TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom december 2021

3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 171 172 173 174 175 » | Laatste
[verwijderd]
4
Ik hoop nog steeds op een kerstpakket van HG. Dan kan iedereen deze teleurstellende belegging voorgoed vergeten. Hoe kan dit aandeel gedurende deze tech hype zo achter blijven ? Er stinkt iets !
Hopelijk snel duidelijkheid.
Dutchy Ron
3
Huawei Experience: The Petal Map is evolving rapidly
September 3, 2021

Huawei relies on a number of local and international sources to build its database, and TomTom can be called the brand’s top partner.
The Petal Map, available in 140 countries, is of course an in-house development that has swept an important German design award with the latest round of updates. “We are proud that Petal Maps has won the Red Dot Design Awards trophy. Such prestigious accolades underscore the hard work of the Huawei team, which has resulted in a successful navigation service, ”

There are a few practical extras: a long tap on the app icon will allow you to start navigating home or work immediately, for example, and if you have a Huawei Watch 3 smartwatch, the Petal Map module that can be installed on it will indicate directions from your mobile. This can be handy, for example, while walking and cycling, and the manufacturer is already working to make map display and route guidance available in class. The development of Petal Maps is therefore in full swing, providing an increasingly efficient navigation alternative for a wide variety of devices.

tekdeeps.com/huawei-experience-the-pe...

Gaan we nog wel meer over horen als Huawei phones en watches de Europese markt met Petal Maps (TT inside) weer probeert voor zich te winnen......
[verwijderd]
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 13 december 2021 20:39:

Ik geloof niet in complottheorieën inzake HG. Het enige wat ik TT verwijt is hun communicatiebeleid. Zij hebben IEX en grote investeerders niet in hun zak. Wel kan TT gebaat zijn bij een lage koers en daar het communicatiebeleid en de boekhouding op afstemmen...... binnen de mazen van de wet en net op het randje.

Maar er komt een moment dat de onderwater gehouden ballon omhoog komt, die dag komt iedere dag dichter bij. Kijken wat morgen brengt, de koper die de afgelopen 3 beursdagen de spikes veroorzaakte heeft het vandaag op de handen gezeten of het gedoseerd vanaf opening tot slot.

@*JustMe* ik kan die zoekopdrachten niet delen en ik ga ze niet default forwarden. Het is vrij eenvoudig om die zoekopdrachten in te stellen bij Google Nieuws met de juiste zoekwoorden. Je bent slim genoeg om de zoekwoorden zelf te bedenken ;-). De naam van de OEM, TT partners, navigation, ADAS, HD-map, autonomous maps, etc.... je krijgt wel veel (dezelfde) mailtjes dan hoor..... ik denk dat je het snel voor gezien houdt ;-)
Ik ga het ook eens doen, ik zet een querie op verliesgevend krimpbedrijfje, nina brink en 257 miljoen verlies. O ja, en op Maserati, want al die partners zijn natuurlijk bij elkaar gekomen om massamerk Maserati te bedienen ;-)
Dutchy Ron
4
Nog wat YT filmpjes van infotainment systemen
Citroen DS9 youtu.be/0GjucI0Khm4
Opel Astra 2022 youtu.be/Hx1qr284fYA
Tundra 2022 youtu.be/1EhMzxijJoY
For 2022 Toyota and Lexus are rolling out new infotainment screens and software. Rather than being developed in Japan as previous versions were, this gen was developed in the USA by Toyota's new connected services software development team. With full OTA updates and connected services this is the snappiest and most advanced touchcsreen software in the Toyota lineup.

www.youtube.com/watch?v=fkiUyHCvIKM
Op 1:30min TT in beeld in T-Mate van Lexus (video was al eerder geplaatst hier, speciaal voor de nieuwkomers)
Putz
0
quote:

Tweede Hans schreef op 13 december 2021 20:53:

Ik hoop nog steeds op een kerstpakket van HG. Dan kan iedereen deze teleurstellende belegging voorgoed vergeten. Hoe kan dit aandeel gedurende deze tech hype zo achter blijven ? Er stinkt iets !
Hopelijk snel duidelijkheid.

Ik heb het liever na 1 januari, scheelt een hoop vermogensrendementsheffing ;-)
Dutchy Ron
3
Voor wat het waard is ...........vorig jaar ook zonder nieuws flink (1 EUR) omhoog eind 2020 en begin 2021 nog eens
10-12-2021 7,53
18-12-2021 8,24
29-12-2021 8,59
14-01-2022 9,65
21-01-2022 9,82
en nu is er meer aanleiding voor een stijging dan vorig jaar.
[verwijderd]
3
quote:

*JustMe* schreef op 13 december 2021 21:03:

[...]

Ik ga het ook eens doen, ik zet een querie op verliesgevend krimpbedrijfje, nina brink en 257 miljoen verlies. O ja, en op Maserati, want al die partners zijn natuurlijk bij elkaar gekomen om massamerk Maserati te bedienen ;-)
Fijn dat u ook dáár tijd voor hebt, alvast bedankt dat u het met ons gaat delen. Als we u niet hadden…..
dachthetniet
5
quote:

*JustMe* schreef op 13 december 2021 21:03:

[...]

Ik ga het ook eens doen, ik zet een querie op verliesgevend krimpbedrijfje, nina brink en 257 miljoen verlies. O ja, en op Maserati, want al die partners zijn natuurlijk bij elkaar gekomen om massamerk Maserati te bedienen ;-)
Het zit hoog lees ik. Maar om dan zo’n tekst met niets meer dan de intentie om het op de man te spelen is niet chique. En laten we wel wezen. Jij zit ook al jaren tegen een intens triest koersverloop aan te kijken en daar met mooie verhalen toch de positieve noot uit te halen. Erg knap!
sniklaas
5
Mooie dag voor TOMTOM, het 2021 koersverlies is ruimschoots ingelopen en nog krap 9% te gaan en dan is de koers weer terug op pre corona level van 1 jan 2020…

Desondanks vandaag mijn verkoop actie 3 en 4 van dit jaar uitgevoerd en rond de 5% laten gaan met een € knaak wpa (€2,50 voor de jonkies)…

Mijn verwachting is een ruim lagere koers op en na 4 feb 2022 gebaseerd op een tegenvallende 2021 omzet voor automotive & enterprise (€398 mio) en een lagere outlook voor 2022 dan de 20<>29,99% voorspelling van Taco…
boem!
4
quote:

*JustMe* schreef op 13 december 2021 16:19:

Er is denk ik een mix van triggers die op elkaar inspelen en in elkaars verlengde liggen. Kies je favoriete trigger

- Hoge adoptie Android (90%), lage GAS (onder 6% in 2025)
- TomTom Indigo
- Het netwerk om Indigo heen
- Plannen van Stellantis, verhogen adoptie services en abonnementen en cockpit over alle carlines heen (Indigo?)
- Nieuwe geluid uit CARIAD (VW zit meer op partnerships en minder op in-house, ook voor Infotainment en HD maps?)
- Integratie in Bosch computer
- Bosch - Cariad partnership rond software defined vehicle
- Chiptekorten worden minder
- TomTom ADAS Toyota (t-mate) bredere uitrol
- TomTom verdieping Hyundai
- TomTom targeting Honda
- Nissan line-up kan zelfde aan boord krijgen als Quasquai
- ISA wetgeving
- HERE SPAC
- Shortcovering
- Usecases HD maps komen dichterbij in de tijd
- Groei EV en behoefte EV services
- Groei ADAS
De resultante van al deze triggers zal zijn, dat de omzet Automotive zal stijgen en daarmee ook de FCF.

Omdat de FCF staat voor het aan aandeelhouders toekomende bedrag zal de koers noordwaarts navigeren.

Het is wel heel opzichtig dat men bij het zeer florisante vergezicht ons voorgetoverd tijdens de CMD ook heeft gekozen om versneld de amortistion af te schrijven en OPEX boven CAPEX te stellen, terwijl ook de zeer ruim toepassing van deferred revenue de camouflage op de IFRS cijfers tijdelijk verslechterd.

Het is een bewuste keuze geweest van de FF's om deze IFRS cijfers te presenteren.

Wat is de bedoeling om de IFRS cijfers zo nadrukkelijk te camoufleren.

Het zijn tenslotte de FF's die eht meeste nadeel ondervinden van deze lage waardering.

SPECULATIEMODUS.

De FF's azen op een grote klapper.
Dat willen zij bereiken door een notering aan de Nasdaq rond 2025.

Met een omzet van 1 miljard en een FCF van 1,50 euro moet een introductiekoers van 50 euro mogelijk zijn.

Eind goed al goed, de FF's die nu nog als lulletje rozewater te boek staan met een verdampt vermogen van 225 mio naar 125 mio worden opeens de visionairs die door middel van geduld en vasthoudendheid hun belang konden vegroten van de 225 mio naar 750 mio.

Covid en chiptekorten hebben roet gegooid in dit scenario maar mogelijk dat Indigo de echte sleutel wordt tot dit succes
Wereldbelegger
0
Totale netto shortpositie op 14 december 2021: 2,50%
was 2,00%
0,50% is rond de 660.000 aandelen

Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
10 Dec 2021 WorldQuant 0,50%
8 Dec 2021 Marshall Wace 0,80%
1 Dec 2021 Marshall Wace 0,73%
ketchup
0
ook al denk ik dat de aandelen ( beurzen ) de komende 2-3 jaar gaan inleveren en rente oplopende zal zijn waar geld wel positief gaat renderen ( cash = king ) , zou ik het als uiterst teleurstellend ervaren als we bij 2024 ( mits TT nog beursgenoteerd staat ) niet in de 13-15 euro range noteren
Wereldbelegger
0
quote:

boem! schreef op 14 december 2021 01:08:

[...]

De resultante van al deze triggers zal zijn, dat de omzet Automotive zal stijgen en daarmee ook de FCF.

Omdat de FCF staat voor het aan aandeelhouders toekomende bedrag zal de koers noordwaarts navigeren.

Het is wel heel opzichtig dat men bij het zeer florisante vergezicht ons voorgetoverd tijdens de CMD ook heeft gekozen om versneld de amortistion af te schrijven en OPEX boven CAPEX te stellen, terwijl ook de zeer ruim toepassing van deferred revenue de camouflage op de IFRS cijfers tijdelijk verslechterd.

Het is een bewuste keuze geweest van de FF's om deze IFRS cijfers te presenteren.

Wat is de bedoeling om de IFRS cijfers zo nadrukkelijk te camoufleren.

Het zijn tenslotte de FF's die eht meeste nadeel ondervinden van deze lage waardering.

SPECULATIEMODUS.

De FF's azen op een grote klapper.
Dat willen zij bereiken door een notering aan de Nasdaq rond 2025.

Met een omzet van 1 miljard en een FCF van 1,50 euro moet een introductiekoers van 50 euro mogelijk zijn.

Eind goed al goed, de FF's die nu nog als lulletje rozewater te boek staan met een verdampt vermogen van 225 mio naar 125 mio worden opeens de visionairs die door middel van geduld en vasthoudendheid hun belang konden vegroten van de 225 mio naar 750 mio.

Covid en chiptekorten hebben roet gegooid in dit scenario maar mogelijk dat Indigo de echte sleutel wordt tot dit succes
Ik ben blij dat u in uw speculatiemodus wel de realiteit meeneemt.
"Covid en chiptekorten hebben roet gegooid in dit scenario"

Je zal maar oogkleppen ophebben en bovenstaande speculatie voor waarheid nemen.

Wereldbelegger
0
quote:

ketchup schreef op 14 december 2021 07:51:

ook al denk ik dat de aandelen ( beurzen ) de komende 2-3 jaar gaan inleveren en rente oplopende zal zijn waar geld wel positief gaat renderen ( cash = king ) , zou ik het als uiterst teleurstellend ervaren als we bij 2024 ( mits TT nog beursgenoteerd staat ) niet in de 13-15 euro range noteren
Dat is dan toch twee jaar verder dan begin van dit jaar gedacht werd.
Wereldbelegger
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 13 december 2021 21:36:

Voor wat het waard is ...........vorig jaar ook zonder nieuws flink (1 EUR) omhoog eind 2020 en begin 2021 nog eens
10-12-2021 7,53
18-12-2021 8,24
29-12-2021 8,59
14-01-2022 9,65
21-01-2022 9,82
en nu is er meer aanleiding voor een stijging dan vorig jaar.

Ook meer aanleiding voor een teleurstelling NA CES en Q4/FY cijfers.

Hebben we allebei een glas halfvol, alleen de verwachting is anders.
((-;
Dutchy Ron
0
De outlook op 4-2-22 en deals op en tot die datum gaan we meemaken.
Het is lastig inschatten of er een algehele eindejaarsrally komt of juist het omgekeerde. Dat zal ook grotendeels het koersverloop van TT gaan bepalen. Voor de komende dagen hoop ik nog op een koers van 9+, en mijn slotgok op 4-2-22 is 11,98 ….. en voor de dag ervoor 10,50 ;-)
[verwijderd]
0
Heej wereldbelegger, Mercedes gaat eerder dicht dit jaar, zoek ff bericht erbij en direct hier posten dan hé!
NewKidInTown
0


Het Duitse automerk Mercedes-Benz gaat twee fabrieken eerder sluiten voor de kerstvakantie vanwege een gebrek aan computerchips. De vestigingen gaan ergens in de loop van deze week dicht, aldus het bedrijf maandag.

Het gaat om een fabriek in het Duitse Bremen en een vestiging in het Hongaarse Kecskemét. De fabriek in Bremen zou op 10 januari weer moeten beginnen en die in Kecskemét zou ook in die week weer moeten gaan draaien.

Volgens Mercedes-Benz, onderdeel van Daimler, zal de productiepauze onder meer worden gebruikt voor onderhoudswerkzaamheden.

Bij de fabriek in Bremen werken ongeveer 12.500 mensen en bij die in Kecskemét circa 4.700. Daimler heeft de productie al vaker moeten onderbreken vanwege de nijpende chiptekorten, die ook veel andere grote autofabrikanten raken.

www.nu.nl/economie/6173015/fabrieken-...

Mercedes zal niet de enige zijn, verwacht ik.
3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 171 172 173 174 175 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:11
Koers 5,650
Verschil +0,030 (+0,53%)
Hoog 5,750
Laag 5,600
Volume 221.366
Volume gemiddeld 327.571
Volume gisteren 419.532

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront