BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM november 2018 Strong Buy

4.021 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 ... 198 199 200 201 202 » | Laatste
HenkdeV
0
quote:

popie schreef op 28 november 2018 11:02:

[...]
En uit voetbal bull=shit
Daar neem ik vanavond een advocaatje op.
HenkdeV
0
quote:

Text2Business schreef op 28 november 2018 11:04:

[...]
We geven die volledige klus dan gewoon aan BAM.
Bouwbedrijven genoeg in Groningen.
OnoMatopee
0
Vertaling uit Deens

Zand.News - De Femern-verbinding biedt nieuwe kansen in de regio Seeland en Sleeswijk-Holstein. Actieplan zal de samenwerking versterken.

Regionale raadsvoorzitter Heino Knudsen (S) en minister van Justitie van Sleeswijk-Holstein Daniel Günther (CDU) hebben dinsdag een nieuw actieplan ondertekend om de samenwerking tussen de regio Zeeland en de Noord-Duitse staat te versterken.
Niet alleen Hamburg en Kopenhagen profiteren van de brug

De samenwerking zal ervoor zorgen dat niet alleen de grote steden zoals Hamburg en Kopenhagen profiteren van de komende Fehmarn-verbinding, zegt de regionale gemeenteraadsvoorzitter Heino Knudsen:

»Fehmarn-verbinding is een gamechanger voor ontwikkeling in zowel Region Zealand als Sleeswijk-Holstein. Het gebouw zelf creëert veel nieuwe kansen voor lokale bedrijven. Dat moeten we natuurlijk gebruiken ", zegt Heino Knudsen, en vervolgt:

"Maar de verbinding kan op de lange termijn ook groei en ontwikkeling bieden als we actief regionale en lokale inspanningen doen. En met het actieplan maken we nu iets concreets dat bijdraagt ??aan groei en ontwikkeling in de regio van Zeeland. "

Regio Zeeland heeft sinds 2017 een samenwerkingsovereenkomst met Sleeswijk-Holstein. Deze overeenkomst wordt nu opgevolgd met actieplannen voor 2019 en 2020. Na de bijeenkomsten van dinsdag in Kiel, lijkt Heino Knudsen dat de Fehmarn-verbinding binnenkort aan de Duitse kant zal worden goedgekeurd, dus de tunnelbouw kan beginnen:

"Sleeswijk-Holstein doet veel werk om de goedkeuring van het Fehmarn-project zo snel mogelijk op zijn plaats te krijgen, en ik heb vandaag erkend. Minister Günther verzekerde me opnieuw dat de goedkeuring zeer binnenkort zal komen ", zegt Heino Knudsen.
De steden Lübeck en Kiel worden naaste buren

Freddy Blak (S), voorzitter van het comité van de regio Zeeland voor Fehmarn, Greater Kopenhagen en internationale samenwerking, vult aan:

"We moeten snel handelen, zodat we kunnen profiteren van de nieuwe mogelijkheden die de Fehmarn-verbinding biedt. Daarom hebben we in de regio Seeland een politiek comité ingesteld dat zich richt op de ontwikkelingsperspectieven van de Fehmarn-verbinding ", zegt Freddy Blak en gaat verder:

"We moeten nauwere samenwerking tussen bedrijven, onderwijsinstellingen en burgers in de regio Zeeland en Noord-Duitsland tot stand hebben gebracht. Al snel zijn we naaste buren. Lübeck en Kiel worden de dichtstbijzijnde grote steden voor velen in het zuidelijke deel van de regio Zeeland als de Fehmarn-verbinding wordt gebouwd. '
Feiten over het actieplan voor de Fehmarn-verbinding

Border Exchange Office vanaf 2020: advies over regels en mogelijkheden om te werken over de Deens-Duitse grens.
EU-steun : regio Seeland en Sleeswijk-Holstein, samen met de regio Zuid-Denemarken, zullen zorgen voor nauwe coördinatie en samenwerking bij het lobbyen tot het aanstaande Interreg 6-programma. Regio Zeeland en Sleeswijk-Holstein zullen werken aan de ontwikkeling en uitvoering van concrete Interreg-projecten in 2019 en 2020, die de ontwikkeling in de regio Fehmarnbelt helpen stimuleren.
Fehmarnbelt-dagen 2020 : lokale actoren van beide kanten van de grens moeten worden betrokken bij de Fehmarnbelt-dagen, die volgend jaar in Kreis Ostholstein worden gehouden.
Partnerschap Fehmarnbelt : opgericht in 2020. Partijen van beide zijden van de grens werken samen om te zorgen voor een gemeenschappelijke koers en coördineren inspanningen die ontwikkelingsmogelijkheden in de Fehmarn-verbinding kunnen veroorzaken.
Nieuwe overeenkomst : sluiting van een nieuwe samenwerkingsovereenkomst tussen de regio Zeeland en Sleeswijk-Holstein in verband met de opstelling van het actieplan voor 2021-2022.
boldie
0
grapjassen met de mooie rode kleur. zou coveren dan nu eindelijk beginnen. ook in achterhoofd de Schiphol opdracht zou het moment toch keer komen
OnoMatopee
0

Tien manieren voor minister Ollongren om de woningbouw aan te zwengelen

woningbouw Premium 11
Tien manieren voor minister Ollongren om de woningbouw aan te zwengelen

Na de genadeloze woningbouwcrisis moeten er 75.000 woningen per jaar gebouwd worden om het woningtekort weg te werken. Maar dat halen we nog lang niet. Aan welke knoppen moet minister Kajsa Ollongren draaien om de bouwproductie een zwieper te geven?

Gordiaanse knoop of kwestie van lange adem: Hoe moet Kajsa Ollongren de woningbouw aanslingeren? Woensdagmiddag praat de minister met de Tweede Kamer over de bouwopgave in Nederland. Eerst maar eens de verwachtingen temperen, moet ze gedacht hebben. Ollongren schrijft in haar brief van begin november aan de Tweede Kamer “dat bouwplannen niet in één dag zijn getekend, dat huizen niet binnen een week worden gebouwd en dat de uitwassen in de huursector niet in een maand zijn opgelost. Het verbeteren van de woningmarkt vergt een lange adem.”

Dat is zo. Minister Ollongren kan geen ijzer met handen breken. Maar de nood is er niet minder om. Tijdens de crisis zijn vele tienduizenden woningen te weinig gebouwd. In 2014, op het dieptepunt van de crisis, werden slechts 45.000 woningen per jaar gebouwd. Begin 2017 was er een tekort aan 255.000 woningen (ABF).

De woningbouw klimt inmiddels uit het dal: in 2017 zijn 63.000 woningen gebouwd. 2018 lijkt uit te komen op 68.000 woningen, verwacht Ollongren. Het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB) verwacht voor 2019 dat er circa 73.000 woningen worden gebouwd en ongeveer 80.000 per jaar voor de periode 2020-2023.
Puin van Stef Blok ruimen

Voordat we naar oplossingen gaan kijken, eerst nog een korte terugblik. Ollongren moet de puin van haar voorganger Stef Blok opruimen, als we Taco van Hoek, directeur van het EIB, moeten geloven. De helft van ellende die de bouw voor haar kiezen kreeg, werd volgens hem veroorzaakt door overheidsbeleid, zo sprak hij vorig week tijdens een congres over de personeelsproblemen in de bouw. Het kabinet gooide tijdens de crisis olie op het vuur, onder andere door kredietrantsoenering, de verlaging van de hypotheekrenteaftrek en de komst van de verhuurdersheffing.

Consequentie was onder meer dat de bouwproductie van de corporaties meer dan halveerde. Bouwden de sociale huisvesters tijdens de crisis nog 40.000 woningen per jaar, waarvan 30.000 sociale huurwoningen; nadat Rutte II met Stef Blok als minister van wonen aantrad, was het snel gedaan met de bouwdrift. De nieuwe Woningwet, die er kwam na de schandalen in de sector, beoogde een sobere en kleinere sector. Corporaties gingen op de rem staan, onzeker dat ze waren over wat ze nog wel en niet mochten bouwen. En ook onzeker dat ze waren over wat ze nog konden betalen met die verhuurdersheffing van 2 miljard euro in het vooruitzicht. De markt zou volgens minister Blok voor middenhuur zorgen. Die markt kwam inderdaad op gang, maar veel langzamer en beperkter dan Blok voorzien had. Gevolg is een woningmarkt waar weinig plaats is voor de middeninkomens. En door de stijgende prijzen van koopwoningen ook steeds minder plaats is voor starters en lagere inkomens.

Heel dapper legde minister Ollongren in mei van dit jaar de lat op 75.000 woningen per jaar voor de Nationale Woonagenda, die eigenlijk Nationaal Woonakkoord moest heten. Maar de gemeenten gingen niet akkoord, en de handtekening van de corporaties was eigenlijk ook halfbakken. De sociale huisvesters wilden geen spelbreker zijn, maar wilden alleen volop bouwen als verlost zouden worden van de zware last van de vennootschapsbelasting (ATAD) en de verhuurdersheffing.
Nieuw bouwcrisis

De bouw is inmiddels in een nieuwe bouwcrisis belandt. De sector heeft een historisch hoog tekort aan personeel, heeft te kampen met snel stijgende bouwkosten en een gebrek aan bouwlocaties. Tijdens de crisis verdwenen bijna 200.000 vakmensen uit de bouw. Slechts een op de zeven keerde na de crisis terug. Doordat vele duizenden bedrijven verdwenen, veel vanwege faillissementen, stegen de bouwkosten na de crisis hard. De wet van (veel) vraag en (weinig) aanbod. Omdat de gemeenten ook hadden gesnoeid op planologen ontstond een groot tekort aan mensen die bouwlocaties door de ambtelijke molen konden halen.

Genoeg getreurd. Wat kunnen minister Ollongren en de bouw doen om de woningbouw aan te zwengelen? Tien tips.
1. Vliegende brigades met ambtenaren

OnoMatopee
0
Beginnen bij het begin. Gemeenten hebben een groot tekort aan projectleiders, planeconomen en planologisch adviseurs. Ook moeten er genoeg ambtenaren zijn om bouwlocaties aan te kiezen, bestemmingsplannen te wijzigen, onderzoek te doen, te onderhandelen met marktpartijen, en de waarde van grondposities te bepalen. Het werk stapelt zich op. “Wij kunnen ons werk nog steeds goed doen. Maar mijn afdelingshoofden puzzelen doorlopend hoe ze het rond moeten krijgen”, zei Martijn Mentink, sectorhoofd Ruimtelijke Expertise onlangs in Binnenlands Bestuur. In Apeldoorn zijn ze vanwege het tekort aan ambtenaren zelf mensen aan het opleiden. Ollongren zet in op vliegende brigades. De brigade is een flexibele pool van de Metropoolregio Amsterdam die uitgevlogen wordt naar behoeftige gemeenten. Noord-Holland heeft 14 miljoen euro gekregen om een brigade samen te stellen. Die moet ervoor zorgen dat bijvoorbeeld vergunningen voor het bouwen van woningen sneller worden afgehandeld. Helemaal op gang is de brigade nog niet. In oktober is de eerste flexkracht in Zaandam gestart. De vraag rijst: is het misschien een idee om gepensioneerde en afgedankte ambtenaren (tijdelijk) terug te halen?
2. Fabriekswoningen

Industrialisatie zal de prijs van woningen verlagen. Het bouwen van woningen in de fabriek zorgt voor eenvoudigere taken waardoor lager opgeleiden ook aan de slag kunnen, dus de groep met potentiële arbeidskrachten groter wordt en dus de arbeidsmarkt ruimer. Vooruitstrevende corporaties zijn enthousiast over verplaatsbare fabriekshuizen. “Het traditioneel bouwen ontspoort volledig, waardoor de prijzen van nieuw te bouwen woningen niet meer zijn op te brengen”, zei Woontij-directeur Jan van Andel eerder dit jaar in Cobouw. De markt voor verplaatsbare fabriekswoningen lijkt langzaam maar zeker te groeien. Bedrijven die fabriekswoningen maken zijn onder andere Nezzt, Jan Snel, Finch, Hodes, Heijmans (One), Think Wonen, Barli, Cubicco en Plekvoor. Buitenlandse bouwers uit België en Estland hebben zich in 2017 ook op deze markt gestort. Naar schatting is de markt goed voor een paar duizend woningen per jaar. Maar de nieuwe woningmakers zijn optimistisch. Zoals Jeroen Troost van Plekvoor. Een huis koop je volgens hem straks zoals een Billy-boekenkast bij Ikea. “Klassieke woningbouwers hebben huizen te ingewikkeld gemaakt”, zei hij vorig jaar tegen Cobouw. Er zullen meer huizenmakers zoals Plekvoor op de markt kansen krijgen, verwacht en hoopt Troost. “Die zullen voor een sneeuwbaleffect op de woningbouwmarkt zorgen. Over vijf jaar hebben nieuwe bedrijven de helft van de markt in handen. Daar houdt de gevestigde orde absoluut geen rekening mee”.
3. Buitenlandse woningbouwers

OnoMatopee
0
Henk Jagersma zei het in 2016 als directeur van Syntrus Achmea REF al: “De Nederlandse bedrijven hebben tijdens de crisis hun capaciteit ingekrompen en kunnen de grote vraag niet aan. Ze zeggen: we zitten vol.” Nederland heeft buitenlandse woningbouwers nodig. Jagersma wilde de grenzen wel openen. “Ik vind het wel een gezonde ontwikkeling. Als er wat meer concurrentie komt, dan moet men elkaar wat meer elkaar gaan uitdagen over hoe je je keten in elkaar zet. Daarin is nog veel te winnen.”

Maar het blijft angstvallig stil bij de grens. Het Duitse bedrijf Züblin heeft zich in Nederland gevestigd, maar draaide de afgelopen jaren mega-verliezen. “Het is niet heel eenvoudig om in de Nederlandse cultuur te werken”, gaf de Züblin-directeur toe na problemen het geëscaleerde Y-Towers-project in Amsterdam. Dus blijft de markt gesloten. Uitzondering zijn de eerder genoemde buitenlandse bouwers van fabriekshuizen, zoals Skilpod en Nordic Houses. Wat als Ollongren een Europees reisje zou maken om buitenlandse bouwers te interesseren om naar Nederland te komen, zoals Michèle Blom, directeur-generaal Rijkswaterstaat ook tijdens de crisis deed voor infraprojecten? Een beetje meer concurrentie zou gezond zijn.
4. Zoek niet naar de geijkte bouwvakker

De bouw heeft 94.000 vaklieden nodig. Waar halen we die in hemelsnaam vandaan? Die vraag stelden we deze week naar aanleiding van nieuwe cijfers over de personeelstekorten in de bouw. De krapte op de arbeidsmarkt wordt de komende twee jaar nijpender. De bouw moet verder zoeken dan ze gewend is. Statushouders, jongens uit Amsterdam-West, misschien wel meer buitenlandse vakkrachten. Veel ideeën werden geopperd op een congres over de bouwarbeidsmarkt vorige week. Ook meer zendingswerk op school en wat sluikreclame met een “bonk van een bouwvakker” met een rol in GTST. Vrouwen zijn ook een vergeten groep. Waarom kom je in het buitenland veel meer vrouwen tegen op bouwplaatsen? Zwaar werk waar veel spierkracht voor nodig is – niks voor vrouwen, murmelt menige Nederlandse bouwdirecteur. Een ouderwetse gedachte natuurlijk. Sterke vrouwen zijn er genoeg. En als de bouw slimmer werkt, is er sowieso minder spierkracht nodig. Bovendien als de bouw meer fabriekshuizen zou maken en meer robots zou gaan gebruiken, is er misschien zelfs ook weer plaats voor de oudjes die in de crisis afgedankt werden. Minister Ollongren en de bouw moeten dus ruimte maken voor de niet-geijkte bouwvakker: de statushouders, de Amsterdamse jongens, 50-plussers en de vrouwen.
5. Middenhuur ook door corporaties laten bouwen

Beleggers kunnen het probleem met middeldure huurwoningen niet alleen oplossen. Ze willen wel bouwen, maar meestal alleen als de huren niet begrensd worden. De oplossing is om in de Randstad-corporaties woningen tot 1.000 te laten bouwen en verhuren, opperde Leon Bobbe, directeur van de Amsterdamse corporatie De Key onlangs.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over de financiële situatie waarin veel Randstad-corporaties verkeren. De sociale huisvesters met de grootste bouwopgave hebben de minste financiële armslag, en andersom. Ollongren moet dus een slimmere manier vinden om de opbrengsten uit de verhuurdersheffing te verdelen over corporaties. Ook moeten de corporaties genoeg geld overhouden voor de grote verduurzamingsopgave.
6. Bestuurlijke moed

Provincies en gemeenten moeten moeilijke besluiten durven nemen. Dat is lastig in een tijd van NIMBY (Not In My Backyard). Taco van Hoek van het EIB waarschuwde een paar jaar geleden als dat partijen “geharnast” in de discussie zitten over waar te bouwen: in het weiland of binnenstedelijk? Gevolg: een beleid dat zich richt op het begrenzen en beperken. Er bestaat volgens Van Hoek weinig besluitvaardigheid over ontwikkelingslocaties. Robert Kohsiek, directeur van de kleine ontwikkelaar Wonam, zei iets vergelijkbaars deze maand in Cobouw. “Soms is er ook een beetje bestuurlijke moed nodig om te zeggen: ‘Nou jongens, hup! We moeten een beetje gas geven in dit gebied. Kom op!’ Begrijp me niet verkeerd, we leven hier niet in een dictatuur. Maar soms moet je een beetje durven. Het is voor een goede zaak: dat we meer woningen met zijn allen bouwen.”
7. Bouw in weiland

Er zijn nu onderzoeken genoeg geweest die bewijzen: Nederland kan de huishoudensgroei niet volledig kan accommoderen in de steden. De houding van verboden-te-bouwen-in-het-weiland heeft duidelijke nadelen, waarschuwde Taco van Hoek eerder. “Je krijgt schaarste, oplopende woningprijzen en mensen die moeten inleveren op woonkwaliteit. Ze moeten bijvoorbeeld klein gaan wonen, terwijl ze dat liever niet willen. De rekening komt zo bij de woonconsument te liggen.” Bouwen in het weiland moet dus ook. Er zijn genoeg verrommelde stukjes Nederland die zich lenen voor mooie woningbouw.
8. Bundelen woningvraag

De bouwkosten zijn de laatste jaren gierend uit de hand gelopen. Door de eis gasloos te bouwen zal de kostprijs van nieuwbouwwoningen hier en daar nog wel hoger komen te liggen. Door industrialisatie, zoals het bouwen van fabriekswoningen, kun je de kosten omlaag krijgen. Het bundelen van de vraag naar woningen, zou ook een oplossing zijn. BAM-topman Rob van Wingerden opperde dat al eerder dit jaar. Bouwers hebben zekerheid nodig om te kunnen innoveren en lagere prijzen af te geven. In het zuiden van het land is een groep corporaties al aan het onderzoeken of ze gezamenlijk woningconcepten kunnen inkopen.
9. Meer zelfbouw

De Almere-methode. Tijdens de crisis bleef particulier opdrachtgeverschap overeind. Sterker nog: het aantal bouwprojecten met particuliere opdrachtgevers groeide. Hoe kleiner de projecten, hoe wendbaarder. Almere heeft de afgelopen jaren laten zien dat er veel behoefte is aan bottom-up ontwikkeling. Oosterwold is daar een recent voorbeeld van. Waren er maar meer Adri Duivesteijns in Nederland.
10. Niets doen

Niet in paniek raken. De “groeistuipen” waar de bouw volgens VolkerWessels-topman Jan de Ruiter momenteel te maken mee heeft, zijn tijdelijk van aard. Uiteindelijk doet de markt zijn werk en is het personeelstekort weggewerkt en het woningtekort ook. Kan zo zijn, maar in de tussentijd ziet het beeld er nog niet goed uit. Zoals De Ruiter bij zijn bedrijf en zijn collega’s constateert: “dat de tijd tussen het verkrijgen van de opdracht en de start bouw langer wordt”. Voor bouwbedrijven misschien niet erg, maar voor de Nederlanders die ergens leuk willen wonen voor een prijs die ze kunnen betalen geen fijn vooruitzicht. Niets doen is dus geen serieuze optie.
Eerste publicatie door Marc Doodeman op 28 nov 2018
innicksname
0
Centenkwestie
0
quote:

rene l schreef op 28 november 2018 10:48:

[...]
... De Europese Commissie in Brussel moet hier toestemming voor geven.
Waarom mogen Nationale bedrijven die onderling niet beslissen?
Het gaat toch over Nederland!

Als dit logge monster in Brussel hiervoor moet beslissen is de kans groot dat het nog jaren gaat duren en zelfs over de volgende crisis heen getild gaat worden.

Kijk ook een wat de verplichte Europese aanbestedingen onze bouwbedrijven al gekost heeft, velen hebben het niet overleefd.
Door allerlei concurrentie is de kwaliteit hard achteruit gegaan, voorbeelden te over...
Dit is om te voorkomen dat er overal monopolies ontstaan. Gebrek aan concurrentie, ook nationaal, is uiteindelijk altijd slecht voor de consumenten/afnemers. Kijk maar hoe de techbedrijven (microsoft, facebook, apple, google, etc.) en farmaceutische bedrijven (prijzen medicijnen) met hun monopolieposities omgaan.

Voldoende concurrentie houdt de markten gezond. Het is ook een prikkel voor bedrijven om kostenefficiënt te blijven werken.

Overigens verdient Nederland een fors deel van haar BBP aan internationale (doorvoer)handel. Zonder de EU zouden we een stuk minder welvarend zijn. De Britten gaan dit de komende tijd ongetwijfeld aan den lijve ondervinden.
OnoMatopee
0
(Persbericht gemeente Den Haag:) 26 november 2018 - Den Haag heeft er een stadsentree van allure bij. De Haagse Loper van Theresiastraat tot aan Spui heeft ter hoogte van de onderdoorgang bij het gebouw Rijnstraat 8, naast het Centraal Station richting binnenstad, mooie nieuwe bestrating gekregen. Ook is meteen de afvoer van regenwater goed aangepakt. Wethouder Rachid Guernaoui (Financiën, Integratie en Stadsdelen) verrichtte de officiële opening van deze belangrijke wandel- en fietsverbinding door samen met staatssecretaris Raymond Knops van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, en Sebald van Royen van BAM de lichtjes in de kerstboom langs deze route te ontsteken.

De onderdoorgang heeft nu hetzelfde type klinkers en patroon als op de Turfmarkt en Zwartebrug. In het deel tegenover de ingang van Rijnstraat 8 is de verlichting verbeterd en zijn er zitjes gekomen. Ook heeft de Haagse straatmuzikant Chuck Deeley – die in januari 2017 overleed en onlosmakelijk met deze plek is verbonden – er een permanent podium gekregen als bronzen beeld, gemaakt door beeldhouwer Vincent de Kievit.

‘Met mooie en goed bestrate stadsentrees geven we mensen een warm welkom en een goede eerste indruk van onze prachtstad. Deze verbinding is een belangrijke schakel van de Haagse Loper. Uiteraard hebben we ook meteen de wateroverlast aangepakt. Die speelde deze entree nog wel eens parten. Ik bedank daarbij met name de ondernemers en de direct omwonenden voor hun geduld’, aldus wethouder Rachid Guernaoui.

De vervolmaking van deze stadsentree de Haagse Loper is te danken aan een samenwerkingsverband van het Rijksvastgoedbedrijf, gemeente Den Haag, bouwbedrijf BAM en aannemer HABO. ‘Mooi dat het werk op deze drukke plek – met zijn tienduizenden voorbijgangers per dag – netjes en op tijd is opgeleverd. Een leefbare stad met een aantrekkelijke buitenruimte is in het belang van iedereen’, aldus wethouder Rachid Guernaoui. ‘Sinterklaas is al druk in galop. En nu branden ook de eerste lichtjes in de kerstboom al. Kortom, Den Haag is klaar voor het winkel- en feestseizoen!’
OnoMatopee
0
quote:

Text2Business schreef op 28 november 2018 11:21:

SFM UK Management is blijkbaar van Soros. Recent short uitgebreid in BAM. Zitten veel in bouw / constructie:
www.theguardian.com/business/2018/nov...
Soros Fund Management
HenkdeV
0
quote:

OnoMatopee schreef op 28 november 2018 11:56:

[...]Soros Fund Management
George Soros
Zakenman
George Soros, geboren als György Schwartz, is een Hongaars-Amerikaans zakenman en publicist van Joods-Hongaarse afkomst. Hij verwierf een enorm vermogen met beursspeculaties, geld dat hij is gaan gebruiken voor het realiseren van zijn filosofische en politieke idealen.
Geboren: 12 augustus 1930 (88 jaar), Boedapest, Hongarije
Vermogen: 8,3 miljard USD (2018)

Rijk en oud.
innicksname
0
quote:

HenkdeV schreef op 28 november 2018 12:08:

[...]

George Soros
Zakenman
George Soros, geboren als György Schwartz, is een Hongaars-Amerikaans zakenman en publicist van Joods-Hongaarse afkomst. Hij verwierf een enorm vermogen met beursspeculaties, geld dat hij is gaan gebruiken voor het realiseren van zijn filosofische en politieke idealen.
Geboren: 12 augustus 1930 (88 jaar), Boedapest, Hongarije
Vermogen: 8,3 miljard USD (2018)

Rijk en oud.
Heb niet zoveel tegen de beste man, maar dit lijkt me geen slimme zet van hem :-)
OnoMatopee
0
quote:

Text2Business schreef op 28 november 2018 12:10:

[...]
Heb niet zoveel tegen de beste man, maar dit lijkt me geen slimme zet van hem :-)
seniel? Denkt misschien in Brookfield Asset Management (BAM) short te zitten. ;)
b.west.invest
0
Ik heb netjes antwoord gehad van BAM , dhr. Pronk gaf aan dat er geen nieuws was omtrent de zeesluis . Helaas op dit moment dus nog geen meevaller .

Tja zolang de shorters er zo dik inzitten , en er geen grote nieuwe koper aankomt , gaat de koers nog niet omhoog . En blijf ik zitten waar ik zit , hopende op een dividend uitkering van ruim 8 % .
OnoMatopee
0
quote:

b.west.invest schreef op 28 november 2018 12:35:

Ik heb netjes antwoord gehad van BAM , dhr. Pronk gaf aan dat er geen nieuws was omtrent de zeesluis . Helaas op dit moment dus nog geen meevaller .

Tja zolang de shorters er zo dik inzitten , en er geen grote nieuwe koper aankomt , gaat de koers nog niet omhoog . En blijf ik zitten waar ik zit , hopende op een dividend uitkering van ruim 8 % .
je krijgt altijd antwoord, bevredigend of niet. Zo lang de marketmakers de bouw niet goedgezind blijven hou je die waardeloze prijsafgiften. Zij verdienen toch wel aan iedere tick.
Kortebroek
0
Eens, blijven zitten. Niemand weet wanneer opeens die onverklaarbare stijging komt, die altijd komt bij BAM ;-)
OnoMatopee
0

Heijmans en BAM willen samen asfaltbedrijf runnen

infra Premium 106
Heijmans en BAM willen samen asfaltbedrijf runnen

Heijmans en BAM willen samen een asfaltbedrijf beginnen. Ze hebben de Autoriteit Consument & Markt (ACM) toestemming gevraagd om begin volgend jaar te starten.

Heijmans heeft op dit moment drie asfaltcentrales, BAM heeft er ook drie. BAM heeft daarnaast in vier andere asfaltcentrales een belang. “We onderzoeken mogelijkheden om de huidige asfaltcentrales in Nederland onder te brengen in een nieuw, gezamenlijk asfaltbedrijf”, meldt BAM.

Door de oprichting van het nieuwe asfaltbedrijf kunnen de “kennis, kunde en investeringen in vernieuwing van beide bedrijven worden gebundeld”. Verdere verduurzaming van de asfaltketen is daarbij een belangrijke doelstelling, van het verlagen van de CO2-uitstoot tot circulariteit en hergebruik van grondstoffen en deelproducten. Of door de samenwerking oude asfaltcentrales gaan sneuvelen en er nieuwe gebouwd worden, wil BAM nog niet kwijt.
Bezettingsgraad asfaltcentrales verbeteren

Samenwerking biedt volgens de bouwers kansen om de beschikbare capaciteit beter te benutten en de bezettingsgraad van de asfaltcentrales te verbeteren, met als doel efficiency en een beter rendement.

Naast eigen klanten van de bedrijven zal het op te richten asfaltbedrijf zich richten op het bedienen van derden in de asfaltmarkt. De jaaromzet van het nieuwe asfaltbedrijf zal rond de 90 miljoen euro komen te liggen.
OnoMatopee
0
28 November, 2018 Tom Fitzpatrick

The construction industry is divided into two groups of people.

On the one hand you have the traditionalists: those who believe this industry just needs to 'talk itself up' and are reticent to change or trial modern methods of construction.

But there is an increasing groundswell of support for doing things a better way – and that means taking calculated risks that clients will demand.

I wrote in March 2017 about the fact that the industry was waking up to there being no other choice than to modernise.

Over the intervening 18 months, politicians, industry and the public watched as Grenfell and Carillion exposed the dreadful practices that occurred when industry did things the same old way.

While Brexit continues to override everything else, it is good to see the government is now waking up to its role in provoking change.

As part of the Budget this time last year, the Treasury said the government would use its purchasing power to drive modern methods of construction across capital projects in areas such as education, transport, defence and health.

It's understood the sentiment, which amounted to no more than a line, was a relatively late inclusion in the document.

But there are finally signs of progress, a year later.

In a call for evidence published this week – Proposal for a New Approach to Building – the government seeks industry evidence to inform a “new approach to construction” that will be implemented through next year's Spending Review.

The review will be led by the Infrastructure and Projects Authority and the Department for Business, Energy and Industrial Strategy, with pilot projects to follow.

It proposes that government departments now use standardised and inter-operable components from suppliers and thus boost what it is calling a platform approach to design for manufacture and assembly.

Forget about the 'we mustn't rely on government to sort out our problems' brigade. This needs intervention. The construction sector has too much ground to make up.

The industry's reputation and need to find a new way were central themes to this year's CN Summit.

While Bam chief executive James Wimpenny was alive to the fact that tier ones needed to adapt, HS2's Mark Thurston was focused on the client-contractor approach to risk .

Clients like Derwent want their contractors to prove they're looking after people on site, including sharing incentives for finishing on time and budget.

Quintain hasn't shifted to offsite construction (yet - see CEO Angus Dodd's interview with CN online tomorrow) because it sees no clear cost advantage while Heathrow is hoping others will roll in behind its plans to invest in MMC.

Clients are starting to shift the dial and with the biggest single client, government, embarking on a mission to improve the construction process it's only a matter of time before the traditionalists get left behind.

If you believe the industry can do business better, here's your chance to help shape its future.
4.021 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 ... 198 199 200 201 202 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 3,834
Verschil -0,084 (-2,14%)
Hoog 3,924
Laag 3,800
Volume 1.085.177
Volume gemiddeld 1.441.344
Volume gisteren 736.960

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront