AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Blanco rolling
0
Ik had een reclamebureau als klant.
Dat b2b bureau maakte oa een campagne om de naamsbekendheid van de chemische divisie van Amoco te vergroten.
Kruimeldief
1
Stuur het adres maar naar Michele Fischer.
Ik heb het in mijn laatste mail aan haar ook voorgesteld om een goed bureau in de arm te nemen en AMG eens goed op de kaart te zetten met die recente video in net Amerikaans gesproken, prima voor een IPO of overname zoals LC wil.
Blanco rolling
1
Ik snap Heinz echt niet. Teveel technisch en te weinig maketing.
Een hoge koers is niet alleen voor hem erg goed maar ook voor AMG.
Met dure aandelen kan de groei makkelijker waargemaakt worden zonder nu dure bancaire leningen aan te gaan.
Lepre Chaun
4
Ik ben het eens met vele investors dat er een potentieel opwaarts rendement zit in meer en betere marketing van dit prachtige Fonds .
Bescheidenheid is in deze tijd een not done issue.
Gaasp
0
quote:

Kruimeldief schreef op 20 september 2022 19:29:

Kunnen we Heinz zèlf niet mailen? In goed Duits welteverstaan?
Wellicht gaat zo'n mail helpen, want AMG moet iets gaan doen.

Prachtige plannen zowel in de Lithium-keten als bij de recycling business, maar geen poen.
De schulden van AMG zijn al relatief hoog, dus banken zijn terughoudend om er nog meer centen in steken, en een aandelen emissie voor AMG als geheel is zonde bij deze lage koersen.
Gedeeltelijk of geheel afsplitsen van 1 of meerdere delen is m.i. de enige oplossing.
In Januari zijn er een aantal mogelijkheden genoemd voor de Lithium-keten, maar daarna bleef het stil. Ja "de marktomstandigheden" waren niet zo goed.

Kruimeldief; stuur die mail !
Kleingeld
2
Vanwaar toch die verbazing over de bescheiden koers.
Ik zie vier redenen waarom we niet zullen stijgen op korte termijn.

1. De snel oplopende rentes drukken de koersen van aandelen, je ziet het vooral in de waardering van bedrijven die geld nodig hebben zoals AMG
2. Vervoer over zee van bulkgoederen was na corona sowieso al extreem duur en daar komen de stijgende energieprijzen nog eens bovenop - ik weet niet wat een enkeltje Brazilië - China - Duitsland kost maar goedkoop zal het niet zijn
3. Als we na 2 oktober een socialistische president krijgen in Brazilië dan kan die zich in één keer populair maken bij de bevolking door bedrijven als AMG te nationaliseren - veel Brazilianen vinden dat hun land leeggeroofd wordt door buitenlandse bedrijven
4. Er is niets mis met AMG als bedrijf, in tegendeel, maar de kosten van alle investeringen gaan voor de baten en beleggers houden nu eenmaal meer van baten dan van kosten

Als het in Brazilië rustig blijft is AMG een prima investering voor de lange termijn. Lijkt mij.
'belegger''
0
quote:

Kleingeld schreef op 20 september 2022 23:54:

1. De snel oplopende rentes drukken de koersen van aandelen, je ziet het vooral in de waardering van bedrijven die geld nodig hebben zoals AMG
Groeiaandelen worden voornamelijk geraakt door de hogere verdisconteringsvoet. Kijk maar naar tech bedrijven die (nagenoeg) geen schuld hebben. Daarnaast wordt een bedrijf als AMG rechtstreeks geraakt als ze bij moeten lenen of herfinancieren met schuld.
Thorgall
0
quote:

Hopper58 schreef op 20 september 2022 20:34:

Als jullie jezelf belachelijk willen maken ga je gang.
Dit gaat inderdaad helemaal nergens over.
Lepre Chaun
0
Just lucky
5
quote:

'belegger'' schreef op 21 september 2022 00:19:

[...]Groeiaandelen worden voornamelijk geraakt door de hogere verdisconteringsvoet. Kijk maar naar tech bedrijven die (nagenoeg) geen schuld hebben. Daarnaast wordt een bedrijf als AMG rechtstreeks geraakt als ze bij moeten lenen of herfinancieren met schuld.
AMG wordt niet gewaardeerd als een groeibedrijf, heeft nl. een kw van 5. Lenen of herfinancieren is onzin, AMG is tot 2025/2026 volledig gefinancierd. In die periode hebben ze minimaal hun huidige beurwaarde aan winst binnen geharkt.
Just lucky
8
quote:

Kleingeld schreef op 20 september 2022 23:54:

Vanwaar toch die verbazing over de bescheiden koers.
Ik zie vier redenen waarom we niet zullen stijgen op korte termijn.

1. De snel oplopende rentes drukken de koersen van aandelen, je ziet het vooral in de waardering van bedrijven die geld nodig hebben zoals AMG
2. Vervoer over zee van bulkgoederen was na corona sowieso al extreem duur en daar komen de stijgende energieprijzen nog eens bovenop - ik weet niet wat een enkeltje Brazilië - China - Duitsland kost maar goedkoop zal het niet zijn
3. Als we na 2 oktober een socialistische president krijgen in Brazilië dan kan die zich in één keer populair maken bij de bevolking door bedrijven als AMG te nationaliseren - veel Brazilianen vinden dat hun land leeggeroofd wordt door buitenlandse bedrijven
4. Er is niets mis met AMG als bedrijf, in tegendeel, maar de kosten van alle investeringen gaan voor de baten en beleggers houden nu eenmaal meer van baten dan van kosten

Als het in Brazilië rustig blijft is AMG een prima investering voor de lange termijn. Lijkt mij.
Als je je een beetje inleest, dan weet je dat alles totale onzin is. AMG is voor de komende jaren volledig gefinancierd en het geld spuit er uit. Stijgende vervoerskosten is geen probleem, alles kan worden doorberekend, vandaag is spodumene weer ATH gesloten. Nationaliseren..., ze willen graag groot worden in lithium, dat doe je niet door een bedrijf te nationaliseren, dan is het einde oefening. En dat laatste..., de baten spuiten er al uit, dit jaar 150mln winst. Kortom, lees je eens in en kom dan met echte vragen i.p.v. oneliners.
HaBe
3
quote:

Kleingeld schreef op 20 september 2022 23:54:

Vanwaar toch die verbazing over de bescheiden koers.
Ik zie vier redenen waarom we niet zullen stijgen op korte termijn.

1. De snel oplopende rentes drukken de koersen van aandelen, je ziet het vooral in de waardering van bedrijven die geld nodig hebben zoals AMG
2. Vervoer over zee van bulkgoederen was na corona sowieso al extreem duur en daar komen de stijgende energieprijzen nog eens bovenop - ik weet niet wat een enkeltje Brazilië - China - Duitsland kost maar goedkoop zal het niet zijn
3. Als we na 2 oktober een socialistische president krijgen in Brazilië dan kan die zich in één keer populair maken bij de bevolking door bedrijven als AMG te nationaliseren - veel Brazilianen vinden dat hun land leeggeroofd wordt door buitenlandse bedrijven
4. Er is niets mis met AMG als bedrijf, in tegendeel, maar de kosten van alle investeringen gaan voor de baten en beleggers houden nu eenmaal meer van baten dan van kosten

Als het in Brazilië rustig blijft is AMG een prima investering voor de lange termijn. Lijkt mij.
Of ik het nu wel of niet eens ben met bovenstaande; compliment voor je mening en zo hoort het op dit forum. Stof tot nadenken :)
Louis Pasciuto
0
'belegger''
0
quote:

Just lucky schreef op 21 september 2022 08:27:

[...]AMG wordt niet gewaardeerd als een groeibedrijf, heeft nl. een kw van 5. Lenen of herfinancieren is onzin, AMG is tot 2025/2026 volledig gefinancierd. In die periode hebben ze minimaal hun huidige beurwaarde aan winst binnen geharkt.
Mijn reactie was algemeen van aard. Goed dat je het specifiek naar AMG trekt. Per jaareinde was €330 miljoen van de schuld overigens tegen variabele rente.
DeZwarteRidder
0
quote:

Just lucky schreef op 21 september 2022 08:31:

[...]Als je je een beetje inleest, dan weet je dat alles totale onzin is. AMG is voor de komende jaren volledig gefinancierd en het geld spuit er uit. Stijgende vervoerskosten is geen probleem, alles kan worden doorberekend, vandaag is spodumene weer ATH gesloten. Nationaliseren..., ze willen graag groot worden in lithium, dat doe je niet door een bedrijf te nationaliseren, dan is het einde oefening. En dat laatste..., de baten spuiten er al uit, dit jaar 150mln winst. Kortom, lees je eens in en kom dan met echte vragen i.p.v. oneliners.
Een bedrijf als AMG heeft nooit geld genoeg.
Blanco rolling
1
Dat klopt niet, die 330 M.
De lening voor Ohio2 kent een looptijd van 30 jaar tegen iets van 4,5%
Dat is verreweg de grootste lening
Neunelf4S
0
quote:

Just lucky schreef op 21 september 2022 08:31:

[...]Als je je een beetje inleest, dan weet je dat alles totale onzin is. AMG is voor de komende jaren volledig gefinancierd en het geld spuit er uit. Stijgende vervoerskosten is geen probleem, alles kan worden doorberekend, vandaag is spodumene weer ATH gesloten. Nationaliseren..., ze willen graag groot worden in lithium, dat doe je niet door een bedrijf te nationaliseren, dan is het einde oefening. En dat laatste..., de baten spuiten er al uit, dit jaar 150mln winst. Kortom, lees je eens in en kom dan met echte vragen i.p.v. oneliners.
Als jij de jaarrekening leest, zie je dat de total debt al jaren een stijgende lijn vertoont.
Aanmatigende reactie.
Just lucky
0
quote:

Neunelf4S schreef op 21 september 2022 09:45:

[...]

Als jij de jaarrekening leest, zie je dat de total debt al jaren een stijgende lijn vertoont.
Aanmatigende reactie.
Dat is toch logisch, paar jaar geleden hadden ze per saldo een netto cash positie. Nu wordt er volop geinvesteerd, waarbij de financieringsbehoefte geheel is afgedekt.
9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront