TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Oktober 2021

2.287 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... 111 112 113 114 115 » | Laatste
[verwijderd]
2
Moet tomtom ook een spac doen? Dat zou een delisting zijn en denk ik tot veel weerstand leiden bij beleggers. Zeker het prospectus van HERE zal ervoor zorgen dat aandeelhouders veel meer willen dan enkele tientallen procenten premie. Dat wordt denk ik een juridisch gevecht waar tomtom geen trek in heeft.

Van mij mogen ze het onderdeel Autonomos uit Berlijn dat werd overgenomen en nu een R&D unit is als spin-off naar de beurs brengen al dan niet met spac als tussenstation. Die unit maakt nu crowdsourced HD maps én heeft een compleet autonoom rijden software stack die echter nog (!) niet commercieel toegepast wordt. Maar dat kán wel.

Een gespecialiseerde spin-off net zoals ASML is ontstaan uit Philips en ASM. TomTom zou dan aandeelhouder in deze spin-off zijn waar ook private equity in gelaten wordt en als voorwaarde stellen dat deze spin-off diensten van tomtom afneemt, zoals gebruikmaking van het mapping platform. Dat is niet nieuw, een zelfde soort deal heeft TT met Baidu, het ter beschikking stellen van technologie.

Het resterende tomtom wordt hier winstgevender van, want je haalt de investeringen in toekomst van autonoom rijden weg uit het bedrijf en hebt er een spin-off bij die klant van je is en de aandelen van TT in die spin-off staan ook op de balans. Dat resterende TT zit dan in navigatie voor niet-zelfrijdende auto’s en gaat sterker inzetten op Enterprise segment, waar ook een hele markt te winnen is nu Google ineens de ‘dure’ speler is geworden ipv de gratis speler.
boem!
1
Ik zie dit SPAC verhaal meer en meer als het laatste charmeoffensief geleid door Edzard.

Het is een ultieme poging om nog iets te redden wat er te redden valt.

De waardering van 5 miljard is zo ongeloofwaardig (een SPAC is enkel het voorpoortaal van een IPO tegen ?? mljard) dat daarmee de huidige beurskoers van TT het lachertje van de century kan worden genoemd.

HERE met haar verlieslatende exploitatie en gebukt onder een schuldenlast zou 5 miljard waard zijn omdat men een verviervoudiging van de omzet voorziet terwijl men de R&D kosten minimaliseert.

TT daarentegen weet buiten vorig jaar wel geld te verdienen voor zijn aandeelhouders is voorzien van een mooie geldbuidel en heeft nog immer zicht op de realisering van een vier- a vijfvoudige omzetgroei (huidig 405 mio naar 1,7 a 2 miljard).

Neen ik zie dit alles als bluf gespeeld door HERE/Edzard en mocht er toch een kern van waarde inzitten dan is dat extra goed nieuws voor TT.
boem!
2
@JustME

Interessante optie door jou geoppert om een SPAC of IPO te overwegen voor Autonomos.

boem!
0
FCf verdiensten voor TT bij een prod omzet Automotive van:
2021 10 mio bij 280 mio
2022 65 mio bij 350 mio
2023 100 mio bij 410 mio
2024 140 mio bij 470 mio
2025 190 mio bij 540 mio

NB prod omzet VOOR Corona, chip- en magnesiumtekort 380 mio.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 23 oktober 2021 10:31:

[...]
Dank voor de uitgebreide toelichting op de deze (waarschijnlijk onwaarschijnlijke) putspread.
Ik doe ook alleen Callspreads. Ik heb niks met putspreads omdat ik het in al die jaren nog nooit gedaan heb waarschijnlijk.
Dankzij uw uitleg kan ik me meer een beeld vormen van de mogelijkheden daarvan en ik word er niet warm van.
Nee, het is idd niet iets om warm voor te lopen.

Daar komt nog bij dat je bij dit soort optieconstructies veel 'wrijvingsverlies' hebt door transactiekosten (al genoemd door NKIT) en de bied-laatspread van de marketmakers, die bij een ASCX-fonds als TT (procentueel) veel groter is dan bij een RDS of ASML.

Daarom kies ik bij mijn call spreads bij voorkeur voor een lange looptijd van de gekochte poot, en een niet al te klein verschil tussen de uitoefenprijzen van de gekochte poot en de geschreven poot. Dan gaan de verschillen tussen de premies tenminste nog ergens over en valt er na de wrijvingsverliezen nog iets te verdienen (tenzij je er met je visie op TT helemaal naast zit natuurlijk).

Er is geen principieel verschil met put spreads, maar bij de eerder besproken put spread vond ik de sep 8 put te 'dichtbij' in de tijd, en het verschil (20 cent) met de uitoefenprijs van de jan 7,80 put te klein.

Ik aarzel ook om beleggen met dit soort optieconstructies in het algemeen aan te bevelen. Je moet er enige ervaring mee hebben, het is veel gedoe en het kost tijd (je moet je posities eigenlijk voortdurend in de gaten houden). Soms maak je winst, soms verlies je.
Ik heb er in de loop van de jaren (bij TT al vanaf 2009 of zo) gemiddeld gesproken wel winst mee behaald, maar niet heel veel.

Met ASML opties heb ik zeer veel meer gewonnen, ook bij RDS en SBM was het redelijk succesvol. Met Prosus opties ben ik vorig jaar (helaas) begonnen, daarna daalde het aandeel fors door 'China-sores' en stond ik lang op zware verliezen, nu een beetje ingelopen maar nog niet op winst. In andere fondsen doe ik zelden iets met opties.
Bij TT is het optiebeleggen meer een hobby van me, ook omdat ik TT (om andere redenen) goed volg.

Tenslotte, voor wie geïnteresseerd is, nog mijn algemene visie op de diverse vormen van beleggen:

- Buy and hold. Het meest rustige natuurlijk, en als je lange-termijn visie op het aandeel goed is, zit je ook goed.
TT was in dit opzicht behoorlijk problematisch, soms waren er 'disrupties', en in 2010-2011 daalde de koers tot ongekende dieptepunten. Met mijn optieconstructies (naast mijn ijzeren voorraadje TT-aandelen) kon ik de verliezen beperken, maar leuk was het niet.

- Frequent handelen (aan- of verkopen) in het aandeel zelf. Als je timing goed is kan je bij een fonds als TT (met soms grote koers-swings) goed verdienen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

- Turbo's. Zelfde als bij vorige punt, forse winsten mogelijk, maar zeer grote risico's.

- Opties. Hierbij zijn vele meer of minder agressieve strategieën mogelijk. Mijn constructies zijn redelijk defensief, ik beperk de risico's en neem genoegen met bescheiden winsten.

Voor wie vanaf nu optimistisch is over de koers van TT heb ik twee agressieve optietips:

1. Koop deep in-the-money calls, bijv. de call TTM jun 2023, strike 4 euro, voor ca € 3,80. Deze premie is nagenoeg intrinsiek, met nauwelijks 'tijdwaarde'. Deze call zal zich net zo stijgen of dalen als de TT-koers zelf, met dus ongeveer hetzelfde risico (zelfs iets minder), maar vraagt slechts de helft van de investering. Bij zo'n call krijg je geen dividend, maar daar doet TT toch niet aan...

2, Schrijf de dec 2022 put 15 , en ontvang nu al € 7,60. Werkt net zoals 1, zelfs ietsiepietsie gunstiger, behalve als TT eind dec 2022 boven ca € 15,40 staat, dan is 1 beter. Vraagt wel om een zeker saldo (de margin, meer dan de ontvangen premie) op je beleggingsrekening aan te houden.

3. Koop de far out-of-the-money calls jun 2023 10, of nog beter de call dec 2022 12 voor een kwartje. Dit is de meest risicovolle investering. Als TT tegen die tijd onder €12 noteert, ben je je geld kwijt. Maar als je hierin net zoveel geld zou steken als bij 1 en TT eind volgend jaar in een blue sky scenario boven zeg 13 staat, maak je heel dikke winst.

Mij te link, dat 3, hoogstens voor een beperkt gokje.

"Be carefull out there", zoals ze in Hill Street Blues altijd zeiden.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 24 oktober 2021 03:47:

[...]
...
Voor wie vanaf nu optimistisch is over de koers van TT heb ik twee agressieve optietips:

1. Koop deep in-the-money calls, bijv. de call TTM jun 2023, strike 4 euro, voor ca € 3,80. Deze premie is nagenoeg intrinsiek, met nauwelijks 'tijdwaarde'. Deze call zal zich net zo stijgen of dalen als de TT-koers zelf, met dus ongeveer hetzelfde risico (zelfs iets minder), maar vraagt slechts de helft van de investering. Bij zo'n call krijg je geen dividend, maar daar doet TT toch niet aan...

2, Schrijf de dec 2022 put 15 , en ontvang nu al € 7,60. Werkt net zoals 1, zelfs ietsiepietsie gunstiger, behalve als TT eind dec 2022 boven ca € 15,40 staat, dan is 1 beter. Vraagt wel om een zeker saldo (de margin, meer dan de ontvangen premie) op je beleggingsrekening aan te houden.

3. .....
...
Het waren er dus drie.

Bij 2 nog de opmerking dat er een extra risico is: bij koersdaling wordt de margin snel groter en moet je nog meer geld op je rekening aanhouden (de zg. margin calls). Vroeger telde je aandelenbezit voor een deel mee bij de berekening van je VBR, maar daar doen de grootbanken niet meer aan.

Met dank aan mijn grote 'vriend' Knot van DNB, maar niet heus. Wie wil weten hoe ik over deze ambtelijke dorknoper denk, moet maar eens op de pensioendraden in de iex koffiekamer gaan kijken....

nr36
0
Al decennia wordt over de zelfrijdend auto gefantaseerd. Tesla, Uber en Audi buitelen over elkaar heen met beloftes en release-data. Toch wordt de levering van deze auto’s steeds uitgesteld. Wij vragen ons af: komt ‘ie eigenlijk nog wel?

Podcast NRC
NRC.nl/onbehaardeapen
[verwijderd]
1
quote:

*JustMe* schreef op 24 oktober 2021 01:11:

....
Je kunt mij van alles wijsmaken maar niet dat HERE 9 (!!!!!) keer zoveel waard is als TomTom. Negen keer. Dit moet meerdere partijen gaan opvallen en zal nog voor een hoop speculatie zorgen de komende maanden.

Dat TT zo laag genoteerd staat komt door type belegger die je ook hier hoort: gericht op het verleden of hooguit het lopende kwartaal. De prospectus van HERE kan zorgen voor een andere focus bij ander type belegger.
Wtf.
Straks krijgen ik en Riet de schuld van het onvermogen van HG cs
Moet niet gekker worden!
pwijsneus
2
quote:

*JustMe* schreef op 24 oktober 2021 01:13:

Moet tomtom ook een spac doen? Dat zou een delisting zijn en denk ik tot veel weerstand leiden bij beleggers. ...
Onzin, er is geen weerstand, founders hebben controlerend belang, de rest zal gewoon moeten schikken. Precies zoals het nu ook is.

HERE heeft alleen een CEO die zijn toko wél weet te verkopen, werkt voor zijn geld, en waarde voor alle aandeelhouders weet te creëren. Iets waar we de founders van tt nog nooit op hebben kunnen betrappen.
tatje
0
Aurora 11 miljard kan pas vanaf 2027 zijn broek ophouden.
Here 5 miljard, staat dan de geldpers uit ?

Tom Tom is jaren vooruit.
Heeft de start up fase achter zich.

vanaf 2022 een vette FCF en vanaf 2023 een positieve ebit en bijna geen D en A meer.

Ik denk dat de FCF langzaam gaat verschuiven van deferred naar winst :-) :-)

Mijn strategie die ik eind 2018 begin 2019 heb aangepast ( Microsoft ) geldt nog steeds 1 op 1.

Edzard ( Here ) zag eind 2018 een overname oorlog om TT.

Na Microsoft, hebben TT en Microsoft de boel dichtgetimmerd.

Ik geloof wel in een overname, maar niet in een oorlog.

Lukt het bij Aurora en Here dan kan het hard gaan.

Ik blijf erbij tussen de 50 en 100 .

Op ons beursje strijden ze nog om de kruimels.

Komen geen grote jongens, want dan laten ze de koers los .

Aandelen TT zijn miz behalve voor ons, super schaars :-)

Founders met Taco en Alain 47%
Moningstar in de fondsen 23%
John de mol, ik denk 10%
Pontjes ik denk prive zeker 5%
Fam vrienden
Medewerkers
banken enz
wij

Ze zijn behalve voor ons, OP.
Dutchy Ron
1
Ik geloof niet in een waardering van 5 miljard voor HERE, in dat geval zal de impact op TT ook minder groot zijn. Maar gelukkig wel wat reuring, dat kunnen we wel gebruiken in deze komkommertijd.

Je kunt je wel afvragen waarom Cariad voor VW in-house HD-Maps maakt terwijl ze in HERE hebben geïnvesteerd via Audi. Het is trouwens nog maar de vraag of Cariad in staat is die maps te bouwen en te onderhouden. Cariad is in 2020 gestart maar is een voortvloeisel van Carmeq, wat al jaren bestaat en ook al een dochter van VW was (maar minder bekend). De meeste Carmeq medewerkers zijn gewoon over gegaan naar Cariad. Dat zie je op LinkedIn bijvoorbeeld.

Rondom MSFT Azure en MSFT MCVP is het rustig, te rustig naar mijn mening. Het blijft vaag welke rol MSFT gaat spelen irt VW en Cariad. Ik vermoed dat als VW haast heeft, dat hebben ze, ze er niet aan ontkomen om zsm te starten met MSFT en Cubic en in de toekomst proberen zoveel mogelijk zelf te doen. Als iemand het gat met Tesla kan dichten is het VW. Toyota zie ik nog weinig haast maken. Of het voor 2030 verder komt dat level3 voor consumer cars betwijfel ik. De HD-maps voor robottaxis worden gewoon door de startup gemaakt case by case (per city). De kracht van TT zou moeten zitten in de kwaliteit, betrouwbaarheid, actualiteit, dekking, etc. Ik ben benieuwd of TT als beste in staat is alle data uit de auto’s grotendeels geautomatiseerd te verwerken? Ik sluit niet uit dat Nividia na de overname van DeepMap dit ook snel op de rails heeft. Laat die SPAC van HERE maar komen…. De beide artikelen uit het Manager Magazine spreken voor zich en zijn niet erg hoopgevend voor HERE, maar misschien geldt hetzelfde voor TT uiteindelijk. De komende 2 jaar zijn cruciaal.
Wereldbelegger
2
quote:

*JustMe* schreef op 24 oktober 2021 01:11:

deel van post weggelaten zie hierboven

Partijen die vanwege HERE in de materie duiken en TomTom zien, die zien een bedrijf met slechts 900 miljoen beurswaarde en meer dan 300 miljoen netto kaspositie, dus slechts 600 miljoen waardering. Tegenover een vraagprijs voor HERE van 5 miljard plus 500 miljoen schuld = 5,5 miljard. Plus een bedrijf met een solide management (geen wisselingen) dat zwarte cijfers schrijft in tegenstelling tot HERE, klanten weghaalt bij HERE - waaronder Microsoft hun grootste klant die dit deed na uitvoerige kwaliteitstests - en een technologische voorsprong heeft in HD maps en crowdsourced mapmaking adhv AI.

Je kunt mij van alles wijsmaken maar niet dat HERE 9 (!!!!!) keer zoveel waard is als TomTom. Negen keer. Dit moet meerdere partijen gaan opvallen en zal nog voor een hoop speculatie zorgen de komende maanden.

Dat TT zo laag genoteerd staat komt door type belegger die je ook hier hoort: gericht op het verleden of hooguit het lopende kwartaal. De prospectus van HERE kan zorgen voor een andere focus bij ander type belegger.
Partijen die in de materie duiken kunnen het misschien ook anders zien.
Een zeer beperkte echte Free Float, founders die de boel controleren en niet onbelangrijk een plaats in de derde divisie van Beursplein 5 in Amsterdam.
Daar is een reden voor! Ondanks die technologische voorsprong en al die mooie vooruitzichten en mogelijkheden in de toekomst en de samenwerkingen met de grote bedrijven in deze wereld.

Uw conclusie dat TT zo laag staat komt door een bepaald type belegger is wat mij betreft klinkklare onzin.
Hoelang is TT al beursgenoteerd? vanaf 27 mei 2005

Als een 'ander type' belegger interesse in TT zou hebben dan daalt hij heus wel af naar de krochten onder de Beurs en pikt hij dit "veel te laag geprijsd pareltje" op.

tatje
1
www.theverge.com/2021/7/15/22578959/a...

uit het artikel :-)

The SPACs are now coming for autonomous vehicle startups

Wij zijn :

We are mapmakers, providing geolocation technology for drivers, carmakers, enterprises and developers.

Us Tommeke :-)
Dutchy Ron
0
Tja chips besparen op nice to have features om toch nog genoeg nieuwe auto’s te kunnen verkopen is de enige optie. Dat raakt TT aanzienlijk en het tekort aan chips loopt nog wel door tot diep in 2022 zoals ik een paar maanden geleden al aangaf.

Hoogste tijd dat TT zich ook gaat richten op andere markten. Google is groot geworden door inkomsten van adverteerders. Er zijn genoeg mogelijkheden als TT een beetje creatief is. Bijvoorbeeld van een tank-/laadstation de actuele tarieven laten zien in de Maps tegen betaling. Aanbiedingen van wegrestaurants-/hotels die voor je liggen op de route etc . Genoeg mogelijkheden zolang de consument het maar aan/uit kan zetten en privacy wordt gegarandeerd en gerespecteerd. Want privacy wordt steeds belangrijker en heeft TT hoog in het vaandel staan.
Wereldbelegger
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 24 oktober 2021 10:50:

Het 2e gedeelte van het artikel speciaal voor WB.

www.nrc.nl/nieuws/2021/10/22/een-nieu...
Dank voor het plaatsen van de link
Had het gezien maar nog niet gelezen. Is bepaald niet positief en ik ben reuze benieuwd wat de gevolgen van al die tekorten en logistieke problemen zijn voor de autoproductie i.c.m. het aluminiumtekort.

pas op! onderstaand kan als negatief worden ervaren door beleggers in TT

Toch spelen, net als bij de tekorten in veel andere industrieën, meer factoren mee. Een brand in de belangrijke Renesas-chipfabriek in Japan, begin dit jaar, vergrootte de problemen. Soms zijn er door de logistieke chaos als gevolg van de coronacrisis geen containers om chips te vervoeren. Een recente lockdown in Maleisië heeft chipfabrieken daar opnieuw platgelegd.

Ook een ‘probleem’: de vraag naar elektrische auto’s stijgt sterk, en daar zitten doorgaans veel meer chips in dan in brandstofauto’s. Gunnar Herrmann, de Europese topman van Ford, vertelde in spetember op de autobeurs in München dat in een elektrisch model zo 3.000 chips gaan, tegenover 300 in een ‘traditionele’ Ford Focus.

Mede daarom is de verwachting dat de chiptekorten nog wel even aanhouden, ook als de eerste corona-effecten afvlakken en chipfabrikanten hun capaciteit uitgebreid hebben. Herrmann had het over een mogelijke uitloop tot 2024, waarbij hij ook prijsstijgingen verwacht.

Die worden overigens ook veroorzaakt doordat de tekorten inmiddels allang niet meer alleen chips betreffen. De autosector heeft nu, net als de rest van de industrie, óók te maken met tekorten aan allerlei producten. Hoewel chips het grootste probleem blijven, zijn er vanwege de sterk gestegen wereldwijde vraag en transportproblemen óók moeilijkheden in de levering van staal tot plastics, zo stelde jet onderzoeksbureau voor de auto-industrie AlixPartners eind september vast. Na de chiptekorten noemde Herrmann van Ford het de „nieuwe crisis”.
tatje
0
De laatste voor vandaag dan.

""The SPACs are now coming for autonomous vehicle startups ""

Voor mij is TT de start up fase voorbij, maar een SPAC voor veel Start Ups for autonomous zal voor de waarde van TT een referentie punt zijn :-)

Het wordt spannend :-)
Dutchy Ron
0
Wat de plannen van Toyota zijn blijft ook vaag, gaan ze verder met Teammate (incl TT) of kiezen ze toch voor Mobiley icm ZF of de combinatie?

“ZF looks forward to working closely with Toyota and Mobileye to develop advanced safety systems designed to meet advanced global safety regulations,” said Christophe Marnat, executive VP, Electronics and ADAS division at ZF. “Our innovative technologies will deliver outstanding performance and robustness for fusion-based systems and ADAS functions.”

www.automotiveworld.com/news-releases...
Wereldbelegger
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 24 oktober 2021 03:47:

[...]
Nee, het is idd niet iets om warm voor te lopen.

Daar komt nog bij dat je bij dit soort optieconstructies veel 'wrijvingsverlies' hebt door transactiekosten (al genoemd door NKIT) en de bied-laatspread van de marketmakers, die bij een ASCX-fonds als TT (procentueel) veel groter is dan bij een RDS of ASML.

Daarom kies ik bij mijn call spreads bij voorkeur voor een lange looptijd van de gekochte poot, en een niet al te klein verschil tussen de uitoefenprijzen van de gekochte poot en de geschreven poot. Dan gaan de verschillen tussen de premies tenminste nog ergens over en valt er na de wrijvingsverliezen nog iets te verdienen (tenzij je er met je visie op TT helemaal naast zit natuurlijk).

Er is geen principieel verschil met put spreads, maar bij de eerder besproken put spread vond ik de sep 8 put te 'dichtbij' in de tijd, en het verschil (20 cent) met de uitoefenprijs van de jan 7,80 put te klein.

Ik aarzel ook om beleggen met dit soort optieconstructies in het algemeen aan te bevelen. Je moet er enige ervaring mee hebben, het is veel gedoe en het kost tijd (je moet je posities eigenlijk voortdurend in de gaten houden). Soms maak je winst, soms verlies je.
Ik heb er in de loop van de jaren (bij TT al vanaf 2009 of zo) gemiddeld gesproken wel winst mee behaald, maar niet heel veel.

Met ASML opties heb ik zeer veel meer gewonnen, ook bij RDS en SBM was het redelijk succesvol. Met Prosus opties ben ik vorig jaar (helaas) begonnen, daarna daalde het aandeel fors door 'China-sores' en stond ik lang op zware verliezen, nu een beetje ingelopen maar nog niet op winst. In andere fondsen doe ik zelden iets met opties.
Bij TT is het optiebeleggen meer een hobby van me, ook omdat ik TT (om andere redenen) goed volg.

Tenslotte, voor wie geïnteresseerd is, nog mijn algemene visie op de diverse vormen van beleggen:

- Buy and hold. Het meest rustige natuurlijk, en als je lange-termijn visie op het aandeel goed is, zit je ook goed.
TT was in dit opzicht behoorlijk problematisch, soms waren er 'disrupties', en in 2010-2011 daalde de koers tot ongekende dieptepunten. Met mijn optieconstructies (naast mijn ijzeren voorraadje TT-aandelen) kon ik de verliezen beperken, maar leuk was het niet.

- Frequent handelen (aan- of verkopen) in het aandeel zelf. Als je timing goed is kan je bij een fonds als TT (met soms grote koers-swings) goed verdienen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

- Turbo's. Zelfde als bij vorige punt, forse winsten mogelijk, maar zeer grote risico's.

- Opties. Hierbij zijn vele meer of minder agressieve strategieën mogelijk. Mijn constructies zijn redelijk defensief, ik beperk de risico's en neem genoegen met bescheiden winsten.

Voor wie vanaf nu optimistisch is over de koers van TT heb ik twee agressieve optietips:

1. Koop deep in-the-money calls, bijv. de call TTM jun 2023, strike 4 euro, voor ca € 3,80. Deze premie is nagenoeg intrinsiek, met nauwelijks 'tijdwaarde'. Deze call zal zich net zo stijgen of dalen als de TT-koers zelf, met dus ongeveer hetzelfde risico (zelfs iets minder), maar vraagt slechts de helft van de investering. Bij zo'n call krijg je geen dividend, maar daar doet TT toch niet aan...

2, Schrijf de dec 2022 put 15 , en ontvang nu al € 7,60. Werkt net zoals 1, zelfs ietsiepietsie gunstiger, behalve als TT eind dec 2022 boven ca € 15,40 staat, dan is 1 beter. Vraagt wel om een zeker saldo (de margin, meer dan de ontvangen premie) op je beleggingsrekening aan te houden.

3. Koop de far out-of-the-money calls jun 2023 10, of nog beter de call dec 2022 12 voor een kwartje. Dit is de meest risicovolle investering. Als TT tegen die tijd onder €12 noteert, ben je je geld kwijt. Maar als je hierin net zoveel geld zou steken als bij 1 en TT eind volgend jaar in een blue sky scenario boven zeg 13 staat, maak je heel dikke winst.

Mij te link, dat 3, hoogstens voor een beperkt gokje.

"Be carefull out there", zoals ze in Hill Street Blues altijd zeiden.

Wederom dank voor uw reactie.
1] Bij deep in-the-money calls schrijf ik ook graag dan is de investering kleiner en de kans bij dit aandeel om de geschreven call goedkoper terug te kopen is elk kwartaal aanwezig.

2] Zal ik nooit (meer doen) doen.Bij geen enkel fonds. Uit ervaring wijs geworden.

3] jun 2023 noem ik vergezicht opties. Dat is alleen een gokje waard.

Juni 22 6-8 combinatie begin aug opgezet en op Q3 cijferdag aantal contracten vergroot.
Daar ben ik zeer positief over.
Dutchy Ron
0
18-02-2020

Toyota’s automated driving software development company, together with five industry partners has successfully completed proof of concepts (PoC) demonstrating high definition (HD) map building for surface roads with relative accuracy of less than 20 inches (50cm).

In the collaborative PoCs, the Toyota Research Institute-Advanced Development (TRI-AD) verified two methods that are effective for HD map building to a level that is required for automated driving:

TRI-AD also collaborated with location technology specialist TomTom on a PoC that showed that lower-class roads (urban roads), including lane markings necessary for automated driving, could be successfully created or updated in near real-time on TomTom’s HD map. The solution was achieved by verifying the reliability of the vehicle data collected by TRI-AD’s AMP, and then converting it for input into TomTom’s cloud-based transactional mapmaking platform.

TRI-AD has also collaborated with location data and technology developer Here Technologies’ on another PoC where, by correcting the positional errors in the vehicle data collected by TRI-AD, Here was able to automatically create surface road maps using its advanced ‘Self-Healing’ technology. By using only vehicle sensor data, Here ingested the data into its platform and automatically generated HD maps including lane level information required for automated driving.

www.traffictechnologytoday.com/news/m...
2.287 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... 111 112 113 114 115 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront