BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM februari 2021

2.515 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 122 123 124 125 126 » | Laatste
JVDP
0
quote:

innicksname schreef op 3 februari 2021 12:47:

Goud
Continu stuivertje wisselen boven in de AscX tussen de Boeren en Bam.
aandeeltje!
0
Ik denk toch meer dat het repeating story is, we hebben verder ook nog de financiéle gevolgen te ondergaan van Corona, dat komt later dit jaar naar voren t.a.v. bestedingen, zekerheden danwel starten met payback time..
Marinus-86
0
Kbg
2
quote:

popie schreef op 3 februari 2021 16:18:

Schiet op nog 2,50 erbij dan heb ik mijn eigen geld,als ik dat nog mag meemaken dan.
Onkruid vergaat niet ;)
innicksname
1
quote:

popie schreef op 3 februari 2021 16:18:

Schiet op nog 2,50 erbij dan heb ik mijn eigen geld,als ik dat nog mag meemaken dan.
Dat gun ik jou van harte popie :-)
Marinus-86
0
quote:

Sarlat schreef op 3 februari 2021 16:28:

[...]

Onkruid vergaat niet ;)
Daar hou ik je aan haha...
Kbg
0
quote:

popie schreef op 3 februari 2021 16:51:

[...]
Daar hou ik je aan haha...
Is goed! :p
€d_Modus Vivendi
1
Lof voor bouw Alexiatunnel: meest 'bewuste' bouwproject van Nederland

3 februari 2021, Door Sjoerd Stoop

HILVERSUM - De bouwplaats van de Hilversumse Alexiatunnel aan de Oosterengweg is de meest bewuste bouwplaats van Nederland. De aanleg van de tunnel voor de HOV-busverbinding heeft de Bewuste Bouwers Trofee gewonnen, een prijs voor bouwplaatsen waar bewust wordt werkt en rekening wordt gehouden met bouwers, de omgeving en omwonenden.

De tunnel wordt aangelegd voor de komst van de snelle busverbinding tussen Hilversum en Huizen. Naast de aanleg van de tunnel wordt er gewerkt aan onder meer een natuurbrug en de vrije busbaan over Anna's Hoeve.

Vooral voor de bouw van de tunnel is veel lof. De bouwplaats van de tunnel is een van de 270 onderzochte bouwplaatsen door heel Nederland. De bouwplaats scoort het hoogst op veiligheid, duurzaamheid, omgevingsbewustzijn en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Geen hinder

Dat komt onder meer omdat er bij de bouw op gelet wordt dat buurtbewoners zo min mogelijk hinder ondervinden van de bouw. Met speciale technieken wordt er trillings- en geluidsarm gewerkt. Daarnaast wordt zand uit de bouwkuip met persleidingen naar de verderopgelegen natuurbrug gebracht om daar te gebruiken. Dat scheelt hinder door bouwverkeer. Dat alles terwijl de bouw van de tunnel wel veel impact heeft voor de buurt: er wordt letterlijk in de voortuinen van de buurt gewerkt.

Gedeputeerde Jeroen Olthof van de provincie Noord-Holland is trots op de prijs. "De jury bevestigt hiermee het belang van de goede relatie die het team heeft opgebouwd met de inwoners, ondanks de soms forse werkzaamheden. Dat is mede te danken aan onze hechte samenwerking met BAM Infra, ProRail en de gemeente Hilversum", reageert hij.
bartbas
0
In mijn post van vanmiddag schreef ik mijn verwachtingen voor de koersontwikkeling tot en vlak na de cijfers. Ik realiseer me nu dat ik bij mijn verwachting geen rekening gehouden heb met de kosten van de reorganisatie. Netjes afscheid nemen van ruim 1000 medewerkers kost een smak geld. Dat zal de winst over 2021 flink drukken.
Bb
€d_Modus Vivendi
1
quote:

bartbas schreef op 3 februari 2021 22:49:

In mijn post van vanmiddag schreef ik mijn verwachtingen voor de koersontwikkeling tot en vlak na de cijfers. Ik realiseer me nu dat ik bij mijn verwachting geen rekening gehouden heb met de kosten van de reorganisatie. Netjes afscheid nemen van ruim 1000 medewerkers kost een smak geld. Dat zal de winst over 2021 flink drukken.
Bb
minder dan het in dienst houden

De inhoud in het kort
Het concept sociaal plan heeft een looptijd tot en met 31 december 2021. Voor medewerkers wiens arbeidsplaats verdwijnt, is het sociaal plan van toepassing. In een gesprek wordt medewerker uitgelegd dat hij boventallig is, hoe de afspiegeling tot stand is gekomen en hoe het traject er vanaf dat moment uit gaat zien. Uiteraard krijgt de medewerker een bevestigingsbrief van boventalligheid mee.

Vanaf dat moment betekent het concreet dat de medewerker twee mogelijkheden heeft. Mogelijkheid één is het snelle vertrek: Je tekent een beëindigingsovereenkomst, waarna je aan het einde van je opzegtermijn vertrekt. Met ondertekening van deze overeenkomst is het eventuele recht op WW veiliggesteld. Wie voor deze variant kiest krijgt de transitievergoeding mee en daar bovenop een tekengeld van € 2000 bruto.

De andere mogelijkheid is te kiezen voor het werk naar werk traject. De medewerker die voor dit traject kiest, krijgt na een informatiebijeenkomst een persoonlijk intakegesprek met het Mobiliteitscentrum. Vanaf dat moment start een traject waarbij medewerker geholpen c.q. begeleid wordt in de zoektocht naar ander werk. De medewerker die in dit traject terecht komt, heeft recht op een beëindigingsvergoeding bestaande uit de transitievergoeding x 1,5 met daarnaast nog 0.15 van een maandsalaris per gewerkt dienstjaar geldend vanaf 11 dienstjaren.

De beëindigingsvergoeding is gemaximeerd tot een bedrag van € 84.000,- (wettelijk niveau 2021 transitievergoeding) of het bedrag gelijk aan ten hoogste het loon over twaalf maanden, indien dat loon hoger is dan de wettelijke norm, verhoogd met een factor, afhankelijk van de van toepassing zijnde categorie. Dus kies je voor een werk naar werk traject, dan bedraagt de maximale vergoeding 1,5 x € 84.000,- = € 126.000,-of 1,5 x het jaarsalaris als het loon hoger is dan de wettelijke norm.
€d_Modus Vivendi
0

Toren Bajeskwartier wordt proeftuin duurzame gebiedsinnovaties

Door Gerard Vos in Duurzaam · 4 februari 2021

Tags: AMS Institute, Bajeskwartier
Toren Bajeskwartier wordt proeftuin duurzame gebiedsinnovaties

De enige overgebleven gevangenistoren van de voormalige Bijlmerbajes ontwikkelt zich de komende jaren tot het kloppende, duurzame hart van het nieuwe Bajeskwartier in Amsterdam.
Op de buitengevels wordt gestuukt met een betonlaag die de groei van mos mogelijk maakt

Het ‘Groene Toren Living Lab’ heeft de ambitie om naast een verticaal stadspark ook een innovatieproeftuin te zijn, die eveneens toegankelijk is voor een breder publiek.

Bajes Kwartier Ontwikkeling C.V. – een consortium van gebiedsontwikkelaar AM, AT Capital en Cairn – en Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions (AMS Institute) hebben hier de handen voor ineen geslagen.

Met het ondertekenen van een samenwerkingsovereenkomst tussen de partijen ontstaat er een unieke samenwerking voor Bajeskwartier en de Amsterdamse kennisinstelling.
Verticale stadslandbouw

“Het doel van de samenwerking is het testen en toepassen van nieuwe innovaties op het gebied van duurzame gebiedsontwikkeling in de nieuw te ontwikkelen groene, gezonde stadswijk Bajeskwartier.

Hierbij valt onder andere te denken aan verticale stadslandbouw”, aldus Harko Kloeze, projectdirecteur Bajes Kwartier Ontwikkeling C.V. “In zekere zin kan het Groene Toren Living Lab worden gezien als een bouwkeet voor duurzame gebiedsinnovaties. Net als de metafoor van de keet, kunnen proeftuinen als deze worden ‘verplaatst’ en vervolgens bij andere grootschalige gebiedsontwikkelingen hun waarde bewijzen.”
Leefbaarheid

Experimenten in het Groene Toren Living Lab richten zich op het verduurzamen en leefbaarder maken van de stad en gebouwde omgeving. AMS Institute geeft samen met haar onderzoekers van Wageningen University & Research (WUR) en de Technische Universiteit Delft (TU Delft) invulling aan de experimenten op het gebied van water, energie, voedsel, afval, gezondheid, mobiliteit en circulariteit. WUR is nauw betrokken geweest bij de visie- en ontwikkelfase van de Groene Toren.
Bezoekerservaring

Bezoekers en toekomstige bewoners kunnen in het Living Lab kennis maken met de innovaties en leren over oplossingen die in Bajeskwartier geïmplementeerd kunnen worden om de wijk duurzaam en circulair te maken.

Voor de toekomstige innovaties wordt zowel gekeken naar de ecologische als de materiële kringloop om zo een gezonde leefomgeving te creëren. Hieronder valt bijvoorbeeld het opwekken van energie uit organische afvalstromen van het gebied, zoals voedselresten en tuinafval. Of het hergebruiken en terugwinnen van grondstoffen uit bijvoorbeeld afvalwater en urine.
Mosbeton

Een eerste stap is het testen van een toepassing die de huidige grijze gevel van de toren kan vergroenen. Hiervoor worden delen van buitengevels in het gebied gestuukt met een betonlaag die de groei van mos mogelijk maakt. Dit is ontwikkeld door Respyre, een start-up vanuit TU Delft.

Hierbij wordt eerst de kwaliteit van het ‘mosbeton’ onderzocht en hoe het mos zich op het beton ontwikkelt. Daarna wordt er getest hoe het mos op dergelijke constructies bijdraagt aan de leefomgeving voor bewoners: heeft het bijvoorbeeld een positief effect op de hittestress in gebouwen en helpt het bij het vasthouden van regenwater? Er wordt gekeken of het mosbeton uiteindelijk kan worden toegepast op de gehele toren, om zo de naam de ‘Groene Toren’ te eren.
HenkdeV
0
BAM waarschuwde eind september al dat mogelijk honderden banen verloren zouden gaan bij de besparingsronde, die uiteindelijk voor een jaarlijkse kostenverlaging van 100 miljoen euro moet zorgen.
2.515 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 122 123 124 125 126 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 11:43
Koers 3,896
Verschil -0,004 (-0,10%)
Hoog 3,932
Laag 3,878
Volume 123.086
Volume gemiddeld 1.431.691
Volume gisteren 691.847

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront