TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom juli 2022

1.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
marathon 11
0
Spreek je jezelf nou niet tegen. Verkopen aan €9. En een run boven de 10. Ben je het met mij eens dat TT accounting vele zaken voor ons verborgen houdt waardoor we de werkelijke gang van zaken niet echt begrijpen. Geen schuld en cash en dan toch maar 2 x de omzet waard??
Ik denk dat het anders gaat aflopen.
marathon 11
3
[quote alias=Odessadream id=14300892 date=202207151734]
[...]

stuur maar een tikkie

[/quote

Hahaha. Lekker anoniem lopen zieken en dan na je verlies om een tikkie vragen. Spreek met de ander ergens af en los je schuld in. Zo kom je afspraken na en leer je mensen kennen. Als zij dat ook willen natuurlijk.
ketchup
0
Neen, want ik handel niet , maar dat neemt niet weg dat de range van 6 om 9 de laatste jaren goed gewerkt heeft voor hen die daar gebruik van hebben gemaakt

Ik wacht op een verandering van aandeelhouders structuur maw een exit of overname
marathon 11
0
quote:

ketchup schreef op 15 juli 2022 22:09:

Neen, want ik handel niet , maar dat neemt niet weg dat de range van 6 om 9 de laatste jaren goed gewerkt heeft voor hen die daar gebruik van hebben gemaakt

Ik wacht op een verandering van aandeelhouders structuur maw een exit of overname
Daar wacht ik natuurlijk ook op.
Jij woont in BE. Ken jij Alex M toevallig ook ?
ketchup
0
Neen , heb wel wat Nederlanders ontmoet op events/presentaties van Banken hier, maar daar verder geen persoonlijk contact mee
GLMF
0
voor alle experts, gokkers, betweters, enthousiastelingen, realisten, pessimisten, rekenaars, boekhouders, dubbele aliassen e.a. is er weer een mogelijkheid je gelijk te halen:

www.iex.nl/Forum/Topic/1391108/TomTom...
Gvv2024
0
quote:

marathon 11 schreef op 15 juli 2022 21:56:

Spreek je jezelf nou niet tegen. Verkopen aan €9. En een run boven de 10. Ben je het met mij eens dat TT accounting vele zaken voor ons verborgen houdt waardoor we de werkelijke gang van zaken niet echt begrijpen. Geen schuld en cash en dan toch maar 2 x de omzet waard??
Ik denk dat het anders gaat aflopen.
en eerst melde ketchup verkopen aan 8,50 !
Gvv2024
0
quote:

Alfonz schreef op 15 juli 2022 23:07:

Volgende week terug naar € 7,00 regionen, zo voorspelbaar.
zo hoog nog !
boem!
0
quote:

GLMF schreef op 15 juli 2022 23:14:

voor alle experts, gokkers, betweters, enthousiastelingen, realisten, pessimisten, rekenaars, boekhouders, dubbele aliassen e.a. is er weer een mogelijkheid je gelijk te halen:

www.iex.nl/Forum/Topic/1391108/TomTom...
ik ga ervan uit dat er nog geen CMD is geweest.

FCF 2023 52,5 mio geeft 8+2,25 = 10,25 euro
boem!
0
De markt heeft gisteren erkend, dat TT wel degelijk kans maakt op een zelfstandig verdienmodel.

Men kijkt nog even de kat uit de boom maar heeft voorzichtig aansluiting gezocht met de te verwachten FCF over 2023.

De CMD zal uitsluitsel geven over de te verwachten opex en prodomzetten over 2024.

Op dat moment zal de markt pas echt reageren.

In dat licht moet je mijn opgave voor het draadje met koersen na 3q cijfers lezen.

geen CMD 10 euro
wel CMD 15 euro
ketchup
6
quote:

Odessadream schreef op 16 juli 2022 00:14:

[...]

en eerst melde ketchup verkopen aan 8,50 !
Ja en ?
ik stel dat diegenen die re range de laatste jaren van tussen de 6 en 9 bewerkt hebben voor kopen en verkopen het beduidend beter hebben gedaan dan zij die enkel Long zijn blijven zitten

alles boven de 8,50 euro bleek voor TT een brug te ver en alles onder de 7 euro richting de 6 was uiterst koopwaardig

heb hier zelf niet aan meegedaan , wan ik ga nog steeds ervan uit dat TT het niet zelfstandig gaat redden en uiteindelijk onder een ander dak eindigt en dat kan op 2 manieren .. eerst een delisting en dan een verkoop , of gelijk een verkoop .. voor het 2e moet TT wel eerst op eigen kracht naar beduidend hogere niveau's, voor het 1e moet het weg van die akelige lage waardering aan de beurs

het moge duidelijk zijn dat voor de reguliere aandeelhouder een verkoop een veel betere optie is dan een delisting door de huidige grootaandeelhouders

verder zijn alle koersdoelen bewegende doelen , veranderen de algehele marktomstandigheden of de situatie voor een bepaald aandeel dan veranderen ook de price targets van de analisten
kijk naar het grootste bedrijf ter wereld Apple 10 dagen geleden nog op weg naar 125$, nu aan 150$ en dat bij een uiterst sterke dollar , wat niet bepaald voor Apple een voordeel is met enorme sales wereldwijd in meerdere vreemde valuta's en het grootste gedeelte van haar overhead en operating expenses in $
je zou dus denken dat zet bij een overwegend negatieve beursstemming verder druk op het aandeel .. wel het staat nu 10% hoger als koers
dat bewijst dat koersen geen exacte wetenschap is en ook zelfs voor de grote bedrijven op de globe een momentopname bij wisselend sentiment
Wereldbelegger
0
TomTom
Totale netto shortpositie op 16 juli 2022: 1,80%

Shortsellpositie Qube Research & Technologies van 0,49% naar 0,50%
Gelijk of boven 0,50 % Waarvoor meldingsplicht.
Vandaar de grote toename in de notering van de totale netto shortpositie op 16 juli t.o.v. de vorige datum.

Eerste Meldingsdatum - Boven de 0,50%
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
14-jul Qube Research & Technologies 0,50%
26-aug-21 J.P. Morgan Asset Management 1,30%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 1,80%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
1,80% van 132.366.672 is: 2.382.600 aandelen

-/-/-/-

Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
14 Jul 2022 Qube Research & Technologies 0,50%
11 Jul 2022 Qube Research & Technologies 0,49%
7 Jul 2022 Qube Research & Technologies 0,50%
6 Jul 2022 Qube Research & Technologies 0,49%
Wereldbelegger
0
quote:

ketchup schreef op 16 juli 2022 06:46:

[...]

Ja en ?
ik stel dat diegenen die re range de laatste jaren van tussen de 6 en 9 bewerkt hebben voor kopen en verkopen het beduidend beter hebben gedaan dan zij die enkel Long zijn blijven zitten

alles boven de 8,50 euro bleek voor TT een brug te ver en alles onder de 7 euro richting de 6 was uiterst koopwaardig

heb hier zelf niet aan meegedaan , wan ik ga nog steeds ervan uit dat TT het niet zelfstandig gaat redden en uiteindelijk onder een ander dak eindigt en dat kan op 2 manieren .. eerst een delisting en dan een verkoop , of gelijk een verkoop .. voor het 2e moet TT wel eerst op eigen kracht naar beduidend hogere niveau's, voor het 1e moet het weg van die akelige lage waardering aan de beurs

het moge duidelijk zijn dat voor de reguliere aandeelhouder een verkoop een veel betere optie is dan een delisting door de huidige grootaandeelhouders

verder zijn alle koersdoelen bewegende doelen , veranderen de algehele marktomstandigheden of de situatie voor een bepaald aandeel dan veranderen ook de price targets van de analisten
kijk naar het grootste bedrijf ter wereld Apple 10 dagen geleden nog op weg naar 125$, nu aan 150$ en dat bij een uiterst sterke dollar , wat niet bepaald voor Apple een voordeel is met enorme sales wereldwijd in meerdere vreemde valuta's en het grootste gedeelte van haar overhead en operating expenses in $
je zou dus denken dat zet bij een overwegend negatieve beursstemming verder druk op het aandeel .. wel het staat nu 10% hoger als koers
dat bewijst dat koersen geen exacte wetenschap is en ook zelfs voor de grote bedrijven op de globe een momentopname bij wisselend sentiment
De volatiliteit van de koers en de omzet in dit AScX fonds alsmede een grote range van afgeleide producten is een profijtelijke combinatie voor de actieve belegger.

Ik denk ook aan een derde manier:
Exit (met een marktconforme premie)
In stilte verder optuigen
Andere naam
Aanmelding bij Nasdaq
slei
0
Was een bijzonder ritje gisteren.

Maar nog wel steeds (en al heel lange tijd) op en neer tussen hoop en vrees, zie de charts (tussen ruwweg ca € 9 en € 6).
Bijlage:
Gvv2024
0
quote:

ketchup schreef op 16 juli 2022 06:46:

[...]

.........heb hier zelf niet aan meegedaan ..........
Denk dat je er wel degelijk zelf aan heb meegedaan anders kun je niet zo'n lage GAK hebben. Is verder niets mis mee maar draai de mensen die je aanbidden geen rad voor de ogen !!
ketchup
0
Neen mijn gemiddelde van 7,50 is niet laag
Ik zit erin van voor de Here verkoop en ik heb bakken optie premie verdampt
De opbrengst van de Telematics sale compenseert dat niet

TomTom is voor mij over 7 jaar bij zeer vaste beurzen een slechte belegging geweest
Gelukkig spreid ik volop , dus de netto impact is beperkt gebleven
leonardus65
1
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220715_970...
De klad zit in de autosector. In de eerste helft van dit jaar werd in de Europese Unie liefst 14?procent minder auto’s verkocht. Na de coronacrisis, het tekort aan grondstoffen en de recessie die eraan komt, is het de zoveelste klap voor de constructeurs.
In totaal werden in de eerste helft van 2022 zo’n 4,6 miljoen nieuwe wagens ingeschreven in de EU, zo meldt de Europese constructeurskoepel Acea. En dat is een daling met 14 procent. De verkoop zakte in alle grote landen met dubbele cijfers: zo is er in Italië sprake van een daling met 22,7?procent, in Frankrijk is dat 16,3?procent, in Duitsland 11?procent en in Spanje 10,7?procent. De maand juni liet zelfs het slechtste resultaat optekenen sinds 1996: een daling op jaarbasis met 15,4?procent tot nog slechts 886.510 wagens. De Belgische cijfers, die sectororganisatie Febiac eerder al bekendmaakte, volgen de trend: in juni daalde de verkoop 15,3?procent tot 34.814, wat het halfjaartotaal op 195.387 brengt (-15,9?procent).
Perfecte storm

Daarmee is de autosector verzeild geraakt in een ‘perfecte storm’: na de coronacrisis, die de showrooms dichthield, kwam het gebrek aan halfgeleiders, waardoor de productie stokt en de wachttijden de pan uitswingen. En nu dreigt de economie in een recessie te belanden door de torenhoge inflatie, waardoor de consument de knip op de beurs houdt en de aankoop van een nieuwe auto uitstelt.

Allemaal problemen die de automerken kunnen missen als kiespijn, zeker op een moment dat de overstap van de verbrandingsmotor (benzine en diesel) naar de elektrische aandrijving heel wat consumenten opzadelt met twijfels over haalbaarheid en betaalbaarheid, waardoor ze een eventuele aankoopbeslissing nog maar eens uitstellen.
Tweespalt

De gevolgen van die ‘perfecte storm’ zijn nu ook zichtbaar binnen Acea, de belangrijkste lobbygroep van de Europese autosector. Half juni, nog geen week nadat het Europees Parlement de stopzetting van de verkoop van nieuwe auto’s met verbrandingsmotor vanaf 2035 definitief goedkeurde, gooide Stellantis de knuppel in het hoenderhok. De op één na best verkopende autogroep (zie infografiek) vindt dat de koepel te weinig heeft gewogen op de besluitvorming en zegt de organisatie eind 2022 vaarwel. Eerder dit jaar noemde CEO Carlos Tavares elektrische auto’s al “een politieke keuze in plaats van een keuze van de industrie” en bestempelde 2035 als “veel te vroeg”.

Vorige week stapte ook Volvo op uit de koepel van Europese constructeurs. Gek genoeg om krak de tegenovergestelde reden: “We zijn tot de conclusie gekomen dat de strategie en de ambities van Volvo Cars op het vlak van duurzaamheid niet afgestemd zijn op het standpunt en de werkwijze van Acea in dit stadium.”

Het Zweedse merk in Chinese handen kondigde in maart vorig jaar al aan dat het vanaf 2030 alleen nog elektrische auto’s wil verkopen en verwijt Acea dat die op de rem staat.
Wereldbelegger
0
Over "De klad zit in de autosector" rept TT niet.

In tegendeel:
Despite the uncertainties in the market, we remain confident that we can deliver on our initial
revenue guidance of between €470 million and €510 million. We expect relatively flat Location
Technology revenue for 2022. Free Cash Flow (excluding restructuring charges) is expected to be
around -5% of group revenue in 2022.

Wel noemen ze onderstaande in de toelichting bij de Q2 cijfers.
PRINCIPAL RISKS AND UNCERTAINTIES H1 '22
The group risks mentioned in the group risk profile section of TomTom’s 2021 Annual Report are still
relevant and deemed incorporated and repeated in this report by reference.

Looking ahead to the second half of 2022, we do recognize uncertainties in relation to the war
between Russia and Ukraine as well as increasing inflation. These could impact supply chains, cost
levels, general macro-economic activity as well as the valuation of our assets and liabilities on the
balance sheet. We closely monitor the situation to ensure we can react swiftly and decisively.
DeZwarteRidder
1
1.060 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 mei 2024 10:30
Koers 5,605
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,640
Laag 5,575
Volume 33.764
Volume gemiddeld 296.450
Volume gisteren 375.660

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront