TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom december 2021

3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... 171 172 173 174 175 » | Laatste
Wereldbelegger
0
Een van de oorzaken waarom het chiptekort nog niet is opgelost.

Automobielindustrie wil “oude” halfgeleiders
Halfgeleiders in auto’s moeten failproof zijn. Ze moeten altijd werken en mogen nooit falen.

Een van de zaken die ook een rol speelt, zijn de specifieke vereisten van de automobielsector wat betreft het type halfgeleiders.

Omdat de automobielindustrie abrupt tot stilstand kwam, hebben fabrikanten van halfgeleiders zoals Intel de productie verschoven naar waar er wel nog vraag was. Het ging om “oude” halfgeleiders met een bewezen staat van dienst. Ondertussen is er al een nieuwe generatie op de markt die producenten van consumentenelektronica gebruiken. En daar zijn geen productieproblemen.

Dus volgt de logische vraag: waarom gebruiken de autoconstructeurs die niet? Het antwoord is even logisch: halfgeleiders in auto’s moeten failproof zijn. Ze moeten altijd werken en mogen nooit falen. Van de “oude” generatie weten de autoconstructeurs dat ze betrouwbaar zijn. De nieuwe zijn dat waarschijnlijk ook. Maar een nieuw type halfgeleider in een auto gebruiken, vergt dus een veel uitgebreider goedkeuringsprotocol dan bij pakweg een laptop of een smartphone. Er hangt dan ook veel meer van af. In de eerste plaats op het vlak van de veiligheid. Even resetten wanneer je slimme cruise control zich enkele seconden van “de domme” houdt, het is niet echt een optie. Constructeurs besteden dat protocol uit aan gespecialiseerde labs: tijdrovend en vooral behoorlijk duur. Dat even snel implementeren in het midden van lopende productiecycli: de constructeurs stellen dat liever uit tot bij de eerstkomende modelwissel.

bron:
www.fleet.be/dossier-halfgeleiders-di...
Wereldbelegger
0
Alleen al om de titel waard om hier te plaatsen

Chiptekorten zetten weer rem op autoverkoop in Europa

In november zijn voor de vijfde maand op rij veel minder nieuwe personenauto's op kenteken gezet in Europa. Dat meldt autobranchevereniging ACEA, die het wereldwijde chiptekort als hoofdoorzaak aanwijst. Over de eerste elf maanden van dit jaar liggen de registraties inmiddels ook onder die van vorig jaar.

In totaal werden er vorige maand 713.346 nieuwe auto's verkocht in de Europese Unie. Dat is het laagste aantal voor een novembermaand sinds 1993, aldus ACEA. Ten opzichte van een jaar eerder werden er ruim 20 procent minder auto's op kenteken gezet.

bron:
www.telegraaf.nl/financieel/522421251...
Dutchy Ron
3
Insurance companies are slowly but surely migrating to next-generation approaches to more accurately determine the risk score of a customer, and LOOP has recently embraced an idea that’s supposed to pioneer a new model many are likely to adopt.

LOOP’s new system relies on an advanced system powered by TomTom maps and whose purpose is to determine if a customer typically drives in an area with an increased likelihood of crashes or not.
Called road risk factor, this idea uses a custom map that highlights the historical flow and the traffic density, with all information provided by TomTom. Using an advanced system that also employs machine learning, LOOP then looks at crash data to determine the dangerous roads and figure out if customers are driving on them.
“Driver routes are input into its machine learning model and are referenced against the risk factor of roads driven on. The resulting output of the model is an individual’s risk score, which is computed for each month of the year. This risk score translates to the likelihood an individual driver will experience a crash during the next 30 days, based on their last 30 days of driving,” TomTom

www.autoevolution.com/news/insurance-...
Dutchy Ron
2
Kia Proceed
Beide hebben de meest exclusieve kenmerken van het assortiment, waaronder de meest geavanceerde technologie op het gebied van veiligheid, rijhulpsystemen en connectiviteit, met als hoogtepunt het infotainmentsysteem met 8-inch touchscreen, dat het navigatiesysteem integreert met Kia Connected Services van TomTom. Dit zorgt op zijn beurt voor volledige smartphone-integratie via Apple CarPlay en Android Auto.

www.businessonline.it/auto/novita-aut...
Dutchy Ron
1

Chinese Carmaker GAC Enters North America Through a Partnership With Stellantis
Chinese car manufacturer GAC joins the North American market, under the Dodge name

Chinese manufacturers have come a long way in a short amount of time, and while the majority of them are still exclusive to the Chinese market, their eventual expansion towards North America was a logical step. On 30 September, GAC announced it will be exporting SUV models to Mexico. However, it will be selling its models under the Dodge brand through an established partnership with Stellantis.

With that being said, Stellantis already has four dedicated EV platforms, which would support 2.0 million vehicles a year, each, according to Reuters. At this point, it is unknown whether or not any of these platforms has been developed with performance in mind, but the latest developments concerning GAC and Stellantis could be the basis for a jointly-developed EV platform, with performance in mind.

www.topspeed.com/cars/car-news/chines...
bekeken
0
quote:

*JustMe* schreef op 17 december 2021 21:00:

Aantal verhandelde aandelen sowieso hoog met experatie

KPN
40,2 miljoen stukken verhandeld, 3-maands gemiddelde is 13,2 miljoen

Just eat
2,74 miljoen stukken verhandeld, 3-maands gemiddelde is 1,3 miljoen

Philips
6,2 miljoen stukken verhandeld, 3-maands gemiddelde 3,3 miljoen

ASML
1,95 miljoen stukken verhandeld, 3-maands gemiddelde 853.000

Heineken
1,4 miljoen stukken verhandeld, 3-maands gemiddelde 558.000

Heeft niet alleen met expiratie te maken, maar ook met de herweging van de indices.
Dutchy Ron
0
Ford heeft de orderboeken van de nieuwe Focus geopend. De nieuwste versies van de gewilde hatchback en Wagon hebben een nog expressiever design, en het arsenaal aan connectiviteits- en assistentiesystemen is verder uitgebreid met state-of-the-art technologieën zoals SYNC 4 met cloud-gebaseerde navigatie

SYNC 4
De nieuwste generatie Focus is leverbaar met de geavanceerde Ford SYNC 4-technologie met spraakbediening en het 13,2-inch touch- & swipe scherm met een intuïtieve interface die via machine-learning leert van het gedrag van de bestuurder, om zo nog nauwkeurigere informatie en assistentie te geven. De nieuwe, connected navigatie zorgt voor actuele en voorspellende verkeersinformatie via TomTom, waarbij de technologie van Garmin via de cloud de meest efficiënte routes kan bepalen. SYNC 4 blijft altijd actueel door de draadloze Ford Power-Up software-updates die op de achtergrond, of op vooraf geplande tijden kunnen worden geïnstalleerd. Met de FordPass-app zijn verschillende verbonden diensten te gebruiken via een smartphone.

In alle nieuwe Ford modellen zit SYNC4 met TT traffice info….. daarin is TT marktleider maar dat levert niet het meeste op
Dutchy Ron
0
NIO Day 2021 Goes Live – The All-new ET5 Sedan, a Plethora of Additional Details Regarding the ET7, and Much More

During the Beijing International Automotive Exhibition 2020 held in late September, NIO had unveiled the OS version 2.7.0 of its Navigate on Pilot (NOP) feature. This is an Advanced Driver-Assistance System (ADAS) that leverages 23 sensor devices and high-precision mapping to provide location accuracy of up to 20cm. The NOP provides route optimizing service along with lane change recommendations. It can also automatically steer the vehicle along a pre-set route.

At the NIO Day 2020, the company had gone a step further by introducing its autonomous driving feature – NAD. The company's Aquila Sensing features 11 8MP high-resolution cameras (greater resolution than Tesla's 1.2MP camera) that can detect vehicles 680m away and pedestrians over 220m away. The Aquila also contains a high-resolution lidar sensor that has been developed in collaboration with Innovusion. The lidar sensor features a 1550nm laser, a 120-degree field of view, and a range of up to 500m. Moreover, as part of its 33 sensing units, Aquila contains a 5mmWave radar, 12 ultrasonic sensors, and 2 high-precision positioning units.

NIO gebruikt Nvidia Drive en is echt een mooiere auto dan de Tesla….. ze produceren alleen minder aantallen…..maar dat zal wel een vlucht gaan nemen verwacht ik. Indien ze naar Europa komen kunnen ze wellicht kiezen voor TT maps via Nvidia

wccftech.com/nio-day-2021-goes-live/
bekeken
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 18 december 2021 10:32:

Alleen al om de titel waard om hier te plaatsen

Chiptekorten zetten weer rem op autoverkoop in Europa

In november zijn voor de vijfde maand op rij veel minder nieuwe personenauto's op kenteken gezet in Europa. Dat meldt autobranchevereniging ACEA, die het wereldwijde chiptekort als hoofdoorzaak aanwijst. Over de eerste elf maanden van dit jaar liggen de registraties inmiddels ook onder die van vorig jaar.

In totaal werden er vorige maand 713.346 nieuwe auto's verkocht in de Europese Unie. Dat is het laagste aantal voor een novembermaand sinds 1993, aldus ACEA. Ten opzichte van een jaar eerder werden er ruim 20 procent minder auto's op kenteken gezet.

bron:
www.telegraaf.nl/financieel/522421251...
Overigens waren de verkopen in november wel ruim 7% hoger dan in de maand oktober
Dutchy Ron
1
NIO HD Maps en navigatie
www.nio.com/blog/quick-look-nios-navi...
Vooralsnog alleen beschikbaar in Chia, maar binnenkort in Noorwegen en in 2022 in andere EU landen
Dan zullen ze een HD Map leverancier met kaarten van Europa moeten kiezen die compatibel is met Nvidia Drive.
Dus het wordt HERE of TT
Dutchy Ron
0
MapmyIndia IPO subscribed 154.71 times

C.E. Info Systems Limited (MapmyIndia) is a data and technology products and platforms company, offering proprietary digital maps as a service (“MaaS”), software as a service (“SaaS”) and platform as a service (“PaaS”). It is one of the leading providers of advanced digital maps, geospatial software and location-based IoT technologies.

The mapping tech company has over 2,000 customers across map-as-a-service, software-as-a-service (SaaS), IoT solutions and application programming interface (API).

The 26-year-old mapping tech company MapmyIndia has been powering some of the leading companies in India and globally including Apple, Uber, Amazon, BMW, Honda, Toyota, Mercedes, Ola, Yulu, Flipkart, Ola, Amazon, HDFC bank, Central Board of Direct Taxes, Umang App, Indian Space Research Organisation (ISRO), State governments and many more. The company’s repository of mapping data of the Indian landscape covers 6.3 million road kilometres, 7,933 towns and cities, 6,37,472 villages, 17.79 million places across categories.

The company is profitable. It’s cash flow from operations grew 152.6 per cent between FY20 and FY21 reaching ?98.5 crore, according to the Draft Red Herring Prospectus (DRHP).

www.thehindubusinessline.com/markets/...
Dutchy Ron
0
The public issue of MapmyIndia's worth Rs 1039.61 has got a strong response from investors from December 9 to December 13 as it was subscribed over 154 times. Compared to the office size of 70 lakh shares, it received bids for 108 crore shares. The reserved portion of retail investors was oversubscribed 15.20 times while Non Institutional Investors (NII) and Qualified Institutional investors was subscribed 4254.69 and 196.36 times, respectively.

www.sentinelassam.com/business/mapmyi...
Dutchy Ron
0
BENGALURU: MapmyIndia, which powers Apple maps in India, received bids worth 1.13 trillion rupees ($14.92 billion) in its initial public offering, or 154.71 times the shares on offer, signalling strong confidence in the company's growth prospects.

Das best veel ;-)
Dutchy Ron
0
MapmyIndia seems poised for one of the best stock market listings among all other public issues slated to debut on Dalal Street next week.

As of 1:30 pm on Friday, the GMP of MaymyIndia stood at Rs 940, or a premium of 91 per cent compared to the issue price of Rs 1033. If there is no further change, the shares of the company may get listed at Rs 1973.
It is worth mentioning, however, that the GMP of MapmyIndia and other IPOs fell over the past few days due to volatility in the primary markets. MapmyIndia IPO’s GMP was Rs 1,040 on December 15 and has fallen by Rs 100 in just two days.
Despite the ongoing stock market volatility, the company’s shares seem to be heading towards a strong debut.
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 18 december 2021 17:40:

BENGALURU: MapmyIndia, which powers Apple maps in India, received bids worth 1.13 trillion rupees ($14.92 billion) in its initial public offering, or 154.71 times the shares on offer, signalling strong confidence in the company's growth prospects.

Das best veel ;-)
Waar gaat dat geld heen?
Dutchy Ron
1
[verwijderd]
0
Ben wel benieuwd... wat als TT in feb 2022 komt met een outlook die mager is (voorzichtigheid, onduidelijk inzicht chip supplies, omicron impact) en tegelijkertijd met een flink gegroeid automotive orderboek (nieuwe deals, relatief kleine uitstroom in 2021 en grote instroom). Hoe gaat de markt daar op reageren?

Ik zou het als positief zien, want het betekent groeiend marktaandeel, sterkere positie alleen de markt zelf moet nog herstellen en dat is een kwestie van tijd. Het macro verhaal (conjunctuur en supply) en het meso verhaal (positie in de sector) en ook micro verhaal (R&D, geautomatiseerd mapmaking) strijden dan met elkaar.
Macro kan het verhaal slecht zijn en meso en micro goed.
win some...
3
quote:

*JustMe* schreef op 18 december 2021 17:58:

Ben wel benieuwd... wat als TT in feb 2022 komt met een outlook die mager is (voorzichtigheid, onduidelijk inzicht chip supplies, omicron impact) en tegelijkertijd met een flink gegroeid automotive orderboek (nieuwe deals, relatief kleine uitstroom in 2021 en grote instroom). Hoe gaat de markt daar op reageren?

Ik zou het als positief zien, want het betekent groeiend marktaandeel, sterkere positie alleen de markt zelf moet nog herstellen en dat is een kwestie van tijd. Het macro verhaal (conjunctuur en supply) en het meso verhaal (positie in de sector) en ook micro verhaal (R&D, geautomatiseerd mapmaking) strijden dan met elkaar.
Macro kan het verhaal slecht zijn en meso en micro goed.
Het vervelende is dat als de outlook van TT mager is, dat dan waarschijnlijk de outlooks van de OEM's ook mager zijn. En als zij hun verwachtingen bijstellen, dan doet dit mogelijk het positieve effect van eventuele nieuwe deals op het backlog voor een deel teniet.
sniklaas
3
quote:

*JustMe* schreef op 18 december 2021 17:58:

Ben wel benieuwd... wat als TT in feb 2022 komt met een outlook die mager is (voorzichtigheid, onduidelijk inzicht chip supplies, omicron impact) en tegelijkertijd met een flink gegroeid automotive orderboek (nieuwe deals, relatief kleine uitstroom in 2021 en grote instroom). Hoe gaat de markt daar op reageren?

Ik zou het als positief zien, want het betekent groeiend marktaandeel, sterkere positie alleen de markt zelf moet nog herstellen en dat is een kwestie van tijd. Het macro verhaal (conjunctuur en supply) en het meso verhaal (positie in de sector) en ook micro verhaal (R&D, geautomatiseerd mapmaking) strijden dan met elkaar.
Macro kan het verhaal slecht zijn en meso en micro goed.
Mijn verwachting is negatief en al helemaal wanneer mijn automation en enterprise omzetcijfer van €397 mio voor 2021 de realiteit wordt. Niet voor niets schreef ik in October met de Q3 cijfers waarbij de outlook voor de 2e maal naar mijn idee te voorzichtig naar beneden werd bijgesteld, te krap en de kans op een 3e omzetwaarschuwing in feb 2022 naar de psychologische €3## mio...

Niet slim van Taco, had gewoon de ondergrens naar beneden bij moeten stellen en had daarmee een mogelijk 3e omzetwaarschuwing in feb 2022 voor de 2021 cijfers kunnen voorkomen.

Idem voor de knullige communicatie aangaande de 2022 outlook, meer dan 20% maar minder dan 30% met een beetje pech, er waren en zijn nog steeds voldoende ingredienten die daarop wijzen moet Taco in feb 2022 deze naar beneden bijstellen, dat wordt dan de volgende negatieve waarschuwing.

Een groter orderboek zelfs wanneer deze, doe eens gek naar €2000 mio toeneemt gaat de koers in eerste instantie door het putje en al helemaal wanneer er onder aan de streep een groter verlies wordt gerapporteerd, de kans daarop is zeer groot, de omzet per werknemer €90.000,- komt nog verder onder druk te staan gezien de toename van het aantal werknemers en afname van de omzet..

Nog 55 dagen te gaan en in de tussentijd kan de CES de angel eruit halen, wanneer daar mooie deals bekend gemaakt worden zijn de 2021 cijfers van weinig waarde of er nu €397 mio omzet is behaald of €420 mio beide zijn veels te weinig in verhouding tot het aantal FTE's zou minimaal op €1000 mio moeten liggen maar bekendmaking van mooie deals brengen dan de fantasie terug in het aandeel...

Maak je borst maar nat wanneer er in de komende 55 dagen geen deals bekend gemaakt gaan worden en daarnaast een 2021 omzet <€400 mio, en lagere 2022-Q1 outlook dan is mijn voorspelling van €7,27 als slotkoers op 4 feb 2022 te hoog en duikelt de koers in de week erna richting de €6,238...
Dutchy Ron
0
Mobileye Deep Dive – “Under the Hood” with Prof. Amnon Shashua

Join Mobileye CEO Prof. Amnon Shashua as he explains how the company will deliver economically viable consumer autonomous vehicles (AV) to the world. He will unveil new chip technology, share progress on radar and lidar technology, and, for the first time, disclose details about Mobileye’s approach to enabling fully autonomous solutions across vehicle types and use cases around the globe. The 2022 “Under the Hood” session is not to be missed, as Shashua shows how Mobileye is rewriting the AV game.

When: Wednesday, Jan. 5, 2022, 11:30 a.m. PST.

Where: Las Vegas Convention Center, Room W326, Las Vegas.
3.494 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... 171 172 173 174 175 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 17:35
Koers 5,570
Verschil -0,010 (-0,18%)
Hoog 5,630
Laag 5,530
Volume 239.559
Volume gemiddeld 286.368
Volume gisteren 194.814

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront