranoïde houding, is nou precies wat velen hier een verlies heeft opgeleverd op hun TOM2 positie.
Waarom op de persoon?

Als velen het interview hier op een bepaalde manier interpreteren en je hebt het zelf anders gezien, dan is het goed om het nog eens te lezen.

hier een ander citaat:
Wat moet je als er barbaren aan de poort staan?
Je moet bij zo'n overnamepoging drie zinnen in je hoofd hebben als de Telegraaf belt.....Communicatie is extreem belangrijk. Er mag geen enkel misverstand over bestaan. Dan kun je de beurskoers managen.


Dat heldere communiceren had maar 1 doel: de koers managen!

prettige dag
KC
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 9 november 2018 19:39:

[...]

Ik heb deze brandende vraag nog steeds. In de rode vlakken (zie plaatje, en bovenstaande link naar whitepaper MSFT connected vehicle platform) past TomTom perfect. Of ben ik nou achterlijk??

Eens. Wellicht is dit T2 al bij veel OEMs. Ook voor Microsoft valt er dan veel te verliezen indien het naar de concurrent gaat.
[verwijderd]
0
quote:

shaai schreef op 10 november 2018 01:28:

[...]

Koers 6.41??
Dan moet het toch een artikel van ruim meer dan week geleden zijn?
Alleen de eerste alinea is nieuwe informatie (tenminste 3 PE partijen die een bieding hebben gedaan). De rest is herhaling van eerdere bericht.

HD_Erik
0
Die Carlo de weijer heeft nu een tijdje een column in het fd. Is ook vaak te horen op BNR. Ik krijg alleen het gevoel dat hij steeds meer een rol van professor vervult dan de commerciële rol binnen tomtom. Prima hoor om de hele ontwikkeling van autonomoom rijden te nuanceren en vooral te positioneren op adas. Maar ik mis een beetje het heilig vuur in die man. Wanneer staat er bij tomtom nou eens een echte charismatische leider op die vertrouwen uitstraalt naar de toekomst.

Fd:
___
1 uur Carlo van de Weijer
VOORUIT
De zelfrijdende zelfrijder
De zelfrijdende auto is een van de meest aansprekende en meest besproken onderdelen van de mobiliteit van de toekomst. Een wat vreemde benaming overigens want het woord 'auto' is kort voor 'automobiel' wat letterlijk vertaald 'zelfrijder' betekent.

Het verkeer verloopt grotendeels op ongeschreven regels. Zelfrijdende auto's passen daar niet altijd goed in.
Het verkeer verloopt grotendeels op ongeschreven regels. Zelfrijdende auto's passen daar niet altijd goed in.Foto: iStock.
De zelfrijdende zelfrijder dus. Dit geeft precies aan dat deze trend niet op zich staat, maar eigenlijk een volgende stap is in een al langer durende trend dat de auto al sinds haar uitvinding steeds meer taken overneemt van de mens. Het begon met een motor en stuur, later kwamen de automatische versnellingsbakken, stuurbekrachtiging, remassistentiesystemen, cruise control… Beetje bij beetje is het autorijden ons makkelijker gemaakt door techniek.

Ongeschreven regels
Het voorziene heil van de zelfrijdende auto lijkt zijn grenzen niet te kennen. Toch is de voorspelde invasie van chauffeurloze auto’s vooralsnog uitgebleven. Er ligt nog een groot probleem in de principiële onmogelijkheid voor de makers van robotauto’s om ongeschreven regels in de programmatuur te verwerken. Want die zijn, zoals de term al zegt, nergens beschreven. En het verkeer functioneert in de praktijk grotendeels op ongeschreven regels. Die ook nog eens verschillen per land of zelfs per regio, en veranderen in de tijd. Sterker nog: zonder die ongeschreven regels zou het verkeer compleet vastlopen. Maar als we robots gaan toestaan om buiten vastgestelde regels te opereren, lijkt me dat kort samengevat een onverstandige vervroeging van het einde der mensheid.

Ook niet-zelfrijdende auto’s kunnen en zullen, vaak onopgemerkt, in kritieke situaties de controle overnemen
Maar laten we ons eerst eens afvragen waarom we zo graag zelfrijdend vervoer willen. Het kan mogelijk kosten besparen als vervanger van onrendabele OV-lijnen. Of vervoer verzorgen op campussen of vliegvelden. Maar de meest genoemde reden is de hogere veiligheid. Menselijke fouten zijn immers de reden van meer dan 90% van de ongevallen. Maar ook niet-zelfrijdende auto’s kunnen en zullen de controle overnemen in kritieke situaties, vaak onopgemerkt. En bewegen daarmee net zo goed richting de nul slachtoffers.

90%
van de verkeersongelukken wordt door mensen veroorzaakt.

Zelflopende voetgangers
Maar de zelfrijdende auto kan ook nadelen hebben. De files worden erger als mensen tijdens het filerijden iets anders kunnen doen en daardoor nog minder file-ontwijkend verdrag gaan vertonen. En in de stedelijke gebieden waar ruimte schaars is, wil je vervoersvormen met een hoge capaciteit per weggedeelte, en daar scoort de auto slecht, zelfrijdend of niet. Om de fietsprofessor Marco te Brömmelstroet van de UvA te citeren: 'A city doesn’t need driverless cars, it needs carless drivers'. Fietsers of OV-gebruikers dus. Of nog beter: zelflopende voetgangers.

Ruim twintig jaar nadat de schaakcomputer het voor het eerst won van wereldkampioen Kasparov, is er nog geen computer die het wint van de combinatie mens-schaakcomputer. De beste automobiel zal voorlopig ook nog wel een combinatie mens-machine zijn. De zelfrijder die zelf rijdt als het saai of gevaarlijk is, en de mens die even zelf rijdt als de ongeschreven regels weer eens gelden.
Mippert
2
Goedemorgen. Ik denk dat ik zelfde 'oplossing' heb voor mijn eigen vraag: hoe het kan dat in situaties als die van nu de turbo's 's avonds nog te koop zijn.

Ik heb eens een telefoongesprek gehad van een medewerker van Binck, waarin ik de vraag stelde waarom een bepaalde turbo (van hen) geen laatkoersen meer had. Zijn antwoord was: 'dat ze dan op zijn'.

Kennelijk bepaalt de uitgevende bank hoeveel stuks er maximaal in omloop worden gebracht.

Verder kwam bij mij nog de volgende gedachte op:

Turbo's op een bepaald aandeel zijn als long en short te koop. Daarbij is er ook sprake van een (vaak grote) variatie in stoplosses waaruit gekozen kan worden. Ik denk dat de uitgever van de turbo's alleen maar aandacht hoeft te hebben voor het saldo long/short, waarbij de stoploss geen rol speelt. Het maakt immers niet uit of een stoploss op -bijvoorbeeld- € 7,40 of € 6,70 wordt afgedekt.

Zou het zo kunnen zitten? En zou dat dus kunnen verklaren dat de turbo's op Tom2 gisteravond gewoon verhandelbaar waren?
Tommie
0
Silver Lake kwam mij al ergens bekend voor:

www.telegraaf.nl/nieuws/548955/tom-to...

Ze hebben volgens mij ook lange tijd een notering in het shortsell overzicht gehad.
Tommie
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 10 november 2018 07:06:

ziet er wat mij betreft erg goed uit en dit allemaal kan wel eens sneller gaan dan eerst verwacht, wellicht slaan we de Telematics veiling dadelijk nog over en krijgen een full-bidding-war op de toko

met beide kan ik leven en het maakt mij geen bal uit wie het gaat krijgen zolang het maar 15 euro geeft voor som der delen en natuurlijk hoe hoger, hoe liever.

gd wknd.

Zou het geen bewuste keus geweest kunnen zijn om TTT de etalage in te fietsen zodat je weet dat je daar geintreseerden voor krijgt, maar hiermee ook direct de geintreseerden Voor de hele toko uit de tent lokt om tot aktie over te gaan. Hiermee zou je de SOP of de waarde van de hele toko maximaal kunnen capitaliseren.
Erg chebbi
0
Bliksem!
Dit kan nog weken zo doorgaan. MM - proficiat met je voorspelling!
Mijn enige overweging is nu; zit ik vol genoeg of hoeveel procent van mijn porto wil ik hiervoor reserveren. Spreiding is immers het devies.
Ik sta nu voor dik 25%. Ten tijde van Teleatlas zat ik er voor meer dan 50% in.
Laatste inkoop rond 7.50 (dat moet onder de huidige spanning toch minimum zijn, vermits geen lost contracts..). Nu afwachten..

en mijn dank uitspreken aan alle dagposters!
ketchup
0
quote:

Tommie schreef op 10 november 2018 08:46:

[...]

Zou het geen bewuste keus geweest kunnen zijn om TTT de etalage in te fietsen zodat je weet dat je daar geintreseerden voor krijgt, maar hiermee ook direct de geintreseerden Voor de hele toko uit de tent lokt om tot aktie over te gaan. Hiermee zou je de SOP of de waarde van de hele toko maximaal kunnen capitaliseren.
denk zeker dat Telematics de trekker moet worden het aandeel omhoog te krijgen om daarna maximale waarde uit de Kaarten plus te krijgen

maar HG heeft een sterk signaal afgegeven " te Koop " dus dan weet je dat je ongevraagde biedingen gaat krijgen, denk dat dit precies is wat hij wil , hij gaat een eventuele Koper voor heel TT uitspelen tegen de veiling

het grote probleem bij TT is de koers van het aandeel staat aan 8 min ipv van 10 plus en jaren kwam hem dat eigenlijk wel goed uit, maar nu niet meer

er is gewoon een verandering van toon binnen de FFF, de neuzen staan niet langer in dezelfde richting, en nu vormen ze weer één front omdat ze gaan kapitaliseren.

de enige angst is en die is reëel , mocht om welke reden dan ook na verkoop Telematics, de beurswaarde van TT voor 2/3e uit cash bestaan, dan kan je niet uitsluiten dat ze de free-float uitkopen en TT 'delisten' via een bevriende partij en dan gaan we vrees ik géén 15 euro of meer krijgen, doch eerder 12 of minder.
JvH
0
quote:

~Justin~ schreef op 10 november 2018 00:24:

[...]

Die klopt al niet meer. In Q3 was het ebitda 63 miljoen. Analisten hadden vooraf een schatting van 41 miljoen. corporate.tomtom.com/static-files/fea... Voor dit hele jaar schat ik dat het op 230 miljoen komt. Dit is meer dan wat analisten hadden ingetekend voor 2019 (!)

TomTom heeft 2x de outlook verhoogd en komt dit jaar op een winst uit die de meeste analisten pas voor 2019 of zelfs 2020 hadden berekend. Door dat hele volvo verhaal is daar wat overheen gekeken. Qua cijfers gaat het nu drie kwartalen crescendo, alleen qua sentiment niet, ivm angsten voor google.

Grappig is dat, terwijl Google een aantal jaren geleden TomTom wilde kopen. Ik weet niet of dat nu nog reëel is, dat Google nog steeds interesse heeft. Apple lijkt me het meest voor de hand liggend, die schuiven lachend 15 euro uit hun binnenzak en hebben daarmee geen gedoe rondom de kaarten.
[verwijderd]
0
quote:

Prins81 schreef op 9 november 2018 22:38:

[...]

Aanhouden tot dag van (ex) dividend. Bij openen kan je ze evt van de hand doen met behoud van je dividend
Dankjewel. Maar dan schiet je er tochh weinig mee op. Als de koers met het bedrag zakt wat het dividend ook is? Dat gebeurd meestal toch
[verwijderd]
5
quote:

moneymaker_BX schreef op 10 november 2018 02:16:

Een aantal figuren die me vanmiddag constant aanvielen hoor je nu niet meer
Mogen we spreken van een afgang voor hun
Als ik nieuws heb horen jullie me
Het zijn de laatste dagen dat we nog kunnen praten want als het bod er ligt zijn we klaar
Voorbeurs maandag zal er heel heel veel duidelijk zijn
Nu ga ik naar een party
Latersssss

Echt een serieus advies: zoek hulp...

Ik heb overigens nu al medelijden met de posters op het volgende forum (Postnl of zo) waar je nu de komende 583 dagen letterlijk ieder dag gaat schreeuwen dat 'de overname nabij is', 'dat het vanavond gaat gebeuren' etc.. Om dan op de onvermijdelijke dag dat het daadwerkelijk gebeurt ook nog series te melden 'zie je, ik had gelijk'. Dus, tenzij je gewoon een echt heel erg slechte grappenmaker bent, zoek hulp!

NB: ik denk dat iedereen op dit forum wel weet dat jij vanacht niet nog naar feestje bent gegaan...
[verwijderd]
0

Goddijn de deur wagenwijd opengezet voor bieders en zegt hij biedingen serieus te nemen en alle stakeholder belangen mee te wegen en dat zij hun privé emoties als oprichters opzij kunnen zetten. En dat zegt ie niet tegen een of andere Pipo, maar tegen Reuters in San Francisco. Veel duidelijker kun je het niet krijgen. Dat verhaal van Wakkie is uit verband getrokken (inderdaad out of context) maar is vooral oud en nu niet relevant meer.
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 15:53
Koers 5,690
Verschil -0,035 (-0,61%)
Hoog 5,860
Laag 5,665
Volume 142.141
Volume gemiddeld 327.850
Volume gisteren 354.448

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront