Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
frankdeneerste
0
Iedereen hartelijk bedankt voor jullie bijdragen. ( 't leest wel bijna als een thriller :) )
Risky bets
0
Becb
0
Maar hoe??? Kan een tanker firma met zoveel vlcc's waar op dit moment zo hoge rates voor betaald worden Solvabiliteitsproblemen hebben? Okee 4miljard schulden is zeer veel, maar waarom nu en niet pakweg vorig jaar als de rates een pak lager waren. Slecht management?
harryhol
0
quote:

Risky bets schreef op 19 april 2020 20:40:

www.oceantankers.com.sg/pdf/Fleet-lis...

Nogal flinke vloot. Wordt dit COSCO , ronde 2? Alleen nu dan vanaf een 150k/day VLCC rate startpunt ...
Ja dit is wel een shockwave in tankerland, volgens zerohedge hebben ze 130 tankers. Ook bij een faillissement gaan de zaken gewoon door, maar internationaal zeerecht is dusdanig ingewikkeld, dat geen enkele trader nu het risico gaat nemen zo'n tanker te charteren met de kans dat er beslag op de cargo wordt gelegd. Idem voor hun landopslag. En de floating stock die ze al hebben zal ook aan de ketting komen, en niet beschikbaar zijn voordat duidelijk is wie en waar de rechten liggen.Dus dit kan wel eens voor een immense spike in rates gaan zorgen.
harryhol
0
quote:

Becb schreef op 19 april 2020 21:05:

Maar hoe??? Kan een tanker firma met zoveel vlcc's waar op dit moment zo hoge rates voor betaald worden Solvabiliteitsproblemen hebben? Okee 4miljard schulden is zeer veel, maar waarom nu en niet pakweg vorig jaar als de rates een pak lager waren. Slecht management?
Lees het verhaal: ze hebben gespeculeerd met futures en het verlies verdoezeld (onderpand verkocht). Ze zijn een tradingcompany, maar niemand wil ze nog krediet verlenen.
Becb
0
4 van hun tankers zijn echt wel stokoud. Die verlaten de markt bij een eventueel faillisement. Maar die anderen zouden toch gewoon verkocht worden, en de markt niet verlaten denk ik.
Becb
0
quote:

harryhol schreef op 19 april 2020 21:14:

[...]

Lees het verhaal: ze hebben gespeculeerd met futures en het verlies verdoezeld (onderpand verkocht). Ze zijn een tradingcompany, maar niemand wil ze nog krediet verlenen.
Ik kan niet aan het artikel wegens geen lid. straf! Dan zou het idd een Shockwave kunnen worden!
harryhol
0
quote:

Becb schreef op 19 april 2020 21:16:

4 van hun tankers zijn echt wel stokoud. Die verlaten de markt bij een eventueel faillisement. Maar die anderen zouden toch gewoon verkocht worden, en de markt niet verlaten denk ik.
Correct. Maar dat zijn processen waar maanden zoniet jaren overheen gaan, terwijl de huidige tanker/oliecontangodynamiek naar verwachting nu zijn hoogtepunt beleeft.
harryhol
0
quote:

Becb schreef op 19 april 2020 21:25:

[...]
Ik kan niet aan het artikel wegens geen lid. straf! Dan zou het idd een Shockwave kunnen worden!
Hier hoef je geen lid van te zijn.

www.zerohedge.com/commodities/singapo...
Hoper
0
Gaat wel heel wat reacties veroorzaken als dit bedrijf niet meer aan zijn assets kan:

- Olieprijs kan omhoog gaan omdat er veel olie potentieel uit de markt gaat.
- Olieprijs kan naar beneden gaan omdat er olie storage in Singapore weg gaat
- Tanker prijzen gaan omhoog omdat er minder tankers zijn
- Wel weer locatie minder om VLCC's te laten wachten, maar dat zal kleine factor zijn

www.straitstimes.com/business/compani...

Dit zijn de leningen volgens artikels:

Of HLT’s lenders, HSBC Holdings has the biggest exposure at US$600 million, followed by ABN Amro at US$300 million. Three Singapore banks — DBS Group, OCBC Bank and United Overseas Bank — have a combined exposure of at least US$600 million. DBS has the highest exposure at around US$290 million, OCBC Bank is owed about US$220 million, and UOB lent US$100 million, The Business Times reported earlier.

Dus dit kan wel even duren denk ik.

[Quote]

One unexpected consequence of the company's sudden bankruptcy, is that with a record 160MM barrels of oil loaded up on tankers to ease the global commodity glut, Singapore may suddenly lose its place as the world's tanker "parking lot." While traditionally Singapore has had massive spare oil storage capacity which explains photos such as shits one...

.. it is Hin Leong's Universal Terminal that has storage capacity of 2.33 million cubic meters and is the largest independent petroleum storage terminal in Singapore and one of the biggest independent storage facilities worldwide. But now that the company is bankrupt, the ability of tankers to store their holdings in the terminal is suddenly in limbo, which means that storing oil on sea may suddenly become far more complicated.

[/Unquote]

www.zerohedge.com/commodities/singapo...

Becb
0
Hopelijk tast het niet het vertrouwen in de hele sector aan. Is in het verleden met in andere sectoren nog gebeurd. 1 bedrijf pleegt fraude - alle aandelen sectorgenoten naar beneden.... We zien morgen wel
DW Services
0
WTI Crude -18% op dit moment.
Brent -3,75%
Dit en het faillissement van Ocean Tankers is geen slecht nieuws voor de koersontwikkeling vandaag.
Risky bets
0
WTI rolled morgen, is bijna geen volume meer in. Is geen representatieve prijs, je kan beter naar de WTI prijs voor de volgende maand kijken.
maci
0
Deelcitaat (ABM FN-Dow Jones):

De ongekende vraaguitval door het corona-virus leidde vrijdag wel tot een nieuw dieptepunt voor de olieprijzen. Op een settlement van 18,27 dollar werd een vat West Texas Intermediate (WTI) liefst 8,1 procent goedkoper. Op weekbasis verloor de olieprijs bijna 20 procent aan waarde.

Analist Robbie Fraser van Schneider Electric wees erop dat de markt zwaar onder druk staat, gezien de steeds heviger wordende contango, waarbij de prijzen op termijn hoger zijn dan de huidige olieprijs.

Volgens marktstrateeg Ole Hansen van Saxo Bank onderstreept dit een gebrek aan opslagcapaciteit en een markt met een gigantisch overaanbod waar de productie moet worden teruggeschroefd omdat er anders geen opslag meer is.

Vanochtend in de Aziatische handel daalde de WTI met maar liefst 17 procent verder. De Europese Brent future noteerde evenwel slechts 2 procent lager. Analisten op zakenzender CNBC verklaarden het verschil in prijsdaling van WTI en Brent door te wijzen op de expiratie van de Amerikaanse olie-futures morgen, hetgeen tot hevige schommelingen in de future leidt. Volgens energie-econoom Hans van Cleef van ABN AMRO lopen de prijzen uiteen omdat de productiebeperkingen van de OPEC vooral vertaald worden naar Brent, en de WTI eerst een sterkere daling van de Amerikaanse productie nodig heeft om te stijgen.
maci
0
Nieuwe verliespost dreigt voor ABN AMRO - media

(ABM FN-Dow Jones) ABN AMRO heeft een claim ingediend tegen een grote oliehandelaar uit Singapore, die faillissementsbeschermings heeft aangevraagd nu de olieprijs is gekelderd. Dat meldde persbureau Bloomberg maandag.

De Nederlandse bank zou de tweede gedupeerde zijn die een claim indiende tegen Hin Leong Trading, dat bijna 4 miljard dollar heeft geleend van meer dan twintig verschillende banken. De grootste risico's loopt HSBC, met zo'n 600 miljoen dollar, volgens Bloomberg.

Hin Leong vroeg vrijdag om uitstel van betaling op zijn schulden, meldde het persbureau. Het bedrijf zou voor 800 miljoen dollar aan schulden hebben verzwegen.

Welk bedrag ABN AMRO heeft uitstaan bij de oliehandelaar blijkt niet uit de stukken. Handelsfinanciering in grondstoffen is één van de activiteiten van de zakenbank van ABN AMRO.

Door: ABM Financial News.
Risky bets
0
quote:

Becb schreef op 19 april 2020 23:52:

Hopelijk tast het niet het vertrouwen in de hele sector aan. Is in het verleden met in andere sectoren nog gebeurd. 1 bedrijf pleegt fraude - alle aandelen sectorgenoten naar beneden.... We zien morgen wel
Waarom zou dat nou weer zijn? er is een bedrijf kapot gegaan door speculatie op olie contracten, waarom zouden andere tanker bedrijven die niet speculeren hierdoor geraakt worden?
Becb
0
quote:

Risky bets schreef op 20 april 2020 09:05:

[...]

Waarom zou dat nou weer zijn? er is een bedrijf kapot gegaan door speculatie op olie contracten, waarom zouden andere tanker bedrijven die niet speculeren hierdoor geraakt worden?
Mja, misschien hier niet relevant, maar het is eens gebeurd 10 jaar geleden met Afrikaanse plantagesector. Er was fraude vastgesteld bij een bedrijf, en de markt begon zich af te vragen of niet alle plantages er niet zo koshere praktijken op nahielden. Het vertrouwen in die hele plantagesector was zoek - zijn de bebouwde oppervlakten die die andere bedrijven rapporteren wel correct? of sjoemelen die ook? opbrengst/hectare. Kloppen die wel? - en toen hebben al die aandelen, ook diegene die niets met de fraude te maken hadden, een serieuze knauw gekregen. Ik vermoed dat toen enkele fondsen/beurshuizen helemaal uit die markt zijn gestapt toen.

Maar kan hier helemaal anders zijn!
Risky bets
0
Andere tanker bedrijven gebruiken olie futures alleen soms als hedge.

Dit is natuurlijk ook een storage en bunker provider en in eigendom van een aziatische miljardair. Heel ander soort bedrijf, dus zal hier niet spelen.

EURN is momenteel de 10 EUR "wall" aan het breken. Nog 75k shares in de ask over.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 15,870
Verschil +0,350 (+2,26%)
Hoog 15,890
Laag 15,530
Volume 58.088
Volume gemiddeld 221.562
Volume gisteren 43.784

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront