Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

Jimnotaris
0
quote:

OOhIWish schreef op 4 november 2022 16:02:

[...]

Beste doorpakken,

Natuurlijk ben ik van de oude stempel en heb ondertussen 6 restaurants in NYC. De delivery is ongeveer 55%-60% van de dagelijkse omzet. De vertikale integratie van de online diensten en de delivery diensten, hebben het nog moeilijker gemaakt, voor de restauranthouders. De meeste online bestellingen lopen dan ook via hun websites. Dus zeggen dat je als restaurant niet op hun platform wil zitten is geen optie.Wil je werken met je eigen delevery guys, heb je ook nog eens een kleinere radius waar je kan leveren. Dit is niet zomaar een beslissing. Momenteel gaat 25% van de omzet naar aankoop voeding gaat en 35% naar delevery, dan heb je nog personeel en dan de torenhoge huur van de restaurants. Het maakt het onhoudbaar voor veel restauranthouders in NYC en dat zal ook in beslissing worden opgenomen.
35% voor delivery? Zijn de fee-caps bij u al opgeheven en verhoogd van 30 naar 35%?
Jimnotaris
0
quote:

SEVA_ schreef op 4 november 2022 18:24:

Quiz vraag: hoeveel ebitda mogen we bijschrijven als de fee cap NY daadwerkelijk wordt verwijderd en wat doet dat met de waarde van Grub?
Ps. Nog steeds niet blij met performance NA.
Als Grubhub wel had gepresteerd dan gingen we mogelijk al naar de € 30,-.
SAHR-0310
4
quote:

beleggertje2020 schreef op 4 november 2022 17:54:

[...]
Nou ik hoef niet te leveren . Ik kan mijn gekochte puts tegen dezelfde uitoefenprijs a 25 euro gewoon weer doorrollen als het effe wat langer duurt . Ik verwacht vette tegenvallers bij JET m.b.t Q4-results , zo simpel is het ! Sterker nog : Na Q4 results zou het zomaar nog wel es een echte penny-stock kunnen gaan worden . Daar zal ik nu niet op speculeren . Maar als Q4 heel erg zwaar tegenvalt ga ik daar wel vast opteren !
Je liep hier vanmorgen al te galspuwen dat het vandaag flink omlaag zou gaan. En gewoon weer blijven doorgaan met je onzin. Het enige wat elk kwartaal keer op keer tegenvalt is de juistheid van je voorspellingen.
DeWalt
0
Brent’s opties gaan pas wat opleveren boven de EUR50…

Dick Boer moet maar een mooie deal met Dash of Amazon afkaarten.
Steef89
0
quote:

Clean84 schreef op 4 november 2022 21:24:

Waar is Pedro gebleven. Ik zie hem niet meer?
Gebanned
Hernia
0
quote:

Steef89 schreef op 4 november 2022 21:28:

[...]

Gebanned
Ik dacht het al. Hij maakte het ook veel te bond. Had vandaag wel graag zijn reactie hier gezien.
Van Dalen
1
Ja een geweldige dag, toch een pluk (1400st) verkocht om meer cash achter de hand te houden.
Verwacht dat we met ups en down gaan doorstijgen.
-Free-caps discussie wakkert speculatie op geld verdienen
aan. Hierdoor stijgt de waarde van het volledig op papier afgeschreven
grubhub.
Cijfers Gub tov concurrentie vallen mee in de huidige periode.
-Rentestijging lijkt mij (overdreven) ingeprijsd in de koers.
-Jet stoot hoop zwakke broeders af(Roemenië/delen Frankrijk etc, focust in EU op winstgevendheid. 1% commissie verhoging door inflatie zijn we bijvb inmiddels al vergeten.
-straks een zak geld van Ifood op de plank, hierdoor minder afhankelijk van grote financiële partijen.
Zomaar een kleine positieve opsomming. Uiteraard een kleine greep uit mijn gedachten. Er is ook zat negatiefs te noemen.
Nu de beurs gedachten op 0 en heerlijk van het weekend genieten.

Een warme thuisbezorg groet.
DeWalt
0
quote:

Steef89 schreef op 4 november 2022 21:33:

FIL heeft afgebouwd.

www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist...

Dat is geen goed nieuws.
Melding van woensdag, die zullen balen ;-)
Herbert
1
quote:

DeWalt schreef op 4 november 2022 20:30:

Mooi nieuws vandaag!

Ik zie nu een minimumkoers van EUR41. Via de volgende stappen:
1. Verkoop Grubhub tegen minimaal 2mrd (nu 140mln ebitda erbij)
2. Inkoop 65mln aandelen tegen EUR30 (kost 2mrd)
3. Waardering Noord Europa op 75%GTV (5,2mrd)
4. Waarde Jet op 1mrd obv waarde Roo (rest op nul)

6,2mrd/150mln aandelen = ~EUR41 per aandeel TKWY
Koers staat op 30 voordat JET begint met buybacks Walt
DeWalt
0
quote:

Herbert schreef op 4 november 2022 21:58:

[...]

Koers staat op 30 voordat JET begint met buybacks Walt
Accell deed het handig. Direct een inkoopprogramma aankondiging de ether in ‘we kopen maximaal 25% aandelen in voor dit koersbedrag (30 e), aanmelden tm datum en tot het beschikbare geld op is’

Zo koop je maximaal in.
Herbert
0
quote:

DeWalt schreef op 4 november 2022 22:02:

[...]
Accell deed het handig. Direct een inkoopprogramma aankondiging de ether in ‘we kopen maximaal 25% aandelen in voor dit koersbedrag (30 e), aanmelden tm datum en tot het beschikbare geld op is’

Zo koop je maximaal in.
Snappen ze bij JET niet. Stel dat Grub verkocht wordt voor 2 miljard, denk ik niet dat Jitse het geld terug geeft aan aandeelhouders.
Hendrik Roo
0
DeWalt
1
quote:

Herbert schreef op 4 november 2022 22:13:

[...]

Snappen ze bij JET niet. Stel dat Grub verkocht wordt voor 2 miljard, denk ik niet dat Jitse het geld terug geeft aan aandeelhouders.
Ze gaan inkopen let maar op.
Chessplayer1992
4
quote:

DeWalt schreef op 4 november 2022 20:30:

Mooi nieuws vandaag!

Ik zie nu een minimumkoers van EUR41. Via de volgende stappen:
1. Verkoop Grubhub tegen minimaal 2mrd (nu 140mln ebitda erbij)
2. Inkoop 65mln aandelen tegen EUR30 (kost 2mrd)
3. Waardering Noord Europa op 75%GTV (5,2mrd)
4. Waarde Jet op 1mrd obv waarde Roo (rest op nul)

6,2mrd/150mln aandelen = ~EUR41 per aandeel TKWY
Interessant. Denk overigens dat de stijging van vandaar nog steeds de uitkomst is van de kans dat het voorstel van de caps het gaat halen versus de impact. Anders gezegd, wanneer de Bill het daadwerkelijk haalt, is een stukje onzekerheid weg. Dan wordt pas daadwerkelijk de volle 140 miljoen rekening mee gehouden. Dus stijgt de koers zeker nog met minimaal 4 euro verder.

Waardering gaat dan toch wel snel terug richting 2,5 a 3 miljard voor Grub denk ik.

Ik denk wel dat je UK en Ierland onderschat en ook Zuid Europa. Glovo heeft al een enorme boete. Die blijft ongetwijfeld staan. De vraag is wanneer de volgende boete volgt. En wanneer het zzp model in heel Europa op de schop gaat. Dat betekent voor JET veel opwaarts potentieel. Wij zien dit nu als risico voor JET, maar het zijn business en continuïteitsrisicos voor Deliveroo, Glovo, über etc.
DeWalt
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 4 november 2022 22:39:

[...]

Interessant. Denk overigens dat de stijging van vandaar nog steeds de uitkomst is van de kans dat het voorstel van de caps het gaat halen versus de impact. Anders gezegd, wanneer de Bill het daadwerkelijk haalt, is een stukje onzekerheid weg. Dan wordt pas daadwerkelijk de volle 140 miljoen rekening mee gehouden. Dus stijgt de koers zeker nog met minimaal 4 euro verder.

Waardering gaat dan toch wel snel terug richting 2,5 a 3 miljard voor Grub denk ik.

Ik denk wel dat je UK en Ierland onderschat en ook Zuid Europa. Glovo heeft al een enorme boete. Die blijft ongetwijfeld staan. De vraag is wanneer de volgende boete volgt. En wanneer het zzp model in heel Europa op de schop gaat. Dat betekent voor JET veel opwaarts potentieel. Wij zien dit nu als risico voor JET, maar het zijn business en continuïteitsrisicos voor Deliveroo, Glovo, über etc.
Eens hoor. Het is mijn base case.
Hendrik Roo
1
quote:

Chessplayer1992 schreef op 4 november 2022 22:39:

[...]

Interessant. Denk overigens dat de stijging van vandaar nog steeds de uitkomst is van de kans dat het voorstel van de caps het gaat halen versus de impact. Anders gezegd, wanneer de Bill het daadwerkelijk haalt, is een stukje onzekerheid weg. Dan wordt pas daadwerkelijk de volle 140 miljoen rekening mee gehouden. Dus stijgt de koers zeker nog met minimaal 4 euro verder.

Waardering gaat dan toch wel snel terug richting 2,5 a 3 miljard voor Grub denk ik.

Ik denk wel dat je UK en Ierland onderschat en ook Zuid Europa. Glovo heeft al een enorme boete. Die blijft ongetwijfeld staan. De vraag is wanneer de volgende boete volgt. En wanneer het zzp model in heel Europa op de schop gaat. Dat betekent voor JET veel opwaarts potentieel. Wij zien dit nu als risico voor JET, maar het zijn business en continuïteitsrisicos voor Deliveroo, Glovo, über etc.
Ben ik het mee eens. Dat JET als enige is gepositioneerd conform Europese regelgeving kan haar in potentie een enorm voordeel opleveren. Hierover wordt nauwelijks gesproken.
Mountainlion
0
Medio September stond mijn portefeuille
€19.000 onder water , ben ik het bezit van Arcelor Mittal
JTE en ING . Gap JTE staat op € 24,90
En Gap Arcelor op € 28,95 en ING op € 10,50
Vandaag verlies teug naar - € 7.400
Nu weet ik niet meer wat ik moet doen
Mijn verlies van ruim 7 duizend op de koop toe nemen,
Of wachten op misschien een einde jaars rally.
Ik denk dat ik nog even afwacht , en onder - € 5,000
Deel verkopen .
Allemaal een fijn weekend gewenst , en va maandag
09.00 uur weer met handen aan de knoppen
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3311 3312 3313 3314 3315 3316 3317 3318 3319 3320 3321 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:00
Koers 13,955
Verschil -0,055 (-0,39%)
Hoog 14,285
Laag 13,815
Volume 1.252.218
Volume gemiddeld 2.413.880
Volume gisteren 2.412.741

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront