TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom September 2021 in de aanloop naar de Q3 cijfers (14-10-2021) is €6,- het koersdoel

2.479 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
Wereldbelegger
0
mee eens, eens, eens en eens.
Ik zal u niet tegenspreken.
Wellicht bent u iets te ongeduldig.
Na Q3 en Q4/FY cijfers weten we meer.
Of maar eerder wanneer de heer Goddijn naar een delisting gaan.
Alleen de route en met welke hulp is nog in nevelen gehuld.
Dat is mijn mening, voor wat het waard is.

Mijn verwachtte tien Euro t.o.v. uw beredeneerde 15/17 Euro.
Ik hoop dat u gelijk heeft, maar ik hou rekening met een lager aanbod aan PietParticulieren.

quote:

ketchup schreef op 7 september 2021 18:09:

dit is nog maar een eerste aanzet tot herstel , nu aan 7.27 euro , op jaarbasis performed dit jaar TT wederom zeer slecht
als ik het zo even vergelijk met mijn andere Nederlandse aandelen in de porto voor YTD performance

TT - 14%
PNL + 60% ( na uitbetalen 1e tranche dividend )
SHELL + 16% ( dividend aangekondigd )
ING + 55% ( dividend aangekondigd)
HAL trust + 28% ( na uitbetalen dividend )
KPN + 7% ( na 2x uitbetaling dividend )

nou dan hoeven we nog lang de vlag niet uit te hangen voor TT - eerst maar eens het verlies YTD wegpoetsen en terug naar 8.50 euro

maar absoluut blij dat we weer in de 7 noteren en niet langer in de 6 , zit er plenty of upside als het naar haar asset-value zou gaan van 1.5 miljard euro ( 11,25 euro per aandeel ) en dat dan ex-cash van 325 mio ofwel 2.5 euro per aandeel
dus een share price van 13,75 euro = fair-value met zero % premie

dus vandaag de dag aan 7.25 euro noteert TT nog steeds @ 48% discount en daar is er maar één voor verantwoordelijk en dat heeft nop vandoen met corona of chip tekorten, dit is puur basis assets en de aanwezige cash en die persoon is HG , volgens meerdere hier een geweldige CEO
ik blijf erbij een zeer slechte CEO , maar een buitengewone slimme money_manager met een bewezen track-record om fortuin te vergaren, en juist vanwege dat laatste is het echt onbegrijpelijk dat die surplus cash niet ingezet gaat worden om aandelen in te kopen en daarom blijft een mogelijke delisting een optie

xof
0
quote:

ketchup schreef op 7 september 2021 18:09:

ik blijf erbij een zeer slechte CEO , maar een buitengewone slimme money_manager met een bewezen track-record om fortuin te vergaren, en juist vanwege dat laatste is het echt onbegrijpelijk dat die surplus cash niet ingezet gaat worden om aandelen in te kopen en daarom blijft een mogelijke delisting een optie

Allemaal heel herkenbaar....

Hoe zou je je voelen als er toch n stevige overname gedaan wordt?

Cash, extra schuld, aandelenemissie en aandelenruil.

Stel TT neemt Here over. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
tatje
1
Ik zie dat het ook een woordje duits spreekt.

Zeker veel over de neutrale weg gereden.

Denk dat Ikke vanavond reserve is.

dat is bijna een camora hekel aan TT.

Ik ga nog veel bijkopen aan TT.

Zeker 30000 stuks.

Tja, je bent wild en je jongt wat.

Iedereen het succes in TT, dat ie wenst.

Ja * Justme * maakt je zonder onderbouwing het leven zuur.

Soort zuigen en knopjes duwen.

Ik denk dat de fam Goddijn zeker 2 keer miljardair wordt :-)
[verwijderd]
0
Renault Mégane E-Tech: the first electric car with Android and a Qualcomm processor
The Renault Mégane E-Tech is the first car with an ARM processor from Qualcomm, and integrates the most interesting Android functions and advantages.
...
The car has inside a 12.3-inch panel in horizontal format for navigation and with an HD resolution —1920 x 720 pixels—, while integrating another multimedia screen in vertical format that can be 9 inches - 1250 x 834 pixels— or 12 inches - 1250 x 1562 pixels— .

Google applications such as YouTube or Google Maps are present in this car, offering it greater versatility. In fact, the routes you search on Google Maps with this device will be taken into account at the electric charging points

www.elespanol.com/elandroidelibre/not...
- - - -
www.qualcomm.com/news/releases/2017/0...
ketchup
0
Waarom zou TT HERE overnemen voor 2.5 miljard euro als ze zelf voor 600 mio ondernemingswaarde aan de beurs noteren, dan koop je toch je eigen aandelen ?
Je denkt toch niet dat de investeerders die basis 2,5 miljard een stake in HERE genomen hebben nu even een verlies gaan nemen als TT bvb er 1 miljard voor over zou hebben ?
Dan zie ik nog eerder HERE met TT fuseren , maar als dat op basis van gelijkheid moet om alle aandeelhouders te paaien moet TT minimaal naar 2 miljard euro aan de beurs, of TT moet eerst van de beurs af en dan is er geen referentie meer , nu ziet heel de wereld wat TT waard is , hoe onterecht ook

[verwijderd]
5
quote:

Riet v. Milt schreef op 7 september 2021 18:21:

[...]

De Duitsers zeggen zo mooi ‘Sterben muss’.

Jouw antwoorden overtuigen
me niet. Je bent expert in het recht praten wat krom is, althans voor sommigen, niet (meer) voor mij.
Nee je kiest er gewoon zelf voor om basale feiten niet te accepteren, want anders zou je feitelijk moeten posten ipv. conspiratief met je accountjes.
pwijsneus
2
quote:

boem! schreef op 7 september 2021 14:18:

[...]

Je moet mijn opmerking plaatsen als aanvulling op die van @JustMe.

Ieder zich zelf respecterend bedrijf heeft een aanwezigheid op de campussen want dat is tenslotte de kweekvijver waar je de high-potentionals ontmoet.
Ik zie dat meer als recruiteringskosten.

Buiten diegenen die in dienst treden van een bedrijf heb je daarnaast de enterpreneurs die zich zelf willen bewijzen door zich als consultant of app-ontwikkelaar te vestigen.

Het zijn met name deze personen die naast de aanwezige kennis ook al iets hebben neergezet waarbij TT direct baat bij kan hebben.

Ik noemde als voorbeeld Autonomos, maar ik kan me voortstellen dat TT een veel grotere acquisitie pleegt die direct bijdraagt aan het resultaat van Enterprise.
Een veel grotere acquisitie voegt in het geval van TomTom helemaal niets meer toe. Die zijn er overigens niet meer, dan hadden ze in 2008 tot 2015 ergens moeten shoppen, en dat hebben ze destijds ook gedaan.

Er zijn miljarden door TomTom geinvesteerd in wat ze nu hebben, uiteraard zijn mensen heel erg belangrijk, maar TomTom zit op alle relevante campussen all-around-the-globe. Daar ligt het niet aan. Ook koop je niet zomaar een bedrijf laat staan een platform zoals Azure of AWS, die direct bijdraagd aan de enterprise omzet. Ik geloof dat je meer verstand hebt van FCF dan van de tech-wereld, dus laat me je zeggen; een veel grotere acquisitie die wat aan TomTom toevoegd, laat staan direct aan de omzet bijdraagd, forget it. Die zijn er simpelweg niet, of niet meer. Ook niet voor een paar 100 miljoen. Je moet je voorstellen dat TomTom nu jaren investeren een meer dan redelijk product heeft, dat wordt door de markt ook bevestigd. Alleen zijn ze er niet mee in staat flink te groeien, of een businessmodel te hanteren zo succesvol wat bij een echt techbedrijf hoort. Location based services is een niche. Essentieel, maar het is een bijzonder vreemde markt.

TomTom opereert in een speelveld waarbij invloedrijke klanten zomaar concurrent kunnen worden. Dat hebben we gezien met Google, Apple en Nvidia. Het complexe is dat ondanks dat ze je trucje hebben gejat, je wellicht nog wel service en expertise moet of mag blijven leveren...

Het is naar mijn bescheiden mening voor TomTom van belang dat het zich aansluit bij een machtig platform, zoals Azure (Enterprise) en Microsoft's connected vehicle platform (automotive). Dit is voor MS, en (het personeel van) TomTom dikke winst.

Microsoft's platform heeft meer te bieden door de location based services. Bovendien is het voor Microsoft wel een relatief kleine investering (wel 5000 FTE) die veel waarde toevoegd.
TomTom hoeft zich geen zorgen meer te maken over het gebrek aan groei, of gebrek een verkoop- of pricingpower. Ook geen vervelende minderheidsaandeelhouders meer. En minder last van risico's, helemaal omdat het een one-trick-pony is geworden. Alle eieren liggen zoals je zelf aangaf in 1 mandje. En als je kijkt wat de verwachting 5 jaar geleden was, en wat er vandaag van terecht is gekomen? Binnen tech? Je wilt niet weten wat er allemaal flopt. Er gaan een aantal zaken veel sneller dan gedacht, maar nog veel meer zaken zien niet eens het daglicht, of gaan vele malen langzamer dan gedacht, zoals level 3 automated driving en verder. Ook loopt TomTom het risico dat het wordt uitgeknepen op het moment dat er geld mee te verdienen kan worden over x jaar. Neem een Nvidia, of de platformen waar Bosch in zit, Google....als je denkt dat die autobouwers onbetrouwbaar zijn, de tech-wereld is nog 100x erger.

azure.microsoft.com/nl-nl/blog/micros...
xof
2
@Ketchup, ik weet, het klinkt onwaarschijnlijk.

Toch een paar gedachten;

Here verliest goud geld
Investeerders ziiten ermee in hun maag, bijpassen elk jaar....
Platform niet meer uptodate
Giga synergievoordeel
Vissen in dezelfde klanten pool

2,5 mrd lijkt veel, maar alle financieringsbronnen samen, dan kan er een boel. Beetje verwateren, cash, achtergestelde leninge overnemen maar ook aandelen ruil of pure fusie.

Een beetje slimme PE partij kan er een buzcase van maken.

Het scenario dat TT zelf gaat overnemen eo fuseren hebben we gisteren niet benoemd als een scenario.

Hoe ik me erbij zou voelen? Klote, ik heb er genoeg van en zie liever dat ze overgenomen worden. Ik ben het wachten beu en zit niet meer te wachten op een verhaal van een CEO die de beurs nog een keer wil (mis)bruiken.
pwijsneus
2
quote:

xof schreef op 7 september 2021 20:02:

@Ketchup, ik weet, het klinkt onwaarschijnlijk.

Toch een paar gedachten;

Here verliest goud geld
Investeerders ziiten ermee in hun maag, bijpassen elk jaar....
Platform niet meer uptodate
Giga synergievoordeel
Vissen in dezelfde klanten pool

2,5 mrd lijkt veel, maar alle financieringsbronnen samen, dan kan er een boel. Beetje verwateren, cash, achtergestelde leninge overnemen maar ook aandelen ruil of pure fusie.

Een beetje slimme PE partij kan er een buzcase van maken.

Het scenario dat TT zelf gaat overnemen eo fuseren hebben we gisteren niet benoemd als een scenario.

Hoe ik me erbij zou voelen? Klote, ik heb er genoeg van en zie liever dat ze overgenomen worden. Ik ben het wachten beu en zit niet meer te wachten op een verhaal van een CEO die de beurs nog een keer wil (mis)bruiken.
Dat probleem ligt dan toch 100% bij HERE en diens eigenaren? Waarom zou TomTom die grote namen zoals Intel, BMW, VW, Bosch, Continental en zo vergeet ik er nog een paar een plezier doen door HERE uit de brand te helpen?

Volgens mij zou het eerder andersom liggen, dan zullen ze in A'dam moeten aankloppen, en de founders zien te verleiden.

Synergievoordeel betekend een enorme berg kosten, en echt gigantisch veel mensen eruit gooien. Zie ik de founders niet doen. Ook het integreren van 2 platformen kost bakken met geld, en dan heb je heel veel klanten, waar HERE ook al geen geld aan wist te verdienen.

Ik ben maar simpel, maar zie hier enkel het probleem bij HERE liggen. Vanaf blijven zou ik zeggen. Die klanten komen vanzelf naar Tomtom als HERE daadwerkelijk zo outdated is, echter...ik zie hier meer activiteit dan bij TT;

www.here.com/company/press-releases
xof
1
Jij bent zeker niet simpel;-)

Ik ben het met jou eens. Zij hebben een probleem, het initiatief moet van hen komen.

Hun eigenaren zijn rijk en slim genoeg om een uitweg uit hun "Here moeras" te vinden.

Nogmaals, ik zit er ook niet op te wachten, maar was benieuwd naar jullie reacties
[verwijderd]
3
quote:

*JustMe* schreef op 7 september 2021 19:31:

[...]

Nee je kiest er gewoon zelf voor om basale feiten niet te accepteren, want anders zou je feitelijk moeten posten ipv. conspiratief met je accountjes.
Trieste reactie voor een ontmaskerde pusher. Het gaat je deze keer niet lukken.
bikkelharde winst
10
quote:

*JustMe* schreef op 7 september 2021 19:31:

[...]

Nee je kiest er gewoon zelf voor om basale feiten niet te accepteren, want anders zou je feitelijk moeten posten ipv. conspiratief met je accountjes.
[/quote]
[quote alias=*JustMe* id=13664120 date=202109071931]
[...]

Dit is wel de gotspe aller gotspes.
M.i. doet Riet niets anders dan feiten opnoemen.

De zeer magere cijfers van TT over de afgelopen jaren zijn een feit.

Dat Goddijn cs. zichzelf rijkelijk beloond hebben is een feit.

Dat er nooit dividend is uitgekeerd is een feit.

Dat Corinnes project een fiasco is geworden is een feit.

Dat TT nauwelijks opnheid betracht is een feit, over deals worden nooit details bekend gemaakt.

Dat de koers door de jaren heen een dalende trend vertoont is een feit.

Dat het aandeel van de AEX is afgezakt naar de smallcapindex is een feit.

Jouw lappen tekst daarentegen hebben veelal betrekking op een glorieuze toekomst voor deze louche tent en iets wat mogelijk in de toekomst gaat gebeuren is fictie, geen feit.
[verwijderd]
0
Vandaag zei ik slot 7,27 het werd 7,275
Voor morgen zeg ik attentie voorbeurs en op slot specactulaire koers
Safe your stocks keep them
Beperktedijkbewaking
4
quote:

Meryntje schreef op 7 september 2021 09:59:

@BDB, Fijn dat je er weer bent. Was al bang dat je het hier voor gezien hield. Hoop dat het blijvend goed met je gaat.
Ik weet dat je een bevlogen man bent (in de goede zin van het woord), heb je altijd als één van de fundamenten van mijn TT-kennisbank gezien.

GuS (‘t is tegenwoordig Groeten uit Schildwolde)
Ja, ik zat me al een tijdje af te vragen waar die S voor stond. Ik kon me niet voorstellen dat je buiten dat mooie Grunn was gaan wonen.

Jij en diverse anderen zeer bedankt voor de herstelwensen. Ik heb wat aan conditie ingeleverd en moet me aan een bepaald dieet houden, maar ik ben voor de rest volledig genezen (heb geluk gehad).

Ik hoop af en toe weer wat inhoudelijks te posten, maar vermoedelijk minder dan voorheen. Ook omdat ik besef dat de technologie voortschrijdt, mijn kennis op het werkterrein van TT begint te verouderen. Maar daar waar dat niet zo is en ik de dingen nog goed in het snotje heb, zal ik van me laten horen indien daar aanleiding voor is.

pwijsneus
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 7 september 2021 20:41:

[...]
Ja, ik zat me al een tijdje af te vragen waar die S voor stond. Ik kon me niet voorstellen dat je buiten dat mooie Grunn was gaan wonen.

Jij en diverse anderen zeer bedankt voor de herstelwensen. Ik heb wat aan conditie ingeleverd en moet me aan een bepaald dieet houden, maar ben voor de rest volledig genezen (ik heb geluk gehad).

Ik hoop af en toe weer wat inhoudelijks te posten, maar vermoedelijk minder dan voorheen. Ook omdat ik besef dat de technologie voortschrijdt, mijn kennis op het werkterrein van TT begint te verouderen. Maar daar waar dat niet zo is en ik de dingen nog goed in het snotje heb, zal ik van me laten horen indien daar aanleiding voor is.

Goed te horen BDB!

GLMF
5
quote:

Riet v. Milt schreef op 7 september 2021 20:27:

[...]

Trieste reactie voor een ontmaskerde pusher. Het gaat je deze keer niet lukken.
Lastig he ‘Riet’ om inhoudelijk te reageren; denk dat de meerderheid je hier wel door heeft, maar natuurlijk blijf je ‘medestanders’ houden ( minimaal vanuit de 3-eenheid).
Dank aan Justme voor het feitelijk blijven reageren en zich niet te laten uitlokken.
Beursboertje
1
Graag. Maar af en toe ook even ouderwets knorrig, als het kan. Genieten was dat.

quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 7 september 2021 20:41:

[...]
Ja, ik zat me al een tijdje af te vragen waar die S voor stond. Ik kon me niet voorstellen dat je buiten dat mooie Grunn was gaan wonen.

Jij en diverse anderen zeer bedankt voor de herstelwensen. Ik heb wat aan conditie ingeleverd en moet me aan een bepaald dieet houden, maar ik ben voor de rest volledig genezen (heb geluk gehad).

Ik hoop af en toe weer wat inhoudelijks te posten, maar vermoedelijk minder dan voorheen. Ook omdat ik besef dat de technologie voortschrijdt, mijn kennis op het werkterrein van TT begint te verouderen. Maar daar waar dat niet zo is en ik de dingen nog goed in het snotje heb, zal ik van me laten horen indien daar aanleiding voor is.

[verwijderd]
2
Nee hoor, ik vind mijn vergelijkingen met Garmin zeer inhoudelijk. Cijfers zijn belangrijk bij beleggen.
[verwijderd]
3
quote:

pwijsneus schreef op 7 september 2021 19:54:

[...]

Het is naar mijn bescheiden mening voor TomTom van belang dat het zich aansluit bij een machtig platform, zoals Azure (Enterprise) en Microsoft's connected vehicle platform (automotive). Dit is voor MS, en (het personeel van) TomTom dikke winst.

Goddijn is geen Luke Skywalker die het in zijn eentje opneemt tegen de Death Star he.

TomTom zit al in Microsoft Azure, dus heeft al voordeel van hun netwerk.

En lees nog eens goed wat de samenwerking met Baidu betekent, het kernwoord is ‘unified HD map’ ibb.co/2PXmZzb Dus Baidu helpt tomtom ook met verkoop HD maps in ruil voor het mogen gebruiken van TT’s mapmaking platform om kaarten te maken van China, wat TomTom toch niet mag. Mooie barter deal.

En via diverse Tier1’s probeert tomtom ook zoveel mogelijk vooraf geintegreerd te zijn. Hier staan er een aantal. www.tomtom.com/blog/automated-driving/

Daarnaast denk ik dat TomTom juist wél pricing power heeft. Ik zie de kosten van tomtom niet stijgen, kaarten onderhoud inmiddels op 90% automatisering. Alles wat tomtom nu aan klanten toevoegt heeft direct invloed op de bottom line. Een incentive om op prijs te concurreren.

Als ik eigenaar van tomtom zou zijn en puur en alleen voor de centen zou gaan, dan zou ik nu drie jaar groei pakken en de automatisering van kaarten van 90% naar 99%. Dan ben je nog aantrekkelijker voor een overnemer. Het is sowieso de vraag wat de founders (boven de 60) willen.
DeWalt
0
HG kan wel naar fulltime RvC en Investment rollen inderdaad. Het wachten is op het juiste bod, zal denk ik samenhangen met herstel in de autosector en dus wanneer de chips weer wat beter leverbaar zijn.

Het mapplatform staat als een huis, kwestie van afwachten nu.
2.479 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 120 121 122 123 124 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 17:35
Koers 5,570
Verschil -0,010 (-0,18%)
Hoog 5,630
Laag 5,530
Volume 239.559
Volume gemiddeld 285.601
Volume gisteren 194.814

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront