BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM Mei 2020

1.201 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 57 58 59 60 61 » | Laatste
amice
0
Zou graag weten voor welk percentGe bam deelneemt in deze conbinatie, wat het risicoprofiel is en met welke marge dit werk is begroot.
€d_Modus Vivendi
0
quote:

Dongen schreef op 13 mei 2020 11:09:

van BAM vernomen dat zij wachten op bevestiging opdracht (niets nieuws dus maar toch….ze zijn in afwachting)
klopt, dat is in april ook al gezegd. Het zit ook nog niet in het orderboek.
[verwijderd]
0
Tweet tweet:

Yteke de Jong
@ytekedejong

Bam krijgt groen licht voor volgende stap #tunnel #fehmarnbelt

Yteke??? Jij?
[verwijderd]
0
DEME juicht al om langste zinktunnel ter wereld, BAM bijna

Bij DEME hangt de vlag al uit. Bij BAM houden ze nog een kleine slag om de arm, maar het ziet er verrekte goed uit: na een lange periode van onderhandelen en afwachten valt de bouw van 's werelds langste verkeerstunnel tussen Denemarken en Duitsland ook in Nederlandse handen.

Baggeraar DEME meldde woensdagochtend het ‘heuglijke’ nieuws: Femern Link Contractors joint venture krijgt een ‘notice to proceed’ voor de bouw van de langste afgezonken verkeers- en spoortunnel ter wereld. Het is een tunnel van 18 kilometer tussen Denemarken en Duitsland. Begin 2021 start de bouw.

“Voor DEME’s dochteronderneming DIMCO is het project opnieuw een opportuniteit om hun expertise in afgezonken tunnels en grootschalige infra-maritieme projecten in te zetten”, verklaart het bouwbedrijf in een persbericht.
Beweging bij BAM

Krap een maand geleden zag het er al goed uit voor Max Bögl, DEME en BAM. Toch is de kurk in Bunnik nog niet van de champagnefles. “We wachten nog steeds de officiële stukken af”, zegt woordvoerder Arno Pronk van BAM. Hij verwacht vandaag wel meer te kunnen zeggen “gezien alle beweging die er is.”

Het geheim van de gunfactor
Het geheim van de gunfactor
Hoe BAM zegevierde in 2016

Over de aanleg van de zogeheten Fehmarnbelt-verbinding wordt al jaren gesproken. In 2016 verklaarde oud-infradirecteur Martijn Smitt van BAM al tegen Cobouw hoe het ‘dak eraf ging’ toen ze hoorden dat de bouw weer een stap dichterbij was.

“We liepen nog net niet met feestneuzen en toeters door de gang”, zei Martijn Smitt destijds in een artikel over het geheim van de gunfactor tegen Cobouw, na een succesvol jaar van BAM bij Rijkswaterstaat.
Prefab en afzinken

Toen won de joint venture waar BAM onderdeel van is inderdaad drie contracten. Twee daarvan gaan over de bouw van de afgezonken tunnel en de fabriek voor de productie van de prefab tunnelelementen.

Het derde contract betreft de bouw van de toegangsstructuren, tolgebouwen, bruggen en hellingen. De drie contracten hebben een gezamenlijke waarde van 3,4 miljard euro, met een aandeel van 700 miljoen euro voor DEME.
Zo aan de overkant

De nieuwe tunnel verkort de reistijd tussen de kusten van Duitsland en Denemarken tot 10 minuten met de auto en 7 minuten met de trein. Momenteel is er alleen een veerbootverbinding. Reistijd: een uur.

De Femern Link Contractors joint venture bestaat uit een bont gezelschap van Europese bouwers. Het Franse VINCI Construction wordt als hoofdaannemer verantwoordelijk voor de tunnelcontracten. Het Deense Per Aarsleff is hoofdaannemer voor de toegangsstructuren.
amice
0
In 2016 liep men bij de bam bijna met feestneuzen en toeters door de gang. De feestneuzen zijn bij het grofvuil gezet, de toeters worden gebruikt om
de verlaging van de marge aan te kondigen
innicksname
0
quote:

Crockett schreef op 13 mei 2020 12:20:

volgende week naar 1.6 of naar ATL. wat zal het worden?
Dat gaan we komende week zien :-)
[verwijderd]
0
Op BAMInfra.nl staat:

De joint venture heeft drie contracten verworven; twee voor de bouw van de afzinktunnel en productiefaciliteit voor de prefabricage van de tunnelelementen en een contract voor de bouw van de tunneltoeritten, tolgebouwen en bruggen. De drie contracten hebben een gezamenlijke waarde van € 3,4 miljard (waarvan een kwart voor BAM).

Dat geeft toch een idee over het aandeel van BAM in de gehele operatie ook al is deze info niet recent.

Nuchtere Kijk Op
1

Persbericht
Koninklijke BAM Groep nv


Femern Link Contractors ontvangen gunning (‘Commencement Notice’) voor 's werelds langste weg- en spoortunnel
Bunnik, 13 mei 2020 – Opdrachtgever Femern A/S heeft opdracht verleend (’Commencement Notice’) aan de joint venture Femern Link Contractors voor de uitvoering van de contracten voor het ontwerp en de bouw van 's werelds langste weg- en spoortunnel, de Femernbelt-verbinding tussen Denemarken en Duitsland.

De joint venture start op grond van dit ministeriële besluit met de uitvoering van drie contracten; twee voor de bouw van de afzinktunnel en productiefaciliteit voor de prefabricage van de tunnelelementen en een contract voor de bouw van de tunneltoeritten, tolgebouwen en bruggen. De drie contracten hebben een gezamenlijke waarde van € 3,4 miljard (prijsniveau 2015), waarvan ongeveer 25 procent voor BAM.

De joint venture wordt gevormd door VINCI Construction Grands Projets (penvoerder voor de twee tunnelcontracten), Per Aarsleff (penvoerder voor de tunneltoeritten), Koninklijke BAM Groep (met de drie werkmaatschappijen BAM Infra, BAM International en Wayss & Freytag Ingenieurbau), Solétanche-Bachy International, CFE, Dredging International en Max Bögl Stiftung & Co.

De joint venture heeft COWI aangesteld als raadgevend ingenieur voor de drie contracten.

Sinds de ondertekening van de contracten in mei 2016 heeft de joint venture, in samenwerking met de opdrachtgever, voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd om de degelijkheid van zowel de ontwerp- als uitvoeringsmethoden te vergroten, daarmee het vertrouwen versterkend dat de joint venture dit project succesvol zal uitvoeren.

De achttien kilometer lange afzinktunnel tussen de regio’s Lolland Falster in Denemarken en Sleeswijk-Holstein in Duitsland wordt de langste weg- en spoortunnel ter wereld. De tunnel verkort de reistijd tussen de Duitse en Deense kust tot slechts tien minuten met de auto en zeven minuten met de trein, ten opzichte van de huidige reistijd van een uur per veerboot of een omweg van 160 kilometer via het Deense Jutland.

De aanleg van de Femernbelt-tunnel is een van Europa's grootste infrastructurele projecten en zal handel en toerisme in de regio bevorderen.

Kijk voor meer informatie op de website: www.femern.com. Beeld in hoge resolutie en videomateriaal is te downloaden via: femern.com/en/Images-and-videos.
innicksname
0
quote:

Nuchtere Kijk Op schreef op 13 mei 2020 13:47:


Persbericht
Koninklijke BAM Groep nv


Femern Link Contractors ontvangen gunning (‘Commencement Notice’) voor 's werelds langste weg- en spoortunnel

Duimpje, dank voor het plaatsen.
innicksname
0
quote:

popie schreef op 13 mei 2020 13:33:

Helaas zet het nog geen zoden aan de dijk,nog steeds Rood.
Groen nu popie :-)
pardon
0
1,6 cent in het groen met een opdracht van 825 miljoen.
Geweldig zeg ,als het niet doorgegaan was was de koers 26 cent lager gegaan.
€d_Modus Vivendi
0
quote:

popie schreef op 13 mei 2020 13:33:

Helaas zet het nog geen zoden aan de dijk,nog steeds Rood.
start jan 2021, da's nog een eind weg tot het aan omzet/winst toevoegt.

Opdracht van ruim 800 miljoen euro.

(ABM FN-Dow Jones) BAM kan aan de slag met 's werelds langste weg-en spoortunnel ter wereld. Dit maakte de bouwer woensdagmiddag bekend.

Opdrachtgever Femern A/S heeft opdracht verleend aan de joint venture Femern Link Contractors voor de uitvoering van de contracten voor het ontwerp en de bouw van de tunnel tussen Denemarken en Duitsland.

De contracten hebben een gezamenlijke waarde van 3,4 miljard euro, tegen het prijsniveau van 2015. Daarvan komt ongeveer 25 procent voor rekening van BAM.

De joint venture wordt gevormd door VINCI Construction Grands Projets, Per Aarsleff, Koninklijke BAM Groep met diens drie werkmaatschappijen BAM Infra, BAM International en Wayss & Freytag Ingenieurbau, Solétanche-Bachy International, CFE, Dredging International en Max Bögl Stiftung & Co.
innicksname
0
quote:

Crusader schreef op 13 mei 2020 12:12:

Tweet tweet:

Yteke de Jong
@ytekedejong

Bam krijgt groen licht voor volgende stap #tunnel #fehmarnbelt

Yteke??? Jij?
In (soms) voor én (meestal) tegenspoed.
€d_Modus Vivendi
0
quote:

Crockett schreef op 13 mei 2020 14:08:

Reactie binnen 2 weken...we moeten keer door de 1.8 knallen...
zie pvd eerst maar eens door de 1,40 te knallen, baggerzooi
1.201 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 57 58 59 60 61 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 3,896
Verschil -0,004 (-0,10%)
Hoog 3,932
Laag 3,872
Volume 525.331
Volume gemiddeld 1.431.691
Volume gisteren 691.847

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront