Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.299 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Risky bets
0
quote:

Henry WILLEM schreef op 9 januari 2019 18:20:

Wat verwachten de analisten voor het 4de kwartaal ? en wat denken jullie ?
Analisten zitten nog veel te laag als je naar average estimates kijkt.

Toch geen black-out periode met share buybacks na quarter end. Interessant. Lekker dat ze zo veel aandelen van de markten kunnen halen op deze lage koersen.
suskewiet
0
Ben ook benieuwd naar de cijfers op 28 jan .
Ze zijn in feite minder afhankelijk van de prijs van de olie .
Wat vooral positief is naar de toekomst is de uitstoot van de schepen en daar komt euronav heel goed naar voor .
2020 is er meer controle en dan zie ik de koers verder stijgen .
Ook worden dan nog meer vloten uit de kring gehaald .
Het aandeel een lange tijd behouden .
Een aandeel met een laag risico .
Succes
[verwijderd]
0
Euronav koopt weer eigen aandelen in
Gepubliceerd op 10 jan 2019 om 08:28 |

[10 jan - Euronav koopt weer eigen aandelen in]
Euronav (11 jan)
EUR 6,655 -0,110 (-1,63%)

(ABM FN)Euronav heeft tussen 2 en 9 januari 430.000 eigen aandelen ingekocht. Dit maakte de tankerrederij donderdag bekend.

De aandelen werden ingekocht voor in totaal 2,84 miljoen euro.

Sinds 19 december 2018 koopt Euronav eigen aandelen in. Sindsdien werden in totaal 975.486 stukken gekocht.

"De mogelijkheid blijft bestaan dat Euronav verder eigen aandelen opportunistisch zou inkopen", meldde de reder donderdag.
Lammetod
0

EURONAV VERKOOPT SUEZMAX FELICITY VOOR OFFSHOREPROJECT
ANTWERPEN, België, 15 januari 2019 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN) (“Euronav” of de “Vennootschap”) kondigt aan dat de Vennootschap de Suezmax Felicity (2009 – 157.667 dwt) heeft verkocht aan een globale speler in de offshoresector. Op de verkoop wordt een minderwaarde van ongeveer 3,0 miljoen USD gerealiseerd, die in het vierde kwartaal van 2018 wordt geboekt. De liquide middelen uit de transactie na schuldaflossing bedragen 21,1 miljoen USD. Het schip werd aan haar nieuwe eigenaar overgedragen en zal worden omgebouwd tot een FPSO en aldus de wereldwijde vloot verlaten. Euronav kondigt haar resultaten van het vierde kwartaal van 2018 aan op donderdag 24 januari 2019.
Paddy Rodgers, CEO Euronav: “Eens te meer toont Euronav aan waarde te creëren voor haar belanghebbenden door haar beleid inzake vlootvernieuwing. Dit is het achtste schip dat we met succes verkochten voor een offshore project. Het bevestigt nogmaals onze reputatie om operationele activa van hoogstaande kwaliteit te kunnen leveren aan de offshoresector.”
Risky bets
0
quote:

Mitchieboy schreef op 15 januari 2019 10:04:

Vreemd, 3 mio verlies en dan zeggen dat je waarde creëert?
Boekwaarde zegt toch niks. Is gewoon historische aankoopprijs - afschrijf policy.
Mitchieboy
0
Klopt, maar hoe je het ook went of keert...als er afgeschreven wordt (lees altijd dat dat agressief naar nul is) dan zou je verwachten dat - zoals in het verleden met verkopen - leidt tot een boekwinst als je stelt dat het positief is?
Risky bets
0
EURN's boekwaarde is hoger dan de huidige NAV, dus het is lang niet altijd zo dat er altijd een boekwinst wordt gerapporteerd. Alleen verkopen ze normaal gesproken meestal oude schepen. Aangezien ze naar 0 afschrijven ipv schrap waarde (nu iets van 17M voor een VLCC en 11 voor een Suez), wordt er bijna altijd een winst gerapporteerd. Als ze zouden beslissing om wat GNRT tankers te verkopen zullen ze ook een forse boekwinst rapporteren, aangezien 2nd hand prijzen zijn gestegen sindsdien. De Maersk transactie een paar jaar terug was ook vrij laag, dus die zullen ook rond break-even/boekwinst worden verkocht. Maar schepen die door EURN zelf zijn besteld in de periode 2005-2014 zullen denk allemaal nog wel boven de waarde in de boeken staan. Die tijden waaren nieuwbouw prijzen veel hoger.

Ik heb niet gekeken, maar grote kans dat deze Suezmax door EURN ergens 2005-2006 is besteld tegen een hele hoge kostprijs (wat toen normaal was).
Mitchieboy
0
Mitchieboy
0
Risky, rates lopen volgens mij weer op...is dat niet tegen seizoenspatroon in? En de koersen van tankers gaan zuidwaarts....kun jij dat rijmen?
Risky bets
0
Er is niet zo'n sterke correlatie tussen dagveranderingen in rates en aandelenkoersen. TNK/NAT/DHT waren wel een beetje up gister, dus koersen van tankers gaan niet zo zeer naar beneden. EURN heeft flink beter gepresteerd als andere koersen de laatste weken, niet zo gek als t ook een keer wat minder gaat.
Lammetod
0
Kan niet heel artikel lezen maar zie dat ze een prijs wilden betalen van €42,- miljoen ,is een smak geld
Risky bets
0
Ja, is veel meer dan waar brokers een 9-10 jaar oude Suezmax op inschalen. Je kan morgen een nieuwe bestellen voor rond de 60M, dus 42 is (belachelijk) veel. Geen idee of er specifieke details aan deze transactie hangen.
Lammetod
0

* *
INKOOP EIGEN AANDELEN

ANTWERPEN, België, 21 januari 2019 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN) ("Euronav" of de "Vennootschap") meldt vandaag dat de Vennootschap 444.143 van haar eigen aandelen inkocht op Euronext Brussels van 10 tot en met 18 januari 2019 voor een gezamenlijk bedrag van 2.990.483,32 EUR.

Datum transactie Aantal aandelen Gemiddelde prijs Laagste prijs Hoogste prijs Totaalprijs
10 January 2019 123.000 6,8153 EUR 6,695 EUR 6,900 EUR 838.281,90 EUR
11 January 2019 70.000 6,6990 EUR 6,645 EUR 6,785 EUR 468.927,27 EUR
14 January 2019 77.000 6,5891 EUR 6,520 EUR 6,650 EUR 507.363,78 EUR
15 January 2019 65.000 6,7261 EUR 6,665 EUR 6,795 EUR 437.196,50 EUR
16 January 2019 64.143 6,7598 EUR 6,715 EUR 6,805 EUR 433.593,85 EUR
18 January 2019 45.000 6,7807 EUR 6,740 EUR 6,815 EUR 305.130,02 EUR
Deze transacties volgen op de inkoop van eigen aandelen zoals werd medegedeeld in het persbericht van 2 januari 2019 en 10 januari 2019. Euronav begon eigen aandelen in te kopen op 19 december 2018 en kocht al een totaal van 1.419.629 aandelen.
Ingevolge deze transacties houdt de Vennootschap 2.112.044 eigen aandelen aan (0,96% van het totale aantal uitstaande aandelen).
De mogelijkheid blijft bestaan dat Euronav verder eigen aandelen opportunistisch zou inkopen. De mate waarin Euronav in voorkomend geval eigen aandelen zou inkopen, en de timing daarvan, zal afhangen van verschillende factoren waaronder marktomstandigheden, wettelijke bepalingen en andere overwegingen in het belang van de Vennootschap.

*
Henry WILLEM
0
Ben benieuwd voor donderdag of we met een winst van 10 a 15 miljoen het laatste kwartaal het aandeel over de 7 euro gaan krijgen indien de rates zo zwak blijven ?
Risky bets
0
EURN inkoopprogramma was vorige week ongeveer 20% van al het eurn.br volume. Toch in een paar weekjes al meer dan 1% teruggekocht. Lijkt erop dat ze dit steady blijven doen zolang ze een forse korting op NAV handelen.

Mitchieboy
0
Als de huidige rates van >30k nog even aanhouden wordt H1 2019 sinds vele jaren weer eens met winst afgesloten!
19.299 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 17:35
Koers 17,290
Verschil +1,250 (+7,79%)
Hoog 17,290
Laag 16,440
Volume 305.641
Volume gemiddeld 218.046
Volume gisteren 56.494

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront