TomTom « Terug naar discussie overzicht

off-topic

23.338 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 ... 1163 1164 1165 1166 1167 » | Laatste
[verwijderd]
0
Beyond Meat cijfers volgende week maandag. Koers hikt nu aan tegen 200 US dollar. Bij de vorige kwartaalcijfers maakte het aandeel de sprong van 100 naar 130 US dollar. Na eerdere ritjes houd ik alweer wat aandelen met enige papieren winst. Blijf waarschijnlijk zitten. Waarschijnlijk een grote uitslag weer te verwachten, plus of min. Een onverhoopte min kan ik wel uitzitten. Ik vermoed dat die dan slechts tijdelijk zal zijn. Sector lijkt me groeiend en trendy, en nog in beginfase, plus Beyond is goed gepositioneerd.

In het snikhete Olanda zou AKZO wel eens goed kunnen scoren, bij mij meer vanuit de gedachte dat het niet slechter kan dan rond de PPG-crisis/managementcrises. Waarom men Axalta niet snel oppeuzelt, redelijk goedkoop rond 40 US dollar voor dat aandeel? Dat aandeel Axalta lijkt me hoe dan ook lucratief voor een simpele 20% in de plus, en mocht een overname er niet in zitten niet zoveel downrisk (het aandeel is niet zo sterk gestegen op overnamegeruchten).
[verwijderd]
0
@DAIMLER, krijgt vandaag steun uit de deelname van @BAIC en heb de kans aangegrepen om positie terug te brengen naar target en hou de resterende stukken vast voor de stijging naar de 50 en anders volgend jaar dividend binnen harken.
JP Samosa
0
Vallourec,
Goede cijfers .
De schuld loopt niet terug.....
Ik zit er nu niet in, dus ff wat minder boeiend

Ben in Suedsucker gestapt vandaag, wel n stuk saaier....
boem!
0
Tesla zal de komende tijd blijven bewegen tussen 200 en 300 dollar.

Het grote gevaar van de onhoudbaarheid van de schuldenberg is afgewend door de positieve cash-flow.

Het enige doel van iedere onderneming "winst maken" is nog onzeker.

Productie en delivery aantallen zien er ook in de outlook goed uit, hetzelfde kan gezegd worden van de OPEX.

Of men in staat is om de brutomarge op te voeren is nu nog onzeker.
In 2019 realiseerde Tesla een all-over marge van 13,7 % vs 14,5 % in 2018.

Verkoopmix, price cuts ed zijn hier mede debet aan maar of de schaalvoordelen en overige productieverbeteringen gesteund door de credits voldoende opleveren om de operatie winstgevend te maken moet worden afgewacht.

[verwijderd]
0
Veel cijfers deze morgen en ipv vroeg aan de wandel een paar uurtjes achter de laptop besteed en m'n posities in @NOKIA en @BESI met 80% verminderd, met name de laatste heeft super gerendeerd dit jaar.
Heb wat koop orders op @CHL daarvoor in de plaats gezet, heb reeds een ruime positie aan $45,94 en wil daar nog verder middelen.

@DAIMLER, eerder richting de 50 dan ik had ingeschat en stukken zijn gisteren voor het overgrote deel verandert van eigenaar, en neem onder de 46 de stukken weer terug..

@VALLOUREC, heb een verkoop staan rond de 3,5 voor m'n 20% positie, beter dan verwachte cijfers maar nog steeds wordt er geld verbrand!
[verwijderd]
0
Beyond Meat op 206 US dollar helft laten gaan voor zekerheid. Andere helft fingers crossed voor cijfers.

Behalve Vallourec-sprong ook die van SNAP gemist. Leek me toch te risicovol.

Misschien Outokumpu nu de moeite waard. Of gewoon Aperam? So many options, but so many risks.
NewKidInTown
0
PatrickH82
0
@nokia laat een mooie stijging zien vandaag na de cijfers, nu verder renderen en doorgroeien.

@wies deze nog in portefeuille?
ketchup
0
Zit op een boot aan de Cote, dus kijk wat minder
Verkoop niks en ja zit Nokia long

Koop Tesla weer in aan 200 scale down en verkoop ze daarna weer aan 225 scale up, dat is het enige aandeel welke ik handel, de rest zit vast in de porto
BENZZ
0
ketchup
0

@ Benzz : moeilijk te lezen aandeel dit Mittal, maar zie dat het al jaren probeert te bodemen, het is wel gedubbeld van in de 7 euro 2016 naar nu, na eerst tot bijna 30 te zijn gestegen en valt nu terug naar 15 euro - dat zou best eens een excellente koop opportuniteit kunnen zijn voor mensen met een 3 jaar horizon

denk dat de huidige 15 'goedkoop' is, dit zie je wel meer bij aandelen die eerst langs de rand van de afgrond zijn geweest op weg naar een ondergang, zich dan toch herpakken en daarna nog één keer terugzakken om dan voorgoed daarna naar betere niveaus te gaan , eigenlijk een enorm bodem-proces ingegeven door een moeilijke sector en moeilijke bedrijfsomstandigheden, beide moeten door dit proces heen en overleven, denk dat Mittal dit voor elkaar gaat krijgen

aandeel staat en stond niet echt meer op mijn netvlies de laatste tijden, maar je hebt bij mij door je vraag wel interesse opgewekt, zal wat analisten rapporten opvragen, zit er wat interessants tussen zal ik het je laten weten

ga wel wat van Mittal oprapen, dit is wel iets voor mij - bedankt voor de tip.

BENZZ
0
@Ketchup, alvast bedankt voor de snelle reactie, ben zeer geïnteresseerd in aanvullende info. Ga ook voorzichtig voor de cijfers beginnen met kopen.
ketchup
0

@ Benzz - heb 4 rapportjes ontvangen 2 voor Mittal en 2 voor Thyssen Krupp

consensus en sentiment is best als volgt samen te vatten voor de sector:

we believe the June quarter will show material margin compression across the European steel producers
we forecast the sector average EBITDA margin will contract 100bp in Q2 vs Q1 reflecting a full quaeter of higer raw material costs coupled with weak headline flat steel pricing, particularly in Europe
With typical Q3 seasonality potentially more pronounced vs prios years and no news on EC safeguards (yet) , near-term outlook guidance could be a donw beat
But the market may wall look through commentary if spot spreads continue to reverse ( June saw the first MoM improvement since the start of the year) and if the wider macro environment improves.

as commented earlier this month , we believe there are greenshoots that lead us to be incrementally more constructive on steel equities into H2

outlook: expect Q2 earnings will be weak accross the sector, but we see greenshoots that lead us to be incrementally more constructive
this is based on
- European macro-economic conditions which may have bottomed
- improvement over time in steel consumption should drive an improvement in sentiment
- China steel curtailments, if they materialise, historically have had a positive impact on China pricing and reduce net export pressure

strategic view: We avdvocate a contructive positioning towards Materials
Recentky they went "OW" value ( overweight) vs Growth and Domestic Eurozone vs Exports
Within the the European Value bucket ; Mittal has a P/B ratio of 0.4x , or > 50% vs the average 0.8x
Furthermore, European Steel equities are one of the most leveraged sub-sectors within the Domestic Eurozone bucket , over the last 3 years they have a beta of 1.3x vs continental Domestic plays
We believe we are in the "Recovery" phase in Europe and there is the largest ever relatve divergence between values stocks and volatility

het leest voor de sector allemaal als korte termijn nog aarzelend en behoudend met wellicht nog wat waarschuwingen, langere termijn zijn er signalen dat we aan het bodemen zijn, de vraag is " hoeveel van de slechte condities en omstandigheden zitten nu al verdisconteerd in de prijzen "

de analisten denken veel, er kan natuurlijk op waarschuwingen nog een push naar beneden komen, maar dat is dan eerder gedreven door sentiment, de waardes staan al geprijsd voor negativiteit

zowel Mittal als ThyssenKrupp krijgen koop aanbevelingen voor de langere termijn, korte termijn is nog onzeker

Mittal voor 20-23 euro range, thans aan 15 euro
Krupp voor 15-18 euro range, thans aan 11-12 euro

ThyssenKrupp zou wel eens opengebroken kunnen worden voor verkoop assets, indien zo, dan denken de experts dat je het over 20-25 euro hebt voor som der delen.

ps: heb beide vanochtend gekocht
witchy
1
@Ketchup, Wies, het klopt van die erg lage koers in 2016, maar je vergeet volgens mij de reverse stocksplit die in 2017 heeft plaatsgevonden.
ketchup
0

@ witchy - je hebt gelijk ! - dom van mij
dit komt ook meer overeen met de koersontwikkeling in de sector zoals bvb bij Krupp

maakt verder niet uit voor de onderbouwing van de analisten voor de sector, Mittal doet wat dat betreft niet beter of niet minder dan het gros
nogmaals, ook deze is er enkel eentje voor diegenen onder ons die bereid zijn een 3 jaar horizon te nemen, voor nu kan het nog even "short term pain" geven voor Q2 op Q3, maar wel voor hopelijk "long term gain"
alhoewel, zowel dat ze bij MS ( Morgan) als Socden ( Societe Generale) als Exane (BNP) allemaal denken dat er voor de korte termijn wellicht nog wat pijn zit, maar LT gaat het er beter uitzien en dat volgens alle 3 de grootste negativiteit al in de prijzen verwerkt zit, zoals bij een Mittal en Krupp, wat niet wil zeggen dat het nu gelijk een bullish plaatje is, maar wellicht zijn de laatste 20% op beide aandelen gewoon overkill geweest aan de onderkant en kunnen we die nu terugwinnen in de komende 12 maand.
limomilo
0
Ik heb in mijn speculaas portefeuille nog een plukje Tiscali. Vrijdag gesloten op 0,019 vandaag koers 80% gezakt naar 0,004. Omzet zegge en schrijve 1 stuk(?)
NewKidInTown
0
"Renault F1-truck neemt verkeerde afslag"

welke navigatie er aan boord was, vermeldt het verhaal niet, alleen RENAULT !!!

www.geenstijl.nl/5148800/where-did-it...
boem!
0
Ondanks de negatieve hype rondom de 2Q cijfers van Tesla blijkt de markt(Wall Street) een ander beeld te hebben van de conditie van het bedrijf dan uit de media naar voren komt.

De analisten die het aandeel volgen hebben een gemiddelde target voor de komende 12 maanden voor ogen van $ 235 dollar.
Er wordt derhalve een zeer hoge premie verdisconteert in de target price door analisten en de prijs die beleggers nu wensen te betalen nl diezelfde $ 235 dollar.

Men is bereid dergelijke schandalig hoge koersen te betalen in relatie tot de getoonde verliescapaciteit vanwege de winstcapaciteit in de toekomst.
In feite is Tesla een start-up die als disruptor van de ICE car de boeken in wil.
Om die disruptie te bereiken moeten er veel onzekerheden worden weggenomen:
1. Een EV zal minimaal vergelijkbaar behoren te zijn in prijs en prestaties tov de ICE car om een positief gevoel te geven bij de eindgebruiker.
2. Indien 1. positief beantwoordt is voor premium cars moet de volgende horde worden genomen nl het produceren van een auto voor de massa tegen een acceptabele prijs zonder veel van die prestaties in te leveren.
3. En dat alles onder de dwingende plicht voor iedere onderneming om daar winstgevende activiteiten mee te ontwikkelen.

Tesla onder de inspirerende leiding van Musk heeft dit groots aangepakt.
Zij ontwierpen een supersexy auto voor de happy few die kon wedijveren met de meest prestigieuze exemplaren uit het ICE kamp.
Daarna kwam het erop aan dit kunstje ook te herhalen in massa productie.
Musk signaleerde al in een vroeg stadium twee vitale onderdelen voor dat proces te weten het optimaliseren van het accupack en het gereed maken van de EV als device door ontwikkeling van de SDU en het gebruik van OTU.
Zij geloven dusdanig in het uiteindelijk succes, dat zij in een onwaarachtig tempo een schuldenberg lieten toenemen juist door te investeren in deze twee vitale onderdelen naast de investeringen benodigd voor de productie uitbreiding.

Allemaal mooi en wel ook Tesla ontkomt er niet aan dat er zicht moet zijn op een redelijk rendement op deze hoge investeringen.
Wall Street zowel beleggers als analisten zijn nog altijd in afwachting en tonen dat met een koers tussen $ 200 en $ 300.
De onderkant wordt meer en meer gestut door de waarde die toegekend mag worden aan aandrijftrein, accu-pack en SDU en komt nimmer in de buurt van de belachelijk lage target van Morgan in haar worse case scenario van $ 10.

De traditionele OEM's hebben in hun arrogantie de boot falikant gemist en proberen nu door aan te haken op deze ontwikkelingen met miljarden investeringen in EV en SDU om het vege lijf te redden.

Dat zij daarbij veel steun krijgen vanuit de media is begrijpelijk want de OEM's zijn hun broodheren.

Wall Street geeft Tesla het voordeel van de twijfel.
Er is nog ontzettend veel werk aan de winkel om winstgevend te worden.
De successen behaald in ontwerp en het naar de markt brengen van de S, X en E(3) bieden geen garantie voor het onthaal van de Y die mogelijk voor kannibalisatie effecten kan zorgen voor het model 3.
De ambitie om in 2021-2022 te boek te komen te staan als volwaardig OEM is uitgesproken door te hinten op een productie van 1 mio model 3 en 1 mio model Y met daarnaast 100 k ten behoeve van het SEXY karakter van de brand.

Om dat alles te bereiken moet de marge met minimaal 2% en maximaal 5% omhoog en dat zal niet makkelijk zijn in een omgeving waar de gemiddelde verkoopprijs af zal nemen.

Zij hebben bewezen efficiency voordelen in de productie te kunnen halen en aan die efficiency voordelen komen geen einde door de opening van Giga 3.
Veel belangrijker en wellicht wat onderbelicht is het stuwmeer aan deferred revenue dat inmiddels gevormd is bij Tesla voor Automatic Pilot.



23.338 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 ... 1163 1164 1165 1166 1167 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 12:17
Koers 5,730
Verschil +0,110 (+1,96%)
Hoog 5,750
Laag 5,600
Volume 140.886
Volume gemiddeld 327.571
Volume gisteren 419.532

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront