Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway.com 2021

Trx7
0
Ik overweeg mijn puts te verkopen. Heb een geweldig jaar gehad. Maar aan de andere kant verwacht ik nog wat dumps van fondsmanagers die voor 31-12 JET uit hun overzicht willen hebben. Wat denken jullie?
andrejes
0
quote:

Terex7 schreef op 21 december 2021 09:18:

Ik overweeg mijn puts te verkopen. Heb een geweldig jaar gehad. Maar aan de andere kant verwacht ik nog wat dumps van fondsmanagers die voor 31-12 JET uit hun overzicht willen hebben. Wat denken jullie?
Die dumps zijn hopelijk al geweest :(
InvestoPedia
0
Die dumps zijn wel geweest denk ik.bodem vorming rond 44-45 en dan langzaam herstelt verwacht ik.
Daanmans
1
quote:

Cees van Vliet schreef op 28 september 2021 15:38:

Beste *ex* aandeelhouders, ik beleg al dik 50 jaar, heb ze meegemaakt, baan, getronics,wol, imtech, allemaal verlieslijdende bedrijven, met zeer sterk dalende koersen na een topstijging, met onduidelijkk management die niet in staat waren om 1 jaar vooruit te spellen, zo volg ik ook jet, je ziet hetzelfde patroon , al bij 85 euro heb ik een waarschuwing gegeven dat de 63 euro snel bereikt gaat worden.Ik bezat 0 aandelen in die periode en heb nergens in gehandeld, ik hoop voor zittende aandeelhouders dat er een herstel komt, al denk ik dat 50 euro hetvolgende doel wordt, veel plezier , ik heb net een ticket gekocht want dat was een afspraak in onze groep
Is jet daadwerkelijk te vergelijken met getronics, imtech etc.? Kees heeft wel zijn gelijk gekregen
Trx7
0
quote:

andrejes schreef op 21 december 2021 09:22:

[...]
Die dumps zijn hopelijk al geweest :(
Ik weet niet. Vaak wordt er begin december gedumpt. Maar vaak ook de laatste 2 dagen van december. En dan vanaf 2 januari weer herstel. Dat zag je bij heel veel aandelen die een verloren jaar hadden.
Trx7
3
quote:

Daanmans schreef op 21 december 2021 09:30:

[...]

Is jet daadwerkelijk te vergelijken met getronics, imtech etc.? Kees heeft wel zijn gelijk gekregen
Cees is weggepest van dit forum omdat hij een kritisch geluid liet horen.

Ik vind het geen vergelijking met getronics of imtech. Wat ik wel altijd heb gedacht is dat een JET een organisatie is van veel beloven en weinig leveren. Daarnaast ook veel te groot geworden. 2e na dat Meituan. maar Meituan zit tenminste alleen in China. JET is een optelling van verschillende landen. Never made sense to me.
Tibetarian
0
quote:

Daanmans schreef op 21 december 2021 09:30:

[...]

Is jet daadwerkelijk te vergelijken met getronics, imtech etc.? Kees heeft wel zijn gelijk gekregen
Bwah, weet ik niet. Heel eerlijk denk ik dat maaltijdbezorgers niet meer weg te denken zijn, er zijn teveel mensen die gebruik maken van dit gemak. De markt is er, de vraag is alleen wie krijgt de business winstgevend.
Hendrik Roo
0
Herstel komt er alleen bij baanbrekend nieuws. Of dit nieuws er komt en zo ja wanneer weet niemand.
[verwijderd]
1
Dit aandeel mag simpelweg (nog) niet omhoog. Overduidelijk dat dit (nog even) gedrukt moet worden. Waarom, komen we ooit wel een keer achter. Tot die tijd kunnen we zeiken, azijnpissen, huilen of lekker lachen. Pluk de dag zou ene Marco Borsato hebben gezongen.
Fox WIld
1
Ahold neemt zelf een fietskoeriersdienst over i.p.v. een samenwerkingsverband met JET...

Bol.com koopt fietskoeriersdienst om sneller te verduurzamen

ZWOLLE (ANP) - Webwinkel bol.com wordt meerderheidsaandeelhouder en daarmee feitelijk eigenaar van Cycloon, een bedrijf met honderden fietskoeriers in dienst. Het internetbedrijf, dat in 2025 klimaatneutraal pakketten wil bezorgen, hoopt door de overname sneller te verduurzamen. Cycloon zal onder zijn nieuwe eigenaar sneller kunnen groeien, zo verwachten beide bedrijven.

Onlinewinkelen groeit razendsnel, waarbij de lockdowns tijdens de pandemie voor een extra snelle verschuiving naar de webshop hebben gezorgd. Dat levert ook problemen op. Zo moet de bezorgcapaciteit meegroeien, wordt het drukker op de weg en stoten nog veel bestelbusjes broeikasgassen uit. Bol.com wil na de overname van Cycloon meer pakketten per fiets bezorgen om die problemen het hoofd te bieden.

Cycloon werkt met zo'n achthonderd fietskoeriers die verspreid over Nederland pakketten bezorgen. Ook werken bij het twintig jaar geleden opgerichte bedrijf zeshonderd postbezorgers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ook na de overname door bol.com wil Cycloon zich blijven inzetten voor de "sociale cultuur" bij het bedrijf. Marieke Snoek, algemeen directeur van Cycloon, denkt dankzij het webwinkelbedrijf vooral op grotere schaal te kunnen werken.

Het is niet direct bekend hoeveel bol.com heeft geïnvesteerd in Cycloon. Na de overname blijven bestaande aandeelhouders betrokken bij het bedrijf. De deal, die nog moet worden goedgekeurd door toezichthouders, is naar verwachting in de eerste helft van 2022 rond.

Bol.com is lang niet het eerste bedrijf in de e-commercesector dat met fietskoeriers werkt. Concurrent Coolblue heeft al veel personeel op eigen bakfietsen rondrijden. Ook pakketbezorgers PostNL en DHL rijden soms op bakfietsen.

Bol.com is een dochteronderneming van supermarktconcern Ahold Delhaize, dat ook Albert Heijn bezit. Onlangs maakte het bedrijf bekend de webwinkel naar de beurs te brengen.
Trx7
1
quote:

Royal Gaskoning schreef op 21 december 2021 09:40:

Dit aandeel mag simpelweg (nog) niet omhoog. Overduidelijk dat dit (nog even) gedrukt moet worden. Waarom, komen we ooit wel een keer achter. Tot die tijd kunnen we zeiken, azijnpissen, huilen of lekker lachen. Pluk de dag zou ene Marco Borsato hebben gezongen.
Gezien de hoge volumes waarop het aandeel is gedaald, lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat er partijen de koers gestuurd hebben. Dan zou namelijk dan op de een of andere manier zichtbaar moet worden in de registers.

En laatst ook dat manipulatie verhaal over Post NL wat gedebunked is. De Q3 cijfers van JET waren niet best kan ik me nog herinneren waarop de koers op 9% daalde op 1 dag. Zou het meer in die richting zoeken.

[verwijderd]
0
quote:

Daanmans schreef op 21 december 2021 09:30:

[...]

Is jet daadwerkelijk te vergelijken met getronics, imtech etc.? Kees heeft wel zijn gelijk gekregen
Het geval van Getronics ken ik niet, van Imtech wel. Dat was een totaal ander geval. Fraude was daar de trigger voor het failissement. Daarnaast bevindt JET zich in een totaal andere markt, tijd en segment. Hier zit nog echt (groei) potentie in en ik zou echt niet weten waarom dat opeens weg zou moeten zijn. Het bezorgen van maaltijden in onderdeel geworden van ons leven tegenwoordig, zeker als je in een drukke stad woont en een druk leven hebt. Alleen al als ik voor mezelf spreek en naar mijn omgeving kijk, wordt er per week 1 a 2 keer besteld. En boodschappen bezorgen is de volgende norm. Sindskort ben ik ook overgestapt op AH en Picnic bezorging, simpelweg omdat ik dat gemakkelijker en tijdbesparend vind. 2 jaar geleden moest ik erom lachen. Nu doe ik er zelf aan mee. En zoals ik zijn er steeds meer. Daar zit de potentie in voor boodschappen en maaltijden bezorgers.
Trx7
0
quote:

Fox WIld schreef op 21 december 2021 09:43:

Ahold neemt zelf een fietskoeriersdienst over i.p.v. een samenwerkingsverband met JET...

Bol.com koopt fietskoeriersdienst om sneller te verduurzamen

ZWOLLE (ANP) - Webwinkel bol.com wordt meerderheidsaandeelhouder en daarmee feitelijk eigenaar van Cycloon, een bedrijf met honderden fietskoeriers in dienst. Het internetbedrijf, dat in 2025 klimaatneutraal pakketten wil bezorgen, hoopt door de overname sneller te verduurzamen. Cycloon zal onder zijn nieuwe eigenaar sneller kunnen groeien, zo verwachten beide bedrijven.

Onlinewinkelen groeit razendsnel, waarbij de lockdowns tijdens de pandemie voor een extra snelle verschuiving naar de webshop hebben gezorgd. Dat levert ook problemen op. Zo moet de bezorgcapaciteit meegroeien, wordt het drukker op de weg en stoten nog veel bestelbusjes broeikasgassen uit. Bol.com wil na de overname van Cycloon meer pakketten per fiets bezorgen om die problemen het hoofd te bieden.

Cycloon werkt met zo'n achthonderd fietskoeriers die verspreid over Nederland pakketten bezorgen. Ook werken bij het twintig jaar geleden opgerichte bedrijf zeshonderd postbezorgers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ook na de overname door bol.com wil Cycloon zich blijven inzetten voor de "sociale cultuur" bij het bedrijf. Marieke Snoek, algemeen directeur van Cycloon, denkt dankzij het webwinkelbedrijf vooral op grotere schaal te kunnen werken.

Het is niet direct bekend hoeveel bol.com heeft geïnvesteerd in Cycloon. Na de overname blijven bestaande aandeelhouders betrokken bij het bedrijf. De deal, die nog moet worden goedgekeurd door toezichthouders, is naar verwachting in de eerste helft van 2022 rond.

Bol.com is lang niet het eerste bedrijf in de e-commercesector dat met fietskoeriers werkt. Concurrent Coolblue heeft al veel personeel op eigen bakfietsen rondrijden. Ook pakketbezorgers PostNL en DHL rijden soms op bakfietsen.

Bol.com is een dochteronderneming van supermarktconcern Ahold Delhaize, dat ook Albert Heijn bezit. Onlangs maakte het bedrijf bekend de webwinkel naar de beurs te brengen.
Heftig! Nog meer bevestiging dat deze markt zo eenvoudig te betreden is. Gooi er wat geld tegenaan en je hebt je eigen logistieke vloot.

Wellicht is dit ook de reden dat er nog geen samenwerkingen zijn bekendgemaakt door JET. Ik werd wel even zenuwachtig van de beloften tijden de Captial markets day, en later ook tijdens de Morgans Stanley conferentie. Maar geen zijn nog bekendgemaakt.
boha
0
quote:

Fermín Romero de Torres schreef op 21 december 2021 08:34:

Vandaag laten we de €. 45 voorgoed achter ons. Toch?
ben er bang voor dat je gelijk krijgt
Jestbread
4
quote:

bezinteergebelegt schreef op 20 december 2021 09:04:

JET profiteren van een lockdown ? Serieus ?

40% gedaald toen heel Europa in lockdown zat. En dan zal het nu wel flink stijgen ?
Dit soort doelredeneringen...zo kun je altijd gelijk hebben.
JET steeg ook naar 110 door die lockdown, of werkt het maar één kant op?

Je kunt veel zeggen, maar een lockdown in Nederland waar daadwerkelijk winst gemaakt wordt, kan niet anders dan goed uitpakken. En ja, het is een kleine druppel op de gloeiende plaat, maar anders was die druppel er al helemaal niet geweest. Verder zie ik ook dat er significant prijsverhogingen zijn geweest in Nederland voor JET, wat goed zal zijn voor de marge. De afzet zal ook goed zijn door sluiting horeca. Ik zie het niet zo somber in op deze reeds geïmplodeerde koers. Maar goed, ik ben ook reeds geknipt en geschoren...
24.314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 ... 1212 1213 1214 1215 1216 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:36
Koers 13,975
Verschil -0,035 (-0,25%)
Hoog 14,285
Laag 13,815
Volume 1.643.771
Volume gemiddeld 2.408.655
Volume gisteren 2.412.741

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront