Associate Director, Vergoeding en Toegang
Afstandsbediening, VS
Over Pharming
Pharming is een volledig geïntegreerd biofarmaceutisch bedrijf dat innovatieve producten ontwikkelt voor de behandeling van zeldzame ziekten en onvervulde medische behoeften. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Nederland, heeft ook vestigingen in Frankrijk en de VS en is zowel in Amsterdam als in de VS genoteerd aan de NASDAQ-beurs.
Ons groeiende team van 300 is klaar voor verdere wetenschappelijke, technologische en nieuwe productontwikkeling, evenals voor wereldwijde commerciële uitrol.
Onze cultuur
We zijn een open organisatie met ambitieuze en gepassioneerde mensen die zich inzetten voor het bedrijf, de collega's en de patiënten die we bedienen. Een goede basis van zelfbewustzijn, leiderschap, respect en teamwork, is een platform ter ondersteuning van hoge prestaties en een prettige werkruimte.
Samen om er(e) te komen!
"We huren voor houding en trainen voor vaardigheden" is onze eenvoudige mantra, maar een die een diepgaande invloed heeft op hoe we nieuwe werknemers selecteren.
" De toekomst voor onze patiënten transformeren"
Doel van de rol
Ter ondersteuning van onze momenteel op de markt gebrachte C1INH-therapie voor de behandeling van acute aanvallen van erfelijk angio-oedeem en ter voorbereiding op de lancering van Leniolisib, een orale selectieve PI3Kd-remmer die wordt ontwikkeld voor de behandeling van geactiveerd PI3Kdelta-syndroom (APDS), zoeken we een uitzonderlijke en ervaren patiënt toegangsspecialist om voorlichting over dekkingsbeleid en toegang van patiënten en zorgverleners tot therapie te vergemakkelijken.
Het Field Access & Reimbursement-team is een cruciaal onderdeel van de commerciële strategie van Ruconest en zal een cruciale rol spelen bij de ondersteuning van de toekomstige lancering van Leniolisib. Het team is verantwoordelijk voor het ondersteunen van de toegang van patiënten en zorgverleners (HCP) tot Ruconest door voorlichting en ondersteuning te bieden rond richtlijnen voor de dekking van de betaler en navigatie door een complex goedkeurings- en beroepsprocedure.
Reimbursement Access Directors (RAD's) zijn verantwoordelijk voor het assisteren van HCP's op alle zorglocaties bij het verkrijgen van toegang voor patiënten tot Ruconest en zijn de regionale experts met betrekking tot toegang, vergoeding, voorafgaande autorisatie en ondersteuning bij beroep, het verkrijgen van financiële bijstand en navigatie door andere complexe toegangsgerelateerde problemen. RAD's zijn regionaal verdeeld over de VS en ondersteunen Ruconest Account Manager (RAM)-gebieden in hun toegewezen regio's. RAD's werken rechtstreeks samen met het HCP-personeel om sneller door de steeds veranderende markt voor Ruconest te navigeren door ervoor te zorgen dat HCP's en personeel de meest actuele informatie hebben bij het voorschrijven en het doorlopen van de goedkeurings- en logistieke processen voor Ruconest.
Verantwoordelijkheidsgebieden
• Verwerk alle dekkings-, terugbetalings- en toegangsbehoeften in hun territoria/regio's en werk rechtstreeks samen met hun respectievelijke RAM's, Ruconest Patient Advocates (RPA's), Hub Case Managers, National Account Directors (NAD's) en klanten (tegenover de HCP)
• Werk rechtstreeks samen met de Hub-leverancier om inzicht te krijgen in problemen met de dekking van de betaler en om te helpen bij weigeringen en beroepen van PA door rechtstreeks samen te werken met artsen en personeel, onder meer door HCP's voor te bereiden op peer-to-peer-behoeften
• Volg patiënten proactief vanaf het indienen van het inschrijvingsformulier tot aan de verzending om mogelijke problemen te identificeren en te werken aan tijdige oplossingen
• Training en opleiding geven aan HCP's over specifieke dekkingsbeleid van de betaler en documentatievereisten voor autorisatie, beroepsprocedures en ondersteuningsprogramma's voor financiële ondersteuning van patiënten
• Ontwikkelen en onderhouden van positieve werkrelaties met zowel interne teamleden (bijv. RAM's, NAD's, casemanagers en RPA's) als externe belanghebbenden (bijv. artsen, kantoorpersoneel, partners in de gespecialiseerde apotheek)
• Werk samen met HCP's en gespecialiseerde apotheken om mogelijk vereiste hoeveelheidslimieten of hoge dollaroverschrijvingen te overwinnen
• Reis indien nodig naar HCP-kantoren, met of zonder RAM's, om samen te werken met belanghebbenden op het juiste niveau om te reageren op dekkings- of betalingsproblemen (dwz 2-3 dagen in het veld)
• Escaleer de NAD en schakel deze in wanneer problemen met de dekking van de betaler of betalingsproblemen worden geïdentificeerd, met gedetailleerde informatie over problemen, geprobeerde stappen om op te lossen en belangrijke items te identificeren die met de betaler moeten worden aangepakt
• Communiceer problemen en status met interne belanghebbenden en leiders (NAD's, RBD's, VP of Sales)
• Kansen en uitdagingen met betrekking tot patiënttoegangsproblemen communiceren met interne belanghebbenden
• Werk samen om de tools en processen voor toegang en terugbetaling te verbeteren
Wat je nodig hebt om te slagen
Basiskwalificaties:
BA/of BS diploma
3+ jaar als Field Reimbursment Manager
5+ jaar cross-functionele ervaring in de farmaceutische/gezondheidszorgsector
Voorkeurskwalificaties:
3+ jaar als Field Reimbursement Manager voor een biologische / Buy & Bill (door een arts toegediend, IM / SC-injectie, IV-injectie, infusie) drugservaring
Immunologische achtergrond en ervaring in de sector van zeldzame of zeer zeldzame ziekten
Uitstekende praktische kennis van terugbetalings- en toegangsproblemen in de huidige zorgomgeving
Aangetoond vermogen om kennis over vergoedingen toe te passen om toegangsbarrières voor patiënten aan te pakken/op te lossen
Beschikken over interpersoonlijke vaardigheden, waaronder het beheren en oplossen van conflicten en het opbouwen van sterke werkrelaties
Vaardig in het werken in een cross-functionele omgeving terwijl je meerdere taken uitvoert
Mogelijkheid om de dekkingscriteria van de betaler en voorafgaande autorisatie/bezwaarprocessen aan zorgverleners en personeel te communiceren, inclusief het voorbereiden van zorgverleners op peer-to-peer-discussies
Ervaring met het werken met gespecialiseerde apotheken om toegangsproblemen op te lossen
Ervaring met het werken met een Hub om de nodige informatie over de betaler te verkrijgen en de volgende stappen te faciliteren
Ervaring met het werken met meerdere interne belanghebbenden (verkoop, beheerde markten, belangenbehartiging van patiënten, overheidszaken, enz.)
Bewezen staat van dienst voor het consequent behalen of overtreffen van doelen en doelstellingen
#LI-afstandsbediening
Wat krijg je ervoor terug
Wij bieden je een vaste aanstelling met een uitstekende verloningsregeling, waaronder:
Een zeer competitief salaris
Jaarlijkse bonus
20 dagen aftakas
Uitstekende vergoeding voor gezondheidszorg
Je neemt ook deel aan ons Learning & Development-programma, dat een op maat gemaakt ontwikkelingsplan kan bieden, gebaseerd op je persoonlijke en professionele behoeften. Leermogelijkheden zijn overal, in alle denkbare vormen en we willen leerherinneringen creëren voor alle “Pharmers”.
Ook belangrijk! We hechten veel waarde aan een gezonde balans tussen privé en werk met veel flexibiliteit.
Solliciteer voor de job
Klinkt dit als jou en wil je ons team komen versterken als onze nieuwe A