TomTom « Terug naar discussie overzicht

September 2019: Op Naar Deals En 17.50 Koers

1.878 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Benjamin G.
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 25 september 2019 11:00:

Waarom 2 dagen dalen terwijl positiviteit de boventoon weergeeft?!
Waarom zou je nu verkopen als alle seinen op groen staan?!

Dat TomTom volop mogelijkheden heeft om te groeien staat niet ter discussie. Ondanks een zeer warrig of mistig verhaal.

Het gaat erom hoeveel aandelen TomTom gaat inkopen, of ze aan de beurs genoteerd blijven, hoeveel handel er nog is en of de aandeelhouder mag profiteren bij een strategisch belang of verkoop. Vooralsnog lijkt het erop dat we uit het aandeel gezet gaan worden.

Overigens speculeren tegen welk bedrag. Eerder ging het om een paar miljoen stuks rond de 9,30 euro, daarna een reverse split/share buy back op 7,50 euro.

Toch aardig hoe je als particulier beschermt wordt met een zorgvuldige waardering van het bedrijf.
[verwijderd]
0
quote:

Makita schreef op 25 september 2019 10:56:

[...]
Stap nou maar in, veel lager gaat het niet met dit orderboek, net cash positie en FCF generatie..
Meerdere keren heeft het aandeel de 6-7 regionen opgezocht zonder fundamentele redenen. Vanaf dat moment wordt het weer volop genieten van afgeleide producten, zoals enkele turbo’s short die vandaag rond de 10,70 erg lucratief waren.
[verwijderd]
1
De vraag is dan: wanneer durft een analist te schrijven dat hij denkt dat particulieren uit het aandeel gezet worden.
Dan is er overigens vanaf hier nig steeds potentieel 100% winst te behalen in 1-2 jaar...
[verwijderd]
0
quote:

DickVD schreef op 25 september 2019 11:17:

[...]

Meerdere keren heeft het aandeel de 6-7 regionen opgezocht zonder fundamentele redenen. Vanaf dat moment wordt het weer volop genieten van afgeleide producten, zoals enkele turbo’s short die vandaag rond de 10,70 erg lucratief waren.
met alle respect Dick, het aandeel @TT is mijns inziens niet geschikt om middels turbo's te verhandelen, het is een illiquide aandeel en de kans is levensgroot aanwezig dat je uit de turbo wordt gezet neem dan cfd's..

het gebruik van turbo's voor het aandeel @TT is voor gokkers heeft niets met beleggen of handelen te maken.

neemt niet weg dat door de jaren heen het aandeel @TT veel lucratiever is geweest voor de handelaar dan voor de BUY&HOLD belegger maar dan wel met aandelen en of opties..
[verwijderd]
0
quote:

Pieterkels schreef op 25 september 2019 11:38:

[...]met alle respect Dick, het aandeel @TT is mijns inziens niet geschikt om middels turbo's te verhandelen, het is een illiquide aandeel en de kans is levensgroot aanwezig dat je uit de turbo wordt gezet neem dan cfd's..

het gebruik van turbo's voor het aandeel @TT is voor gokkers heeft niets met beleggen of handelen te maken.

neemt niet weg dat door de jaren heen het aandeel @TT veel lucratiever is geweest voor de handelaar dan voor de BUY&HOLD belegger maar dan wel met aandelen en of opties..
Onzin, als je maar een turbo neemt, die ver genoeg weg ligt van de waarde vh aandeel.
[verwijderd]
0
quote:

Pieterkels schreef op 25 september 2019 11:38:

[...]met alle respect Dick, het aandeel @TT is mijns inziens niet geschikt om middels turbo's te verhandelen, het is een illiquide aandeel en de kans is levensgroot aanwezig dat je uit de turbo wordt gezet neem dan cfd's..

het gebruik van turbo's voor het aandeel @TT is voor gokkers heeft niets met beleggen of handelen te maken.

neemt niet weg dat door de jaren heen het aandeel @TT veel lucratieve is geweest voor de handelaar dan voor de BUY&HOLD belegger maar dan wel met aandelen en of opties..
Turbo’s bij de Rabo, waar je een stoploss kan zetten, zijn juist geweldig bij TT, zeker als je net als ik van €300 per dag vorstelijk kan leven.
[verwijderd]
2
Treurige confessie van dickie

Omdat hij 300 euro wil, post hij hier uit den treure negatieve (doelredenatie) berichten...
[verwijderd]
0
quote:

POSTNLTT schreef op 25 september 2019 11:42:

[...]

Onzin, als je maar een turbo neemt, die ver genoeg weg ligt van de waarde vh aandeel.
een turbo waarvan de koers ver genoeg verwijdert is wel ja maar dan komt de investering heel dicht bij de waarde van het aandeel, waar is dan de winst van een turbo tov het aandeel!

maar Dick heeft het over turbo's dicht bij de koers, zoals de short aan 10,70!
[verwijderd]
0
quote:

DickVD schreef op 25 september 2019 11:44:

[...]

Turbo’s bij de Rabo, waar je een stoploss kan zetten, zijn juist geweldig bij TT, zeker als je net als ik van €300 per dag vorstelijk kan leven.
beste Dick, gratis geld bestaat niet, de enige instantie die onder aan de streep winst maakt met afgeleide producten is de bank die deze producten uitgeeft.

afgeleide producten zoals etf's, turbo's, cfd's, sprinters, en noem maar op zijn prima om zeer beperkt voor korte termijn te anticiperen op ontwikkelingen maar wanneer de verandering uitblijft loop je leeg op de fee..
VanillaSky
0
quote:

boem! schreef op 25 september 2019 09:45:

[...]

429 mio is al 15% groei. Komende 2 jaar groei van 8%?

Neen Enterprise naar 170 mio in 2019 en door de te lage schatting uit het backlog Automotive naar 295 mio waardoor er gewoon een GAGR behaald wordt van 25% tov 2018.

Het zal je niet verbazen dat ik andere gedachte heb bij een Blue Sky Scenario dan 1,5 a 2 miljard in 2030.
Bij een marktaandeel van 50% denk ik eerder aan 5 miljard.

Martin, dat men voorzichtig is en het allemaal wat positiever uit kan pakken dat kan en daar kan ik in meegaan. Maar je gelooft toch zeker zelf niet dat als TT daadwerkelijk een omzet in Location denkt te behalen van tegen de 700mio in 2021 ze een TARGET stellen van 500mio. En dat ze vervolgens een AMBITION stellen van 1500-2000mio terwijl ze denken 5000mio te behalen.

Dan ben je jezelf echt te rijk aan het rekenen m.i.

Daarbij kan je je ook afvragen welk doel moet het dienen dan om de targets op de helft te stellen van wat men verwacht te behalen????

DoubleJ
1
Als het niet met cijfers / koersnivo kan dan maar op een andere manier een vrolijke note plaatsen:
Misschien al bekend maar ik las hem voor het eerst:
TomTom is not HERE, it is already THERE. (henkvancalker op twitter)

op een tweet over North american OEM:
Stock Watcher @WatcherStock

Als antwoord op @Henkvancalker
Uncovered Nort American OEM for navigation could easily be Tesla model 3 as they included time specific speed limits lately in EU. #TomTom
waren in augustus al geruchten, worden deze luider???

Vive tu vida positivamente
0
AFM, zijn we alert?!
Wat er nu na de meeting van TomTom met de koers gebeurd is niet normaal en begint weer aardig te stinken!
In plaats van een terechte stijging daalt de koers en zelfs harder dan de AEX.

Wie gaat het tij keren?
Het is even geleden maar ik begin weer een vieze smaak van deze opzichtige daling te krijgen!!
ketchup
8

4 analisten : 1 neutraal + 3 buy koersdoelen 12 mnd: 9 - 12 euro
1 trader update : accumulate koersdoel 24 mnd: 15 euro

""
supportive longterm : SBB becoming more visible again

- short term guidance ( until 2021 + 10% CAGR )
- LT ( ambition ) 2030 period stronger than expected = 15% growth

- inflection point becoming visible as adoption rates increase strongly as ADAS/HD maps start to accelerate
HD maps to grow from 0.1 bn 2020 to 0.8 bn 2025 to 3.0 bn 2030 for product roadmap guidance
other markets will use HD maps are Robo Taxi's @ euro 0.5 bn by 2030 and Govnmt / Asset Mngmt also 0.5 bn by 2030

- take rates in ADAS Maps are expected to increase from 20% today to 40% by 2030, while HD Maps are expected to grow from zero to 30% by 2030

guidance:
290 mio D&A for 19/20, dropping to 80 mio in 21, after which it will gradually reduce to rhe capex level ( arnd 50 mio annually)

def rev for 2019 60 mio, model has yet to be updated post 2Q results
for 2020 targeting 95 mio Automotive, 10 mio consumer and 15 mio enterprise

cash spend in 2019 to increase 17% yoy 520 mio
continue to invest but more moderate going forward
2/3 spending on R&D
high degree of automation will reduce spending on automation and processing, while more spend is to be expected in engineering

the backlog is basically adding all un-discounted expected IFRS revenues, a TT definition and not an IFRS definition
its based on the latest available estimates for vol and take rates multiplied by agreed pricing ( a better reflection of future rev than the current order-intake ( fails to capture contract reassesments

conclusion: share buy-back or div is likely as Management hinted that cash balance more than sufficient.

Enterprise: prosucts are used by 1.0 bn people on a daily basis
the 2 map products are Uncompiled Maps & Traffic data and Map APIs
TT is a relative new comer in the API space, which is a big usd 1.0 bn market

TT powering a significant number of Azure products
MSFT deciden not to build a map of their own, the decision to chose TT for LT partnership was taken as MSFT believes TT has the best to offer

Automotive:
mega trend to get connected ( software & maps updates, sharing sensor data) , Automated ( ADAS & HD map content) , Shared ( LBS and partnerships) and Electrified
take rates expected to continue to increase dramatically in years to come from 35% to 80% ( 2030)

in Automotive TT has an 80% mkt share in traffic Europe and 40% in the US
Company still winning traffic mkt share in the US ( 2 new OEMS signed recently)
also in EV TT is leading as it supplies the highest volume and 50% of OEMs are working with TT

in Maps HERE is still leader in both Europe and the US
TT is gaining mkt share , but not in enough
TT however is working very hard at gaining mkt share in navigation ( lane positioning, collision warning, blind spots etc ...)

Autonomous driving:
TT acts in the Map space and strongly believes HD maps is an integrated part of Autonomous Driving
there is a massive mkt opportunity ahead of us, massive growth - this is their ambition
TT believes they are mkt leader in HD Maps, they hv won 60% of the vol awarded in the industry and onlu lost out as HERE is winning the Germans
TT has a compelling stack combining the customer experience , transactional Map making and most complete product portfolio in HD mapping

de lofzang is groots maar de conclusie is dat het pas echt los gaat na 2021
maar de markt loopt uit op grote verwachtingen, dus dat zou koers ondersteunend moeten zijn

voor de korte termijn is de conclusie wel
2020 likely to be a soft patch
short term outlook somewhat weaker

de inkoop aandelen zou dus uiterst gepast zijn ( mits schrapping) om snel uit te voeren , daar korte termijn weakness een uitzonderlijke opportuniteit geeft, het zal gauw voorbij zijn.

succes
[verwijderd]
0
Dan zal het wel een dipje naar 10 worden, evt uitschieters naar 9,80/9,50 maximaal ?
Rondom die niveaus in-/bijkopen...
keerpunt komt dan in tijdsframe ? Q 1/2 ergens?
Voorsorterend op verbeteringen in 2021. Moet je er wel inzitten ergens in 2020

Maar tussentijds kan er altijd iets gebeuren..dus wel een deel erin blijven zitten, lange opties/veilige turbootjes

nu tussendoor maar eens goede momenten bij Gala zien te vinden. Nog veel mooiere parel..
tatje
0
Klasse ketchup.

Staan zaken in, die wij niet gehoord hebben, wij hebben alleen de slides gezien zonder commentaar.

Een eventuele Q en A hebben wij ook gemist.

Zoals jij het uitlegt, zijn er inderdaad analisten en investors geweest, die meer hebben gehoord, dan wij op de slides hebben gezien :-)

Dank voor het delen.
Kuiken
0
[verwijderd]
0
70mln free cashflow wat beschikbaar is voor aandeleninkoop of dividend volgende jaar.

Stel dividend , dan ca. 53 cent per aandeel beschikbaar. Kan de koers goed doen.

[verwijderd]
0
volgens mijn adviseur bleef Keppler gewoon op Houden en kd 10,25...
en vonden die 2020 wat lafjes en pas daarna het zoet...
klopt dat ook met jouw info Wies ?
ketchup
2

correct, Kepler 10.25 koersdoel
Kepler ziet wel verbetering vanaf 2021
maar ziet iets wat softer 2019/20 , dat gaat trouwens voor allemaal bijna op, iedereen had eigenlijk al doorgroei verwacht, maar dat heeft ook heel veel te maken met kost-allocatie , als je de cijfers ziet die sommigen hanteren ( ingegeven vanuit TT) dan is het duidelijk dat TT echt veel kosten voor sorteert , wat soms echt onzin is als je een LT uitlevering hebt.

goed om de één of andere reden zijn ze ( de FFF) bij TT gebaat onder de lijn heel veel toegevoegde waarde in het aandeel te laten , niet zichtbaar en dat in mijn ervaring is vaak vanwege een agenda, maar goed ik weet dat anderen daar anders over denken, ik mag het hopen.

1.878 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil -0,055 (-0,95%)
Hoog 5,925
Laag 5,725
Volume 354.448
Volume gemiddeld 327.850
Volume gisteren 475.734

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront