robrdam schreef op 29 augustus 2022 16:32:
De schattingen voor schadevergoedingen worden gekker en gekker om maar enige rechtvaardiging te geven aan de huidige bizarre koers. Dit wordt gevoed met meldingen van mensen die wel eens een apneu apparaat op het nachtkastje van opa hebben zien staan, en nu een heel raar hoestje hebben.
Even terug naar de feiten: Boeing maakt een vliegtuig met een klein foutje, besluit het foutje onder het tapijt te vegen want het zou teveel kosten om het te voorkomen. Vervolgens vallen er 2 complete Boeings in de plomp met honderden doden als gevolg.
In lijn met de Philips casus:
- Honderden (346) echte doden, direct toewijsbaar aan falen van Boeing
- Opzet van Boeing om de oorzaak te verdoezelen
Wat denk je dat de schadevergoeding (schikking) is geworden?
www.justice.gov/opa/pr/boeing-charged...De URL is een beetje misleidend omdat daar geen punten in kunnen, maar het is 2.5 Miljard dollar.
Dit is inclusief vergoeding aan luchtvaartmaatschappijen, nabestaanden en boete aan de Amerikaanse overheid.
Ik ben geen jurist, en al helemaal geen kenner van het Amerikaanse rechtssysteem, maar ik hou een maximum van 500 miljoen aan voor kosten bovenop de reeds gereserveerde kosten van de omwisseling.
Kortom, ik zit long, dat heeft heel veel pijn gedaan, maar ik blijf bijkopen en als de lucht weer opgeklaard is pluk ik daar de zoete vruchten van.