Hi Society,
'De Tijd' schrijft in het artikel " Trafigura grijpt de macht bij Nyrstar":
"Analisten denken dat de enige manier om Nyrstar weer een toekomst te geven een schuldherschikking is, die bij die lopende evaluatie uit de bus moet komen. Schulden in aandelen omzetten, met andere woorden. Daarbij zullen de huidige aandeelhouders zo goed als zeker hun stukken vrijwel waardeloos zien worden. Beurshuis ABN AMRO hanteert daarom pro forma een koersdoel van 1 cent."
JUIST NIET !!!!
Herlees mijn post van 02 december 2018 !!! (pagina 43)
Het bewijst gewoon dat Trafigura niet WIL dat Nyrstar er onderdoor gaat (of in onderdelen verkocht wordt, waarbij zij alle zeggenschap zouden verliezen) en dat ze nog altijd geloven (of zelfs meer en meer geloven) in het toekomstig potentieel van Nyrstar.
Eventueel anticiperen ze met hun actuele 'ingreep' op een (mogelijkl) slecht vierde kwartaal en dito jaarverslag, maar daarmee plonzen ze zichzelf, willens-nillens, nog dieper in het Nyrstar bad. Daarbij is dit waarschijnlijk zelfs hun bedoeling, zoals kon blijken uit het feit dat ze, in hun overeenkomst met Nyrstar eind 2018, stipuleerden dat ze in de komende twee jaar willen participeren in elke kredietaanvraag of lening van Nyrstar.
Ze zijn daarbij wel niet zo zot dat ze Nyrstar (ongelofelijk veel) nieuwe aandelen zullen laten uitgeven om de obligaties van september 2019 te kunnen herfinancieren en om daarbij te zien dat hun eigen aandelen in Nyrstar (ongeveer 25 procent) verwateren tot ongeveer ZERO, zoals ABM Amro zo losjes vanuit de pols aankondigt .
Ze investeren dan nog liever geld om de boel draaiende te houden tot betere tijden aanbreken voor Nyrstar en negeren gewoon de actuele beurskoers of alle mogelijke acties van 'shorters' en andere 'influencers'.
Dit is een stap die tot de mogelijkheden behoorde en die, in het kader van mijn post, volkomen logisch is als tussenstap naar het aflossen van de schuld in september 2019..
Jongens, WE ZIJN GERED !!!!
Het zal alleen nog een paar jaar geduld kosten om er de vruchten van de plukken, zowel voor Trafigura als voor ons.
Maar de meesten onder ons hebben dit geduld al sedert jàààààren....
Den Blinker