Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
The Countess
1
Een stijging van 14% in een kwartier op basis van enkel ovemamegeruchten toont in ieder geval aan wat de koers kan doen bij goed nieuws. Als blijkt dat het maandagochtend nergens op gebaseerd is en de koers weer zakt, dan ga ik sowieso op die lagere koers weer bijkopen. Als er dan een overname komt, ben ik spekkoper tegen de tijd dat een overname of andersoortig positief nieuws wel waar blijkt te zijn. Ik ben ervan overtuigd dat dit binnen afzienbare tijd het geval is. Althans dat is mijn theorie. Ik ben echt super benieuwd naar maandag (of mogelijk al eerder als er voorbeurs al wat leuks gemeld gaat worden).
KCNIB
1
quote:
Marktwaarde schreef op 11 maart 2022 16:52:

[...]

Dit is juist beleggen. JET is een van de meest eenvoudig te voorspellen aandelen. Gaat in een vrij constante lijn omlaag. Hoe lastig kan het zijn. Kan je bijna 1 garantie geven. Over een week staat het aandeel lager. Over 2 weken nog lager. Kijk gewoon even naar de afgelopen 18 maanden. Dan kun je aardig een voorspelling voor de toekomst. Begrijp niet wat daar nu heel lastig aan is.

quote:

KCNIB schreef op 11 maart 2022 17:01:

[...]

Ik begrijp dat jij je stukken heb verkocht, dus hoop dat er morgen nog een bod ligt op JET
Dikke pech voor sommige hier :-)
KCNIB
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 12 maart 2022 09:14:

[...]
Je bent in de war, er is niks mis met zijn account (ik heb het getest), behalve dat hij ooit maar 1 aanbeveling heeft gekregen.
Hij is dus zo gierig als Scrooge.
En die ene aanbeveling heb ik van Pedro gekregen :-)
CYFER
0
Is het bod al bekent?
Albert Jellema en zijn broer geloven er ook in..
Nico Inberg is een prater.
KCNIB
1
quote:

CYFER schreef op 12 maart 2022 20:47:

Is het bod al bekent?
Albert Jellema en zijn broer geloven er ook in..
Nico Inberg is een prater.
Denk dat Uber JET management heeft benaderd en JET liever met een ander bed in wil duiken
SEVA_
0
quote:

KCNIB schreef op 12 maart 2022 20:51:

[...]

Denk dat Uber JET management heeft benaderd en JET liever met een ander bed in wil duiken
Denk dat JET liever single blijft maar geen keus meer heeft.
Beter had Jitse geen fittie met Dara gehad, ff daarna begon de ellende. DFW the Yanks.... zullen ze denken.

twitter.com/jitsegroen/status/1384779...

Kijkende naar dit gesprek, zou alles dan op zijn plaats vallen?
KCNIB
2
quote:

SEVA_ schreef op 12 maart 2022 20:58:

[...]

Denk dat JET liever single blijft maar geen keus meer heeft.
Beter had Jitse geen fittie met Dara gehad, ff daarna begon de ellende. DFW the Yanks....

twitter.com/jitsegroen/status/1384779...
Uber Eats samenvoegen met JET en Jitse mag toko leiden.
Chessplayer1992
0
Er is nog veel onzeker op dit moment. Maar eens, waar rook is, is vuur. Dit gaat niet om geruchten, maar om informatie uit de markt. Jet spreekt over alle mogelijke manieren om grub te versterken. Private equity zal voor weinig synergie zorgen, dat kan alleen met andere partijen. Maar Uber is een ware concurrent, daardoor kan het logisch zijn dat als die komt, jet management zelf liever PE uitnodigt voor een bod, zodat de opbrengsten niet meteen tegen JET gekeerd worden in Europa. Tegelijk zie ik PE niet alleen grub kopen, omdat ze het niet kunnen splitsen en strategisch middenin onzekerheid komen. Geen PE fonds waagt zich volledig aan de onzekerheid met de fee commissies en de hevige strijd. PE kan zich wel interesseren voor het geheel en alles los verkopen. Prosus is niet direct een koper omdat die koers ook laag staat nu, daarom zie ik vanuit prosus geen algeheel overname bod komen, maar misschien wel op ifood. JET kan zich denk ik wel weerstaan op het moment dat Uber een algeheel bod doet, door ifood, menulog en/ of skip the dishes te verkopen. Tegelijk zie ik Uber niet per se een algeheel bod doen, omdat JET een heel ander model hanteert. Het platform model zal uber aanspreken met de mooie marges, maar het model met allemaal medewerkers in dienst zullen ze niet aan willen beginnen denk ik. Daarom zie ik ze eerder enkel voor grub gaan. Maar ondanks de lage koers zijn er diverse troeven te trekken, mits er partijen op dit moment in staat zijn om voor ifood en menulog een redelijk bod uit te brengen. Feit is dat de hele sector er even slecht voor staat. Mochten al deze mooie onderdelen nu niet voor een mooie prijs verkocht kunnen worden, dan is het logisch om er PE bij te betrekken.... Maar een overname bod onder de 60 euro doet meer kwaad dan goed, de overname gaat dan niet door terwijl JET een hogere koers heeft, snel schuld uit kan geven (ondanks dat ze niet per se geld nodig hebben), en dan is het veilig... Daarom verwacht ik geen half bod. Tegelijk is het logisch dat deze perikelen nu komen, met opzegging nasdaq listing. Vraag is trouwens wat maandag de shorters doen, of dat die het laatste kwartier al massaal uitgestapt zijn .... (Of achter de schermen uitruil van shorters, ik weet zelf niet of het logisch is dat in een kwartier tijd drie procent van het aandelen kapitaal verhandeld wordt). We zullen zien, ik slaap er geen seconde slechter om. Business is goed. Op de juiste waardering wil ik best even wachten. En eens ook met het artikel op seeking Alpha, bij een goed overname bod (hoe jammer ook), kan ik mijn geld in deze markt ook elders weer laten renderen.
DeWalt
1
PE vind ik onlogisch nu. Gaat alleen maar de diverse delen doorverkopen tegen een hogere prijs. Dan kan JET beter zelf samengaan/verkopen aan een grote concurrent en dan daar een groter deel van de synergiewaarde claimen.

Ergo, UBER op 125+

Wat een feit is dat JET in play gebracht is door Cat Rock en de uitspraken door JET zelf. Elke investment banker in de Vs is dit nu aan het pluggen. Teven snakt de sector ook naar consolidatie dus het is m.i. alleen de vraag wanneer dit gebeurt niet of…
KCNIB
1
quote:

Chessplayer1992 schreef op 12 maart 2022 21:05:

Er is nog veel onzeker op dit moment. Maar eens, waar rook is, is vuur. Dit gaat niet om geruchten, maar om informatie uit de markt. Jet spreekt over alle mogelijke manieren om grub te versterken. Private equity zal voor weinig synergie zorgen, dat kan alleen met andere partijen. Maar Uber is een ware concurrent, daardoor kan het logisch zijn dat als die komt, jet management zelf liever PE uitnodigt voor een bod, zodat de opbrengsten niet meteen tegen JET gekeerd worden in Europa. Tegelijk zie ik PE niet alleen grub kopen, omdat ze het niet kunnen splitsen en strategisch middenin onzekerheid komen. Geen PE fonds waagt zich volledig aan de onzekerheid met de fee commissies en de hevige strijd. PE kan zich wel interesseren voor het geheel en alles los verkopen. Prosus is niet direct een koper omdat die koers ook laag staat nu, daarom zie ik vanuit prosus geen algeheel overname bod komen, maar misschien wel op ifood. JET kan zich denk ik wel weerstaan op het moment dat Uber een algeheel bod doet, door ifood, menulog en/ of skip the dishes te verkopen. Tegelijk zie ik Uber niet per se een algeheel bod doen, omdat JET een heel ander model hanteert. Het platform model zal uber aanspreken met de mooie marges, maar het model met allemaal medewerkers in dienst zullen ze niet aan willen beginnen denk ik. Daarom zie ik ze eerder enkel voor grub gaan. Maar ondanks de lage koers zijn er diverse troeven te trekken, mits er partijen op dit moment in staat zijn om voor ifood en menulog een redelijk bod uit te brengen. Feit is dat de hele sector er even slecht voor staat. Mochten al deze mooie onderdelen nu niet voor een mooie prijs verkocht kunnen worden, dan is het logisch om er PE bij te betrekken.... Maar een overname bod onder de 60 euro doet meer kwaad dan goed, de overname gaat dan niet door terwijl JET een hogere koers heeft, snel schuld uit kan geven (ondanks dat ze niet per se geld nodig hebben), en dan is het veilig... Daarom verwacht ik geen half bod. Tegelijk is het logisch dat deze perikelen nu komen, met opzegging nasdaq listing. Vraag is trouwens wat maandag de shorters doen, of dat die het laatste kwartier al massaal uitgestapt zijn .... (Of achter de schermen uitruil van shorters, ik weet zelf niet of het logisch is dat in een kwartier tijd drie procent van het aandelen kapitaal verhandeld wordt). We zullen zien, ik slaap er geen seconde slechter om. Business is goed. Op de juiste waardering wil ik best even wachten. En eens ook met het artikel op seeking Alpha, bij een goed overname bod (hoe jammer ook), kan ik mijn geld in deze markt ook elders weer laten renderen.
Prosus heeft nog genoeg cash om een overname te financieren en zelf niet strategische onderdelen te verkopen na overname van JET. Een bod van meerdere partijen sluit ik niet uit.
KCNIB
1
quote:

DeWalt schreef op 12 maart 2022 21:22:

PE vind ik onlogisch nu. Gaat alleen maar de diverse delen doorverkopen tegen een hogere prijs. Dan kan JET beter zelf samengaan/verkopen aan een grote concurrent en dan daar een groter deel van de synergiewaarde claimen.

Ergo, UBER op 125+
Mee eens, boel samenvoegen met Uber en concurrentie uitschakelen. In meeste landen is Uber nr 2 of 3 en na fusie heb je eigenlijk markt in handen.
Eagle1959
0
Als er allemaal geruchten in de markt zijn en de koers omhooggaat met hoge volumes, is een NV dan niet verplicht meer open te zijn over wat er aan de hand is. Er is voor 60.000.000,- meer gehandeld dan normaal in een uurtje. Alle aandeelhouders moeten dezelfde info hebben en het lijkt erop dat wij de info die een aantal andere partijen wel hebben, niet hebben. Er wordt hier op dit forum volop gespeculeerd maar niemand weet wat er aan de hand is..
Eagle1959
0
Ter bevordering van de naleving van wet- en regelgeving met betrekking tot het openbaar maken van koersgevoelige informatie heeft ASR Nederland N.V. (de ‘Vennootschap‘) een disclosurecommissie ingesteld (de ‘Commissie‘). Zoals bijvoorbeeld bijnASR.
DeZwarteRidder
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 12 maart 2022 21:05:

Er is nog veel onzeker op dit moment. Maar eens, waar rook is, is vuur. Dit gaat niet om geruchten, maar om informatie uit de markt. Jet spreekt over alle mogelijke manieren om grub te versterken. Private equity zal voor weinig synergie zorgen, dat kan alleen met andere partijen. Maar Uber is een ware concurrent, daardoor kan het logisch zijn dat als die komt, jet management zelf liever PE uitnodigt voor een bod, zodat de opbrengsten niet meteen tegen JET gekeerd worden in Europa. Tegelijk zie ik PE niet alleen grub kopen, omdat ze het niet kunnen splitsen en strategisch middenin onzekerheid komen. Geen PE fonds waagt zich volledig aan de onzekerheid met de fee commissies en de hevige strijd. PE kan zich wel interesseren voor het geheel en alles los verkopen. Prosus is niet direct een koper omdat die koers ook laag staat nu, daarom zie ik vanuit prosus geen algeheel overname bod komen, maar misschien wel op ifood. JET kan zich denk ik wel weerstaan op het moment dat Uber een algeheel bod doet, door ifood, menulog en/ of skip the dishes te verkopen. Tegelijk zie ik Uber niet per se een algeheel bod doen, omdat JET een heel ander model hanteert. Het platform model zal uber aanspreken met de mooie marges, maar het model met allemaal medewerkers in dienst zullen ze niet aan willen beginnen denk ik. Daarom zie ik ze eerder enkel voor grub gaan. Maar ondanks de lage koers zijn er diverse troeven te trekken, mits er partijen op dit moment in staat zijn om voor ifood en menulog een redelijk bod uit te brengen. Feit is dat de hele sector er even slecht voor staat. Mochten al deze mooie onderdelen nu niet voor een mooie prijs verkocht kunnen worden, dan is het logisch om er PE bij te betrekken.... Maar een overname bod onder de 60 euro doet meer kwaad dan goed, de overname gaat dan niet door terwijl JET een hogere koers heeft, snel schuld uit kan geven (ondanks dat ze niet per se geld nodig hebben), en dan is het veilig... Daarom verwacht ik geen half bod. Tegelijk is het logisch dat deze perikelen nu komen, met opzegging nasdaq listing. Vraag is trouwens wat maandag de shorters doen, of dat die het laatste kwartier al massaal uitgestapt zijn .... (Of achter de schermen uitruil van shorters, ik weet zelf niet of het logisch is dat in een kwartier tijd drie procent van het aandelen kapitaal verhandeld wordt). We zullen zien, ik slaap er geen seconde slechter om. Business is goed. Op de juiste waardering wil ik best even wachten. En eens ook met het artikel op seeking Alpha, bij een goed overname bod (hoe jammer ook), kan ik mijn geld in deze markt ook elders weer laten renderen.
Een hoop onzinnig geklets in de ruimte.
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 17:37
Koers 13,320
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 13,435
Laag 13,190
Volume 1.705.845
Volume gemiddeld 2.421.379
Volume gisteren 1.705.845

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront