BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM november 2019

3.554 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 ... 174 175 176 177 178 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

p-ingp-ong schreef op 28 november 2019 09:25:

[...]

Daar kan je toch niets aan veranderen als individu ? Hoe zou je dat kunnen keren als kleine garnaal?
Een garnaal kan nog wel een koers kiezen. Dit forum bestaat eerder uit plankton...
OnoMatopee
0
London, November 2019 - Converge has built the world's first artificial intelligence (AI) concrete strength prediction engine. This was made possible by Converge’s unique access to a huge concrete performance data set, paving the way for the first commercial application of Machine Learning to monitor and predict material performance in a live project. The strength prediction engine was developed in collaboration with BAM Nuttall, using funding from an Innovate UK grant awarded in 2018, and is already being utilised on BAM Nuttall’s London City Airport expansion project.

Head of Innovation at BAM Nuttall, Colin Evison, says:
‘This advancement in construction technology is a game changer. The Converge prediction engine gives us insight into material performance we didn't think possible. We are delighted to be Converge’s industry partner in bringing this exciting new tool to market.’

Since its inception in 2014, Converge has enabled leading construction companies to drive efficiencies onsite and shorten concrete cycles with real-time strength data. Whilst the alerts and live data generated by the Converge system bring significant project management benefits, an extensive customer survey revealed that resultant actions often weren’t happening until many hours after critical strengths were reached. Converge Product Lead, Sam Ellenby, says: ‘Our users were waiting for concrete to hit a critical strength before scheduling the next activity, but this often meant that the site teams needed to strike formwork or tension the slab were deployed in other areas when the time came to act. Thus, critical actions were frequently delayed.’

While such delays are small, when accumulated across hundreds of cycles they result in weeks of lost potential progress. When concrete sits on the critical path, the costs associated with these time lags costs the industry millions of pounds every year.

To combat this inefficiency, Converge used the Innovate UK grant to develop the industry's first and most advanced AI strength prediction engine. Within hours of concrete being poured, Converge can predict the time a critical strength will be reached, several days in advance, by applying the latest in machine learning techniques. The predictions engine combines local weather data, a database of historical concrete curing data, and the Converge concrete monitoring platform’s real-time measurements from the pour. This gives Converge the unique ability to predict the time the concrete will reach strength with an accuracy of +/- 5%, several days in advance.

The result of this immense predictive power is that teams can plan to act precisely when needed. This improved productivity keeps projects on track and, ultimately, can save millions of pounds.

Converge and BAM Nuttall are excited by the results at London City Airport and are securing other opportunities to use this technology on live projects. Of course, this is only the first of numerous cutting-edge capabilities that the Innovation UK grant has allowed Converge and BAM Nuttall to deliver. We look forward to building the future together. Watch this space.

For more information about our previous products, please visit www.converge.io
innicksname
0
quote:

Spider01 schreef op 28 november 2019 08:51:

[...]

Idd henk, ik zie meestal wel de dingen positief, blijkbaar heb jij daar moeite mee.

Je ziet ook zo nu en dan complotten, maar het glas halfvol zeggen te zien is altijd een pré (wat mij betreft).
innicksname
0
quote:

Tradewatcher schreef op 27 november 2019 20:01:

[...]
En dan te bedenken dat 18,5% short staat. Wie het eerst met zijn ogen knippert....
Zeker, er moet er één de eerste zijn en dan volgt hopelijk de rest als makke schapen.
innicksname
0
quote:

Tradewatcher schreef op 27 november 2019 20:27:

[...]
Klopt. Ik heb de bekende shortposities die onder de 0.5% vallen zonder meldingsplicht meegerekend. Misschien is dat niet handig. Maar toch....
Er is een grote kans dat een deel van die 11 procent verschil nog wel bestaat. De waarheid zal dus wel ergens in het midden liggen en dat is dus hoger dan 7,7 procent.
innicksname
0
quote:

gokker schreef op 28 november 2019 09:28:

[...]

Een garnaal kan nog wel een koers kiezen. Dit forum bestaat eerder uit plankton...
Mooie vergelijking. Toch is plankton voor het ecosysteem wel bijzonder belangrijk.
p-ingp-ong
0
quote:

gokker schreef op 28 november 2019 09:28:

[...]

Een garnaal kan nog wel een koers kiezen. Dit forum bestaat eerder uit plankton...
Akkoord!
[verwijderd]
0
Speciale aanbieding, mooie glimmende BAM aandeeltjes voor 2,50 wie maakt me los?
leek2018
0
quote:

innicksname schreef op 28 november 2019 09:54:

[...]
Mooie vergelijking. Toch is plankton voor het ecosysteem wel bijzonder belangrijk.
Zelfs de basis. Neem walvissen eten hoofdzakelijk plankton. Maken er zelfs gigantische reizen voor
Spider01
0
quote:

innicksname schreef op 28 november 2019 09:49:

[...]
Je ziet ook zo nu en dan complotten, maar het glas halfvol zeggen te zien is altijd een pré (wat mij betreft).
Heet jij mss ook henk?

OnoMatopee
0
Onderaannemer in faillissement: vertragingsrisico voor de Tilff-brug
De site riskeert een grote stop.
De site riskeert een grote stop. - Eloy
Nieuwe tegenslag voor de Tilff Bridge. Een van de onderaannemers van het bedrijf Bam-Galère is zojuist failliet verklaard. Hij was verantwoordelijk voor het leveren van alle elementen van de metalen structuur van de brug. Het risico is groot om te zien dat de site een aanzienlijke vertraging oploopt.

Het was misschien maar al te goed voor de etc./ etc.

www.lameuse.be/480656/article/2019-11...

Esneux Een van de belangrijkste bedrijven die op de site werken, is failliet ...

We dachten dat de site (eindelijk) op schema was ... En om een ??goede reden: de bouw van de nieuwe Tilff-brug begon nu meer dan een jaar geleden, in juni 2018, en ondanks lichte vertragingen werd bevestigd dat de algehele timing (2,5 jaar werk) zou worden gerespecteerd.

Vandaag is deze heldere hemel echter plotseling donkerder geworden. Een van de belangrijkste bedrijven die verantwoordelijk waren voor de bouw van de brug ging failliet. Wat de burgemeester Laura Iker duidelijk niet bevalt ... de gemeente had zojuist de 'reservering' van 850.000 euro voor het nieuwe plein aan de voet van de brug gestemd.

Deze woensdag heeft de burgemeester het nieuws openbaar gemaakt ... en roept een noodvergadering op met alle acteurs in het dossier. "Ik ben zojuist op de hoogte gebracht van nieuws dat ik alleen maar kan beschrijven als zeer verontrustend": het faillissement van een van de belangrijkste onderaannemers van het bedrijf Galère (sitebeheerder). Het is, om precies te zijn, een Spaans bedrijf dat verantwoordelijk is voor de levering van metalen elementen van de brug, " zei Laura Iker.

Zelfs als we in dit stadium niet kunnen bevestigen dat de site zal worden vertraagd ... het lijkt zeker dat de site wordt beïnvloed. "De gevolgen van dit faillissement zijn nog steeds onduidelijk, maar gezien de mogelijke implicaties wilde ik deze informatie onverwijld delen. Tegelijkertijd stond ik erop dat alle bij het project betrokken partijen zo snel mogelijk van start gingen. Aan dezelfde tafel is mijn doel duidelijk: zorgen voor een goede coördinatie van de te ondernemen acties om de impact van dit faillissement op de voortzetting van de werken en dus op het leven van onze gemeente te beperken " .

Een crisisbijeenkomst wordt volgende week georganiseerd ...
innicksname
0
quote:

Spider01 schreef op 28 november 2019 10:13:

[...]

Heet jij mss ook henk?

Nee, zeker niet, maar dat belet me niet om af en toe ergens op te reageren.
innicksname
0
quote:

OnoMatopee schreef op 28 november 2019 10:18:

Onderaannemer in faillissement: vertragingsrisico voor de Tilff-brug
De site riskeert een grote stop.
De site riskeert een grote stop. - Eloy
Nieuwe tegenslag voor de Tilff Bridge. Een van de onderaannemers van het bedrijf Bam-Galère is zojuist failliet verklaard. Hij was verantwoordelijk voor het leveren van alle elementen van de metalen structuur van de brug. Het risico is groot om te zien dat de site een aanzienlijke vertraging oploopt.

Het was misschien maar al te goed voor de etc./ etc.

www.lameuse.be/480656/article/2019-11...
Lijkt me dat dit niet als donderslag bij heldere hemel komt, dus vermoed dat er al wel een oplossing in de pijplijn zit.
OnoMatopee
0
quote:

innicksname schreef op 28 november 2019 10:22:

[...]
Lijkt me dat dit niet als donderslag bij heldere hemel komt, dus vermoed dat er al wel een oplossing in de pijplijn zit.
het is een onderaannemer dus heeft geen directe impact, wel op levertijd.
p-ingp-ong
0
quote:

innicksname schreef op 28 november 2019 10:22:

[...]
Lijkt me dat dit niet als donderslag bij heldere hemel komt, dus vermoed dat er al wel een oplossing in de pijplijn zit.
Waar was die heldere hemel dan wel? :-D Hopelijk zien we die binnekort op de borden.
innicksname
0
quote:

OnoMatopee schreef op 28 november 2019 10:25:

[...]het is een onderaannemer dus heeft geen directe impact, wel op levertijd.
Ik doelde ook vooral op dat laatste. Een faillissement zie je meestal wel aankomen en het duurt ook even voor het wordt uitgesproken. BAM heeft dus tijd gehad om naar alternatieve leveringen te zoeken of eventueel zelfs om wat voorraad vooruit te halen. Hoop ik althans.
Spider01
0
quote:

innicksname schreef op 28 november 2019 10:19:

[...]
Nee, zeker niet, maar dat belet me niet om af en toe ergens op te reageren.
Ah ok, bedankt voor je waardevolle bijdrage dan, wordt op prijs gesteld...

HenkdeV
0
quote:

Spider01 schreef op 28 november 2019 08:51:

[...]

Idd henk, ik zie meestal wel de dingen positief, blijkbaar heb jij daar moeite mee.

Ik heb geen roze bril, meer is het niet.
HenkdeV
0
quote:

innicksname schreef op 28 november 2019 10:31:

[...]
Ik doelde ook vooral op dat laatste. Een faillissement zie je meestal wel aankomen en het duurt ook even voor het wordt uitgesproken. BAM heeft dus tijd gehad om naar alternatieve leveringen te zoeken of eventueel zelfs om wat voorraad vooruit te halen. Hoop ik althans.
En misschien loopt er nog een bankgarantie:-).
3.554 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 ... 174 175 176 177 178 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 3,896
Verschil -0,004 (-0,10%)
Hoog 3,932
Laag 3,860
Volume 525.331
Volume gemiddeld 1.429.485
Volume gisteren 691.847

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront