Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
jaro
0
ik denk nog steeds dat er een nieuwe emissie ronde gaat komen voor Air-France KLM. Frankrijk koopt dan nog een flink pakket en de Nederlandse staat niet. Frankrijk weet dat KLM het sterkere deel is en ze willen voorkomen dat de boel wordt opgesplitst en Air-France verdwijnt
FairValue
0
Inderdaad emissie. de huidige aandeelhouders moeten betalen. Dit aandeel is vrijwel niets meer waard. In mei is het geld al op.
[verwijderd]
0
Een emissie zal nooit lukken, bij geen enkel bedrijf nu, banken beginnen er niet eens aan.

Paar weken terug hadden ze nog ff leuk +9% loonsverhoging afgedwongen, hoe cru!
KLM heeft heel behoorlijke salarissen, te fors blijkt nu, een 30% correctie zal nu iedereen willen/moeten accepteren.

In de VS gaan ze de oude truc toepassen: in een weekend(vrijdag laat) alles eruit en ontslaan om maandag onder een nieuwe entiteit verder te gaan.
lagere salarissen, 80% medewerkers weer aannemen, schulden gesaneerd, en weer gaan met die banaan, de cyclus rond krijgen.
[verwijderd]
0
Vliegen is geen eerste levensbehoefte, Trump gaat toch ook niet Coca-Cola enterprises nationaliseren of bijstorten? we kunnen gewoon verder leven zonder cola of vliegen.

Alles onder het excuus dat het een economische motor is! ik denk eerder gezonde marktwerking!

Als KLM verder gaat! veel kleinere operatie, veel schoner, veel duurder, meer doordacht, sociaal aanvaardbaar, geen doldwaze groei, los van dat rare AF, meer een service bedrijf dan omzet aanjager...
[verwijderd]
0
www.marketwatch.com/story/ryanair-war...

Een snelle bevestiging, maar niets nieuw natuurlijk.

In het VK wel BA bijstorten maar Ryanair, Easyjet en Virging laten vallen?
Alleen Easyjet heeft alleen al ik meen meer dan 400 toestellen, het zijn gewoon autobussen...
[verwijderd]
0
De koers van het aandeel AF/KLM staat heel stabiel tussen de 4.80 en 5.20, met een perfect gemiddelde van 5.00. Lufthansa, met een (iets) betere positie, daalt wel verder.
Ik begrijp dat meer dan de helft van de aandelen in bezit zijn bij strategische partners en personeel. Dan blijft er toch nog wel >40% over.

Maar de prijs van het aandeel daalt echt niet meer. Wie weet welke partij de prijs stabiel houdt? En moet dit niet gemeld worden (als een partij een (groter) belang neemt?

Ik denk dat de kans het grootst is dat AFKLM het zelf aan het opkopen is (met hun laatste liquide middelen). Ik kan me ook wel voorstellen dat je dat zou doen; het zorgt voor wat rust rondom het aandeel en de naam; en het kost eigenlijk niet zoveel geld (2 miljoen aandelen per dag of iets dergelijks).

Ik vraag me wel af dat toegestaan is in deze situatie?
@iPlof
0
quote:

JanBergerac schreef op 3 april 2020 11:37:

Ik denk dat de kans het grootst is dat AFKLM het zelf aan het opkopen is (met hun laatste liquide middelen).
Uiteraard niet. Dan is de kas in no-time helemaal leeg en moet men aan een acuut liquiditeit infuus. De ramp dan zou niet te overzien zijn.
Jij koopt toch ook geen aandelen met je laatste geld dat bedoelt is voor essentieel basis levensonderhoud.

Wellicht koopt Franse overheid wat, dit om de koers wat te stutten voor de aankomende emissie en daarbij horende verwatering.
FairValue
0
Dit bedrijf is geen 1 euro meer waard! Hoe kan het dat de koers nog steeds op 4,90 staat?! Alleen piloten en de staat die er in zit waarschijnlijk.
[verwijderd]
0
Thanks voor je reactie, plof. Ik begrijp je reactie; het is alleen dat AFKLM nu zo'n 40 miljoen cash per dag verbrandt; een paar miljoen voor aandelen (2 miljoen p.d. x 5 euro) inkopen zou dan niet meer erg substantieel zijn. Je hebt met een stabiele beurskoers wel een betere onderhandelingspositie. Die positie zou bijvoorbeeld nodig kunnen zijn om naar kiezers in NL en FR te verantwoorden dat de overheid AFKLM redt (lening + emissie; maar wie gaat op die emissie inschrijven; alleen Franse overheid?).
Op het moment dat de Franse overheid de aandelen inkoopt (en dat zouden ze zeker willen), moeten zij dit melden, right?. Alhoewel er altijd wel wat constructies te verzinnen zijn (bijv. via BNP).
voda
0
'Frankrijk en Nederland staan garant voor leningen aan AF-KLM'

Gepubliceerd op 3 april 2020 12:00 | Views: 338

Air France-KLM 11:57
4,90 -0,01 (-0,16%)

AMSTERDAM (AFN) - Luchtvaartconcern Air France-KLM is in gesprek met verschillende banken over miljarden euro's aan noodleningen waar de Nederlandse en Franse overheid garant voor staan om daarmee de coronacrisis te doorstaan. Dat meldden bronnen aan persbureau Reuters.

Zowel Frankrijk als Nederland bezitten rond de 14 procent van de aandelen in de luchtvaartcombinatie. Een langlopende vete over het bestuur en het beleid van de onderneming is voor nu even op pauze gezet, om de geldcrisis aan te pakken, aldus de ingewijden.

Volgens het meest waarschijnlijke scenario zou Air France 4 miljard euro aan leningen met een Franse garantie ontvangen. KLM zou met steun van Den Haag voor 2 miljard euro kunnen ophalen.

Overleg

Een woordvoerster van Air France-KLM stelt dat continu overlegd wordt met de Franse en Nederlandse overheid, maar kon verder niets zeggen. Frankrijk en Nederland hadden eerder al aangegeven de onderneming te zullen ondersteunen. Volgens minister van Financiën Wopke Hoekstra is het van groot belang om de "vitale onderneming" door deze moeilijke tijden heen te helpen.

Overheden over de hele wereld worstelen met de steun voor grote luchtvaartmaatschappijen die failliet dreigen te gaan. Door de verergering van de coronapandemie wordt de vraag naar vluchten minder. Steeds meer toestellen blijven ook aan de grond.

De Amerikaanse Senaat keurde onlangs een noodpakket ter waarde van 58 miljard dollar goed om de Amerikaanse luchtvaartindustrie te helpen. In Europa hebben Norwegian Air en SAS staatssteun gekregen, terwijl ook het Duitse Lufthansa op het punt staat om miljarden aan steungelden te ontvangen.
FairValue
0
Engineer Dries
1
Ik heb al mijn aandelen eruit geknikkerd. Heb er gelijk ING voor teruggekocht. Beiden hebben even zware klappen op het damrak opgelopen. Echter denk ik dat ING er sneller te boven zal zijn dan AF-KLM.

Wellicht dat ik in de toekomst nog wel weer terugswitch. Voor nu is het ING.
De Kromme
0
inderdaad, deze koers is eigenlijk onbegrijpelijk. € 5 is een hele stabiele en in mijn ogen veel te hoge koers voor in bedrijf in doodsnood. maar goed hij staat er dus het zal wel zo zijn....
Mr. Mart
0
Één groot drama voor alle betrokkenen, dat staat buiten kijf. Maar hoe dan ook: t/m de zomer nauwelijks vliegverkeer voor AF KLM. Daarna weer mondjesmaat van start. Het wordt niet meer zoals het was: angst en dreiging blijven nog wel een jaartje of 2 hangen. De globalisering zorgt voor disbalans en zal worden beperkt. Verdienmodel discutabel, eigen vermogen holt achteruit, over 6 mnd weer tekort aan cash; hoe wordt de koers op/rond de 5,- gehouden. Particuliere en institutionele beleggers stappen toch uit nu?! Er moet invloed van de staat zijn.
Rewinter
2
Je short inderdaad tegen een hele sterke partij met diepe belasting zakken. Het lijkt er op dat KLM to great to fall is. Je ziet het ook aan de volumes die veel minder dan normaal is dus partij heeft reeds groot ingeslagen. Wel vreemd dat er geen meldingen komen, maar daar zal wel een uitzondering voor zijn.
IMILLIONAIR
0
Niemand gaat dit aandeel meer kopen. Zonder vraag zal aandeel geminimaliseerd worden.
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 15:08
Koers 9,850
Verschil +0,160 (+1,65%)
Hoog 10,020
Laag 9,782
Volume 588.066
Volume gemiddeld 1.813.194
Volume gisteren 1.268.101

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront