Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.413 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 ... 967 968 969 970 971 » | Laatste
Risky bets
0
quote:

Vavli schreef op 5 april 2020 19:02:

Het valt niet te ontkennen. De verkoop van aandelen door de familie Saverys is een heel slecht signaal.
Nee, is juist goed nieuws toch? Ze waren al langer aan het afbouwen. Ik ben blij dat chateauban er nu helemaal uit is. Is een grote overhang boven de shares die nu weg is.
harryhol
0
quote:

Vavli schreef op 5 april 2020 19:02:

Het valt niet te ontkennen. De verkoop van aandelen door de familie Saverys is een heel slecht signaal.
Nonsens. Ze hebben een minimaal belangetje verkocht (ca 0,2 %) waarschijnlijk zo rond de 10 euro, dus in de buurt van NAV. Ze hebben ook nog ruim de meerderheid in Exmar en dat noteert ongeveer op 50% NAV. Als scheepvaartmagnaat zou ik dan denk ik ook wat herbalanceren. Het feit dat ze nog 5% aanhouden terwijl Chateauban alles verkoopt, is dus juist bullish.
Risky bets
0
quote:

lucky14 schreef op 5 april 2020 10:21:

VS zijn bereid heffingen op olie-import in te voeren

WASHINGTON - De Amerikaanse president Donald Trump is bereid importheffingen op ruwe olie of andere maatregelen in te voeren indien dat nodig is om de energiesector in zijn land te beschermen. Dat zei hij zaterdag op een persconferentie.

"Als ik heffingen moet invoeren voor olie die van buitenaf komt, of als ik iets moet doen om tienduizenden energiewerkers te beschermen, en onze grote bedrijven die al deze banen produceren, dan zal ik doen wat ik moet doen", zei Trump.

De olieprijzen zijn de afgelopen maanden gigantisch gedaald. Door coronapandemie is de vraag naar olie sterk afgenomen. OPEC-lid Saudi-Arabië en Rusland, dat voorheen samen met het kartel optrok, verergerden die crash door hun openlijke ruzie over productiebeperkingen. Als wraakactie overspoelden ze de markt met goedkope olie.
Harde woorden
OPEC en bondgenoten gaan waarschijnlijk op 8 of 9 april om de tafel om de situatie te bespreken. Een videovergadering die maandag zou plaatsvinden, is uitgesteld om partijen meer tijd te geven voor onderhandelingen. Tussen Rusland en Saudi-Arabië klonken dit weekend weer harde woorden over wie verantwoordelijk was voor het starten van de ruzie. Volgens een vertegenwoordiger van het kartel was dat een extra reden om de vergadering uit te stellen.
Hopelijk doen ze dat. Dat betekend dat US blijft produceren. Brent schiet insta terug in super contango.
Risky bets
0
quote:

GiGa schreef op 4 april 2020 22:51:

www.bloomberg.com/news/articles/2020-...
Zelfs als de OPEC gaat cutten, gaat dit waarschijnlijk pas per eind Juni zijn (Mei is al verkocht). Dat wordt een gedrocht van een deal met allemaal verschillende landen en bedrijven, die geen lange termijn relatie met OPEC hebben. Wordt lijkt me massaal gecheat. Overigens gaat het om een deal van rond de 10 miljoen vaten, terwijl er momenteel volgens Trafigura 35M bopd en volgens Vitol 30m vaten per dag te veel worden geproduceerd. Europe gaat nog maanden in lockdown zijn. USA gaat komende weken alleem maar meer in shutdown moeten gaan. India is net gestart. Aantal cases in Japan beging weer op te lopen, brazillie etc etc.

Gaat niet lang duren voordat er paniek ontstaat, minimaal op bepaalde regio's, omdat opslag capaciteit tot de rand toe vol zit. Bovenstaande Bloomberg artikel is uitstekend hierover.
harryhol
0
Minimaal 10 VLCC's per dag die vollopen totdat er een productie beperking komt. Áls ie er komt. En hoe groot die ook gaat zijn, ik kan me niet voorstellen dat men afspreekt om minder te produceren dan de huidige behoefte, het zal in eerste instantie nog steeds te veel zijn. Dus de voorraden blijven toenemen. Er zullen eerst producenten moeten sluiten voordat hier een eind aan komt. En dat wil nu niemand.
CGCDLR
0
We Steven af op een"super Contango".Met de economische malaise,dit voor maanden zal de opslag capaciteit te kort schieten.
[verwijderd]
0
Heb je nog steeds verwachting koersdoel EURN van €15 - €17,- Harry?
Ik maak mij het meest zorgen wanneer er donderdag een akkoord wordt gesloten (wat dit ook mag zijn en waarschijnlijk niet voldoende qua opslag overschot) wat dat met het aandeel gaat doen

harryhol
0
Op basis van het scenario dat zich nu lijkt te ontvouwen moet Euronav in staat zijn dit jaar 5 euro te verdienen. Het gaat natuurlijk om de vooruitzichten daarna. Die waren vóór corona in de basis voorzichtig positief, met een blijvende afhankelijkheid van olie in de wereldeconomie gecombineerd met een licht krimpende wereldvloot tankers (dacht ik). De laagste koers in de afgelopen 5 jaar was ongeveer 6 euro, dus die hanteer ik dan voor een restwaarde, kom je op 11 euro. Maar dat is wat mij betreft een minimumkoers. Als het meest extreme scenario zich ontvouwt, namelijk dat eerst alle tankers vollopen voordat de productie wordt beperkt, en die productie blijft tegen consumptie aanzitten, dan blijft er structureel krapte voor tankerruimte, en kunnen ze astronomische bedragen gaan vragen. Om die bel weg te werken, zullen OPEC+ eerst ruim onder de consumptie moeten gaan produceren, en dat is op dit moment te veel gevraagd. Laten we het er op houden dat zo lang het proces van productiebeperking tegenover vraaguitval met horten en stoten gaat (zoals nu) de tankermarkt goed tot heel goed kan blijven. Als er een nieuw equilibrium wordt bereikt waarbij productie gematigd onder consumptie komt te liggen zodat de bel rustig wordt weggewerkt, en er tijdig weer bijgeschakeld wordt als de economie weer aantrekt, wordt het klimaat voor tankers wellicht guurder, maar we bevinden ons dan wel weer in een situatie van groei. Voorlopig geeft het geopolitieke klimaat echter weinig hoop op snelle en adequate consensus (iedereen proportioneel gezamenlijk 30 mio bpd snoeien), en tot die tijd loopt de ruimte snel terug. Dan blijven de tarieven nog een tijdje 200k per dag. Dat is volgens Cleaves Securities 5 euro per kwartaal voor Euronav, dus dan mag je zelf een koersdoel bedenken.
Tordan
0
"Dan blijven de tarieven nog een tijdje 200k per dag. Dat is volgens Cleaves Securities 5 euro per kwartaal voor Euronav, dus dan mag je zelf een koersdoel bedenken."

Per jaar zul je bedoelen??
harryhol
0
quote:

lucky14 schreef op 5 april 2020 23:48:

"Dan blijven de tarieven nog een tijdje 200k per dag. Dat is volgens Cleaves Securities 5 euro per kwartaal voor Euronav, dus dan mag je zelf een koersdoel bedenken."

Per jaar zul je bedoelen??
Nee per kwartaal. Maar wel dollars ipv euro, my bad. WTI 3% lager nu. Hier het rapport:

5f38c3be-c80e-4113-8699-341bc56851e6....
harryhol
0
Okeanis zet één van zijn nieuwe schepen 3 jaar fixed weg voor 48k per dag. Geextrapoleerd naar Euronav is dat 2 $ EPS per jaar, drie jaar lang dus. Je mag er van uitgaan dat Euronav gezien haar solide positie minimaal dit soort voorwaarden kan bedingen, als ze zou willen.
Risky bets
0
quote:

lucky14 schreef op 5 april 2020 23:48:

"Dan blijven de tarieven nog een tijdje 200k per dag. Dat is volgens Cleaves Securities 5 euro per kwartaal voor Euronav, dus dan mag je zelf een koersdoel bedenken."

Per jaar zul je bedoelen??
Lol, Wordt je minder negatief nu je doorhebt hoe bizar de cashflows zijn?

EURN heeft natuurlijk ook een super lage schuldenlast.
SB19
0
We zullen zien wat de toekomst brengt na deze woelige week van commentaren op dit forum...
Ik ben er na een paar weken dit te volgen wel van overtuigd dat er hier enkele personen zijn die weten waarover ze praten.....

P.S. Wie heeft er gelijk.....Good Luck !
DW Services
0
quote:

harryhol schreef op 6 april 2020 08:56:

Okeanis zet één van zijn nieuwe schepen 3 jaar fixed weg voor 48k per dag. Geextrapoleerd naar Euronav is dat 2 $ EPS per jaar, drie jaar lang dus. Je mag er van uitgaan dat Euronav gezien haar solide positie minimaal dit soort voorwaarden kan bedingen, als ze zou willen.
Vrijdag eerste positie ingenomen bij Okeanis omdat ze zeer laag stonden NAV. Juist op tijd
Jan Frans B
0
quote:

Risky bets schreef op 5 april 2020 20:07:

[...]

Zelfs als de OPEC gaat cutten, gaat dit waarschijnlijk pas per eind Juni zijn (Mei is al verkocht). Dat wordt een gedrocht van een deal met allemaal verschillende landen en bedrijven, die geen lange termijn relatie met OPEC hebben. Wordt lijkt me massaal gecheat. Overigens gaat het om een deal van rond de 10 miljoen vaten, terwijl er momenteel volgens Trafigura 35M bopd en volgens Vitol 30m vaten per dag te veel worden geproduceerd. Europe gaat nog maanden in lockdown zijn. USA gaat komende weken alleem maar meer in shutdown moeten gaan. India is net gestart. Aantal cases in Japan beging weer op te lopen, brazillie etc etc.

Gaat niet lang duren voordat er paniek ontstaat, minimaal op bepaalde regio's, omdat opslag capaciteit tot de rand toe vol zit. Bovenstaande Bloomberg artikel is uitstekend hierover.
"Commodity trading giant Glencore Plc has hired the Europe, the world’s largest oil tanker, to store crude" Dit moet EURN toch meer dan een flinke duit opbrengen, dat contract wil ik graag wel eens lezen. :-)
harryhol
0
quote:

Jan Frans B schreef op 6 april 2020 09:35:

[...]

"Commodity trading giant Glencore Plc has hired the Europe, the world’s largest oil tanker, to store crude" Dit moet EURN toch meer dan een flinke duit opbrengen, dat contract wil ik graag wel eens lezen. :-)
Mja dat was geen winner achteraf gezien.

www.reuters.com/article/us-global-oil...
Tordan
0
quote:

Risky bets schreef op 6 april 2020 09:03:

[...]

Lol, Wordt je minder negatief nu je doorhebt hoe bizar de cashflows zijn?

EURN heeft natuurlijk ook een super lage schuldenlast.
Nee, dan moet je even al mijn postings van de afgelopen dagen teruglezen.
Ik heb het voornamelijk over de board van Euronav en blijf daarbij: Dit had niet gehoeven op dat moment!! Toprates en een korte termijn vooruitzicht die meer dan prima was en dan al waarschuwen. Dat was en is mijn punt!! Ik ben een Nederlander, maar volg ook de belgische kranten en sites. Het was die dag alleen maar:" Euronav waarschuwt" Daarbij, komt er een deal, blijf ik erbij dat de olieprijs gaat stijgen en Euronav verder zakt. Of het nu voldoende is of niet. Daar kijkt de markt later wel naar.
harryhol
0
quote:

harryhol schreef op 6 april 2020 09:40:

[...]

Mja dat was geen winner achteraf gezien.

www.reuters.com/article/us-global-oil...
In het artikel staat 37k vast voor een half jaar voor een ULCC. Als dat waar is dan begrijp ik waarom Euronav zo weinig enthousiast ligt in deze tijden en geeft dat inderdaad vraagtekens over het management. Maar als ik de rates van die dagen op zoek kan het bijna niet kloppen of er moet nog een side deal zijn. Of is er maar een gedeelte geboekt.
Risky bets
0
quote:

harryhol schreef op 6 april 2020 10:42:

[...]

In het artikel staat 37k vast voor een half jaar voor een ULCC. Als dat waar is dan begrijp ik waarom Euronav zo weinig enthousiast ligt in deze tijden en geeft dat inderdaad vraagtekens over het management. Maar als ik de rates van die dagen op zoek kan het bijna niet kloppen of er moet nog een side deal zijn. Of is er maar een gedeelte geboekt.
Management heeft aangegeven dat deze deal was gemaakt net voordat de contango in de markt schoot. overigens is dit een verhoging van de oude rate.

ULCC's varen niet meer als normale schepen sinds 2008 en worden louter als opslag gebruikt. ULCC's zijn te groot voor bijna alle havens. Een "Failed concept".

Dit kan je bijvoorbeeld ook zien aan dat EURN maar 32.5M betaalde toen ze de laatste ULCC van INSW kochten. Scrap waarde is 25M ofzo, dus een heel kleine premie boven scrap.

Wel balen, in de huidige tijd hadden ze het voor storage kunnen aanbieden voor een half jaars contract van 200k/day ofzo.

19.413 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 ... 967 968 969 970 971 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 sep 2024 11:59
Koers 13,990
Verschil -0,120 (-0,85%)
Hoog 14,110
Laag 13,930
Volume 5.113
Volume gemiddeld 36.157
Volume gisteren 57.958

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront